Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    2.146
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    I dag hadde jeg en overraskende lydopplevelse med min 48 år gamle Tandberg TCD 310. Koblet spilleren opp på hovedanlegget i stua og satte i en gammel ferdiginnspilt kassett, altså normalbånd. Men hva er dette for noe? Er det virkelig mulig at dette kan spille så musikalsk og behagelig? Har aldri hørt denne gamle 310 spille slik. Har holdt den for å være litt nede på rangstigen lydmessig og også ment å oppleve dette når den ble sammenlignet med dyrere spillere. Men i dag fikk den altså vist sitt potensiale, med forbehold om at det ikke er jeg som er utsatt for et skikkelig hørselsbedrag. Jeg lurer litt på hvorfor. Kan det ha noe med at forsterkeren av i dag er så mye bedre? Kanskje flere burde prøve kassettspiller på sine flotte anlegg og kanskje bli overrasket over hvor mye godlyd det kan være mulig å få til.
    Kan man si det er Norsk vintage gjennomtenkt. Mvh
    20250916_215516.jpg

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Stavanger
    Må blinne teste kompisene med disse 2 vs iphone m tidal.
    fett nytt dashcam til lastebilen også 🥓
    Dem ville selge et med utvendig vanntett kamera til å henge oppe bak men jeg synes kamera nr2 er supert å ha på dørstolpen på passasjersiden. Filmer dødvinkel mm når jeg kjører å overvåker dieseltanken når parkert 👍🏻
    IMG_0384.jpeg

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Antall liker
    6.492
    Torget vurderinger
    1
    Peter Opsvik, Svein Gusrud, Per Frydenlund og Jon Larsen. Flott norsk jazz fra 1985.
    20250919_220759.jpg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.062
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    For ca ett år siden kjøpte jeg en "defekt" Sony Pro Walkman på Finn for en billig penge. Problemet med den var at den gikk alt for fort iflg selger. Ja ja, tenkte jeg. Den var såpass fin at jeg kjøpte den alikevel, for å ha i samlingen. Jeg har ikke tenkt noe mer på den før enn i går da jeg var innom hifimessen i Horten. Der var jeg i kontakt med Re Elektro om mulig de kunne fikse den, noe de gjerne kunne gjøre. I dag tok jeg den fram og satte batterier i den for første gang. Ja den gikk for fort, så selger hadde jo rett, men på baksiden var det en bryter for "Speed tune" og den stod i "ON" posisjon og potmeteret var skrudd til max. Stilte litt på rattet og jeg fikk justert hastigheten til der den ca skulle være og da jeg satte bryteren i "OFF", gikk maskinen akkurat som den skulle. 🤣.

IMG_1269.jpeg

Sløvt av meg å ikke sjekke dette da jeg kjøpte den, men tok selgers ord for "god fisk". Etter en enkel rens og fintuning av lydhodet, fungerer den 100% som ny. Jeg har dessuten den originale "skinnfrakken" til den, så da anser jeg kjøpet som et aldri så lite kupp. Modellbetegnelse WM-D6.

IMG_1265.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn