Kjip stemning? Dette er bare trist.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Leste nettopp en kommentar i forumet om at stemningen på Hifisentralen er så "kjip" nå for tiden. Det er det vanskelig å være uenig i. Derfor synes jeg det er på sin plass å finne ut hvorfor.

Slik jeg ser det kommer mye av den åpenlyse kranglingen av at enkelte ikke tolererer at andre har meninger som avviker fra sine egne, og når disse meningene ytres, oppfattes de av uforståelige grunner som personlige fornærmelser og idioterklæringer. Da eskalerer fort de indignerte motargumentene til kjefting, navnekalling og regelrette personangrep.

En annen grunn til at kranglene gjentas og gjentas i det uendelige, er at det ikke lenger bare krangles om det folk sier, men om det man tror de mener eller hva de har sagt og ment i andre, tidligere diskusjoner. Videre konkluderer tydeligvis mange med at siden deres egen tolkning av motdebattantens mening ikke er forenlig med egne valg eller meninger, har motdebattanten dermed kalt dem for bablende idioter. Ingen liker jo å bli kalt bablende idioter, så da er bråket igjen et faktum.

Jeg synes en forutsetning for å delta i et diskusjonsforum må være å ha evnen til å akseptere og forholde seg til at ikke alle har samme meninger og prioriteringer som, og faktisk i mange tilfeller er diametralt uenige med, seg selv. Akkurat slik som i samfunnet ellers. Dessuten synes jeg man må forholde seg til hva som faktisk blir skrevet, og ikke verste mulige tolkning av forfatterens egentlige mening med teksten. Alt annet har potensiale til å skape en kaotisk sandkasse av skrikende kolikk-unger. (Billedlig talt.) ;)

....Men alt dette er gammelt nytt, og vi er dessverre egentlig vant til disse kranglene. Det nye som ser ut til å være i ferd med å skje nå, er at det blir mer og med vanlig (og akseptert?) med "drittslenging", sleivspark og provokative små "stikk" skjult i helt andre fora og tråder enn der diskusjonene foregår. I "fredede" mitt anlegg-tråder, dukker det f.eks. stadig opp ting som: "De forutsigbare og nedsnødde skeptikerne mener sikkert at jeg ikke hører forskjell, men dem driter jeg i", "Denne tråden skulle snåsakabelentusiast XXXX sett", "Du gjør jammen en god jobb med å sette på plass de trangsynte skeptikerne i den andre tråden", i tillegg til mer utilslørt nedrakking. Er dette OK? Jeg synes IKKE det! Det skaper bare splid, fiendskap og irritasjon.

Håper strengt tatt moderatorene kan ta mer tak i sånt og sørge for noenlunde opprettholdelse av normal (eller?) folkeskikk.

Dette er nemlig utelukkende trist og leit, og vi burde være i stand til å klare å bevare Hifisentralen som et hyggelig, morsomt, interessant og lærerikt tilholdssted for oss som deler interessen for stereoanlegg og gjengivelsen av musikk, SELV OM ikke alle har den samme tilnærmingen til hvordan et stereoanlegg bør settes sammen.

Måtte bare si det. Vet ikke om innlegget ble hverken koherent eller fornuftig, men uansett.

Takk for oppmerksomheten. :)

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.310
    Slik jeg ser det kommer mye av den åpenlyse kranglingen av at enkelte ikke tolererer at andre har meninger som avviker fra sine egne, og når disse meningene ytres, oppfattes de av uforståelige grunner som personlige fornærmelser og idioterklæringer. Da eskalerer fort de indignerte motargumentene til kjefting, navnekalling og regelrette personangrep.
    Tror absolutt dette er kjernen til problemet. Det er åpenbart at det er mange som tar meninger som blir presentert som personlige fornærmelser, og da kan det ikke gå bra.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det jeg synes er litt rart, er at folk etter hvert virker til å direkte hate hverandre.

greit å kjekle litt, men når man får direkte aversjoner mot folk man strengt tatt ikke kjenner og kanskje aldri har møtt, så er det på tide å trykke inn bremsen litt.

kanskje vi kranglet på en bedre måte i gamle dager, da det var reale verbale slagsmål før man børstet av seg støvet, shake hands og gikk videre.
    nå er det mest smålighet, (dårlig) skjulte stikk, kjerringtendenser, kverulering og ordspikkeri.

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Det er ok å diskutere. Det er greit med litt tempratur men etter en 15-20 sider blir det stort sett bare gjentagelser og etterhvert ren krangling. Hva med å avslutte diskusjonen når den går tom?

• Liker
    Reaksjoner: LMC

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    det jeg synes er litt rart, er at folk etter hvert virker til å direkte hate hverandre.

greit å kjekle litt, men når man får direkte aversjoner mot folk man strengt tatt ikke kjenner og kanskje aldri har møtt, så er det på tide å trykke inn bremsen litt.

kanskje vi kranglet på en bedre måte i gamle dager, da det var reale verbale slagsmål før man børstet av seg støvet, shake hands og gikk videre.
    nå er det mest smålighet, (dårlig) skjulte stikk, kjerringtendenser, kverulering og ordspikkeri.
    Før blodet går over skosålene er det ikke farlig....:cool: Sjekk enkelte andre fora - for ikke å snakke om dagspresse etc. - der går det unna noe aldeles! Men det er klart at i et slikt (i utgangspunktet) godfølelsesrelatert hobby-forum som dette så burde det ikke mangle på raushet, genuin nysgjerrighet og vilje til å betrakte ting fra flest mulige vinkler. Tenk hvor snever vår interesse er, hvor få som egentlig driver med dette - enda skal det krangles.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.506
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    der bør egentlig moderator gå inn og terminere tråden
    kanskje vi trenger en egen kategori?

"UTDEBATTERT"

mvh
    Leif

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.401
    der bør egentlig moderator gå inn og terminere tråden
    kanskje vi trenger en egen kategori?

"UTDEBATTERT"

mvh
    Leif
    Det er sannelig et av de beste forslag her inne på veldig lenge!

K

Kafka

Gjest
    "UTDEBATTERT" er et meget dårlig forslag. Hvor skal i så tilfelle fotens settes ned? Hvordan skal en kunne gjøre en god kvalitativ analyse av hele tråden for derpå å bestemme om den skal stenges? Nei, vi må tåle at trådene dør ut av seg selv når folk ikke lenger gidder/orker/ønsker å debattere lengre.

Å stanse en tråd fordi den er "utdebattert" er en form for sensur. Ikke veien å gå. Absolutt ikke.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Overse kranglingen. Folk er engasjerte og svarer i "affekt".
    Problemet ligger i at noen hevder å inneha sannheten om noe så subjektiv som lyd.

Jeg setter stor pris på folk her inne; mye kunnskap og godvilje! :)

Kunsten er å holde seg unna kverulantene...! ;-)

S

sorgenfri

Gjest
    Nå, er tråden stengt. Hvis dere går inn å leser innleggene på siste side, så ser dere at dette ikke er utdebattert..
    Jeg leser tråden med interesse. Det som moderator kaller ugress, ser jeg lett bort ifra.

Men, at noen kan si at dette er kjip stemning??

Man, er jo mann??

X

X186841

Gjest
    Kunne muligens vært noen dagers utestengelse for de som kommer med nedsettende omtale av PERSON og kaller vedkommende mindre pene ting. Det må være lov å være idiot,tomsing,knøl,drittstøvel,sneversynt bygdetulling osv. uten att det til stadighet skal påpekes av andre. :)

Både brodarn og Svogern driver med alternative medisingreier og tror på healere etc. Selv om jeg mener noe helt annet , skjeller jeg de jo ikke ut hver gang vi møtes , bare forklarer hva jeg mener når vi prater om sådant.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er ok å diskutere. Det er greit med litt tempratur men etter en 15-20 sider blir det stort sett bare gjentagelser og etterhvert ren krangling. Hva med å avslutte diskusjonen når den går tom?

Ganske sant. Det som skjer er vel at man føler man skal prøve en gang til å formidle poenget sitt til motparten, som man ikke synes at skjønner hva man mener, igjen og igjen. Har vært der selv. Noe man selv ser som så soleklart at det er skikkelig frustrerende at den man prøver å forklare det for "nekter å skjønne det".

Å stenge en fastlåst og ukonstruktiv krangel som går i loop er sikkert bra for stemningen og motvirker krangling, men kan være negativ i det at man kanskje kan gå glipp av gode poenger/løsninger som kunnekommet på et senere tidspunkt.

Det spørs om det ikke er bevist gang på gang at en slik funksjon burde kunne tas i bruk for spesielle tilfeller likevel. Bare det ikke sitter for løst der det egentlig ikke trengs. På det nåværende tidspunkt, slik det har blitt, burde kanskje det å rette opp miljøet her ta presedens?

