Diverse Kjøpe hifi, eller diy ?

L

larsmartin

Gjest
Den tråden skulle vi ha startet for 10 timer siden, bra initiativ! Vi blei vel delvis enig at DBO var det optimale!
En hybrid av ferdig og diy.
 
Sist redigert av en moderator:

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Har null erfaring med diy, men hadde vært interessant å se hva f.eks inselwind og de andre dyktige byggerne her på sentralen hadde klart å få til for den samme summen man gir for ett par «high-end» høytalere i butikk for tiden.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
DIY på hva da? Høyttalere antagelig , få som bygger streamere og forsterkere ….
 
L

larsmartin

Gjest
Garantert i favør inselwind. Skal en ha mest mulig for penger, eller skal en ha best mulig lyd?
 
Sist redigert av en moderator:
M

MarkusH

Gjest
Diy subber, brukte ferdighøyttalere, kit-effektforsterkere, brukte kilder og litt hipp som happ av brukte og nye ferdigterminerte kabler for min del. :)
 
L

larsmartin

Gjest
Spm til diyer: Er lydkvalitet like bra fra minisdsp som fra en trinnov?
 
Sist redigert av en moderator:
S

Syncrolux

Gjest
Ja takk begge deler sier nå jeg. DIY rom, subber og høyttalere som er bygd om til aktive med DSP. Ellers er resten kjøpe-hi-fi her.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.231
Sted
Langesund
Ja hvorfor skal folk være så på at det må være det ene eller det andre. Lett blanding her også, og høyttalersystemet og tilpassing i rommer er min DIY.
Mener det er der det er mest å hente, eller spare om man kan si det? Timelønn er på 0 kr i en hobby, ikke sant
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
DIY - for mange er veien like viktig som målet... men skal man ha et resultat som det står respekt av, trenger man i alle fall et minimum av kunnskap om hva man holder på med, både teoretisk og håndtverksmessig.... Det finnes byggesett i foreskjellig grad til det meste, - noen nærmest etter "IKEA-mal" til mer avansert hvor man i større grad er overlatt til seg selv.... Kunnskap er makt, - så er man kanskje også mindre utsatt for svadaen som dessverre serveres av flere produsenter...
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Tema har vært diskutert tidligere.
Roysen svært aktiv i det spørsmålet.
Var vel ikke noe kompromiss der i gården mht kjøpe anlegg.
Mimmre..

 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.357
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
I kinoen har jeg bygd alt etter prosessor, altså alle effektforsterkere, høyttalere og suber.
Grunnen er en blanding av tilfeldigheter og økonomi. Skulle jeg kjøpt noe tilsvarende hadde jeg aldri hatt råd til det.
Det skal også sies at jeg liker å lage ting.

For min del startet det med at jeg trengte en ny RIAA og noen her inne tipset meg om Muffsy kitet der hele RIAAen kommer som et byggesett som må loddes, før det hadde jeg nesten ikke loddet noe som helst og aldri elektronikk. Jeg var skeptisk og usikker, men leste meg opp samt så litt Youtube videoer og det gikk fint i tillegg til at det var gøy å både bygge noe, samt at det faktisk ble bra. Når jeg da skulle til med kinoen tenkte jeg at om det kan DIYes en RIAA kan det sikkert lages brukendes høyttalere også. Det kunne det!
Her hadde jeg litt mer kompetanse med tanke på en del snekring samt fagbrev som platearbeider, design og delefilter kunne (kan) jeg ingenting om, men det er det nok av andre som kan. Så etter tips fra @Dyret (hvor ble han av?) bygde jeg et par ER18mtm som ble rimelig bra. Og derfra ble det bare værre :D

Etter å ha bygd en del surroundhøyttalere trengte jeg effektforsterkere siden receiveren jeg hadde den gangen gikk tom for effektkanaler så oppdaget jeg klasse D modulene og satte sammen noen Hypex UCD moduler med innebygd strømforsyning (takket være @Fenalaar ),dette er vel i grenseland til DIY siden det bare er å sette en ferdig modul inn i et kabinett og lodde noen kabler, men gudbedre hvor mye kvalitet du får for pengene.

Har siden også bygd noen klasse A forsterkere nærmest fra scratch, bare kjøpt ferdige print, det gikk også fint, men her var det mye å sette seg inn i, og vanskelig å forståmed null forkunnskap på elektronikk.

Poenget mitt her er at DIY kan være veldig gøy og belønnende, men en må våge å satse litt, samt det er lurt å se hva andre har gjort og gjerne kopiere.
Dagens HT er DTQWT fra Troels Gravesen som kostet meg rundt 20.000,- alt inkludert, klarer ikke å se hvilke kommersielle HT som er i nærheten uten å koste veldig mye mer.
8EC38B8B-CE92-4D2A-A777-81EBFD130D6F.jpeg
2906DC9D-5983-4AF8-968A-FCBEF94095BE.jpeg
E13F0335-1966-45B7-8FAC-FABA68EB9427.jpeg
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
Med diy betaler man jo bare for deler, selvsagt får man finere biter for samme sum.

Men et ferdig produkt består jo av en lang rekke faktorer: Utviklingsarbeidet, all kunnskapen om riktig bruk og kombinasjoner på alle områder, må man som diy`er "fikse" selv - ingen enkel eller liten oppgave.

En annen ting er tilpasning til egen smak, eget rom - her er selvstrikk i en annen liga.

Hvis veien frem er interessant vil jeg anbefale diy, hvis ikke ville jeg ikke strekt meg lenger enn til byggeveiledninger ala Gravesen.

En annen ting er personlige preferanser, smak og meninger om hva som er " riktig" lyd. Det er nesten en annen diskusjon - der er det ikke en enkel fasit.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Du får garantert mer for pengene ved diy.
Jeg har lager HT systemet selv, amper er jo litt som IKEA.
Ferdige moduler som mann setter inn i kabinetter selv og lodder terminaler.
Alt av akustikk er DIY.
Veien ditt var jo bare gøy, om jeg hadde gjort det igjen. Helt klart.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
DIY forsterkerbygging er i stor grad risikosport. Tar lang tid og koster litt.
En bør (helst må) ha litt peiling. Bygging er en ting. Få et bra resultat er et annet.
Den siste finpussen før en er i mål kan være tidkrevende.
Men...........
Det er veldig interessant, spennende (spesielt med rør :) ) og det kan bli veldig bra.
Et par eksempler. Ikke selvskryt. Bare for å vise hvordan og veien til mål.
Jeg unngår det som er komplisert. De fleste klarer å kappe aluminium. Styr unna stål.
Runde hull er heller ikke så komplisert.
Er du heldig finner du kanskje et mekanisk verksted (helst ikke så stort) i nærheten.
Lykke til:)


 
L

larsmartin

Gjest
DIY forsterkerbygging er i stor grad risikosport. Tar lang tid og koster litt.
En bør (helst må) ha litt peiling. Bygging er en ting. Få et bra resultat er et annet.
Den siste finpussen før en er i mål kan være tidkrevende.
Men...........
Det er veldig interessant, spennende (spesielt med rør :) ) og det kan bli veldig bra.
Et par eksempler. Ikke selvskryt. Bare for å vise hvordan og veien til mål.
Jeg unngår det som er komplisert. De fleste klarer å kappe aluminium. Styr unna stål.
Runde hull er heller ikke så komplisert.
Er du heldig finner du kanskje et mekanisk verksted (helst ikke så stort) i nærheten.
Lykke til:)


Har sett forsterkeren din, den er et smykke! 👍
 
L

larsmartin

Gjest
Jeg har bygget det viktigste og dyreste komponentet selv, utrolig fornøyd!
 

innspilt edderkopp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2021
Innlegg
175
Antall liker
85
Sted
tønsberg
diy så mye du kan, så enkelt så å kjøpe byggesett høyttaler eller effektforsterker krever lite å gir mye.
hvis du ikke liker å diy så ikke press deg for å spare penger.
 
2

2xJ

Gjest
Dette innlegget er et redigert innlegg ifra Gutman tråden.... (mitt innlegg)
Lagt til litt og utdyper noe....

standard_Kombi-sykkel.jpg


Hva har da en Kombisykkel med hifi/audio og gjøre ?
Feeeet sykkel dengang om man gjorde som meg (jeg har alltid rett).
Jeg hadde ikke råd til en bedre sykkel da, ei heller opphavet. Og det var heller ikke så mange alternativer dengang,
på midten av 70 mot 80 tallet,om man ville ha en offroadsykkel.
Så fikk tak i noen knastedekk og et meget bredt styre.. et par lakkbokser
og plastrene gikk unna i tur og orden ettersom jeg syklet der det ikke var hverken vei eller sti.....
:LOL:
DIY ligger i genet, det og finne ut av ting (research) finne deler (logistikk) er noe som trigger meg.
Jeg kan dessverre ikke så mye, men jeg finner den hjelpa jeg trenger.
Tenke ut løsninger, og forbedre dem for og få det akkurat som JEG vil ha det.
Idet, så ligger det noe vakkert!!
Nemlig det at jeg ikke trenger og forsvare mine valg for noen andre enn nettopp meg selv.
Om ikke dere liker hva jeg gjør, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Rett og slett fordi det er jeg som har blåst pengene mine på ting som muligens kun jeg liker.
Derfor så MÅ dette være rett for meg, det MÅ være et gjennomtenkt produkt.
Moduler gjør ting fleksibelt, man kan endre om behov endrer seg eller enn vil oppgradere.


HIFI - High Fidelity, hva er det ? Pinpointing ? 3D ?? Eller hva ?

Om man ikke forstår hva DIYere gjør av research, og hvordan dem bruker sin erfaring, og atpåtil ikke har hørt dems lyd, hvofor bry seg så mye ? Er det nyskjerrighet (ekte) eller er det for og naile dem... fordi DU har rett ??
Jeg kjenner den lille klikken som holder til herinne av DIYere, og samlet sett så har dem mer erfaring og kunnskap enn resten av HFS tilsammens. IOGMED at dem bruker det dem har av erfaring til og tilegne seg ENDA MER kunnskap. Dem har sitt eget nettverkpå utsiden av HFS, og dem kommuniserer for og få ekstern hjelp, og for og kvalitetssikre sitt arbeid. Svært lite av dette finner man hos den gjengse HFS, dem spør her inne om dem er i tvil om dem skal ha kabeløfter eller en highend switch for og få bedre lyd........ (grøss).
Hver og en av disse DIYerne er stort sett Menn med stor M, og en fremtoning som er tøffere enn toget (Ikke det som gikk 14.10); samtidig så er dem mer ydmyke for andres kunnskap enn hva som blir sett her ute i forumet. Og ikke minst man deler det man kan og ikke sitter og ruger på noe...
Man bygger noe, fordi at det man krever av kvalitet ikke lar seg kjøpe i den form eller prisklasse (som man ikke kan forsvare..) Mange vil ha noe som andre ikke har og noen bygger for og tøye strikken for hva som er mulig og få til i det store og hele....
Norsk DIY er mest sannsynlig blandt verdens eliten iså måte.....
Låter alt bra ? Nei
Er det fallgruver ? Ja
Er DSP nirvana ?
Nei, men det verktøyet har gjort det enklere for mange og komme igang med og forbedre lyden sin enormt.
Mange har etterhvert enormt med kunnskap her og, og som nevnt deler flittig med andre.

Jeg forstår at dem som kjøper dyr HIFI, vil forsvare sine valg, og at dem påstår at det gir mer troverdighet.
Det er jo tross alt bred enighet om det i glossy magasiner...... (grøss nr 2).
MEN skal man forstå hva som er god lyd for en... i et hjem, så MÅ man ut og besøke frender for og øke sitt erfaringsgrunnlag.
SÅ kan fortelle HFSere hvor skape skal stå... hehe.....

Det og "kjøpe seg hifi" er besnærende på den måten av at man slipper og tenke på noe annet enn og få det hjem på et trygt vis og få koblet det opp.
Man skal ikke kimse av slikt, men man må da akseptere filosofien til dem som produserer dette.
Og dem har muligens andre miljøer, enn hva du har i din vinkelstue mot åpent kjøkken......

Vi er ganske mange herinne, og vi har vel omtrent like mange fasiter på hvor skapet skal stå.
Jeg vet hvor jeg har satt mitt, og det er ikke mange som ville gjort det på samme måte som meg.
Og det og ha noe eget som er konstruert ilag med flere av dem beste her i Norge, syntes jeg faktisk er noe og være stolt av.
Men igjen prioriteringer og ikke minst hva slags kompromisser du velger, er helt opptil den som betaler...

Det er ikke svart hvitt på hverken den ene eller den andre siden.
Det er liten vits i og spørre om det billigste er like bra som det beste, bare for og prøve og få noen ut på glattisen....
Det er billig DIY og det er svindyrt.. akkurat som på boutique siden...
Når man har evner og kunnskaper om hvordan man kombinerer det beste av det beste av DIY komponenter, så får man selvklart mer for pengene enn hva enn får om man kjøper et ferdig produkt, goes withtout saying....
MEN fordelen denne DIYern har er at han kjenner rommet sittt, og tilpasser da disse komponentene TIL rommet.
Noe denne gjenges "kjøpehaifai" fyren ikke kan eller gjør.
Det er forskjellige ballgames - totalt forskjellige prioriteringer.
Det vil aldri bli en enighet unisont, men innimellom er det noen som klarer og se lyset, og trer tilside for og unngå toget... og går så inn på en ny vei.
DET står det stor respekt av!!!!!!

HIFI kan for min del på båten gå... jeg vil ha realisme nok til at det får hjernen min til og koble ut, og kun la meg få være ifred med musikken jeg spiller-
Sjatteringer?
Fifty shades of grey ?
Mangfold ?

JATAKK.


Jeg har alltid rett
/JR​
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
Nå skal det vel sies at det finnes en mindre gruppe, som med rette, mener at det ikke finnes ferdig produkter med høyt nok kvalitetsnivå, eneste farbare vei er diy.

Flere slike oppsett her på sentralen.
 
L

larsmartin

Gjest
Nå skal det vel sies at det finnes en mindre gruppe, som med rette, mener at det ikke finnes ferdig produkter med høyt nok kvalitetsnivå, eneste farbare vei er diy.

Flere slike oppsett her på sentralen.
Tror du blander kvalitet og kvantitet. Skal en ha svære beist av høytalere må en bygge selv. Hvorfor skal ikke en produsent klare å lage kvalitet?
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.079
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
store hornsystemer er ikke noe man får kjøpt over disk med noen få unntak.
ut over det så er begge veier likestilt basert på interesse.
 

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Innlegg
929
Antall liker
1.306
Sted
Østfold
Det finnes mange produsenter som startet som DIY. En av de mest avanserte og ansette er Dutch & Dutch 8C, du finner utviklingstråden på "diyaudio" hvor Marten kaller seg "kayser".

Du larsmartin har jo Audiovector, grunnlagt av Ole Klifoth som i starten solgte de som kit. Jeg bygga en slik solgt gjennom Eltek på slutten 80 tallet. Kan ikke se at mannen har noe særlig annen kompetanse enn oss andre DIY-ere, her sakset fra Lyd og Bilde:

"Da sjefingeniør Ole Klifoth grunnla Audiovector i 1979 var jeg selv bare ett år gammel. Historien startet som så mange andre: Han hadde sine bestemte tanker om hvordan drømmehøyttaleren skulle låte, men den fantes ikke, så han gikk i gang med å lage den selv"
 
L

larsmartin

Gjest
Det finnes mange produsenter som startet som DIY. En av de mest avanserte og ansette er Dutch & Dutch 8C, du finner utviklingstråden på "diyaudio" hvor Marten kaller seg "kayser".

Du larsmartin har jo Audiovector, grunnlagt av Ole Klifoth som i starten solgte de som kit. Jeg bygga en slik solgt gjennom Eltek på slutten 80 tallet. Kan ikke se at mannen har noe særlig annen kompetanse enn oss andre DIY-ere, her sakset fra Lyd og Bilde:

"Da sjefingeniør Ole Klifoth grunnla Audiovector i 1979 var jeg selv bare ett år gammel. Historien startet som så mange andre: Han hadde sine bestemte tanker om hvordan drømmehøyttaleren skulle låte, men den fantes ikke, så han gikk i gang med å lage den selv"
Ja, mener og gryphon ikke fant noen hodetelefon forsterkere som var gode nok. De blei «best buy» produkt så noe kan de..

Gryphon Audio Designs was founded in 1985 as an offshoot of 2R Marketing, The first product, the now legendary Gryphon Head Amp, grew from a one-off spare time project developed only for the designers’ own home systems. At the 1986 Chicago Consumer Electronics Show, a respected Japanese distributor expressed interest in the product. Soon after, the Head Amp was voted “Best Buy” by the Japanese audio press. Although the Gryphon project was initially strictly a hobby, not an actively pursued commercial venture, demand generated by reviews and word-of-mouth acclaim led to the formal establishment of Gryphon Audio Designs as a separate corporate entity.
 
Sist redigert av en moderator:
L

larsmartin

Gjest
Det finnes mange produsenter som startet som DIY. En av de mest avanserte og ansette er Dutch & Dutch 8C, du finner utviklingstråden på "diyaudio" hvor Marten kaller seg "kayser".

Du larsmartin har jo Audiovector, grunnlagt av Ole Klifoth som i starten solgte de som kit. Jeg bygga en slik solgt gjennom Eltek på slutten 80 tallet. Kan ikke se at mannen har noe særlig annen kompetanse enn oss andre DIY-ere, her sakset fra Lyd og Bilde:

"Da sjefingeniør Ole Klifoth grunnla Audiovector i 1979 var jeg selv bare ett år gammel. Historien startet som så mange andre: Han hadde sine bestemte tanker om hvordan drømmehøyttaleren skulle låte, men den fantes ikke, så han gikk i gang med å lage den selv"
men ser du på «hvordan gjør de det» på f. eks b&w så har det skjedd litt siden 80-tallet..
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
Tror du blander kvalitet og kvantitet. Skal en ha svære beist av høytalere må en bygge selv. Hvorfor skal ikke en produsent klare å lage kvalitet?
Nei, der tar du helt feil.

Klart produsenter klarer å lage, alt kan lages, men er det en god investering, hva kjøper du - egentlig ? OG liker du designet - løsningene, mener du at det kan gjøres annerledes / bedre ? passer det hos deg osv ?

Living voice vox olympian, Magico sin Ale drevne toppmodell og Cessaro er vel noen representanter for klassen, mye fint og bra joda, fortsatt kan ting gjøres mer ekstremt.

Der får du i da i det minste noen indrefileter av drivere, ikke det første som slår meg når jeg ser på endel andre produsenter, Audivector inkludert.

mvh
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Jeg har satt sammen noen DIY byggesett på rørforsterkere, og fikk hjelp til en DIY høyttaler basert på byggesett.

Høyttaleren kom på 18 000 hvorav 7k på deler. 5k på kasse laget av høyttalermaker og 6k på lakkering. Hadde jeg laget alt selv hadde det kommet på 9k ( høyttaler makeren så elementene og delefilteret og sa at så gode deler finner man ikke i høyttalere til 50k).
Jeg satte sammen delefilter og skrudd i i elementer. Lyden ble OK og målte langt bedre enn kommersielle lettdrevne høyttalere uansett pris. Var fornøyd med den i mange år ,men den ble erstattet med en bedre kjøpehøyttaler ...til 20k, men da med en annen forsterker også
Fikk solgt DIYen for 8k...

Bygget noen rørkit fra Bottlehead. Det er langt billigere å kjøpe en kit enn å importere biter herfra og derfra med importavgifter osv.
Kjøpe rørgreiene min var klart stillere, men det er mest det at det er moro å bygge og meget tilfredstillende mestingsfølelse som gjør det verdt det. Med litt kunnskap kan man bygge en rørforsterker med utvalgte deler som er bedre enn det som er å få kjøpt.Men det er så mye kunnskap og tilfeldigheter på layout og kabelføring og jording som skal stemme om man skal klare å lage en stille rørforsterker bedre enn de kommersielle fra LM,Cayin, Primaluna etc. Så det blir litt gambling om man ikke er LMC. Boutique rørforsterkere kan koste astronomisk uten at det er noe særlig bedre snarere tvert imot...

Når det gjelder større høyttalersystemer og suber tror jeg DIY er med kunnskap kan oppnå langt bedre resulater enn en dyr høyttaler fra prestisjemerker satt opp der hvor kona vil ha det. Rett og slett fordi større system og subber kan kombineres til en større og bedre helhet, og det er ikke å få kjøpt.
Tenker da på flere jeg inne jeg gjerne skulle besøkt for en lytt når det er Coronaåpent. Selv om mine DIY dager er over....
 
Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Ja, mener han ikke fant noen hodetelefon forsterkere som var gode nok..

Gryphon Audio Designs was founded in 1985 as an offshoot of 2R Marketing, The first product, the now legendary Gryphon Head Amp, grew from a one-off spare time project developed only for the designers’ own home systems. At the 1986 Chicago Consumer Electronics Show, a respected Japanese distributor expressed interest in the product. Soon after, the Head Amp was voted “Best Buy” by the Japanese audio press. Although the Gryphon project was initially strictly a hobby, not an actively pursued commercial venture, demand generated by reviews and word-of-mouth acclaim led to the formal establishment of Gryphon Audio Designs as a separate corporate entity.
Headamp er i denne sammenhengen en aktiv forforsterker til MC pickuper.

Mvh
KJ
 
L

larsmartin

Gjest
Nei, der tar du helt feil.

Klart produsenter klarer å lage, alt kan lages, men er det en god investering, hva kjøper du - egentlig ? OG liker du designet - løsningene, mener du at det kan gjøres annerledes / bedre ? passer det hos deg osv ?

Living voice vox olympian, Magico sin Ale drevne toppmodell og Cessaro er vel noen representanter for klassen, mye fint og bra joda, fortsatt kan ting gjøres mer ekstremt.

Der får du i da i det minste noen indrefileter av drivere, ikke det første som slår meg når jeg ser på endel andre produsenter, Audivector inkludert.

mvh
Skulle jeg valgt kun lyd hadde det blitt gryphon Kodo, Audiovector er veldig stuevennlig, har ingen parallelle overflater, veldig lite kresne på rommet. Det er mye av grunnen til valget. Jeg er ikke opptatt av teknologien bak, men resultatet. Likevel merkelig om audiovector har brukt noe dritt med resultat de har fått..
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Spm til diyer: Er lydkvalitet like bra fra minisdsp som fra en trinnov?
Det er et interessant spørsmål, men kanskje ikke på den måten jeg tror du mener.
Utifra målinger så er "highend" SHD serien til MiniDSP transparent og det samme kan nok sies om Trinnov. Spørsmålet er hvilket korreksjons-system som er best, DIRAC eller Trinnov?
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.425
Antall liker
2.849
Torget vurderinger
3
Oppkonstruerte problemstillinger. Designet for å skape navlebeskuende debatter. Ja se det er noe å bli klok av . Folk får gjøre hva faen dem vil. Det gjør de uansett.
 
2

2xJ

Gjest
Om man har fulgt med på HFS sine aktive DIY prosjekter blir det brukt som Done By Others... noe vi har skrevet i parantes og......
 
Topp Bunn