Kjedeleg på off-topic?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Her er høvding i ferd med å ta grep. Det har eg etterlyst tidlegare, og burde vel eigentleg vere fornøgd.
Men det verkar så forbaska kjedeleg, dette her. Tenk om Affa, Kompo og alle dei andre må avgrense seg til sånt som handlar om berre hifi. Det kan lett verte skrekkeleg kjedeleg.
Burde vi gjere anskrik?
På den andre side kan det vere moro å gjere sånn som ungane. Etter at grensa er definert, kan vi sjå om ho verkar....?

I alle tilfelles skuld, for å vere sikker på å ikkje verte sensurert, tek eg opp spørsmålet om de har truffe nokre spesielle økologiske miljøomsyn innan hifihobbyen dykkar. Det er passeleg offtopic, tenkjer eg... 8)

T

theStig

Gjest
Samme her. Sparer strøm. No more class-A for me.
Har heller ingen kabler utstyrt med treklosser fra en truet regnskog.

M

maestro

Gjest
Jeg synes det har vært kjedelig på OT lenge. De samme debattantene, de samme meningene, den samme standhaftigheten - - - mao. liten vilje til nyorientering, liten vilje til å lære nytt eller innrømme feil. Og i mangel på nye argumenter ender de fleste trådene (- med religiøst/politisk tilsnitt) før eller siden i personlig sjikane, mistenkeliggjøring eller angrep på FRP.

Det udelt positive er alle de nyttige henvisningene til aktuelle nettsteder osv., her kan det være mye å hente.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
For å redusere CO2 utslippene fra transport, kjøper jeg nå mere musikk over nettet (i alle fall mitt alibi for å gjøre dette). Tenker overhodet ikke på alle pushere og mellomledd som skal ha sin bit av kaka.

Min Class-A fores selvfølgelig med ren strøm. Trenger ikke å ha dårlig samvittighet for det. Da er det værre å kjøpe "sølvskiver".

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hvorfor begrense seg til OT ? Jeg synes faktisk det er rimelig kjedelig på hele HFS om dagen (og kvelden!), men det er vel årstiden. ;)
Ellers bærer nok ikke riggen preg av noen økofilosofiske grunntanker, akkurat. Single ended klasse A er vel ikke Fredric Hauges førstevalg. Men det låter fint og varmer godt opp!

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
Dette begynner å bli like kjedelig som det sosialdemokratiske konsensus i norsk politikk.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Jeg synes tråden om "hvor bor du og hvordan ser det ut" var en god off topic tråd. Utenom den så har det vært mange tråder som stort sett ender opp med dårlig tone og kraftige reaksjoner.

Ikke noe galt å diskutere temaer med forskjellige meninger, men vi er vel litt lei uthenging av diverse politiske figurer, beskyldninger mot andre medlemmer og spesielt all diskusjon om muslimer. Sistenenvte er selvfølgelig er brennhett tema pga. alt som skjer om dagen i midt-østen, men det ser liksom ikke ut til at det kommer noe annet enn ondsinnede meninger ut av disse diskusjonene. Det er liksom ikke det vi ønsker å forbinde med HFS.

Det er selvfølgelig fortsatt tillatt med alle typer diskusjoner, men tråden om "muslimene" hadde nådd sin ende.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Gjenbruk av gammel Dual m/Shure og Croft pre + Sonab høyttalere. Politisk korrekt 8)

Kjedelig? Ikke for meg.

Bra at muslim-tråden ble stengt. Honnør til sentralen!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.056
Torget vurderinger
1
Nevnte tråd tok 0.0 hensyn til "vær varsom plakaten", var full av negative holdninger og sjikkanøse uttalelser. Vi i moderatorhjørnet synes ikke at den var representativ for den gode Hifi-ånd.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
Eneste miljøhensyn eg har tatt er at eg har en 140 watts forsterker i stedet for en 250 watts. Slik miljødiskusjonen har utvikla seg den siste tiden, holder det argumentet i massevis for å bli sett på som miljøbevisst (jmf. Stordalen et. al.) ;D.

Off topic er jo litt opp og ned. Men det vil være synd om alt her skal være i "HiFi ånd". Syns at det er mange bra debatanter som har godt nyanserte syn på mange ting, og ikke minst er gode til å få frem dette i sine innlegg. Bedre enn på mange andre "spesial" forum. Det gjør jo at de aller fleste tråder IKKE går over grensen, og viser at de som har lidenskap for hifi også har det for mange andre ting. Det gjør HFS interessant for annet enn hifi. Hvis det eneste vi sitter igjen med utenom hifi er ordassosiasjonsleken og nye biler, vil det utvilsomt bli et kjedeligere forum.

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Nei, men jeg syns det er litt trist at sentralen nå har satt begrensninger på hva som er off-topic.
:(

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Her er høvding i ferd med å ta grep. Det har eg etterlyst tidlegare, og burde vel eigentleg vere fornøgd.
Men det verkar så forbaska kjedeleg, dette her. Tenk om Affa, Kompo og alle dei andre må avgrense seg til sånt som handlar om berre hifi. Det kan lett verte skrekkeleg kjedeleg.
Burde vi gjere anskrik?
På den andre side kan det vere moro å gjere sånn som ungane. Etter at grensa er definert, kan vi sjå om ho verkar....?

I alle tilfelles skuld, for å vere sikker på å ikkje verte sensurert, tek eg opp spørsmålet om de har truffe nokre spesielle økologiske miljøomsyn innan hifihobbyen dykkar. Det er passeleg offtopic, tenkjer eg... 8)
Ja nå skal dere få kjørt dere, dere kan umulig vite deres eget beste. Når jeg nå, om ikke lenge, entrer arenaen på Hifi-generelt og lignende, og med alle mine innlegg i ryggen begynner å belære og komme med bastante konkulsjoner, angående alt fra kabler, til forsterkere, for ikke å snakke om pick-uper, da skal det bli hett da... ;D

Den mest miljøvennlig her er selvsagt meg. Jeg hører på musikk på jobben via pc'en som likevel står på, og bruker vel minimalt ekstra strøm, eller via ipoden, som også bruker minimalt med strøm, hvor mye strøm kan man egentlig klare å presse inn i en slik liten sak..?
Nei dette er jeg ikke i tvil om, denne konkurransen vinner jeg.

Kjedelig blir det selvsagt. Kan man ikke si hva man mener om muslimer, så kan man jo ikke si hva man mener om andre heller, det er vel likhet for loven antar jeg.

( det er visst litt Gro i meg, det ble en noe komplisert setning i starten... jaja..)

P

Parelius

Gjest
Personlig må jeg si at moderatorlinjen har fått et anstrøk av preemptive action, og moderatorene fremstår som en slags pre-cog's. Det er vel i overenstemmelse med den kultur vi alle nå føler oss hjemme i; det store sosiale brundtlanske folkehjem som skal lede oss på den rette vei inn i kjedsommeligheten, hvor bare shoppingrusen gir oss følelsen av å være et handlende individ.

Jeg bruker bare økologisk strøm; vannfallbasert.

Ps. Som debattforum for alskens politiske saker, så har OT på HFS ikke hatt noe å skamme seg over. Faenskapet ligger nok andre steder.

Den tråden som har vært mest grusom, og på alle måter er en æreskrenkelse mot ethvert tenkende vesen, er jo "Ordassosiasjonsleken II". Unøyaktig er den også.

EDIT: Stygt ord!

K

kbwh

Gjest
Kommer det mer, Parelius? Det henger i luften, slik som OT gjør i dag.

Jeg tror at jeg kan leve med både det ene og det andre for en kort stund - jeg antar forumeier vil et sted hen, og det må han gjerne for meg. Så får jeg se om det er et sted jeg ønsker å tilbringe tid.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
1. Personlig må jeg si at moderatorlinjen har fått et anstrøk av preemptive action, og moderatorene fremstår som en slags pre-cog's.

2. Det er vel i overenstemmelse med den kultur vi alle nå føler oss hjemme i; den store sosiale moderfitta (Det brundtlanske folkehjem) som skal lede oss på den rette vei inn i kjedsommeligheten, hvor bare shoppingrusen gir oss følelsen av å være et handlende individ.

3. Jeg bruker bare økologisk strøm; vannfallbasert.

4. Ps. Som debattforum for alskens politiske saker, så har OT på HFS ikke hatt noe å skamme seg over. Faenskapet ligger nok andre steder.

5. Den tråden som har vært mest grusom, og på alle måter er en æreskrenkelse mot ethvert tenkende vesen, er jo "Ordassosiasjonsleken II". Unøyaktig er den også.
1. Nytt ord for meg. Flotte greier, utvide horisonten. Eg ville kanskje kalla dette føre-var-prinsippet, men det er kanskje vel positivt lada for din kontekst....?

2. For ein stygg munn(-eh..tastatur)bruk. Men du får ein 5-ar for ditt retoriske grep herifrå...

3. Godt gjort (korleis greier du det, forresten?)

4. Men det er då lavmål, trass alt?

5. Langt i frå. Denne tråden fortel mykje om vårt kollektive undermedvitne sjeleliv. Til dei som deltek, altså....

Du er i slag no, skjønar eg?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:

Jeg tror at jeg kan leve med både det ene og det andre for en kort stund - jeg antar forumeier vil et sted hen, og det må han gjerne for meg. Så får jeg se om det er et sted jeg ønsker å tilbringe tid.
Fæle trugsmål her.......

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
1. Ja nå skal dere få kjørt dere, dere kan umulig vite deres eget beste. Når jeg nå, om ikke lenge, entrer arenaen på Hifi-generelt og lignende, og med alle mine innlegg i ryggen begynner å belære og komme med bastante konkulsjoner, angående alt fra kabler, til forsterkere,

2. for ikke å snakke om pick-uper, da skal det bli hett da... ;D

3. Den mest miljøvennlig her er selvsagt meg. Jeg hører på musikk på jobben via pc'en som likevel står på, og bruker vel minimalt ekstra strøm, eller via ipoden, som også bruker minimalt med strøm, hvor mye strøm kan man egentlig klare å presse inn i en slik liten sak..?

4. Kjedelig blir det selvsagt. Kan man ikke si hva man mener om muslimer, så kan man jo ikke si hva man mener om andre heller, det er vel likhet for loven antar jeg.

5. ( det er visst litt Gro i meg, det ble en noe komplisert setning i starten... jaja..)
1. Det var akkurat dette eg var redd for.......... :-\

2. Du MEINER vel ikkje å kaste deg inn i MM/MC-debatten...? (Ein stad bør grensa gå, kvifor ikkje litt før?)

3. Skrytepave?

4. Såra? Eg tykkjer det berre er fint at du ikkje skal seie meir om muslimane, eg.

5. Det var ei fin setning, Kompo, ingenting å skamme seg over.

K

kbwh

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Valentino skrev:

Fæle trugsmål her.......
Ikke slikt ment. Man deltar vel kun på de forum hvor man trives? Mennesker kommer og går. Den gangen jeg jobbet i seismikk visste jeg at jeg alltid ville finne en kollega eller flere ved et spesielt bord i en spesiell bar på Schiphol. Jeg er ikke i bransjen lenger, og vet ikke hvordan det går på Schiphol.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
audiomur skrev:
Nei, men jeg syns det er litt trist at sentralen nå har satt begrensninger på hva som er off-topic.
Hvilke begrensninger har vi egentlig satt?

Kanskje vi skal bytte ut "Samlepunkt for lyd og bilde" med "Samlepunkt for anti-muslimer, Valla-hatere og lydinteresserte".

Det er en enkelt tråd folkens - ingen begrensning er satt - hold dere innenfor normal folkeskikk så kan dere diskutere alt mellom himmel og jord.

M

maestro

Gjest
Høvdingen skrev:
audiomur skrev:
Hvilke begrensninger har vi egentlig satt?

Kanskje vi skal bytte ut "Samlepunkt for lyd og bilde" med "Samlepunkt for anti-muslimer, Valla-hatere og lydinteresserte".

Det er en enkelt tråd folkens - ingen begrensning er satt - hold dere innenfor normal folkeskikk så kan dere diskutere alt mellom himmel og jord.
Med respekt å melde er dette et unøyaktig bilde: både pro-muslimer og Valle-elskere har såvidt jeg har registrert ganske høylydt gitt sitt besyv med i debattene!

K

kbwh

Gjest
Pro/con Valla er forsåvidt greit, men har det vært noen erklærte muslimer med i disse muslimdebattene? Slike oss og dem-debatter har intet annet for seg enn å sementere standpunkter.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Eva Joly har visst blitt Valla-elsker. I nyhetene i dag karakteriserte hun prosessen rundt Valla som en hekseprosess. I følge henne ville dette knapt kommet i nyhetene i Frankrike. Yssen forklart som den svake part i saken er ikke troverdig - hun er jo tidligere statssekretær.

Joly sitter i styret i VG.

Finnes det bare Valla-elskere og Valla-hatere?

Muslim-tråden var bare et forum for folk som føler behov for å fortelle om hvor lite de liker muslimer. Slikt er ikke debatt.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Mao; så bra for meg at jeg er arbeidstaker i Norge og ikke Frankrike ;)

Gjest skrev:
Eva Joly har visst blitt Valla-elsker. I nyhetene i dag karakteriserte hun prosessen rundt Valla som en hekseprosess. I følge henne ville dette knapt kommet i nyhetene i Frankrike. Yssen forklart som den svake part i saken er ikke troverdig - hun er jo tidligere statssekretær.

Joly sitter i styret i VG.

Finnes det bare Valla-elskere og Valla-hatere?

Muslim-tråden var bare et forum for folk som føler behov for å fortelle om hvor lite de liker muslimer. Slikt er ikke debatt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Komponenten skrev:
1. Ja nå skal dere få kjørt dere, dere kan umulig vite deres eget beste. Når jeg nå, om ikke lenge, entrer arenaen på Hifi-generelt og lignende, og med alle mine innlegg i ryggen begynner å belære og komme med bastante konkulsjoner, angående alt fra kabler, til forsterkere,

3. Den mest miljøvennlig her er selvsagt meg. Jeg hører på musikk på jobben via pc'en som likevel står på, og bruker vel minimalt ekstra strøm, eller via ipoden, som også bruker minimalt med strøm, hvor mye strøm kan man egentlig klare å presse inn i en slik liten sak..?

4. Kjedelig blir det selvsagt. Kan man ikke si hva man mener om muslimer, så kan man jo ikke si hva man mener om andre heller, det er vel likhet for loven antar jeg.

5. ( det er visst litt Gro i meg, det ble en noe komplisert setning i starten... jaja..)

2. Du MEINER vel ikkje å kaste deg inn i MM/MC-debatten...? (Ein stad bør grensa gå, kvifor ikkje litt før?)

3. Skrytepave?

4. Såra? Eg tykkjer det berre er fint at du ikkje skal seie meir om muslimane, eg.

1. Som man reder...

2. Jeg går for moving coil...

3. Nei, bare ærlig. Ærlige mennesker skal man ikke kimse av...

4. Tror mange flere hifi-entusiaster er såret av stygge æreskrenkinger direkte på person her inne, enn du finner muslimer som er såret over det som er kommet frem om muslimer. Det er forskjell på å gå direkte på person i forhold til grupper, det er mye mer sårende når noen angriper deg direkte.

At sannheten skal være så tung å bære er jo trist selvsagt, men vi får gå framtiden smilende i møte med stor bul på teppet og sand i ørene. Får bare håpe at det ikke virker negativt inn på lyden. Neste gang jeg blir sint på noe som har foregått av grusomheter ett eller annet sted i verden, får jeg hive meg inn i en kabeldebatt for å få utløp for frustrasjonen da...

5. Ok. Skal jobbe mer med slike lange setninger i fremtiden da, det kan jo være en utfordring, for oss som trenger en utfordring i ny og ne, og kommaer og innskutte bisetninger får man jo aldri nok av, vil noen hevde, dog kanskje ikke jeg, så da er det bare å prøve å kutte punktum, som tross alt er nesten usynlig, og går for de lange setningene, som tidvis kan drive noen til vannvidd, men om man klarer å holde konsentrasjonen kommer man nok i mål, til slutt..

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Komponenten skrev:

3. Skrytepave?

1. Som man reder...

4. Tror mange flere hifi-entusiaster er såret av stygge æreskrenkinger direkte på person her inne, enn du finner muslimer som er såret over det som er kommet frem om muslimer. Det er forskjell på å gå direkte på person i forhold til grupper, det er mye mer sårende når noen angriper deg direkte.

At sannheten skal være så tung å bære er jo trist selvsagt, men vi får gå framtiden smilende i møte med stor bul på teppet og sand i ørene. Får bare håpe at det ikke virker negativt inn på lyden. Neste gang jeg blir sint på noe som har foregått av grusomheter ett eller annet sted i verden, får jeg hive meg inn i en kabeldebatt for å få utløp for frustrasjonen da...

5. Ok. Skal jobbe mer med slike lange setninger i fremtiden da, det kan jo være en utfordring, for oss som trenger en utfordring i ny og ne, og kommaer og innskutte bisetninger får man jo aldri nok av, vil noen hevde, dog kanskje ikke jeg, så da er det bare å prøve å kutte punktum, som tross alt er nesten usynlig, og går for de lange setningene, som tidvis kan drive noen til vannvidd, men om man klarer å holde konsentrasjonen kommer man nok i mål, til slutt..
1. Uff!
2. Eg er framleis ikkje trygg på deg. Skal du ha 47 kOhms belastning eller meir variabelt? Og skal du ha høg eller låg komplianse. Ikkje hi-output vel? Og kva arm har du tenkt å forfekte?
3. Visst skal ein det.
4. Ja, kabeldebattantar har nok potensielt større konfliktrisiko enn muslim/kristendiskusjonar.
5. Kort og greitt!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Komponenten skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Komponenten skrev:

3. Skrytepave?

1. Som man reder...

1. Uff!
2. Eg er framleis ikkje trygg på deg. Skal du ha 47 kOhms belastning eller meir variabelt? Og skal du ha høg eller låg komplianse. Ikkje hi-output vel? Og kva arm har du tenkt å forfekte?
3. Visst skal ein det.
4. Ja, kabeldebattantar har nok potensielt større konfliktrisiko enn muslim/kristendiskusjonar.
5. Kort og greitt!
1. Ja du kan så si.

2. Mer variabelt hørtes mest interessant ut. Går alltid for høy av prinsipp. Hi-output hørtes fristende ut. Det må bli høyre.

3. Da får vi kimse da.

4. Hva tror du jeg har bedrevet til nå da? Det kalles oppvarming.

5. I all enkelhet. :)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
D D R !

Her har småhøvdingene driti skikkelig på draget. Dette lukter DDR: sensur. Tøvete og barnslig, naturligvis. Hifisentralen blir ikke bare kjedelgere, men også mindre interessant.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Audiophile-Arve skrev:
Har du vore på ferie BB?
For tiden henlegger jeg min virksomhet til USA, og vil etterhvert også ta litt ferie i dette deilige og frie landet.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Audiophile-Arve skrev:
Du får ta godt vare på deg sjølv, BB (pass no på å skaffe deg løyve til å bere skytevåpen, så du kan forsvare deg mot alle farar....)
Her er sivilisert og fredelig. Til og med muslimene er greie her!

Topp Bunn