Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Men vil dere høre på en skikkelig bra skive skal dere ta en lytt på denne.

    Vis vedlegget 685721

    Takahashi san......redaktøren av Tubeworld i Japan og jeg er enige om denne innspillingen vi koser oss med denne platen.
    Eitt av verdas beste opptak. Eg har ei eller to andre i same serie. Du skal ikkje selje, vel?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Nei gitt, den plata er kommet for og bli......... jeg fikk forresten en av referance cd'ene til Tubeworld når de besøkte meg fjor...... det er som sagt en CD....... MEN den inneholder noen fantastisk bra opptak den også. Jeg skal spørre Takahashi san neste gang jeg snakker med ham om den er for kommersielt salg eller om det er noen form for innsideclub eller for de med abo av Tubeworld.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Nei gitt, den plata er kommet for og bli......... jeg fikk forresten en av referance cd'ene til Tubeworld når de besøkte meg fjor...... det er som sagt en CD....... MEN den inneholder noen fantastisk bra opptak den også. Jeg skal spørre Takahashi san neste gang jeg snakker med ham om den er for kommersielt salg eller om det er noen form for innsideclub eller for de med abo av Tubeworld
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Et must med høyttalere i sort pianolakk. Med sola skinnende skrått inn i rommet måtte det en ny støvklut til gitt.

    20210103_152724.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Frem fra glemselen. Har avertert denne spilleren, men det sitter langt inne og selge den..... er egentlig rett før jeg trekker annonsen og setter på en pickup og gir den litt finjusterings TLC. Egentlig trenger man ikke noe mer enn denne spilleren, den kan lyde ganske så bra....... lurer på om jeg ikke har en Lyra pickup liggende jeg kan sette på den....... blir nok ganske lik lyd som ut av Linn's egen Kandid pickup..... men det får ikke hjelpe. Husker Mishima hos Lyra uttalte at han ikke hørte særlig forskjell på Lyra Kleos og på Kandid når han bygde/testet/prøvelyttet de....... noen barn er svarte, noen barn er gule, noen barn er hvite...... MEN inni er de like :LOL:

    20210103_182313.jpg
    20210103_182327.jpg
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har et par Bose 301 stående, lurte litt på om jeg skulle sette de opp på veggen på sidene av maleriet for litt nostalgi moro skyld.........det er jo noe uprøvd....tenk om det låter OK. Spørs om det ikke må prøves ut. Forøvrig går det i Manfred Man her i dag, fyrer i peisen og kul'ærn frem til efta's skiftet begynner. Forøvrig gjør min gamle Garrott The new P77 en utmerket jobb på re-master platene til Manfred Man. En ting er i allfall sikkert og det er at denne pickupen ikke lyder bra med flat vta, her må det hengerumpe vta til, men da åpner den seg opp med et dyyyyybt 3D lydbilde.

    20210104_123239.jpg
     
    Sist redigert:

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Frem fra glemselen. Har avertert denne spilleren, men det sitter langt inne og selge den..... er egentlig rett før jeg trekker annonsen og setter på en pickup og gir den litt finjusterings TLC. Egentlig trenger man ikke noe mer enn denne spilleren, den kan lyde ganske så bra....... lurer på om jeg ikke har en Lyra pickup liggende jeg kan sette på den....... blir nok ganske lik lyd som ut av Linn's egen Kandid pickup..... men det får ikke hjelpe. Husker Mishima hos Lyra uttalte at han ikke hørte særlig forskjell på Lyra Kleos og på Kandid når han bygde/testet/prøvelyttet de....... noen barn er svarte, noen barn er gule, noen barn er hvite...... MEN inni er de like :LOL:

    Vis vedlegget 686592 Vis vedlegget 686594
    Hvorfor selge? Når spilleren er såpass god. En stor fordel med Linn er at de ser klassiske ut. Den kan stå i stua. Ingen vanlige folk vil reagere. Mere moderne spillere ser ut som romskip for dem. Dersom du bare skulle sitte igjen med en spiller og pickup. Hva skulle det vært?
    Jeg spør fordi du har hørt så mye forskjellig :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Tja, hvorfor selge ?......når jeg ikke har brukt noe på flere år er det på tide og vurdere hva man skal beholde og ikke spør du meg....... jeg har jo strengt tatt ikke bruk for 7 spillere og 9 armer........ på den annen side bruker jeg alltid og angre i ettertid etter at jeg har solgt noe.