Sist redigert:

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.277
    Litt enig med trådstarter, men på den annen side er det fint med et forum hvor folk ikke er redd for å si det de mener.
    Sånne kaffeslabberas - å så koselig vi har det her dere - fora er jo gørkjedelige.

Ikke enig i sensurering i noen form.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    I "fredede" mitt anlegg-tråder, dukker det f.eks. stadig opp ting som: "De forutsigbare og nedsnødde skeptikerne mener sikkert at jeg ikke hører forskjell, men dem driter jeg i", "Denne tråden skulle snåsakabelentusiast XXXX sett", "Du gjør jammen en god jobb med å sette på plass de trangsynte skeptikerne i den andre tråden", i tillegg til mer utilslørt nedrakking.
    Slikt er jo også ufrivillig komisk. Voksne menn som kommer med sleivspark i menighetstråder der den uverdige motstanederen ikke har talerett. Litt som å peke nese til noen som står utenfor gjerdet og som ikke får leke i våres gård. Man skal vel være usedvanlig lettstøtt (joda, det fines et par av sorten her inne) for å ta seg nær av slikt. Verden er heldigvis slik innrettet at de få man ikke ler så godt med er det ofte mulig å le rått av.

Snart helg, vi flotter oss med smiley: :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Litt enig med trådstarter, men på den annen side er det fint med et forum hvor folk ikke er redd for å si det de mener.
    Det er dessuten forskjell på å "si det man mener" på en skikkelig måte (Noe som er en god ting.) og å bli forbannet på, og ufin med, noen fordi de gjør nettopp dette. Det er stort sett sistnevnte som er problematisk.

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Han her er utrolig til å diskutere med sine haleutstyrte meningsfeller. Det at det diskuteres, at folk har ulike oppfatninger og argumenterer for dem, bør aldri bli et problem på et diskusjonsforum.
    Forslaget om "UTDEBATTERT" er latterlig.

Men hva med å lage enda et forvisningsområde, utenfor Forskjeller og Testmetodikk, som krever eget passord, der alle innlegg er skjermet fra visning på forsiden og hvor folk faktisk kan få lov til å drøfte disse emnene uten å bli utsatt for skittkasting?

"Kaller dere dette en diskusjon? Voff!"

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men hva med å lage enda et forvisningsområde, utenfor Forskjeller og Testmetodikk, som krever eget passord, der alle innlegg er skjermet fra visning på forsiden og hvor folk faktisk kan få lov til å drøfte disse emnene uten å bli utsatt for skittkasting?
    Problemet med det, bortsett fra å avgjøre hvem som skal få lov til å være med på diskusjonen og hvem som ikke skal, er at hvis alle de som slipper til er av samme oppfatning, blir det jo ikke mye til diskusjon. Da blir det (også) en tråd "for menigheten".

IMO er det eneste riktige å kreve at folk oppfører seg som ...eh, folk.

M

musicus

Gjest
    Han her er utrolig til å diskutere med sine haleutstyrte meningsfeller. Det at det diskuteres, at folk har ulike oppfatninger og argumenterer for dem, bør aldri bli et problem på et diskusjonsforum.

Du kler ikke offer rollen gnaget, du legger ofte opp til at noen slenger med leppa tilbake, å lage enda ett forvisningsområde er latterlig, det er vel i grunn ikke verre enn at målefolket holder seg unna når det ikke diskuteres målinger eller erfaringer de kan kjenne seg igjen i, og at kabelfolket får ha sin utveksling av subjektive erfaringer ifred uansett hvor teit det mått være for andre, at ikke alle har utbytte av slike subjektive erfaringer har ikke jeg problemer med å forholde meg til, derimot stritter det imot når gjengen kommer med det vanlige fordummende og fordømmende snakket om alt fra kabler til bransjen..

Mulig dette er for enkelt for noen, men det enkle er ofte det beste, som at moderator moderere etter trådens tema og ikke hvem som skriker høyest...

mvh

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.277
    Fint bilde av bikkja, Vredens, men jeg synes ikke om ditt forslag om enda flere avdelinger
    og i tillegg med passord?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    det er vel i grunn ikke verre enn at målefolket holder seg unna når det ikke diskuteres målinger og at kabelfolket får ha sin utveksling av subjektive erfaringer
    Men; er ikke spørsmål om hvorvidt en kabel holder det den lover, eller hvorfor en kabel (eller en annen komponent) fungerer (eller ikke fungerer) slik den gjør, også temaer som burde kunne diskuteres av alle, overalt der slikt diskuteres. Hvis jeg hadde spørsmål om oppbyggingen og de elektriske egenskapene i en kabel, hører ikke de like mye hjemme på kabelhjørnet som i teknikk- eller måleforumet?

Og, jeg faller for fristelsen til å svare på setningen jeg siterer at: Det samme kan sies om "kabelfolket" i tråder der vitenskap og fysikk diskuteres.

Jeg gjentar: Jeg tror at den eneste gode løsningen er at det ikke aksepteres at forumdeltakerne ikke oppfører seg etter gitte lover, regler og normer. Eller "viser folkeskikk", om du vil.

Men nå sporer vi av. Dette er (ehem...) utdebattert i mange andre tråder allerede. ;)

Ganske symptomatisk forresten, at kranglingen begynner akkurat som beskrevet, selv i denne tråden. Det varte i alle fall ca. en side før det skjedde.

Sist redigert:

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    346
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Det at man kan være anonyme på dette forumet tror jeg er grunnen til at en del folk tør oppføre seg som drittsekker. Det hadde aldri skjedd i det omfanget om man måtte tilkjennegi hvem man var i denne verden!

Mvh
    jan

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.277
    Mja, det finnes mange avføringsposer i den virkelige verden også. :)

V

vredensgnag

Gjest
    Problemet med det, bortsett fra å avgjøre hvem som skal få lov til å være med på diskusjonen og hvem som ikke skal, er at hvis alle de som slipper til er av samme oppfatning, blir det jo ikke mye til diskusjon. Da blir det (også) en tråd "for menigheten".

IMO er det eneste riktige å kreve at folk oppfører seg som ...eh, folk.
    Svaret er også rettet til slowmotion.

Det jeg skrev var selvsagt ironisk ment. HFS har tidligere gått gjennom denne "kan vi ikke forvise dem som ikke mener det rette?" utviklingen, og det førte til Forskjeller og Testmetodikk.
    De som vil kan gå tilbake til tiden for de første innleggene på F&T, og lese diskusjonene som førte frem til at underforumet ble etablert. Dengang ble det jublet over at nå skulle man slippe å lese alt tullet som objektivistene/målehuene/målemafiaen/hobbyødeleggerne lirte av seg.

Men det er tydelig at det faller mange tungt for brystet at F&T eksisterer - og nå vil man at ulike emner skal erklæres "UTDEBATTERT."

Selvsagt er løsningen ikke å lage et under-under-under-forum, med hemmelig passord. Men enkelte argumenterer som om det er dette de ønsker seg, eller aller helst at folk skal forsvinne fra HFS. Det greieste på et diskusjonsforum er å møte argumenter med motargumenter, og slipper man opp for sistnevnte kan man eventuelt erkjenne at akkurat denne diskusjonen er man selv ferdig med, fremfor å komme med påstander om at ens motstandere er musikkdøve åmer uten overblikk som er fattige sneversynte stakkarer i en mirakuløs verden (for å bedrive dikttolkning etter et innlegg i en nærliggende tråd).

Forøvrig skjer det mye fint rundt omkring på HFS. Det at noen diskuterer en bestemt passiv komponent betyr ikke at hele forumet er utforbakke.

O

Oblivion

Gjest
    Hvorfor ikke bruke "ignorer" muligheten ?

For mitt vedkommende er det et lite antall personer som jeg har "ignorert" nettopp fordi de er så avvikende i forståelse og mer eller mindre kontinuerlig provoserer andre medlemmer på mange forskjellige måter og ødelegger tråd etter tråd, og etter min oppfattning bidrar de heller ikke noe positivt på et Audiofilt forum.

Ignorer listen trenger ikke inneholde mer enn noen få "nick" før HFS oppleves langt bedre :)

Hadde det vært en "ignorer tråd" funksjon så hadde det vært enda bedre,
    og hadde ignorerte medlemmer og tråder fungert slik at en ikke så dette i det hele tatt så hadde det vært perfekt...

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg skrev var selvsagt ironisk ment.
    Oops. Det skjønte jeg ikke. Var nok litt i overkant på vakt etter kranglingen jeg var redd for at ville komme. Skal kjøpe nye batterier til ironidetektoren. Sorry.

Forøvrig skjer det mye fint rundt omkring på HFS. Det at noen diskuterer en bestemt passiv komponent betyr ikke at hele forumet er utforbakke.
    Neida, men det er mer grums enn det som sunt er i perioder.

M

musicus

Gjest
    det er vel i grunn ikke verre enn at målefolket holder seg unna når det ikke diskuteres målinger og at kabelfolket får ha sin utveksling av subjektive erfaringer
    Men; er ikke spørsmål om hvorvidt en kabel holder det den lover, eller hvorfor en kabel (eller en annen komponent) fungerer (eller ikke fungerer) slik den gjør, også temaer som burde kunne diskuteres av alle, overalt der slikt diskuteres. Hvis jeg hadde spørsmål om oppbyggingen og de elektriske egenskapene i en kabel, hører ikke de like mye hjemme på kabelhjørnet som i teknikk- eller måleforumet?

Og, jeg faller for fristelsen til å svare på setningen jeg siterer at: Det samme kan sies om "kabelfolket" i tråder der vitenskap og fysikk diskuteres.

Jeg gjentar: Jeg tror at den eneste gode løsningen er at det ikke aksepteres at forumdeltakerne ikke oppfører seg etter gitte lover, regler og normer. Eller "viser folkeskikk", om du vil.

Men nå sporer vi av. Dette er (ehem...) utdebattert i mange andre tråder allerede. ;)

Ganske symptomatisk forresten, at kranglingen begynner akkurat som beskrevet, selv i denne tråden. Det varte i alle fall nesten til side to før det skjedde.
    Det er større forskjeller mellom øra på enn det er mellom kabler, tror jeg, og da vil man også oppleve de forskjellig, dette er noe iaf jeg forholder meg til, flere av mine nærmeste og beste hifikompiser hører ikke forskjell på kabler, men imotsetning til mange her inne så har de ikke behov for å tre de samme dogmene ned over hodet på meg (eller andre) som opplever disse forskjellene, det handler om gjensidig respekt!
    Det er selvsagt like mye en uting at kabelfolket spamer tråder de finner lite interessante som omhandler målinger osv.. tror jeg har klart å holde meg godt unna f.eks tech hjørnet.

Forøvrig ser jeg en liten selvmotsielse i dette innlegget ditt, idet jeg ikke ser jeg noen krangel, å lufte uenighet er ikke noen krangel, men om du tenker på gnagets sympati-fisking som jeg kommenterete så er ikke det krangling, men en påpekning, han er like lite fredet her som meg, bare så det er nevnt.
    Man skriker etter fred og fordragelighet men jamrer om at det er for kjedelig om det skulle bli sånn, ikke lett det der, men krangling, nei, der er jeg ikke enig.

Du har rett, ikke minst er denne tråden ganske så symptomatisk for hfs, en sutre og jamre tråd i etterkant av en tråd som ble for varm, jeg står for det jeg skrev samt tar min del av skylden for at den ble slik bånn napp, det har ikke jeg problemer med, men det skal fortsatt to til en tango...

I beste mening.

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24

For mitt vedkommende er det et lite antall personer som jeg har "ignorert" nettopp fordi de er så avvikende i forståelse og mer eller mindre kontinuerlig provoserer andre medlemmer på mange forskjellige måter og ødelegger tråd etter tråd.

Ignorer listen trenger ikke inneholde mer enn noen få "nick" før HFS oppleves langt bedre :)
    Synd jeg gikk glipp av innlegget ditt..;) ;)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.277
    Ser den, men er likevel enig med Oblivion.
    Jeg har ignorert kun en bruker, og føler nå at Sentralen er et mye morsommere sted å være.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0

Du kler ikke offer rollen gnaget, du legger ofte opp til at noen slenger med leppa tilbake, å lage enda ett forvisningsområde er latterlig, det er vel i grunn ikke verre enn at målefolket holder seg unna når det ikke diskuteres målinger eller erfaringer de kan kjenne seg igjen i, og at kabelfolket får ha sin utveksling av subjektive erfaringer ifred uansett hvor teit det mått være for andre, at ikke alle har utbytte av slike subjektive erfaringer har ikke jeg problemer med å forholde meg til, derimot stritter det imot når gjengen kommer med det vanlige fordummende og fordømmende snakket om alt fra kabler til bransjen..

Mulig dette er for enkelt for noen, men det enkle er ofte det beste, som at moderator moderere etter trådens tema og ikke hvem som skriker høyest...

mvh
    Gla'innlegg som man kan smile av, med ønskereprise av klaging over at kabelentusiaster plages av målefolket (med myndighetenes, aka moderatorenes, velsignelse), sikkert til inderlig glede for nye brukere. I tillegg var det mye annet å glede seg over.

Godfot i dag: :)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Det jeg synes er trist er at enkelte er fritatt fra moderatorer mens andre ikke kan åpne kjeften!!!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.125
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det går jo an å ignorere tråder også.....

Det blir jo som barslagsmål. Ser man sagmugg på gulvet og hyppig manglende tenner hos klientellet, går det jo an å finne en annen bar å frekventere.

mvh

O

Oblivion

Gjest

For mitt vedkommende er det et lite antall personer som jeg har "ignorert" nettopp fordi de er så avvikende i forståelse og mer eller mindre kontinuerlig provoserer andre medlemmer på mange forskjellige måter og ødelegger tråd etter tråd.

Synd jeg gikk glipp av innlegget ditt..;) ;)
    He-he..

For meg så er det med glede at jeg går glipp av innlegg fra de på "ignoreringslisten"..
    Sjansen for å gå glipp av noe positivt i audio sammenheng er vel rimelig lik 0 - null.

karma230762

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nøtterøy
    Hei tror nok at det er vanlig og være uenige når det gjelder noe så spesielt som seriøs hifi med alle de små finulighetene som bare en kabel kan gi, men person angrep og shit kasting er og gå for langt. Er enig at takhøyden må være høy i en tråd men synes ikke at sensur er den rette veien og gå.;)

Mvh.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Det var som faen da. Jeg var i ferd med å sende deg pm med forslag til navn på det nye underforumet: "Jenseits Verschiedungen und Testmetodik". Nå som vi har et godt navn, som utvilsomt vil gi en del "hits"*, kan du kanskje vurdere å lansere forslaget allikevel?

*at folk klikker på (ikke av) linken. Viktig på internett.

N

nb

Gjest
    Det var som faen da. Jeg var i ferd med å sende deg pm med forslag til navn på det nye underforumet: "Jenseits Verschiedungen und Testmetodik". Nå som vi har et godt navn, som utvilsomt vil gi en del "hits"*, kan du kanskje vurdere å lansere forslaget allikevel?

*at folk klikker på (ikke av) linken. Viktig på internett.
    Jeg hadde tenkt å foreslå Jenseits von Gut und Böse.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er større forskjeller mellom øra på enn det er mellom kabler, tror jeg,
    Enig.

og da vil man også oppleve de froskjellig, dette er noe iaf jeg forholder meg til
    Også enig, men alle er ikke enige om hvorfor dette oppleves forskjellig. Dette er ikke ytterligere en kabeltråd, så den trenger vi ikke ta videre.

Mange av mine nærmeste og beste hifikompiser hører ikke forskjell på kabler, men imotsetning til mange her inne så har de ikke behov for å tre de samme dogmene ned over hodet på meg eller andre som opplever disse forskjellene, det handler om gjensidig respekt!
    Det er vel mulig at hensikten ofte er å komme med et velmenende råd, og ikke å misjonere. Langt mindre å være respektløs, selv om de fleste burde ha insett at det gjelder å trå varsomt når dette temaet kommer opp.

Forøvrig ser jeg en liten selvmotsielse i dette innlegget, idet jeg ikke ser jeg noen krangel, å lufte uenighet er ikke noen krangel, men om du tenker på gnagets sympati fisking jeg kommenterete så er ikke det krangling, han er like lite fredet her som meg, bare så det er nevnt.
    Ingen er mer "fredet" enn andre her så vidt meg bekjent, men det jeg siktet til var svaret ditt på Vredensgnags innlegg som jeg syntes virket som en helt typisk opptakt til en krangel. Legg merke til at du både kaller Vredensgnag for "gnaget", noe jeg anta ikke er en vennskaplig forkorting av brukernavnet hans, og videre, helt off topic, trekker inn "målefolket" som plager "kabelfolket" med "det vanlige fordummende og fordømmende snakket" sitt. Hvis ikke det var ment som en provkasjon, kan du likevel sikkert se at noen med ømme forumtær vil ta det som en?

Man skriker etter fred og fordragelighet men jamrer om at det er for kjedelig om det skulle bli sånn, ikke lett det der, men krangling, nei, der er jeg ikke enig.

Du har rett, ikke minst er denne tråden ganske så symptomatisk for hfs, en sutre og k´jamre tråd i etterkant over all elendigheten man er vitne, og sånn går nå dagene...
    Fred og fordragelighet er ikke en umulighet selv om man er uenige.

Kall det gjerne sutring og jamring, men jeg synes det er for jævlig at det ikke skal gå an å diskutere og oppføre seg som voksne mennesker. Å starte en forhåpentligvis upartisk og konstruktiv tråd om problemet var mitt spede forsøk på å få gjort noe med det.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn