Diverse KISS (Keep it simple, stupid)

oseanna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
182
Antall liker
126
Torget vurderinger
1
IMGP4944.jpg
IMGP4945.jpg
IMGP4943.jpg

Hva er fremskritt?
Dette anlegget består av Naim CD3 (med bypassed oversampling, gjort av Siam), en dual mono forsterkerkonstruksjon basert på 6K6GT som gir ca 1,7 watt (bygget av HAY) og Seas fulltoneelement FA22RCZ (høyttalerdesign og konstruksjon yours truly :)), i tillegg til en gammel interconnect fra Wireworld og et par meter Supra høyttalerkabel. Interiørarkitekten skal ikke navngis.
Resultat: En av de mest gjennomsiktige og naturtro mellomtoner jeg har hørt de siste 30 år. OK, bassen er ikke overveldende, diskanten er strengt tatt bare akseptabel, men mellomtonen? Jeg spiller nesten utelukkende akustisk musikk og illusjonen av levende musikere som spiller på ekte instrumenter er fenomenal!
Den eneste ulempen er en litt lav WAF...
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
takess med hammerhøl , høyttaler for mannfolk

mvh
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.847
Antall liker
10.671
Torget vurderinger
10
Prøv sugefilteret Norcad beregnet. Ligger i MLTL tråden. Kjør også på med Zobel, verdiene ligger også i den tråden tror jeg.
Tilslutt lager du et 6 db baffelstepfilter ihht bredden på baffelen. DA blir det bra da (relativt).
 

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
778
Antall liker
229
Ser ut som du trenger et besøk av Sinnasnekkeren. :p
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hei tror heller du trenger besøk av LØESNEKKEREN han er sint han ,,,,,:D mvh Roy K ps stå PÅ.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
WAF?
For meg ser det ut til at du kan få ha anlegget i fred i "furterommet" ditt.
Kan en la alle fremskritt på HiFi fronten kastes over bord tro?
Enten det aller enkleste eller det super kompliserte.
Selv spiller jeg nesten bare Single Ended. To rør og en kondensator i signalveien. Ikke fordi det er et voldsomt driv og trøkk, men bare flot lyd.
Må kanskje koble opp min PP for litt forandring.
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Selv spiller jeg nesten bare Single Ended. To rør og en kondensator i signalveien. Ikke fordi det er et voldsomt driv og trøkk, men bare flot lyd.
Hvem er det som lager sånt? Eller er den hjemmesnekra?
 
Topp Bunn