KINAMIKK

ER DU GLAD I KINAMIKK?

• Totalt antall stemmer
    1

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ja eller nei.
ikke noe dilldall.
dette er ikke en debatt-tråd.

føler du deg for intelligent til å være med på denne avstemningen - bla videre til neste tråd.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Kinamikk er en knall måte å få prøve litt forskjellige nye dubbeditter på. Utrolig mye for pengene.
Etterhvert er det bare cd spilleren, samt ett par kabler igjen av "kina anlegget" mitt. Men ser ikke bortfra att jeg kommer til å titte østover igjen. :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.471
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
Jeg er ingen tilhenger av sensur, men en slik "avstemning" burde vært filtrert bort.
Er du for eller i mot fiskepudding til frokost?

K

kbwh

Gjest
Definitivt i mot fiskepinner til frokost.
Foretrekker europamikk.

T

theStig

Gjest
Aldri fiskepinner før kl 11. Ikke Cognac heller.
Da jeg stort sett driver med DIY, så er ikke kinamikk så aktuelt for meg, men jeg sikler på et par Kina-diskanter nå da.....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Da jeg stort sett driver med DIY, så er ikke kinamikk så aktuelt for meg, men jeg sikler på et par Kina-diskanter nå da.....
Håper det ikke er disse JAS-diskantene.. de ble jo slaktet i siste HFC bl.a. ;)

Mvh Vidar P

T

theStig

Gjest
Nei, det er ikke JAS. Det er Aurum Cantus G1. Den har fått mye skryt rundt omkring, og rent målemessig ser det bra ut. Nå stoler jeg minimalt på produsentens datablader, men det gir en viss pekepinn i hvertfall.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.662
Sted
Østfold
Kinamikk er med på å utfordre hele bransjen til å tenke nytt mht å tilby solid design og fornuftig teknikk til en overkommelig pris.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Kinamikk er med på å utfordre hele bransjen til å tenke nytt mht å tilby solid design og fornuftig teknikk til en overkommelig pris.
Sånn skal det låte, Snickers-is. :D Godt å høre at produsenter har en konstruktiv holdning til "kinatrusselen", istedenfor å bidra til å spre angst og usikkerhet. (Det finnes mange nok som gjør det....)

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94

Solid/glorete design men ofte elendig til musikkformidling!!

Et unntak er kansje Cayin..... de skiller seg positivt ut fra mye annet skrap

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Denne uttalelsen står det respekt av!!!

Syntes forresten at ordet KINAMIKK er ufortjent negativt ladet.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Solid/glorete design men ofte elendig til musikkformidling!!  

Et unntak er kansje Cayin..... de skiller seg positivt ut fra mye annet skrap
Da burde du sett og hørt Jungson. :)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.288
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hva med "Tja" som svaralternativ?
Jeg liker mye av det jeg hører når det gjelder "kinamikk". Men jeg liker ikke at den vestlige demokratiske verden overøses av billigprodukter produsert i et diktatur.

Så mitt svar er i beste fall "tja"...

Kabeldragern

K

kbwh

Gjest
Klart de kan lage god mikk i Kina også. Ta Hegel og Quad som eksempler i tillegg til de som er nevnt ellers i tråden.

Det er når de blå lysdiodene lyser som mest og rørene titter frem i små vinduer i frontplaten jeg får trøbbel med å høre seriøst etter. Jeg medgir at det er mitt problem.

På den annen side har vel heller ikke Tandberg 3000 noengang vunnet en concourse d'elegance...

(Edit: Svært nødvendig språkvask :eek:)

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Sånn skal det låte, Snickers-is. :D Godt å høre at produsenter har en konstruktiv holdning til "kinatrusselen", istedenfor å bidra til å spre angst og usikkerhet. (Det finnes mange nok som gjør det....)
Enig med du. Snickers-is er vel etter mitt syn den med innsikt som skriver mest edruelig her på forumet.

Bjarte

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.561
Sted
'
Og med nytt tenkes ofte enda lavere kostnader. I praksis betyr det at bransjen outsourcer produksjonen etc til lavkostland. Mange gamle ervervige produsenter har gått den ruten de siste årene. Hvor innovativt og nytt akkurat det er, kan diskuteres.

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Enig med du, og kan også nevne denne podcasten her http://www.boston-audio.com/podcast/srajan_ebaen_interview.mp3 hvor temaet også er dekket. Jeg tror det vil komme mye spennende fra asia de neste åra. Alt de mangler er erfaring, og den tror jeg vil komme kjapt.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Hva er egentlig kinamikk?
Hi-fi fra Kina. En litt nedsettende betegnelse, men mitt inntrykk er at de fleste "entusiastene" (hvis man kan bruke en slik betegnelse), ser det humoristiske i begrepet og ikke tar seg nær av det. Kina diskusjoner foregår på alle verdens hififorumer og i pressen, og ligner vel ofte kabeldiskusjoner i sin forenklede pro/con tilnærming.....

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.662
Sted
Østfold
Og med nytt tenkes ofte enda lavere kostnader. I praksis betyr det at bransjen outsourcer produksjonen etc til lavkostland. Mange gamle ervervige produsenter har gått den ruten de siste årene. Hvor innovativt og nytt akkurat det er, kan diskuteres.
Da viser de jo hvem de er, og i grunnen hele tiden har vært.

Om noen kjøper opp et merke og produserer billigprodukter under merket tidligere kjennt for kvalitet/håndbygde komponenter så kan ikke det sammenliknes.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Da burde du sett og hørt Jungson. :)

Det har jeg gjort! Hadde den største surrerundt forsterkeren hjemme et par uker.... har også testet en integrert 200 watter
Veldig solide kabinetter! Men slett ikke bra lyd.... sto ikke i forhold til prisen!!

Cayin sine beste rørsaker er derimot svært bra. Fullt på høyde med alt annet på markedet

Jeg har også hatt mye med kinaprodukter å gjøre da jeg jobbet med bilstereo, og fikk erfare mye laber kvalitet derfra!! De har ofte dårlige produktutviklere men selvfølgelig svært billig arbeidskraft som gjør det attraktivt....

Er heller ikke særlig begeistret for åpenbare kopier av andre merker med særegent design.

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Jeg er ingen tilhenger av sensur, men en slik "avstemning" burde vært filtrert bort.
Er du for eller i mot fiskepudding til frokost?

For!.... helt klart... eller? :-/

-y

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Kinamikk ja, men ikke på bekostning av kvalitet, som så alt for ofte er tilfellet....

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Det har jeg gjort! Hadde den største surrerundt forsterkeren hjemme et par uker.... har også testet en integrert 200 watter
Veldig solide kabinetter! Men slett ikke bra lyd.... sto ikke i forhold til prisen!
Jeg har også hatt mye med kinaprodukter å gjøre da jeg jobbet med bilstereo, og fikk erfare mye laber kvalitet derfra!! De har ofte dårlige produktutviklere men selvfølgelig svært billig arbeidskraft som gjør det attraktivt....

Er heller ikke særlig begeistret for åpenbare kopier av andre merker med særegent design.

Er det litt sånn som med Koreanske biler: ser veldig flott ut, kan forvekles med andre bil merker, god driftsikkerhet og slitekvalitet!

Men mangler det vesentligste som: kjørekomfort, kjøreegenskaper og ikke minst sikkerhet, ligger rett og slett litt etter i utviklingen! (ikke negativt ment til de som kjører KoreanskIndustriAvfall)

Men som Snickers- is var inne på så holder de lave priser og får dermed vesten til å tenke nytt!

Ps: Kommer nok til å kjøpe Kinamikk!
;D

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Veldig solide kabinetter! Men slett ikke bra lyd.... sto ikke i forhold til prisen!!

Cayin sine beste rørsaker er derimot svært bra. Fullt på høyde med alt annet på markedet

Jeg syntes også at rørproduktene til Cayin spiller bra. Men å si at JungSon ikke har bra lyd er etter min mening rett og slett feil.

Lyd er individuelt selvsagt. Men å si "Slett ikke bra lyd," er bomskudd. Etter 30 år med lyd kan jeg med sikkerthet si at det utsagnet stemmer ikke.

Men å si "Ikke lyd etter min smak" ville vært noe annet.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Jeg syntes også at rørproduktene til Cayin spiller bra. Men å si at JungSon ikke har bra lyd er etter min mening rett og slett feil.

Lyd er individuelt selvsagt. Men å si "Slett ikke bra lyd," er bomskudd. Etter 30 år med lyd kan jeg med sikkerthet si at det utsagnet stemmer ikke.

Men å si "Ikke lyd etter min smak" ville vært noe annet.

Det er selvfølgelig min mening og muligens min smak om jeg har noen spesiell smak??, men det blir jo også i forhold til andre produkter og ikke mindst i forhold til pris! Det er vel det som er det vesentlige å ta hensyn til.
Jeg har visse krav til forsterkere i denne prisklassen noe jeg mener de produktene jeg har hørt fra Jungson ikke har. Da faller det igjennom hos meg.... om man bare har en 10.000 kroners reciver som referanse så låter sikkert jungson bra... det spørs hva man sammenligner det mot.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det er selvfølgelig min mening og muligens min smak om jeg har noen spesiell smak??, men det blir jo også i forhold til andre produkter og ikke mindst i forhold til pris! Det er vel det som er det vesentlige å ta hensyn til.
Jeg har visse krav til forsterkere i denne prisklassen noe jeg mener de produktene jeg har hørt fra Jungson ikke har. Da faller det igjennom hos meg.... om man bare har en 10.000 kroners reciver som referanse så låter sikkert jungson bra... det spørs hva man sammenligner det mot.
Har ikke hørt noen av Jungsons produkter enda, men på meg virker de definitivt attraktive i utgangspunktet. Hvis noen har interesse av å lese hva Bound For Sound skrev om Jungson 88D, kan de lese det her. Tror hovedkonklusjonen kan kalles stikk motsatt av Val´s oppfatning... ;)

http://www.jungson.com/content/product_pages/reviews/ja88d.htm

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har ikke hørt noen av Jungsons produkter enda, men på meg virker de definitivt attraktive i utgangspunktet. Hvis noen har interesse av å lese hva Bound For Sound skrev om Jungson 88D, kan de lese det her. Tror hovedkonklusjonen kan kalles stikk motsatt av Val´s oppfatning... ;)

http://www.jungson.com/content/product_pages/reviews/ja88d.htm
Ett lite spørsmål; hvem i all verden er denne "H Richard Weiner, MD"?

Dette lukter bøff lang vei; jeg abonnerer altså på alle slags hifimagasiner (ikke "Bound for Sound), har aldri hørt om fyren. Jeg har søkt og lett på nett, finner ikke det spøtt.

Mvh Vidar P

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Jeg fant den altså... men kredibiliteten? Får ikke dette helt til å rime jeg..

Mvh Vidar P
Når det gjelder kredeibiliteten til Bound For Sound så overrasker det meg at det er ukjent for deg. De har eksempelvis ikke annonsører da de ønsker å være uavhengie. Dette er nok også grunnen til at de ikke publiserer på nettet, du må kjøpe for å lese. Om Jungson har tatt en spansk en og lagt ut anmeldelsen mot deres vitende vet jeg ikke, men det er jo ikke utenkelig....

Hva er det som er så veldig vanskelig å forstå? At kinesiske produkter får gode og tildels svært gode anmeldelser? Det overrasker ikke meg. Men det var dette med fordommer da, det dukker uungåelig opp igjen....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Når det gjelder kredeibiliteten til Bound For Sound så overrasker det meg at det er ukjent for deg. De har eksempelvis ikke annonsører da de ønsker å være uavhengie. Dette er nok også grunnen til at de ikke publiserer på nettet, du må kjøpe for å lese. Om Jungson har tatt en spansk en og lagt ut anmeldelsen mot deres vitende vet jeg ikke, men det er jo ikke utenkelig....
Reagerte bare da jeg så et navn jeg overhodet ikke har hørt om; skjønt jeg skal da ikke påberope meg å ha hørt om på langt nær alt, det er ikke det  :D

Men noe av dette Jungson-utstyret har da vederkveget meg på min vei, og selv om jeg skjønner manges fascinasjon for fine spesifikasjoner, så forstår jeg val's innsigelser også...
Når det gjelder fordommer, så vet jeg ikke helt.. tror ikke det er fruktbart å projisere fordommer over på andre i en slik debatt; det vil uansett polarisere, og det er vi ikke tjent med vel?

Bound for Sound ser interessant ut; skal se nærmere på det.

Mvh Vidar P

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Når det gjelder fordommer, så vet jeg ikke helt.. tror ikke det er fruktbart å projisere fordommer over på andre i en slik debatt; det vil uansett polarisere, og det er vi ikke tjent med vel?

Agreed. Peace :)

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Reagerte bare da jeg så et navn jeg overhodet ikke har hørt om; skjønt jeg skal da ikke påberope meg å ha hørt om på langt nær alt, det er ikke det  :D

Men noe av dette Jungson-utstyret har da vederkveget meg på min vei, og selv om jeg skjønner manges fascinasjon for fine spesifikasjoner, så forstår jeg val's innsigelser også...

Bound for Sound ser interessant ut; skal se nærmere på det.

Mvh Vidar P

Jeg vet ikke om dette med fordommer var rettet mot meg, men jeg kaller en spade for en spade og skriver det jeg mener!!

Jeg har ikke fordommer mot kinamikk... har som skrevet både gode og dårlige erfaringer, men jeg synes det er litt for mye skrot fra de kanter, selv om det finnes enkelte kupp! (Jeg har en "gammel" oppgradert Spark pre hjemme som låter meget bra :D)

Jeg hadde muligens litt for høye forventninger til Jungson, da de er svært solid bygget og oser kvalitet (om enn noe glorete for min smak) med såkalt klasse a-forsterker etc. i hvertfall noen av wattene.... ble da etter test hjemme ganske skuffet

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg vet ikke om dette med fordommer var rettet mot meg, men jeg kaller en spade for en spade og skriver det jeg mener!!
Ja du linker jo til meg, men jeg håper du ser og forstår at jeg faktisk er den som er enig med deg her. Utspillet mitt var slik ment at man kan ikke påberope andre "fordommer" straks noen er uenig i kvalitetene til spesifikt kinesisk utstyr.
Hva om noen f.eks ikke skulle like et spesifikt engelsk produkt (men kanskje likte de flere andre engelske produkter); ville det da vært rimelig at jeg skreik ut om fordommer mot England?
Jeg har også hatt problemer med musikaliteten i endel av dette utstyret for min egen del, også Jungson.

Mvh Vidar P

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Ja du linker jo til meg, men jeg håper du ser og forstår at jeg faktisk er den som er enig med deg her. Utspillet mitt var slik ment at man kan ikke påberope andre "fordommer" straks noen er uenig i kvalitetene til spesifikt kinesisk utstyr.
Hva om noen f.eks ikke skulle like et spesifikt engelsk produkt (men kanskje likte de flere andre engelske produkter); ville det da vært rimelig at jeg skreik ut om fordommer mot England?
Jeg har også hatt problemer med musikaliteten i endel av dette utstyret for min egen del, også Jungson.

Mvh Vidar P

Da forstår jeg alt så meget bedre

stinz

Medlem
Ble medlem
08.02.2006
Antall liker
0
Har har selv ming da pre som låter fortreffelig
i tilleg til shanling cd meget bra greier spør du meg ;)

Topp Bunn