Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.232
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Hva er din drømme spiller? Min har Nakamichi hoder, Revox/Studer transport evt PABST. NAAC med mulighet til å deaktivere, full manuell innspillings azimuth, level og bias, med switchbart ABLE valg. Rask båndtransport med mulighet for personlig justering av spolehastighet (TCD 3004) Supre metre, XLR og RCA inn/ut Alt satt sammen av Alex Nikitin med super komponenter etter hans valg. Glemte pitch kontroll, men det er svært sjelden behov for
    hehe vi har hatt noe av samme drøm virker det som :p fikk nesten dejavuu når jeg leste her.. .. min drømme spiller er diy transport med PABST mechanisme. yamaha lydhoder og et oppgradert kx1200pcb. kunne godt tenkt meg og prøvd andre lydhoder og hvis det hadde blitt en realitet.

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.229
    Sted
    Stavanger
    Hva er din drømme spiller? Min har Nakamichi hoder, Revox/Studer transport evt PABST. NAAC med mulighet til å deaktivere, full manuell innspillings azimuth, level og bias, med switchbart ABLE valg. Rask båndtransport med mulighet for personlig justering av spolehastighet (TCD 3004) Supre metre, XLR og RCA inn/ut Alt satt sammen av Alex Nikitin med super komponenter etter hans valg. Glemte pitch kontroll, men det er svært sjelden behov for
    jo ja. Men finn noe bedre en dette :
    277365624_4271281362974719_3354328818362504146_n.jpg
    273691159_371092908246288_7001443236368747758_n.jpg

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.232
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    blir våt i buksa av denne jeg. er PABST mechanisme her og du får og en modell 330 som er den grommeste. med bias justering og alt mulig. . . et svnghjul som er 10x større en en nak 1000.

Sist redigert:

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.048
    Det var nå tynnt med beskrivelse og bilder på den 1000en. Har så absolutt fått bra bud :oops: Vet mange selgere ser på priser for Namichi 1000 og ser atmosfæriske priser, men da er det ZXL utgaven de drømmer om prisen på. Desverre lurer også mange kjøpere seg selv med akkurat samme utgangspunkt.
    Ja er litt snodig den annonsen mtp beskrivelse og bilde. Å ha fått inn et bud på 12 etter så kort tid er overraskende bra ja, det er jo tross alt ingen ZXL. Norman van Wijnen i Nederland er vel en av få i Europa som har kompetanse til å få en sånn tilbake i topp stand?

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.048
    Poenget var at 12000kr for en nakamichi ikke er så mye i dag
    Det er en altfor upresis påstand. I den ene enden av skalaen så finnes det Nakamichier som knapt er verdt fraktkostnadene, og i den andre enden så har du gullbelagte 1000ZXL limited som kan være verdt opp mot 100K. Det er et stort sprik i verdi mellom de ulike modellene, og som alltid, tilstand har mye å si. Spesielt for de gamle sære og tildels svært komplekse 1000-kolossene fra 70-tallet, av grunner som jeg synes @BirgerG beskrev godt i sitt innlegg tidligere idag.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.720
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Blir göy og höre resultatet å ble det dyrt?
    Skal prøve litt senere i kveld. Starter med noen "vintage" ferdiginnspilte som låt heller dårlig før jeg leverte den inn til rep. Så begynner vel den virkelig moroa etterhvert.

Ca. 5000,- kom det hele på - men så hadde han en større jobb med å rydde opp etter en tidligere "fikser" som hadde gjort en svært dårlig jobb. Nå er alt reparert og justert og bla bla bla, samt at lydhode er skiftet. Og alt er nå innenfor spec. Verdt hver krone!

Happy days!

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.232
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jepp den ja. skal hente den i morgen. det er og en 777 på finn til en ok pris så jeg.

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.232
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    men det skal ikke være så ille og bytte på denne så det går nok fint. den lyser opp og alt så. har stor tru på denne:)

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.297
    Sted
    .
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer. :) Har fått stor tro på Pioneer etter å ha inspisert min CT-S610 grundig.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.720
    Sted
    Morgenkaffe og en gammel & ferdiginnspilt favoritt som surrer og går. Herlig!

Men litt malurt i begeret; det er en (ganske høy) lyd i spilleren som ikke skal være der. Dukker opp ganske ofte - høres ut som ei humle som durer inni der. Regner med det er motoren. Kan høres ut som den er skrudd direkte i chassis og lyden bare forplanter seg til boksen. Har sendt mld til Tor, så håper på at han har en idé om hva det kan være.

Nåvel, jeg fortsetter å drikke kaffe og spille - forhåpentligvis uten bilyd... :)

IMG_0196.JPG

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.297
    Sted
    .
    Torget vurderinger
    24
    Uffda, ulyder går lett på helsa løs. Min 970ES er også plaget av ulyder og har havnet på roterommet. :(

BirgerG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    1.041
    Torget vurderinger
    1
    Ja er litt snodig den annonsen mtp beskrivelse og bilde. Å ha fått inn et bud på 12 etter så kort tid er overraskende bra ja, det er jo tross alt ingen ZXL. Norman van Wijnen i Nederland er vel en av få i Europa som har kompetanse til å få en sånn tilbake i topp stand?
    Nja, er usikker på om han heller "tar" i de to første av 1000/700 spillerne. Men resten av Nakamichi serien er han antagelig en av de absolutt beste i verden på. En, som kjøpte en Dragon og en ZX-7 av meg hadde de videre til han og var vel nær ekstatisk etterpå. Problemet med Nakamichi med classic transporten er opphenget. Der kan festene på venstre side brekke og har også fått en med ene høyre feste brukket. Da er det ikke lange vegen før også annet i spilleren kan bli skadet og da er den permanent ødelagt. Direkte transport i privat bil er løsnigen. Skal nok ha noen av toppene mine til han!

Sist redigert:

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.519
    Sted
    vest

Men litt malurt i begeret; det er en (ganske høy) lyd i spilleren som ikke skal være der. Dukker opp ganske ofte - høres ut som ei humle som durer inni der. Regner med det er motoren. Kan høres ut som den er skrudd direkte i chassis og lyden bare forplanter seg til boksen. Har sendt mld til Tor, så håper på at han har en idé om hva det kan være.

Nåvel, jeg fortsetter å drikke kaffe og spille - forhåpentligvis uten bilyd... :)

Vis vedlegget 807863
    Synn du skal være så uheldig, menn en veldig flot spiler!

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.232
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3

Vis vedlegget 807863
    transformator dur? eller deksel rundt transformator som sitter løst?

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.232
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg ville skrudd av lokket og prøvd og lokalisere hvor lyden kom i fra.

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    733
    Julaften og søttende mai i heimen her, steike for en kassett! Tenkte MA-XG umulig kunne være mye bedre enn Suono, men der tok jeg feil! Total kontroll på lydbildet, og så og si null tape hiss. Portisheads Roads var helt himmelsk å høre på!
    1649490623228.jpeg

Skjønner hvorfor folk går mann av huse for denne kassetten! Måtte sammenligne med en Maxell MX, og selv om de ikke er direkte sammenlignbare så var det overraskende stor forskjell.

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.232
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Høres ut som en bra plan! Hadde egentlig tenkt å la alt på innsiden av boksen "være i fred" - men dette kan jeg jo sjekke...
    ikke stikk fingra neddi når den er på da det er mulig denne er såpass gammal at jord kan være live. hvis du er litt usikker på elektronikk. (y) snakker av erfaring hehe fort gjort og kortslutte ting da. men prøv og lokalisere lyden hadde hjulpet deg stort. kan være et fille problem. dra ut ledning og vent en stund hvis du skal fikle nedi der. hvis ikke du har mulighet til og lade ut kondensatorer fort.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.720
    Sted
    Julaften og søttende mai i heimen her, steike for en kassett! Tenkte MA-XG umulig kunne være mye bedre enn Suono, men der tok jeg feil! Total kontroll på lydbildet, og så og si null tape hiss. Portisheads Roads var helt himmelsk å høre på!
    Vis vedlegget 807884
    Skjønner hvorfor folk går mann av huse for denne kassetten! Måtte sammenligne med en Maxell MX, og selv om de ikke er direkte sammenlignbare så var det overraskende stor forskjell.
    Har nettopp satt en tilsvarende kassett i spilleren - ferdig innspilt av forrige eier. Smooth jazz (Brian Culbertson). Dette var lydmessig noe annet enn de gamle ferdiginnspilte....
    Med TDK Metal i spilleren.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn