Kjøpte en sliten Garrard idag...

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
@indianeren: gi et eksempel på en krets der en bipolar kondensator vil komme til kort mot en polar type, forutsatt alt annet likt!

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Hvor ble det av indianeren? Jeg venter på å høre når vi må bruke polare elektrolyttiske kondiser.
R

indianeren

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2012
Antall liker
24
Sted
Melbu
Ikke cowboy men indianer :rolleyes:

Jeg er ikke fagmann og uttaler meg derfor ikke som om jeg er det, bare så det er sagt. Jeg er en glad amatør som er over gjennomsnittet interessert i elektronikk og lydsystemer, særlig 70-tallets perler.

Til det med bipolare kontra polare el.lytter: Prøv å sette inn en bipolar i en switsjmode strømforsyning, det vil nok ikke gå bra over tid.
Hvorfor vil du så gjerne sette inn bipolare istedet for polare? Dersom det var best ville vel Electrokompaniet sine amper kun ha slike?

Jeg vet at forskjellen på en polar og en bipolar er at den bipolare egentlig er to el.lytter satt mot hverandre (to i en altså) dermed også mye dyrere i noen tilfeller.
Til slutt vil jeg si at det nok ikke var helt pent av oss å kuppe tråden til toillball med denne meningsutvekslingen, så toillball - du får ha oss unnskyldt:)

Sist redigert:

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Jeg har ingenting imot det, tvert imot var det lærerikt :)

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Ikke cowboy men indianer :rolleyes:

Jeg er ikke fagmann og uttaler meg derfor ikke som om jeg er det, bare så det er sagt. Jeg er en glad amatør som er over gjennomsnittet interessert i elektronikk og lydsystemer, særlig 70-tallets perler.

Til det med bipolare kontra polare el.lytter: Prøv å sette inn en bipolar i en switsjmode strømforsyning, det vil nok ikke gå bra over tid.
Hvorfor vil du så gjerne sette inn bipolare istedet for polare? Dersom det var best ville vel Electrokompaniet sine amper kun ha slike?

Jeg vet at forskjellen på en polar og bilpolar er at den bipolare egentlig er to el.lytter satt mot hverandre (to i en altså) dermed også mye dyrere i noen tilfeller.
Til slutt vil jeg si at det nok ikke var helt pent av å kuppe tråden til toillball med denne meningsutvekslingen, så toillball - du får ha oss unnskyldt:)
Skal ikke kuppe tråden, men dette er bare tøv.

Den eneste grunnen til at det brukes polare kondiser i power supply er at det er det eneste som er gjennomførbart, både mhp størrelse og kost og ikke noe annet.

Det er ingen grunn for ikke å bruke film kondiser i hverken switchmode, SS eller rør, annet enn pris og størrelse.

Correct me if I'm wrong.

R

Topp Bunn