kjøp i fra Amazon

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
439
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Items: NOK 165,19
Shipping & Handling: NOK 76,58
Credit Applied: -NOK 0,00

Total Before Tax: NOK 241,77
Estimated Tax: NOK 0,00

Order Total: NOK 241,77

Hvordan blir moms beregningen på denne bestillingen ?

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Du betaler moms av hele summen. Dvs kjøpesum+frakt. Og så kommer nok fortollingsgebyr i tillegg. :(
EDIT: Gitt at ikke varen går under de som ikke trenger fortolles.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Vanligvis går sendinger fra statene gjennom uten at tollvesenet løfter en finger, så du kan nok ta det med ro.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Palace skrev:
Vanligvis går sendinger fra statene gjennom uten at tollvesenet løfter en finger, så du kan nok ta det med ro.
gjør de? ???

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tullball. Varer under 200nkr er momsfrie. Frakten skal ikke telle med før man er over momsgrensa.

Får du momskrav så protester (amazon kan noen ganger være utydelige i hva som er med og uten frakt).

Frakten var svinedyr forresten, til amazon å være. Noe svære greier?

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
439
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Vidar P skrev:
Tullball. Varer under 200nkr er momsfrie. Frakten skal ikke telle med før man er over momsgrensa.

Får du momskrav så protester (amazon kan noen ganger være utydelige i hva som er med og uten frakt).

En cd med Rez Abassi og en med John Scofield bare.

G

Gjestemedlem

Gjest
Miles skrev:
Vidar P skrev:

En cd med Rez Abassi og en med John Scofield bare.
Du kan jo se om de har dem på play.com

Der er prisene inkludert frakt, og de sendes enkeltvis slik at de kommer under 200kr, som er grensen for MVA og gebyr.

Ellers har forøvrig VidarP helt rett. Du skal ikke betale MVA eller gebyr hvis varen i seg selv koster under 200kr. Men hvis den koster mer enn dette beregnes MVA for hele beløpet, ink. frakt.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Vidar P skrev:
udiskutabelt, enkelt og greit.

bortimot en ikke-tråd

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Miles skrev:
Vidar P skrev:

En cd med Rez Abassi og en med  John Scofield bare.
Jøss, det var den råeste frakten jeg noensinne har hørt om på 2 cd'er. Og jeg har handlet mange tusen cd'er på nett. Pundet på rundt 9 kroner er kanskje en indikasjon for å sjekke ur-amazon også http://www.amazon.co.uk/ hvor frakta selv for en drøss plater ligger på 15-20-30 kroner.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Palace skrev:

Har handlet for 202,00 N. Kr. fra www.amazon.co.uk og 203,00 N. Kr. fra www.amazon.com, og begge gangene har det kostet skjorta, så hvem sier at "storebror" ikke følger med!

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
Dette handler ikke om pris, men om å i det hele tatt få tak i varen på Amazon:

Det gjelder en plate med progrock-gruppa (fra 60/70 tallet)
Freedom, med tittelen "Black on white", opprinnelig utgitt som soundtrack til en film og original-lp'n kan man bare glemme å prøve å få tak i. Den averteres nå som cd på Amazon, både ny og brukt.

Har lagt begge varianter i handlekurven, men når jeg går til checkout får jeg beskjed om at varen ikke kan leveres til adressen min (Larvik, Norge). Går jeg inn på info, får jeg vite at enkelte leverandører har satt begrensninger på hvor varen kan leveres.
Noen andre som har opplevd lignende?

Ole G

yellow

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
466
Frakt på CDer fra Amazon.com pleier å ligge på USD7 pr. stk. Det kan nok stemme med fraktbeløpet. Du får antagelig din bestilling i to forsendelser. Dvs. at du ikke får noe "problemer" med toll/avgifter.
//y

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
olisn skrev:
Har lagt begge varianter i handlekurven, men når jeg går til checkout får jeg beskjed om at varen ikke kan leveres til adressen min (Larvik, Norge). Går jeg inn på info, får jeg vite at enkelte leverandører har satt begrensninger på hvor varen kan leveres.
Jepp, opptil flere ganger. Enkelte av amerikanerne som selger gjennom amazon.com har skrekk mot å sende utenlands.

BTW, er det denne CD'en som de også har på play?

http://www.play.com/Music/CD/4-/11051853/Black-On-White/Product.html

yellow

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
466
olisn skrev:

Freedom, med tittelen "Black on white", opprinnelig utgitt som soundtrack til en film og original-lp'n kan man bare glemme å prøve å få tak i. Den averteres nå som cd på Amazon, både ny og brukt.

Ole G
Du kan kun velge selger som viser teksten "International shipping available". Alle andre sender kun innenlands USA.
//y

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.276
Torget vurderinger
1
olisn skrev:

Ole G
Da kan du opprette konto hos http://www.jetcarrier.com/. Det gjorde jeg for å få kloa i noen sjeldne CDer. Det røk et par hundrelapper ekstra i frakt/gebyr, men pytt, pytt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er klart at hvis du handler hos separate tredjepartsleverandører hos amazon så vil frakten bli pr plate. Jeg tok jo utgangspunkt i en samlet ordre fra en leverandør.

Uansett så er MVA-grensa 200 nkr, hva mva og gebyr angår.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.276
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Den presiseringen der var jeg ikke klar over. Da kan man faktisk samsende et par titler om gangen.

-Skal man virkelig fiiinregne på 200-grensen så sjekker man opp hvilken valutakurs Tollvesenet har satt for inneværende måned. Den kan avvike litt fra flytende kurs. Sånn var det i hvertfall den gangen jeg opererte på tollboden.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
13
olisn skrev:

Ole G
Den kan du kjøpe på reutgitt vinyl hos Panorama Rec Nesoddtangen.
Han hadde den for 14 dg siden.

Amund

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
pang skrev:
Den kan du kjøpe på reutgitt vinyl hos Panorama Rec Nesoddtangen.
Han hadde den for 14 dg siden.

Amund
Flott, takk!
Vinylgutta fra Halden er gode å ha :)

Ole G

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
13
Bare hyggelig. Når jeg tenker meg om er det mulig at han har den på CD også. Plata heter forvrig
Nerosubianco/Black on white.

Amund

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
Ingenting slår vinyl, og når det øvrige av Freedoms katalog has i det formatet, var det liksom ikke noe å lure på. Plata finns fortsatt hos Panorama og er hermed bestilt.

Ole G :)

Topp Bunn