Kjeller'n- superkort byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    I motsetning til BB, har jeg tenkt å holde denne tråden forholdsvis kort. Etter å ha lagt ut en liten "teaser" på hva jeg driver med om dagen, i tråden hans, ble jeg bedt om å lage en tråd selv :)

    PS moderator, det blir masse DIY her, så ikke flytt meg :)

    Jeg flyttet på meg for 3 år siden, etter å ha bodd på samme sted i nærmere 40 år. I det nyanskaffede huset hadde jeg sett meg ut et rom på 30 kvadrat som jeg tinget til meg selv. Jeg fikk godkjenning av min nye samboer om at det var greit. La til side ca 100 k som skulle gå til dette rommet. Gledet meg som en unge til å endelig få et skikkelig "hifi rom". Gleden ble desverre kortvarig. En vannlekasje på terrassen over garasjen måtte utbedres etter kort tid. Masse krangel med forsikringsselskap og forrige eier endte med at vi ga opp. Skjønte fort at vi ikke kom noe vei, så der forsvant de 100k kjapt.

    Men, noen kameler er man nødt til å svelge i løpet av livet, så livet går videre og det er (nesten) glemt nå.

    Nå er jeg i hvert fall i gang, og jeg gjør alt selv, i hvert fall nesten. Elektriker'n kommer jeg ikke utenom.
    Jeg bestemte meg for å begynne i riktig ende, så jeg tilkalte den eminente, kloke Thohaug til å komme og måle rommet, og komme med forslag til tiltak som måtte gjøres for å få det best mulige rommet. Og, der forsvant kvadratmeterne fort ;). Her må det bygges en feit bassfelle sa'n. Dekk hele bakveggen med 60 cm isolasjon, fjern første og andre refleksjon. Når'u er ferdig kommer jeg og måler igjen. Han satte desuten et par kryss på gulvet og sa: Her skal du sitte! Her får du best lyd! Som den noldusen jeg er, så gjør jeg som jeg blir tilsagt. Man skal høre på folk som har peiling har jeg hørt ;)

    Ok, frem med cad programmet og begynne å tegne, og drodle og leke med tanken om hvordan dette skulle bli. Jeg var jo like opptatt av hvordan rommet skulle fremstå visuellt som hvor bra lydmessig det skulle bli. Det var ikke bare å "sette igang" nei.
    Etter å ha gått mange runder med meg selv, kom hjeg frem til noe som jeg kunne leve med.
    For at rommet ikke bare skulle bli en firkantet "boks", så trålet jeg nettet etter gode ideer om bygging av hifi rom og kom frem til at jeg ville lage meg et repo bak sitteposisjonen. Denne skulle også benyttes som en del av bassfella. Dessuten et glimrende sted å ha det lille ølkjøleskapet mitt.
    Jeg måtte også finne på noe lurt for å skjule all den isolasjonen på bakveggen. Bassen måtte jo slippe inn til nevte, og da var høyttalerstoff eneste alternativ. Men, høyttalerstoff på en nesten 5 meters vegg er ikke akkurat lekkert, så nå kom jobben min som CNC operatør godt til nytte. Mer om det siden.
    Her kommer noen bilder, først av rommet og starten på repo'et.

    Rommet var opprinnelig brukt som lager når vi kjøpte huset. ( Litt dårlig kvalitet på bildene i starten. Det blir bedre ::))
    20170926_170359_zpsubv5lcnb.jpg


    20170926_170428_zpshrcwa4vm.jpg


    20170926_170509_zpst9nojmao.jpg


    Startet med å lage fundamentet til gulvet, av 2" 8" . Måtte freses, skulle jo fungere som en del av bassfella til Thohaug ;)

    20170927_063430_zpsa04h9jua.jpg


    De var for lange for fresen, så måtte snu dem for å frese andre enden.
    20170927_064840_zps2wqgakz9.jpg


    20170928_061030_zpsqsexujce.jpg


    Det ble noen meter etter hvert.
    20170928_113924_zpskizmk8b6.jpg


    20170928_173101_zpsle1ge0cs.jpg


    Endelig i gang, etter uker med planlegginog frustrasjon
    20170928_192930_zpsvurirvvp.jpg


    Måtte selvfølgelig gå til innkjøp av skikkelig sagutstyr

    20170929_172212_zpslyflmiqg.jpg


    Fortsettelse følger....

    Mvh Lars
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Dette blir spennende å følge Scalars!

    Regner med store mengder av godt håndtverk.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette blir gøy.
    Du kommer ikke til å savne de kvadratmeterne i det hele tatt.
    Rommet mitt ble 60 cm kortere det også. Men lukker du øynene å spiller musikk høres det ut som om du sitter i et digert rom.
    Gled deg sier nå jeg.
    Endelig en tråd som kommer til å bli svært gøy å følge.
    Folk kan si hva de vil, men denne mannen veit virkelig hva han driver med (thohaug)
    Store tiltak må til for å få stor lyd.
    Har gjort små tiltak før, men hjelper svært lite i forhold til store.
    9m3 ble det i mitt rom, ikke mye i det hele tatt:)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette ser lovende ut, og skal bli moro å følge!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Spennende! Dog - En liten detalj jeg la merke til.... Sotluka! Ikke lurt å blokkere den, hvis du har tenkt å fyre med ved... ;)

    Noen tips som du og kanskje flere vet: Butikken Stoff og Stil i Drammen, som har et utrolig utvalg av stoffer til alle slags formål, og dertil svært hjelpsomme damer som gir råd når man spør... nå har de jo også nettbutikk.....

    På slutten av nittitallet bygde vi nytt studio til den lille lokale nærradioen. I alle mine krumspring med spaltevegg for basskontroll og demping av klang og resonanser med glava og stoffer, ble damene på Stoff og Stil sterkt delaktige i dekorative stoffløsninger for en rimelig penge. Resultatet ble bra både teknisk og utseendemessig.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Spennende! Dog - En liten detalj jeg la merke til.... Sotluka! Ikke lurt å blokkere den, hvis du har tenkt å fyre med ved... ;)

    Noen tips som du og kanskje flere vet: Butikken Stoff og Stil i Drammen, som har et utrolig utvalg av stoffer til alle slags formål, og dertil svært hjelpsomme damer som gir råd når man spør... nå har de jo også nettbutikk.....

    På slutten av nittitallet bygde vi nytt studio til den lille lokale nærradioen. I alle mine krumspring med spaltevegg for basskontroll og demping av klang og resonanser med glava og stoffer, ble damene på Stoff og Stil sterkt delaktige i dekorative stoffløsninger for en rimelig penge. Resultatet ble bra både teknisk og utseendemessig.
    Helt enig, har ett godt forhold til damene i Oslo:)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Spennende! Dog - En liten detalj jeg la merke til.... Sotluka! Ikke lurt å blokkere den, hvis du har tenkt å fyre med ved... ;)

    Noen tips som du og kanskje flere vet: Butikken Stoff og Stil i Drammen, som har et utrolig utvalg av stoffer til alle slags formål, og dertil svært hjelpsomme damer som gir råd når man spør... nå har de jo også nettbutikk.....

    På slutten av nittitallet bygde vi nytt studio til den lille lokale nærradioen. I alle mine krumspring med spaltevegg for basskontroll og demping av klang og resonanser med glava og stoffer, ble damene på Stoff og Stil sterkt delaktige i dekorative stoffløsninger for en rimelig penge. Resultatet ble bra både teknisk og utseendemessig.
    Jeg har ordnet det sånn at tilgangen til luka er der. Et par kjappe grep, så er det bare å lukke opp.
    Takk for tips om damene. Skal sjekkes ut!
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Det lille dere ser av ledninger på bildet var bare en dråpe i havet i dette rommet. Huset ble bygget på førsten av 90 tallet, og han som bodde her var glad i å trekke ledninger. Den sorte lange boksen på veggen dere ser, var tilslutningspunkt for internett fra 16 forskjellige rom. Jeg tror jeg har fjernet noe sånt som 200m med kabel. Og han hadde ikke vært så nøye med hvordan de var lagt. Det gikk på kryss og tvers av dette rommet. I taket, på gulvet, noe i veggene, noe ut i friluft og stiftet fast på yttervegg hele huset rundt. Jeg reiv og klippet opp rubbel og bit. I dag har vi noe som heter trådløst ;)
    På venstre side er boksen til den gamle alarmen. Den også sikkert fra 90 tallet, og selvfølgelig smekk full av ledninger til nesten alle rom.

    20170929_172016_zps2n9zc1x5.jpg
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    For å gjøre det litt vanskelig for meg selv, og for å få litt stil over det, bestemte jeg meg for å lage en buet front på repo'et. Her har jeg laget en mal i sort plast for å få radien til å stemme med trappetrinnet jeg skal lage.

    20170930_183054_zps1yjeqtrx.jpg


    Traff ikke helt første gang, så å lage en prøve først var smart :)
    Her ser dere også krysset til Thohaug, på lytteposisjonen.

    20170930_183118_zpsp9nabtwx.jpg


    Og for sikkerhet skyld, lagde jeg mal også i 4mm xfiner. Plasten ble litt for "gummi"

    20171001_123856_zpsuvgr99pb.jpg
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Litt div info om det som kommer:

    Platespiller skal henge på vegg, en Denon DP 75 som jeg skal til å lage plinth til, og med luftkobling til MG1 arm i rommet ved siden av. Det blir selvfølgelig en bryter på veggen ved siden av platespillerhylla som aktiverer luftpumpa. Platespillerhylla skal lages av akryl, med tilhørende base, også i akryl ( se bilder)
    Det skal også, i tillegg til eksisterende anlegg et par basstårn med 4 stk Seas 10" L26 ROY i hvert tårn. Ønsker meg skikkelig smekk i mellombassen:)
    1'ste og 2'dre refleksjonspunkter er nøye tilmålt ved hjelp av fruen som har gått rundt i rommet med speil, mens jeg har sittet i sweetspot med en kald en.
    Krysset av på veggen, og fant ut at det måtte faktisk isolasjon i en bredde av 70cm til for å dekke opp dette. jeg tro til med 90cm for sikkerhet skyld.
    Og hvordan klare å få 90 cm med isolasjon på veggen til å se pent ut?
    Følg med, fortsettelsen følger.....

    Pusse, pusse og atter pusse
    20171031_150112_001_zpsbp2nsmum.jpg


    Vannslipe, i bøtter og spann. Alt synes på akryl.
    Hvis noen lurer, denne er 220mm tykk
    20171031_150101_zpsgpgy7q9y.jpg


    Det nærmer seg :)
    20171031_134336_zpsjf12fxyl.jpg


    20171031_134305_zpsfrrzev3c.jpg


    Se der ja ;)

    20171101_102646_zpsfzfynvsb.jpg


    20171101_102656_zpsmdljatyn.jpg


    20171101_101655_zpsssuuspgi.jpg


    20171101_102706_zpsoqmwiihp.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Hmm.. må en tur innom skjønner jeg - en gang jeg skal videre oppover i dalen til Vardeåsen Bo- og Behandlingssenter :rolleyes: Hvor skal knivsamlingen henge?
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Hmm.. må en tur innom skjønner jeg - en gang jeg skal videre oppover i dalen til Vardeåsen Bo- og Behandlingssenter :rolleyes: Hvor skal knivsamlingen henge?
    Man har da eget rom til sånt Sluket:)
    Jeg har i grunn lagt knivlaging litt på hylla for en stund. Det går litt i rykk og napp for meg mht til lysten til å holde på med det.
    Jeg lagde disse knivene for et halvt år siden, og gruer meg til å lage slire til dem. Det må jeg komme i gang med før sommeren, for de skal gis bort. Hver av guttaboys i fiskegjengen jeg drar på 2 årlige turere med skal få hver sin jubileumskniv. Vi startet i 1988, så nå haar vi 30 års jubileum. Ingen av dem veit at de får en da :). Den lille er ikke med i planene der. Æ'kke noen damer med gitt;)

     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Første 22mm sponplate på plass. Trappa måtte på plass som første steg. I bakkant på den har jeg laget et spor som mellomplata i kryssfiner skulle ned i for å låses fast. Denne plata og plata under trappa skulle perforeres og trekkes med høyttalerstoff for å slippe bassen inn i gulvet.

    20171001_203709_zpsghwfvx0e.jpg


    20171004_144516_zpsjvecvaaz.jpg


    20171004_180855_zpsotyeympd.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    En vakker dag skal jeg gjøre deg avhengig av en eller annen tjeneste/dingsboms fra meg som betinger en slik kniv som oppgjør. Bælvakkert og suveren til min samling av arts & crafts mesterstykker!
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    En vakker dag skal jeg gjøre deg avhengig av en eller annen tjeneste/dingsboms fra meg som betinger en slik kniv som oppgjør. Bælvakkert og suveren til min samling av arts & crafts mesterstykker!
    Hehe, du får se om du kan friste meg med ett eller annet;) Bare det ikke er noe kroppslig ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Nei fri og bevare meg vel... SÅ langt er jeg ikke villig til å gå for å tekkes ekorngenet!
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Den knivsamlinga har jeg sett litt av.
    Kunstverk i særklasse.
    Skaftene er som å ta på en blankpolert barnerumpe.
    Vakrere en bildene tilsier.

    Steinar.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Få opp farta, vi venter i spenning på fortsettelsen Lars.
    Satan dette rommet tror jeg blir fint.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Spanande, spanande... har et kjellerrom på ca 40 kvm som står uinnredd.. men opptil flere ting står i veien ( som feks et ekstra hus vi ikke ønsker å beholde )
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Endelig tok Lillegutt pennen fatt. Fine greier, det den gutten får til.
    Gleder meg Lars til å se fortsettelsen - tror du piner oss litt nå - flere bilder, plis.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Han sambygdingen din, Lars, skal du ikke bry deg om.
    verulistisk og kverulantisk - vet ikke hva som er verst.
    Mårrafuggel er han deff ikke - han har ikke lagt seg ennå.
    BB
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Det gikk en god stund før jeg fikk opp den første plata på veggen. Var nødt til å gjøre meg ferdig med repo'et først, og det tok sin tid, med alle de utfordringer jeg møtte der.
    Så det var deilig å skru opp den første plata. På veggen her lagde jeg et rom til Altibox'en. Den skal få et pent lokk av sotet akryl etter hvert.

    20171007_200439_zpsepxbss3y.jpg


    Første del av lyskassa på plass også. Disse lagde jeg ferdig på jobben, så jeg slapp å bruke fritida mi til sånt;)

    DSC_6051_zpsaaxhlroa.jpg


    20171007_204850_zpshkuesuor.jpg


    Begynner å ligne noe dette. Sleit noe jævlig med å få den plate mellon trappa og gulvet på plass. Var veldig enkelt før jeg la på høyttalerstoff, for da kunne jeg bare putte fingra gjennom hullene og lure den ned i sporet.
    Lå på gulvet i lang tid med en liten trekloss og fikk lurt den ned mm for mm. Ett lite slag for hardt, så "poppet" den over til andre siden av sporet, og da var det bare å begynne på nytt. Denne måtte selvfølgelig på plass før gulvplatene kunne skrus til. En helvetes drittjobb for å si det mildt :)

    DSC_6052_zpshgr3f9ca.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hærlig prosjekt sclalars! Ser ut som du har fremdrift iallefall... :)
    Håper å komme i byggingen selv snart.

    mvh Kai
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Av alle idioter jeg kjenner, kjenner jeg meg sjøl best. Jeg tenkte før jeg satte i gang med dette prosjektet at jeg skulle lage meg en huskeliste på "alt". Gjorde jeg det? NOPE! Iveren etter å komme igang tok overhånd.
    Og hva glemte den gamle senile mannen? Jo, rør til phonokabel der platespillerhylla skal stå :'(
    Det skulle ha vært med på bilde her.

    20171016_155821_zpsetpisjhs.jpg


    Jeg klarte å knuse glasset i kameraet på mobilen mens jeg holdt på her, så nå kommer noen bilder som er litt tåkete. Hold ut, ny mobil ble bestillt :)

    Røret på veggen ved siden av det hvite panelet er til luftslangen på MG1 armen til platespilleren. Og den røde boksen er til bryteren. Pumpa og stikkontakten blir lagt i boden på andre siden av veggen. Deilig å slippe å måtte gå inn i det rommet for å starte faenskapet:)
    Det hvite panelet var en test jeg laget. Hadde planer om å lage slike stolper fra gulv til tak med jevne mellomrom langs med veggen, men forkastet ideen etter litt tenking.

    20171017_195834_zpsnfxpbhtw.jpg


    Projektoren, en Sony VPL 40 ES, måtte midlertidig opp en liten tur, for å bestemme størrelse på lerrettet. Dette skal integreres i veggen, så det blir flukt med.

    20171017_195906_zpsixfjro3g.jpg


    Noen som kjenner'n igjen?:)
    20171018_212142_zps2qbpyhio.jpg


    Hadde ett helvete med å flytte disse kjøl/frys skapa i hele byggeperioden. Hadde desverre ikke noe sted å gjøre av dem i mellomtiden heller, så de måtte bare være i rommet. Må ta vare på indrefileene vettu;), og holde arbeidspilsen kald.

    20171018_182548_zpsz3kwu7jg.jpg


    12 stikk til anlegget burde gjøre susen. Dette skal selvfølgelig i egen kurs i sikringsskapet.

    20171019_175145_zpsrj3qe5ft.jpg


    Så tilbake med dette med å være CNC operatør. Noen fordeler er det jo, som f,eks å lage en test på hull til alle disse kontaktene. Bare å ta med plata som skulle brukes der og frese ferdig på jobb:)

    20171020_152254_zpsqicvehfo.jpg


    Etter endt økt var det greit å sette seg ned med en kald en, sette på projektoren, slå av lyset og drømme seg bort litt om hvordan det ville bli når det ble ferdig. Spillte sangen på en JBL Boombox, og klarte nesten å få det synkronisert med bilde;)

    20171020_152525_zpsz5ztwatn.jpg
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Herlig byggetråd, dette blir helt rått:)
    Mange vedlegg som ikke vises i siste innlegg?
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har prøvd å redigere det, men det blir bare rot. Har lyst til å slette hele innlegget å begynne på nytt. Bildene bare hoppet frem og tilbake på plasser de ikke skulle være, så jeg har sittet å bannet i en halvtime nå.

    Phu, fikk det på plass igjen tror jeg:)
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Julebordet til Skedsmo Audio blir her.
    Ikke for å legge press på deg, men se å sving hammeren fortere.
    Blir vell litt feil for du hadde for 3 år siden.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Det neste på trappene var å få noe stein på denne muren. Det meste av den blir borte bak isolasjon, men ca en meter stikker ut, og den må kles. Fikk beskjed om at Leca suger noe jævlig (huff da) så jeg måtte kline på noe melkaktig guffe et par timer før jeg begynte med flisene, ellers ville Leca'n stjæle all fuktigheten fra limet.

    20171021_085850_zpsubkcykbq.jpg


    Flisene var en drøm å få på . Tok meg ca 2 timer. Ikke noe fuging heller.

    20171021_085858_zpsjnwvptq0.jpg


    20171021_130109_zps3cprsprg.jpg


    DSC_6056_zpsas9cxhjb.jpg


    Skjermen laget jeg på jobben av 10mm hvit Forex, Flott materiale til dettte bruket. Akkurat passe hvit og matt. Hadde med en liten prøvebit ned til AV shop en gang, og de ble skikkelig imponert over overflaten. De tok til og med biten med inn i ett av prøverommene og holdt det foran en skjerm for å sammenligne :)
    Her er fremdeles beskyttelses folien på , så ikke la dere lure av fargen :)

    20171021_090015_zpsyay5ndkz.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Gjennomtenkt og velbygd dette. Jeg har også en liten seksjon med stein i Slukoteket - en forblendet betongvegg og et pipefundament. Riktignok med sort skifer i storformat. angivelig en lydmessig katastrofe og no-no i følge ekspertene men jeg hører ikke så godt lenger sikkert så da er hygge og design vel så viktig for totalopplevelsen. Dessuten skal jo ikke brannmur være brennbar uansett..
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Gjennomtenkt og velbygd dette. Jeg har også en liten seksjon med stein i Slukoteket - en forblendet betongvegg og et pipefundament. Riktignok med sort skifer i storformat. angivelig en lydmessig katastrofe og no-no i følge ekspertene men jeg hører ikke så godt lenger sikkert så da er hygge og design vel så viktig for totalopplevelsen. Dessuten skal jo ikke brannmur være brennbar uansett..
    Hehe, da er vi i samme båt. Hørelen er ikke det den engang var hos meg heller. Men, jeg hører forskjell på god og dårlig lyd. (Tror jeg da 😉)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Det ramler på. Var utrolig deilig å begynne å få platene på veggene på plass. Når grunnarb'e endelig er ferdig, det er da man først begynner å se konturene av hvordan det kan bli til slutt. Reine kosejobben dette, å smelle opp plater:)

    20171022_084045_zpstaocq3yw.jpg


    20171022_200436_zpskdi11mdd.jpg


    DSC_6058_zpsquvmcrhc.jpg


    DSC_6059_zpskduufsbk.jpg


    20171024_200247_zpszj1qxfk7.jpg


    20171025_194538_zpsmufcqxte.jpg


    Jeg var veldig nøyye med sparklingen. Skulle ha tapet på veggene, og da synes det meste hvis man slurver med overgangene.

    20171025_194603_zps90e1huug.jpg


    Nå er'e bare å sette igang med malinga :)

    20171025_194614_zpsninjalkl.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn