Håper det ikke er disse JAS-diskantene.. de ble jo slaktet i siste HFC bl.a.Da jeg stort sett driver med DIY, så er ikke kinamikk så aktuelt for meg, men jeg sikler på et par Kina-diskanter nå da.....
Sånn skal det låte, Snickers-is.Kinamikk er med på å utfordre hele bransjen til å tenke nytt mht å tilby solid design og fornuftig teknikk til en overkommelig pris.
Kinamikk er med på å utfordre hele bransjen til å tenke nytt mht å tilby solid design og fornuftig teknikk til en overkommelig pris.
Denne uttalelsen står det respekt av!!!Kinamikk er med på å utfordre hele bransjen til å tenke nytt mht å tilby solid design og fornuftig teknikk til en overkommelig pris.
Da burde du sett og hørt Jungson.Solid/glorete design men ofte elendig til musikkformidling!!
Et unntak er kansje Cayin..... de skiller seg positivt ut fra mye annet skrap
Enig med du. Snickers-is er vel etter mitt syn den med innsikt som skriver mest edruelig her på forumet.Sånn skal det låte, Snickers-is.Godt å høre at produsenter har en konstruktiv holdning til "kinatrusselen", istedenfor å bidra til å spre angst og usikkerhet. (Det finnes mange nok som gjør det....)
Og med nytt tenkes ofte enda lavere kostnader. I praksis betyr det at bransjen outsourcer produksjonen etc til lavkostland. Mange gamle ervervige produsenter har gått den ruten de siste årene. Hvor innovativt og nytt akkurat det er, kan diskuteres.Kinamikk er med på å utfordre hele bransjen til å tenke nytt mht å tilby solid design og fornuftig teknikk til en overkommelig pris.
Enig med du, og kan også nevne denne podcasten her http://www.boston-audio.com/podcast/srajan_ebaen_interview.mp3 hvor temaet også er dekket. Jeg tror det vil komme mye spennende fra asia de neste åra. Alt de mangler er erfaring, og den tror jeg vil komme kjapt.Kinamikk er med på å utfordre hele bransjen til å tenke nytt mht å tilby solid design og fornuftig teknikk til en overkommelig pris.
Hi-fi fra Kina. En litt nedsettende betegnelse, men mitt inntrykk er at de fleste "entusiastene" (hvis man kan bruke en slik betegnelse), ser det humoristiske i begrepet og ikke tar seg nær av det. Kina diskusjoner foregår på alle verdens hififorumer og i pressen, og ligner vel ofte kabeldiskusjoner i sin forenklede pro/con tilnærming.....Hva er egentlig kinamikk?
Da viser de jo hvem de er, og i grunnen hele tiden har vært.Og med nytt tenkes ofte enda lavere kostnader. I praksis betyr det at bransjen outsourcer produksjonen etc til lavkostland. Mange gamle ervervige produsenter har gått den ruten de siste årene. Hvor innovativt og nytt akkurat det er, kan diskuteres.
Da burde du sett og hørt Jungson.![]()
Jeg er ingen tilhenger av sensur, men en slik "avstemning" burde vært filtrert bort.
Er du for eller i mot fiskepudding til frokost?
Det har jeg gjort! Hadde den største surrerundt forsterkeren hjemme et par uker.... har også testet en integrert 200 watter
Veldig solide kabinetter! Men slett ikke bra lyd.... sto ikke i forhold til prisen!
Jeg har også hatt mye med kinaprodukter å gjøre da jeg jobbet med bilstereo, og fikk erfare mye laber kvalitet derfra!! De har ofte dårlige produktutviklere men selvfølgelig svært billig arbeidskraft som gjør det attraktivt....
Er heller ikke særlig begeistret for åpenbare kopier av andre merker med særegent design.
Jeg syntes også at rørproduktene til Cayin spiller bra. Men å si at JungSon ikke har bra lyd er etter min mening rett og slett feil.Det har jeg gjort! Hadde den største surrerundt forsterkeren hjemme et par uker.... har også testet en integrert 200 watter
Veldig solide kabinetter! Men slett ikke bra lyd.... sto ikke i forhold til prisen!!
Cayin sine beste rørsaker er derimot svært bra. Fullt på høyde med alt annet på markedet
Jeg har også hatt mye med kinaprodukter å gjøre da jeg jobbet med bilstereo, og fikk erfare mye laber kvalitet derfra!! De har ofte dårlige produktutviklere men selvfølgelig svært billig arbeidskraft som gjør det attraktivt....
Er heller ikke særlig begeistret for åpenbare kopier av andre merker med særegent design.
Jeg syntes også at rørproduktene til Cayin spiller bra. Men å si at JungSon ikke har bra lyd er etter min mening rett og slett feil.
Lyd er individuelt selvsagt. Men å si "Slett ikke bra lyd," er bomskudd. Etter 30 år med lyd kan jeg med sikkerthet si at det utsagnet stemmer ikke.
Men å si "Ikke lyd etter min smak" ville vært noe annet.
Har ikke hørt noen av Jungsons produkter enda, men på meg virker de definitivt attraktive i utgangspunktet. Hvis noen har interesse av å lese hva Bound For Sound skrev om Jungson 88D, kan de lese det her. Tror hovedkonklusjonen kan kalles stikk motsatt av Val´s oppfatning...Det er selvfølgelig min mening og muligens min smak om jeg har noen spesiell smak??, men det blir jo også i forhold til andre produkter og ikke mindst i forhold til pris! Det er vel det som er det vesentlige å ta hensyn til.
Jeg har visse krav til forsterkere i denne prisklassen noe jeg mener de produktene jeg har hørt fra Jungson ikke har. Da faller det igjennom hos meg.... om man bare har en 10.000 kroners reciver som referanse så låter sikkert jungson bra... det spørs hva man sammenligner det mot.
Ett lite spørsmål; hvem i all verden er denne "H Richard Weiner, MD"?Har ikke hørt noen av Jungsons produkter enda, men på meg virker de definitivt attraktive i utgangspunktet. Hvis noen har interesse av å lese hva Bound For Sound skrev om Jungson 88D, kan de lese det her. Tror hovedkonklusjonen kan kalles stikk motsatt av Val´s oppfatning...
http://www.jungson.com/content/product_pages/reviews/ja88d.htm
Richard Weiner, Bound for Sound, kanskje verdens mest kredible hifiblekke etter manges oppfatning.Ett lite spørsmål; hvem i all verden er denne "H Richard Weiner, MD"?
Mvh Vidar P
Jeg fant den altså... men kredibiliteten? Får ikke dette helt til å rime jeg..Richard Weiner, Bound for Sound, kanskje verdens mest kredible hifiblekke etter manges oppfatning.
http://www.boundforsound.com/
Når det gjelder kredeibiliteten til Bound For Sound så overrasker det meg at det er ukjent for deg. De har eksempelvis ikke annonsører da de ønsker å være uavhengie. Dette er nok også grunnen til at de ikke publiserer på nettet, du må kjøpe for å lese. Om Jungson har tatt en spansk en og lagt ut anmeldelsen mot deres vitende vet jeg ikke, men det er jo ikke utenkelig....Jeg fant den altså... men kredibiliteten? Får ikke dette helt til å rime jeg..
Mvh Vidar P
Reagerte bare da jeg så et navn jeg overhodet ikke har hørt om; skjønt jeg skal da ikke påberope meg å ha hørt om på langt nær alt, det er ikke detNår det gjelder kredeibiliteten til Bound For Sound så overrasker det meg at det er ukjent for deg. De har eksempelvis ikke annonsører da de ønsker å være uavhengie. Dette er nok også grunnen til at de ikke publiserer på nettet, du må kjøpe for å lese. Om Jungson har tatt en spansk en og lagt ut anmeldelsen mot deres vitende vet jeg ikke, men det er jo ikke utenkelig....
Når det gjelder fordommer, så vet jeg ikke helt.. tror ikke det er fruktbart å projisere fordommer over på andre i en slik debatt; det vil uansett polarisere, og det er vi ikke tjent med vel?
Reagerte bare da jeg så et navn jeg overhodet ikke har hørt om; skjønt jeg skal da ikke påberope meg å ha hørt om på langt nær alt, det er ikke det
Men noe av dette Jungson-utstyret har da vederkveget meg på min vei, og selv om jeg skjønner manges fascinasjon for fine spesifikasjoner, så forstår jeg val's innsigelser også...
Når det gjelder fordommer, så vet jeg ikke helt.. tror ikke det er fruktbart å projisere fordommer over på andre i en slik debatt; det vil uansett polarisere, og det er vi ikke tjent med vel?
Bound for Sound ser interessant ut; skal se nærmere på det.
Mvh Vidar P
Ja du linker jo til meg, men jeg håper du ser og forstår at jeg faktisk er den som er enig med deg her. Utspillet mitt var slik ment at man kan ikke påberope andre "fordommer" straks noen er uenig i kvalitetene til spesifikt kinesisk utstyr.Jeg vet ikke om dette med fordommer var rettet mot meg, men jeg kaller en spade for en spade og skriver det jeg mener!!
Ja du linker jo til meg, men jeg håper du ser og forstår at jeg faktisk er den som er enig med deg her. Utspillet mitt var slik ment at man kan ikke påberope andre "fordommer" straks noen er uenig i kvalitetene til spesifikt kinesisk utstyr.
Hva om noen f.eks ikke skulle like et spesifikt engelsk produkt (men kanskje likte de flere andre engelske produkter); ville det da vært rimelig at jeg skreik ut om fordommer mot England?
Jeg har også hatt problemer med musikaliteten i endel av dette utstyret for min egen del, også Jungson.
Mvh Vidar P