KIWAME - motstander ?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hvordan spiller KIWAME - 2 Watt Carbon Film motstander ? Er de ille? :)

Noen som har brukt dem?

Tenkte å bruke dem som anodemotstander.
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
DEKOas skrev:
Hvordan spiller KIWAME - 2 Watt Carbon Film motstander ? Er de ille? :)

Noen som har brukt dem?

Tenkte å bruke dem som anodemotstander.
Trenger du 2w motstander? Hvis du kan klare deg med 1W så er Takman Carbonfilm veldig bra. De er mer nøytral og gjennomsiktig enn Carbonfilm motstander flest.
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Det kommer an på hvilken retning du ønsker å ta lyden. Jeg har ikke prøvd Kiwame på anode, men både som gridstopper og katodemotstand synes jeg de farger i retning rund, varm, ikke detaljerte. Til anoden skal du kanskje koste på deg en 5W. Min erfaring er at selv om man kan lese seg til mye, så må man til syvende og sist prøve selv. En annen ting er at CCS kitene fra K&K audio er veldig gode å er i mine ører bedre en motstandslast på alle punkt. Bare et lille tip litt ved siden av topic.

Puma
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Nightpuma skrev:
En annen ting er at CCS kitene fra K&K audio er veldig gode å er i mine ører bedre en motstandslast på alle punkt. Bare et lille tip litt ved siden av topic.

Puma
Man skal bare holde tunga rett i munnen når man bytter anoderesistor med en CCS. Gain, feedback og arbeidspunkt skal man ha kontroll på, i tillegg til alt som står i byggeveiledningen fra KandK.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.953
Antall liker
13.277
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
du bør vurdere AN 2 watt tantalmotstander
mvh
Leif
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Andreas skrev:
Nightpuma skrev:
En annen ting er at CCS kitene fra K&K audio er veldig gode å er i mine ører bedre en motstandslast på alle punkt. Bare et lille tip litt ved siden av topic.

Puma
Man skal bare holde tunga rett i munnen når man bytter anoderesistor med en CCS. Gain, feedback og arbeidspunkt skal man ha kontroll på, i tillegg til alt som står i byggeveiledningen fra KandK.
Det har du helt rett i.

Puma
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg har gått for:

1/4W Takman Carbonfilm (24 steder som jeg mener er kritiske. I serie med signalet.)

Anodemotstand 33K/5W Kiwame (Skal erstatte 2 stk 68K/1W i parallell.)

I tillegg byttes utgangsmotsgtanden til en 1ohm MRA-5 Mills.


Så få jeg bare teste... :)
 

mattism2

Medlem
Ble medlem
17.05.2010
Innlegg
5
Antall liker
0
Jeg vil anbefale Arcol motstander fra hificollektive. Disse er svært detaljerte, men mer jevne i frekvensen enn takman motstandene. Takman er også svært detaljerte og gir masse rom, men jeg opplever at de kan bli litt lyse i signalveien. Derfor anbefaler jeg Arcol, som er tilsvarende gode, men uten den litt lyse signaturen som jeg opplever Takman har.
 

E.Sæterdal

Medlem
Ble medlem
19.06.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Jeg anbefaler Amtrans fra Partsconnexion . Dette er en kulmodstand i et eloxeret alumimiumsrør . Jeg har prøvet de andre som er nævnt i denne tråd og foretrækker klart Amtrans. Desværre er de så også dyrere men der plejer også at være sammenhæng mellem pris og kvalitet.
 

E.Sæterdal

Medlem
Ble medlem
19.06.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
mattism2 skrev:
Jeg vil anbefale Arcol motstander fra hificollektive. Disse er svært detaljerte, men mer jevne i frekvensen enn takman motstandene. Takman er også svært detaljerte og gir masse rom, men jeg opplever at de kan bli litt lyse i signalveien. Derfor anbefaler jeg Arcol, som er tilsvarende gode, men uten den litt lyse signaturen som jeg opplever Takman har.
Tak for rådet. Dem vil jeg da så absolut prøve.
 

E.Sæterdal

Medlem
Ble medlem
19.06.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Shit det er jo en kulmasse modstand. Jeg kan ikke fordrage kulmasse modstande. :(
 
Topp Bunn