Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Koster litt å være kar. Litt mer enn det jeg kan tillate meg på akkurat dette området, men jeg skulle virkelig likt å hatt en ES fra den tiden da ES betydde fra høyeste hylle både mht lyd og byggkvalitet. En slik med Dolby S vil vel være litt for ny til å være av den generasjonen antar jeg? Ikke at jeg hadde nektet en så ny ES en hedersplass i stuen. Who am I to complain?
    Veldig enig Baluba, en spiller rundt 1990 er krem de la krem. Du må regne ca. 3-4000 for en spiller i 750/770/790. 4-5000 for en i 800 serien og over 5000 for en i 900 serien. Og da snakker vi om spillere med nye hjul og reimer. Kanskje ikke så dyrt likevel. Det er jo bare å sammenligne med andre ting vi bruker penger på.:)
    Neida, det er ikke dyrt i det hele tatt hvis de er overhalt og har nye tannhjul og reimer. Men det er likevel mye penger for meg å bruke på noe som egentlig er unødvendig for meg, det er jo mest et utslag av nostalgi siden det ofte er musikk fra Tidal jeg spiller inn på kassett i dag. Blir nok litt vinyl når jeg får ny snurre igjen, men neppe så mye siden preampen gjør det vanskelig å spille inn noe som helst uten å koble om. Det er da også derfor det er på soverommet jeg bruker kassetter, der har jeg en forsterker som ikke har fire line in og det er det. Pioneer-en som står der nå har til overmåte hele to tapelooper... :rolleyes:

    Tar opp noe haifaimusikk nå, mest for lydens skyld. Av den typen som passer til innsovning, Michael Franks' Time Together.
    Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg streamer mye fra Tidal. Men så er det den nostalgibasillen da. Kombinert med den gode følelsen av å kunne høre musikk selv om internettet er nede. Og jeg synes også at lyden fra kassett setter meg rett tilbake til 1975...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    De får visst bein å gå på , de CDMHene...:cool: Vel..jeg har 65 stk totalt rett over gata her- ihende imorra tidlig..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De får visst bein å gå på , de CDMHene...:cool: Vel..jeg har 65 stk totalt rett over gata her- ihende imorra tidlig..
    De er virkelig gode hvis kassettspilleren liker dem, og det gjør min. Har hørt en sang fra opptaket av Michael Franks (uten å foreta noen A/B-testing) og det gav den der tilfredsstillende følelsen av et godt opptak som jeg husker fra 1985. Ved analoge opptak legger en kassettspiller til sin personlighet på godt og vondt. Vond fordi det er en analog kopi, og vil uansett ha et tap selv om det er uhørbart med det blotte øret i mange tilfeller. Godt fordi det som et analogt medium legger til litt analog personlighet til en heldigital kilde som Tidal via Chromecast Audio. Og det er nettopp det, den personlige touchen ethvert deck vil legge til som jeg gleder meg over lydmessig.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Methinks as follows: Generasjonstap, mener du? Alle analoge opptak- ink- og kanskje spesielt- VHS- gjør jo det. Også når jeg legger om evt BASF normal og krom til de nye hybridbåndene. Fordelen er dog- for meg- at de da blir bevart på best mulig måte pga både stand, format og utstyringspotensiale på de nye CDMH/CDIV. Et potensial en BASF fra 1982 kun kunne drømme om..Den vrengen som er der originalt vil- iallefall delvis- kunne kontrolleres med den gjeldende opptakers peak meters og record levels. Men nettopp den responsen oppover som CDMH har kan avsløre svakhetene nådeløst også- dersom det båndet som redubbes er/var offer for aldersbetinga lagringsslitasje på selve kassetten- aka bånddegradering.. Flesteparten av dem er tross alt innspilt early 80s- med dertil hørende full spiker inn absolutt hele tida..equals total DistFest på feks eldre metalopptak type Def, Poison, Alice, Maiden++ En analog versjon av MP3, nesten- uten mellomnivåer mellom null og full utstyring. Det går som vi vet ut over dynamikken- where there is any. .Får prøve å "remastre " dem etter beste evne, Baluba..evt får du komme ned med en liten 01V eller no´sånt.:cool: Får håpe vrengen - iallefall delvis- henger seg på nevnte generasjonstap og blir halvveis kansellert på NOSene--Morsomt blir det uansett- perfekt for kalde høstkvelder når vinden pisker blokka om etpar uker, midt i september. Jeg har enkelte eldre kassetter som altså er steinkontrollerte levels på, men de har jeg laget selv.i skoletida.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Næmmen , SE så søt...Den der er kul, den!:rolleyes: Standard føde i spiskammeret til tekniker´n...Ikke det at jeg visste om at du hadde...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Næmmen , SE så søt...Den der er kul, den!:rolleyes: Standard føde i spiskammeret til tekniker´n...Ikke det at jeg visste om at du hadde...
    Må jo være forberedt i tilfelle en superstjerne kjører seg bort og havner i Kopervik ved en feiltakelse. Den og et par gode kondensatormikker fra Røde er i og for seg nok til å lage ganske brukbare puristopptak av akustisk musikk. Har en klassisk gitarutdannet venn som også har kirkeorganist i familien, og har i det siste puslet litt med tanken om ikke vi tre skulle foreta et opptak. Men da trenger jeg to ekstra støttemikrofoner for gitaren.

    Edit: Kan jo prøve med min SM57 direkte på gitaren i tillegg til Røde som stereopar for å ta opp hele sulamitten. Så bare mikse nærmikrofonen forsiktig inn for å plassere gitaren mer tydelig i lydbildet. Opptak av orgel og solo gitar har jeg aldri gjort, så jeg aner ikke hvilken mikrofonteknikk som vil være best.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    SM var første jeg tenkte på som gitarmic, ja..de australierne er gode nok og varme nok til å fungere- om ikke gull, så iallefall sølv i sånn en setting.. Morsomt..Superstjerner i Kopervik? Må være Vamp, det..hehe..de er fra Haugesund, men..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SM var første jeg tenkte på som gitarmic, ja..de australierne er gode nok og varme nok til å fungere- om ikke gull, så iallefall sølv i sånn en setting.. Morsomt..Superstjerner i Kopervik? Må være Vamp, det..hehe..de er fra Haugesund, men..
    Vamp kjenner jeg selvsagt, i alle fall hele det originale Vamp. Og de bor som nevnt i Haugesund. Nå kommer Morten Abel til Kopervik i oktober, men har neppe kjørt seg bort så han blir ikke så lett å manipulere. Og så må du ikke glemme at festivalen Karmøygeddon foregår så og si i bakgården til min brors bolig. Men de har heller ikke kjørt seg bort. Det er nok de som trenger hjelp til å komme seg hjem etter å ha hørt banjomusikken i Koperviks bakgater som er lett å manipulere til å være med på noe i løfte om hjelp til å komme seg bort igjen.

    SM57 og SM58 har jeg alltid i verktøykisten. Og når det kommer til kondensatormikker av sigartypen er et par Røde det eneste vi har akkurat nå. Er ikke slik som i studiodagene da vi hadde alt vi trengte, og hadde vi det ikke så var det bare å stikke innom et vennligsinnet studio og låne eller leie det, avhengig av hvem det var.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Sigarmic? Da brukte vi- i utdannelsen min- mye østerriksk snadder fra AKG, samt en og annen Schoeps.. Høres ut til at det foregår saker hos deg, ja. Demag´en testa på en liten JVC..skal kjøres på Pio ikveld. Tips: Rør hører imo hjemme i gitarforsterkere og kompressorer:cool: Hornfolket prøver å fortelle meg at horn og horn er vidt forskjellig? DEN får du IKKE Auditor med på..hehe.. Problemene kan dempes så mye man bare vil, men om du ikke hører dem er de der likevel..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    He he, det er ingen hørbare problemer med rør. Stram og tight bass, oppløst diskant som er utstrakt og magisk mellomtone. Hvor ligger feilen her? Det er bare du som har aldri har hørt en skikkelig rørforsterker, bare gamle Huldra 8 som aldri har blitt restaurert. ;)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Fant bilde av min gamle baby! Forsvant på mystisk vis på Ibiza 83. Går for et par høvdinger på ebay nå. Savner deg kjære, vi hadde mye moro sammen.

    Sharp_GF-9797.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En slepebrøler med kassett (og gjerne CD i tillegg) bør alle ha. Har selv en Sony som låter ganske fint. Det var forresten egentlig den som førte til at jeg begynte å spille kassetter igjen. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hørt MASSE med rør i , Baluba- og satt opp masse med topp resultat også..de faller bare ikke HELT inn i kategorien "personlig bruk"...Alle veit at en skikkelig gitaramp har- og skal ha - rør. Rørkompressorer er himla morsomme dyr, de og...Tubetech, feks..:cool: Da er Pio også avmagnetisert..kan sammenlignes med et nypussa vindu kontra ett som ikke har sett nal og vindus-Jif på tjue år!!! Funker KULE! Bokstavelig talt TO SEKUNDER, tok det..Du HAR dempa mikrofoni i røra dine, vel? Med rørdempere?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mikrofonien blir dempet av de digre nesegrevet mitt, så det bekymrer meg lite. Rørene derimot har ingen beskyttelse mot det utover forsterkerens stødige konstruksjon. Men hvis tilsløret lyd er din erfaring med hifi-rørforsterkere har du på langt nær hørt nok. Jeg vil heller hevde at det er motsatt. Analytisk betyr ikke nødvendigvis mer oppløst eller mer gjennomsiktig. For meg legger alle transistorforsterkere et slør over den fokusen som vi rørfolk omtaler som magien.

    Det å høre den fokusen i et rørbasert system er litt som Find Waldo. Plutselig hører du det, og da kan du ikke slutte å fokusere på det. Noen har det mer enn andre, SET mer enn push pull, men alle godt konstruerte rørforsterkere har den egenskapen. Uansett om de er lyse og analytiske, nøytrale og naturlige eller varme og romantiske. Enkelte typer høyttalerkonstruksjoner responderer spesielt godt på de egenskapene. Tannoy Dual Concentric og Kef UniQ er to eksempler på høyttalerteknologi som forsterker de magiske egenskapene. Quad elektrostat er det hevet over enhver tvil yter best med rør, selv en 300B på femten watt er bedre enn hundrevis av transewatt på de. Gitt at det spiller høyt nok.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Som du sier...for enkelte..Jeg liker begge deler, men heller mot transistor..det er lov.. Har brent meg på for mange forvokste lyspærer. Er varme nok i massevis i hovedsettet her- selv for en rørmann- believe me..Det er nok litt generasjon i det der også.. Hva hadde mine preferanser vært idag hvis jeg hadde flippa på rør som femåring, tro? Noe jeg DEFINITIVT IKKE gjorde..

    Hvis mikrofonien blir "dempet av nesa"..hva med å få den retta litt på? Det har jeg måttet gjøre- i mars ifjor...:cool: Sleit blant annet med å puste..Ser forresten ut til at den operasjonen trenger å kontrolleres om ei lita uke, da ene sia har vært halvt tett siste tre dager.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å, det er full utlufting i den gamle pipen, det har både ulemper og fordeler å være utstyrt med en nese som passer en greker. Eventuelt araber eller jøde. Valgene mine er mange hvis jeg bare farger tilbake den opprinnelige fargen fra før det grå begynte å bre seg. Men en tegneseriefigur ser jeg ikke ut som. Likevel, jeg tror kanskje den digre nesen er en akustisk faktor som gjør at jeg er veldig følsom for rommet rundt instrumentene. ;)

    Det er lov å like transer, altså. Alle legninger bør være likestilte. Og det er langtfra umulig at en transe finner veien inn i stuen på effektsiden hvis jeg får nok penger og har noen spesifikke høyttalere jeg har forelsket meg i. Store Magnepan eller Martin Logan CLS, for eksempel.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    La meg da presisere at det fortsatt dreier seg om forsterkere her, og jeg ER forlova....hehe.. Du bør seriøst tenke på den Demag´en samen med de renserne .. Bruker ett enkelt "Nintendobatteri" av knøtt, flat type, tidl funnet i portable spill som Game & Watch.....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Men for sikkerhets skyld hiver du da inn en Dura-celle. Det originale batteriet skal byttes her imorra..Og jeg har lurt litt på å teste ett av de svartfolierte metaltrolla mine med en opptagelse da og..men det er bare det at jeg angrer litt på å ha spretta en CDMH..Maskinene er tross alt ikke klare for bruk helt enda..Minien fra Osaka mangler rens og demag..og etter den bruksanvisninga å dømme er det sikrest å foreta sistnevnte mens spilleren er frakoblet hovedsettet..Pioen reagerte på den med å begynne å spole istf spille av, men det funka visst. Demag har et lite diodelys og..for funksjonssjekk.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Men for sikkerhets skyld hiver du da inn en Dura-celle. Det originale batteriet skal byttes her imorra..Og jeg har lurt litt på å teste ett av de svartfolierte metaltrolla mine med en opptagelse da og..men det er bare det at jeg angrer litt på å ha spretta en CDMH..Maskinene er tross alt ikke klare for bruk helt enda..Minien fra Osaka mangler rens og demag..og etter den bruksanvisninga å dømme er det sikrest å foreta sistnevnte mens spilleren er frakoblet hovedsettet..Pioen reagerte på den med å begynne å spole istf spille av, men det funka visst. Demag har et lite diodelys og..for funksjonssjekk.
    Originalbatteriet i Demagen holder mål i massevis. Dioden lyser rødt som den skal. En snedig sak det der forresten. Gir et veldig solid inntrykk. Løp og kjøp :)
    Jeg har forresten jobbet med batterier og er det en produsent som skilte seg ut negativt så er det Duracell. Der må alle pengene gå til markedsføring.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    De gjør de nok med ganske mye av pengene, men det er ikke min erfaring. Det viste seg at batteriet på akkurat min Tonar er litt "bob bob"- trolig pga langtids lagring. Så jeg skifter for sikkerhets skyld. Forresten, Terje: Duracell har- her i huset- tre ganger så lang holdbarhet som "standard " batterier, av merker som feks Toshiba. Det er lettest å oppdage i feks røykvarslerne mine. Et femårsbatteri av den typen Norsk Brannvern bruker må skiftes etter- rundt regna- tre måneder..Og utstyrer jeg fjernkontroller med "kaniner" slipper jeg å skifte på to år- kontra ett med Energizer eller Toshiba..En Bladelius Mjølner er et skikkelig batteridyr:cool:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Å
    De gjør de nok med ganske mye av pengene, men det er ikke min erfaring. Det viste seg at batteriet på akkurat min Tonar er litt "bob bob"- trolig pga langtids lagring. Så jeg skifter for sikkerhets skyld. Forresten, Terje: Duracell har- her i huset- tre ganger så lang holdbarhet som "standard " batterier, av merker som feks Toshiba. Det er lettest å oppdage i feks røykvarslerne mine. Et femårsbatteri av den typen Norsk Brannvern bruker må skiftes etter- rundt regna- tre måneder..Og utstyrer jeg fjernkontroller med "kaniner" slipper jeg å skifte på to år- kontra ett med Energizer eller Toshiba..En Bladelius Mjølner er et skikkelig batteridyr:cool:
    Problemet med Duracell er at de begynner å lekke syre ganske raskt. I motsetning til f.eks. Varta.
    Tenker spesielt på AA og AAA batterier. Knappeceller har jeg liten erfaring med.
    Verdens desidert beste produsent av nicads i gamle dager var forresten japanske Sanyo. Ekstrem jevn produksjon og lav indre motstand. På Metall hydrid og lithiumfronten så er det Panasonic som ruler.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: En aluminiumsbatong på nærmere kiloet, så det er lov:cool:
    Terje: Aldri gått så langt at de kaninene har begynt å lekke her...Hellesens tiger, derimot..
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: En aluminiumsbatong på nærmere kiloet, så det er lov:cool:
    Terje: Aldri gått så langt at de kaninene har begynt å lekke her...Hellesens tiger, derimot..
    Hvis det er noen trøst så spiser fjernkontrollen til Xindak preampen også batterier. Men det driter jeg i og reiser heller den feite ræva mi fra sofaen. Lykkelig som jeg kan prise meg over å ikke ha noen fysiske hindringer og problemer takler jeg en liten tur rundt stuebordet en gang imellom, for det skjer sjelden at jeg må justere volumet. Tror kanskje jeg skal gjøre det nå, det er bittelitt høyt. Vestafrikansk musikk fra Bali, svinger som bare søren.

    Batterier - Den Nye Kabelen ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Flere mijøsvin! Lurer litt på om ikke Pio skal få en omgang kapstan- og hoderens.. Den autobåndvelgeren begynner visst å kødde med meg igjen..Testet CDIV..den trenger definitivt en opptager av en langt høyere kvalitet enn det bærbart kan skilte med..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Flere mijøsvin! Lurer litt på om ikke Pio skal få en omgang kapstan- og hoderens.. Den autobåndvelgeren begynner visst å kødde med meg igjen..Testet CDIV..den trenger definitivt en opptager av en langt høyere kvalitet enn det bærbart kan skilte med..
    Metallbånd er jo en utfordring i seg selv. Det var derfor jeg bare valgte CD/MH, da følte jeg meg sikker på at jeg ikke kjøpte noen katt i en sekk for mitt bruk.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Selv CDMH har begynt å vise opptagerens svakheter (portabel JVC) etter demag, Baluba.. Men det blir ekstra morsomt da å gå over til å bruke fruas Onkyo sammen med min lille 185X--De to er MYE bedre..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Gjør det. Definitivt. Etter en del avspilling, samt fjerning av tape (krise-tabs på første CDMH opptak) har Pioen kommet over det første sjokket i kveld, og igjen fått orden på hvilken tape som står i. Viser det klart nå- på begge typer. Ble tydeligvis forvirret av den hvite bandasjetapen som funka som tab..eller var ment å gjøre det. Vi kommer til å veksle på hvilke vi bruker-alt avhenger av situasjonen vi står i når overføringen begynnner. Hvis det gjøres her: Pioneer.Tipper vi har hver våres Osakamaskin i felles hovedsett etter bryllupet..men det er et år + til..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Apropos Pioneer CT, Baluba: Jeg tror du skal prate litt med BirgerG om det. Den samlinga hans må da ha en passende Pio på riktig prispunkt.. Jeg hører med ham når han kommer for å hente Teac..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Apropos Pioneer CT, Baluba: Jeg tror du skal prate litt med BirgerG om det. Den samlinga hans må da ha en passende Pio på riktig prispunkt.. Jeg hører med ham når han kommer for å hente Teac..
    Ja, du kan jo ta en prat. Dolby C er nesten eneste krav sett bort fra god stand. Gidder ikke gå tilbake til Dolby B utenom på en high end-maskin. Og snart er jo høsten her, og jeg kommer tilbake fra Spania. Da må jeg også finne på noe å ta meg til, selv om jeg kanskje vil lide litt økonomisk de første ukene. ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Det verste nå er at jeg- etter nærmere gjennomgang av inngangene IKKE HAR PLASS bakpå Idun min til å koble på en ekstra opptager. Det betyr dog at jeg endelig har fått tatt i bruk alle husets padder, hovedsettet er oppe for første gang i sommer og kablingen er ryddigere. Redningsoperasjonen blir utført hos frua- med Onkyo og Pioneer. Dog ikke før over nyttår..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skal si du legger planer. Jeg drar den veien vinden blåser, så skjer magien underveis håper jeg. ;D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Vel, Baluba, det lønner seg å være målbevisst. Bare kablingen fra Tara Labs tok tjue år å skaffe komplett sett av- en av digitalkablene hentet jeg fra København. Har også et balansert Tara Labs studiosett av nyeste type:cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Såpass mye lidenskap har jeg nok ikke. Forstå meg rett, jeg tilhører ikke målemafiaen. Men er ganske fornøyd med de relativt økonomiske kablene jeg har, de fungerer godt med komponentene jeg har koblet dem opp mellom. Eneste kabel som jeg ikke får til å låte slik jeg vil er Van den Hul The First (mkI). Det har bare ikke matchet slik det skulle, men heldigvis fulgte den med på en deal på nittitallet slik at det ikke dreier seg om et stort utlegg til ingen nytte.

    Byttes glatt i en gammel DAC med optisk og coax, nesten uansett beskaffenhet. ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    VdH The Name, selvterminert D-102 mkII og CS-122H derimot gjør den jobben de skal. Og øvrige kabler fra Qed og XLO.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn