Kjøpe høyttalere fra utlandet?

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.584
Antall liker
1.318
Sted
Oslo
Hei. Jeg har funnet et par høyttalere via hifishark.com

Høyttalerene befinner seg i Italia . Hvordan går man frem på en sikker måte ? Det er salg fra privat person.Han er interessert i å sende , men usikker på hvilken måte som er best mtp betaling osv.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.869
Antall liker
17.452
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Skeptisk.
Skal han betale frakten uten å vite hva den blir på? Du kan fritt velge frakt metode?
Aksepterer han å sende mot bare ett depositum?
Hvor har han annonsert? Som kjøper ville jeg foreslått PayPal...

Er høyttalerene billigere enn andre der ute?
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.584
Antall liker
1.318
Sted
Oslo
Frakten er inkludert i prisen for høyttalerne. Han påstår så :rolleyes: Prisen er ganske lik , men sjelden disse er å finne i Norge. Ofte koster dem mer her.

Han godtok ikke paypal så da er det vel ikke noen vits å bruke mer energi på selger ?
https://www.annunci.net
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.869
Antall liker
17.452
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Ja, mulig det er legit. Men alle mine scam-pigger stod rett ut når jeg leste eposten hans :)


Stusser likevel over at han blindt dekker frakten. Skal du frakte med DHL el.l. renner tusenlappene fort.
Du får heller ikke returnert dem med DHL om du ikke er fornøyd. Bruker du paypal som kjøper er du i alle fall sikret bedre enn å bruke bankoverføring. Har du googlet han som person. Har du hans fulle navn og adresse?

Si du har noen venner som biler gjennom Europa og kan plukke dem opp. Betaling ved overlevering... :) :)

Ikke meningen å være partypooper, men .... er vel en grunn til at du startet denne tråden :)
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Jeg har brukt paypal når jeg har kjøpt fra USA. Selger må ha en Paypal konto hvis det skal funke. Det er ihvertfall lettvint. Frakt som enkelte tar, kan være høy. Det lønner se å undersøke med flere.
Det har hent at amazon har hatt så høye fraktkostnader at jeg har valgt Ebay i steden. Det kan være sikrere å kjøpe fra firmaer enn privat personer.
 

*RBJ*

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2009
Innlegg
127
Antall liker
59
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
12
Hold deg langt unna, dette er lureri, har vært borti akkurat samme mail! Mye svindel fra Italia.
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Eneste 100% trygge kjøp av høyttalere fra utlandet må være fra Alan i Monopulse :)
 
H

heia1956

Gjest
Hei
Regner med at du er klar over kostnader med mva på 25% av pris med frakt + kostnader med fortolling. kanskje ikke så gunstig lengre?
 
M

MusicBear

Gjest
Hei. Jeg har funnet et par høyttalere via hifishark.com

Høyttalerene befinner seg i Italia . Hvordan går man frem på en sikker måte ? Det er salg fra privat person.Han er interessert i å sende , men usikker på hvilken måte som er best mtp betaling osv.
Hør med en av disse, start med Nortrail, hils fra "en eks-trailersjåfør som har lastet for de på kontinentet i mange år" :)

Kontakt - Nortrail - Norsk Trailer Express AS


eller;

Lastebiltransporter Italia - Spedisjon - LKW WALTER
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
dette er svindel, ikke noe å vurdere engang
 
Topp Bunn