    Hva jeg skulle sitte igjen med ?........ hvis det var bare en spiller og en pickup så tror jeg at en Nottingham Anna Log med SME V12 arm og MySonicLab Platinum ville vært høyt på listen, eller DrFeikert Firebird med et stk Kuzma 14" arm og en SME V12...... tror jeg skulle levd greit med det også......... ellers har jo Mirre hos Veteranen hifi i Stockholm laget en oppgradert Simply Black spiller som jeg har stor tro på, jeg har aldri hørt på den desverre, men jeg vet hva Mirre står for, så den nye spilleren er sikkert mega god.

    Av pickuper er det MSL Platinum som gjelder, har aldri hørt noen bedre pickup, selv ikke til det dobble av prisen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Lenge siden jeg har skrevet noe i tråden min men etter et år med dype studier og avsluttning med forelesing i selveste Silicon valley så nå er jeg blitt ganske god på metallurgi også noe som vil komme godt med i min søken etter ultimate signaloverføringer...
    Men nå så er jeg hjemme igjen og har litt mer tid igjen, så nå har jeg begynt og pusle litt i kjelleren igjen. Pakker opp spillere igjen og setter de opp og flere kommer det bare jeg husker hvor de er og hvem som har lånt hva. Kanskje vi kan få til et lite vinyl treff her om ikke lenge. Kanskje det er noen som har noe spesifikt de vil lytte på før de skal handle f..eks........eller at vi bare har et lite treff. Jeg holder hus ca 10 min fra Mosseporten/E6 så ganske kurant og ta seg hit. Dere får melde interesse om det skulle være aktuelt.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har jo mulighet for og sette opp en del forskjellige comboer i fra de forholdvis rimelige til de med altfor mange 0'er i seg...... det eneste det er litt tynt med er riaa'er, men det kan vel noen evt medbringe. Jeg har vel bare Ear 324, moddet DP riaa og en Primare 35 pluss noen preamper med innebygget riaa.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Masser av prosjekter, men begynner og komme på plass hvordan spillerne skal bli og hvilke armer som skal stå på de respektive spillere. Men nå begynner arbeide med og få laget armbaser..... det må jeg nok ha hjelp til og få laget.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har et par spillere til som snart må komme hjem igjen også, har bla hatt en fin Thorens stående i Sveits i over 20 år, på tide og få den hjem snart men etter at onkel og tante døde har jeg vært treg med og dra til Sveits. Med barnebarn i California, sommerhus i Ungarn og familie og gatebarna på Filipinene blir det liksom så lite tid igjen til lange omveier i Europa, men må jeg ta meg sammen snart :D Studiene og fordypningen over metallurgi begynner og komme på plass så nå kan jeg gå videre med det jeg egentlig startet med, så får jeg se om det kommer noe fornuftig ut av det......er vel heller tvilsomt, men kanskje...ha ha.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Pioneer spilleren holder koken med SME M2-9 arm og en Lyra Helikon SL og Nad C162 preamp..... den gjør en kjempefin jobb sammen med den gamle GAS forsterkeren, kanskje ikke så hifi riktig, men det blåser vi i...... det låter fett.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.384
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Når vi kom hjem fra California så lå denne og ventet på meg i postkassen, det er en Van den Hul hybrid kabel som følger med SME armene, det er i utgangspunktet en helt grei kabel med liten filtereffekt men som blir vesentlig bedre etter at den blir loddet om med Cardas loddetinn. Kompis Harald er mesterlodder og han sier at det er kronglete, men gøy og lodde om denne kablen og resultatet taler for seg selv. Harald er forøvrig samme mann som loddet om alt hele veien i fra pickup til høyttalere når vi bodde i Vestby , det var vel nesten 900 loddinger som ble byttet ut......skal det værra, så skal det værra.

    20220515_211648.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn