For ca ett år siden kjøpte jeg en "defekt" Sony Pro Walkman på Finn for en billig penge. Problemet med den var at den gikk alt for fort iflg selger. Ja ja, tenkte jeg. Den var såpass fin at jeg kjøpte den alikevel, for å ha i samlingen. Jeg har ikke tenkt noe mer på den før enn i går da jeg var innom hifimessen i Horten. Der var jeg i kontakt med Re Elektro om mulig de kunne fikse den, noe de gjerne kunne gjøre. I dag tok jeg den fram og satte batterier i den for første gang. Ja den gikk for fort, så selger hadde jo rett, men på baksiden var det en bryter for "Speed tune" og den stod i "ON" posisjon og potmeteret var skrudd til max. Stilte litt på rattet og jeg fikk justert hastigheten til der den ca skulle være og da jeg satte bryteren i "OFF", gikk maskinen akkurat som den skulle.

.
Sløvt av meg å ikke sjekke dette da jeg kjøpte den, men tok selgers ord for "god fisk". Etter en enkel rens og fintuning av lydhodet, fungerer den 100% som ny. Jeg har dessuten den originale "skinnfrakken" til den, så da anser jeg kjøpet som et aldri så lite kupp. Modellbetegnelse WM-D6.