Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Nakamichi er kjent for de aller beste hodene, svært lite problem med plast deler og drev. Av mine ca 85 Nakamichi spillere har ingen av dem hatt problem med noe av det Terje nevner. Ved ettertanke: min 1000 Tri-Tracer har svært slit hode, men spiler fortsatt greit. Men det er også en spiller med hode fra tidligere generasjoner en de vanligere med Classic og Sankyo transport.
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Hvilke japanske kassettspillere av kjente merker vil dere anbefale med tanke på lydkvalitet, tilgang på slitedeler og som også er relativt enkle å få utført service på. Prisklasse ca. 5 - 10000.
    Her vil du nok få så mange delte meninger at du blir mer forvirret enn før! Sony-mann som jeg er så ville jeg sett etter en TC-K777ESII eller en KA6ES. Pioneers toppmodeller høster også mange lovord, men jeg synes ikke at min CT-959 er noe å henge i grana når det kommer til opptak. Avspilling med Pioneeren er derimot en fryd!

    I kategorien "mye for pengene" så har Denon flere gode spillere, men de når ikke opp til Sony, Nakamichi og den gjengen der.

    Revox har vel også et par gode spillere, men de koster skjorta.

    Det går vel an å få seg en Tandberg TCD-440 til 10 store og, med service?
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Her vil du nok få så mange delte meninger at du blir mer forvirret enn før! Sony-mann som jeg er så ville jeg sett etter en TC-K777ESII eller en KA6ES. Pioneers toppmodeller høster også mange lovord, men jeg synes ikke at min CT-959 er noe å henge i grana når det kommer til opptak. Avspilling med Pioneeren er derimot en fryd!

    I kategorien "mye for pengene" så har Denon flere gode spillere, men de når ikke opp til Sony, Nakamichi og den gjengen der.

    Revox har vel også et par gode spillere, men de koster skjorta.

    Det går vel an å få seg en Tandberg TCD-440 til 10 store og, med service?
    Glemte TCD 440 :D Den er så absolutte en spiller å ta med i klasse opp til 10 tusen. Begge mine har nok kommet nær 10 etter service og siste kjøpt for 2 år siden. Men de er så absolutt et godt valg med mange kyndige teknikkere, mange, som har bakgrunn fra fabrikken, eller utlært for service der.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Takk for tips. Som Tandberg-mann har jeg lenge hatt veldig lyst på en 440A. Den sies å spille veldig bra og Tandberg har jeg også etter hvert fått litt erfaring med å vedlikeholde, i alle fall på det mekaniske. Men det er en ting som gjør med litt skeptisk og det er dette med tendensen til å ville spise bånd. Har hatt litt dårlige erfaringer med en 420A når det gjelder dette og så også Niels nevne dette med sin 440A. Det er jo veldig synd å kanskje få ødelagt verdifulle opptak. Aldri opplevd noe slikt med f.eks Nakamichi DR-1 som jeg har solgt og LX3 som nå er på service.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Revox har kanskje beste drivverk av alle kassettspillere. Men det er ofte svært dyre (langt over 10 og ofte rundt 20) Mye dårlige Frako kondensatorer, ømtålelig loddebane, lagre til kapstan motorene ofte utslitt og så og si umulig å få reparert (Har et par med syken, som er konsekvens av den feilen!)
    De er bra på avspillig, men får ikke topp karakter på innspilling.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tips. Som Tandberg-mann har jeg lenge hatt veldig lyst på en 440A. Den sies å spille veldig bra og Tandberg har jeg også etter hvert fått litt erfaring med å vedlikeholde, i alle fall på det mekaniske. Men det er en ting som gjør med litt skeptisk og det er dette med tendensen til å ville spise bånd. Har hatt litt dårlige erfaringer med en 420A når det gjelder dette og så også Niels nevne dette med sin 440A. Det er jo veldig synd å kanskje få ødelagt verdifulle opptak. Aldri opplevd noe slikt med f.eks Nakamichi DR-1 som jeg har solgt og LX3 som nå er på service.
    Båndspising er vanligst om det er feil på kapstan valser. Lasse Hovde er antagelig beste alternativ for regummiering. Revox.de har svært dårlige ruller. Gummi glapp senter både på 3004 og 330 for meg og hørt stort sett bare negativt om de derifra. Men om det er absolutt siste utveg? (hadde venta og sett selv!)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Deler? Kan bli vanskeligt.
    Trist, der var en B&O Beocord 9000 i DK for 3000,- men den er solgt, se på DBA.DK....
    Var det den med komplett rensesett, azimuth-kassett og papirer? Jeg holdt på å besvime da jeg så den, dessverre var jeg for sent ute.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Den 420A jeg refererer til var flunke ny fra fabrikk. Likevel ødela den flere bånd og ble til sist byttet i en annen spiller. I ettertid har jeg også opplevd dette med en annen 420A, så jeg har nesten fått litt angst for disse spillerne, men mulig jeg bare har vært særdeles uheldig.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Den 420A jeg refererer til var flunke ny fra fabrikk. Likevel ødela den flere bånd og ble til sist byttet i en annen spiller. I ettertid har jeg også opplevd dette med en annen 420A, så jeg har nesten fått litt angst for disse spillerne, men mulig jeg bare har vært særdeles uheldig.
    Jeg har hele Tandberg serien og kun opplevd bånd salat på den ene 3004en, 330 og en tidlig 3014 (blanke akslinger) Men harde valser evt at de ikke sitter riktig på akslingen kan ødelegge bånd!
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hva mener du med "blanke akslinger"? Går ut fra at du snakker om capstan akslinger. Er det forskjell på dem fra modell til modell og hvilke utslag kan det ha? Glattere slik at båndet entrer lettere?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Takk for tips. Som Tandberg-mann har jeg lenge hatt veldig lyst på en 440A. Den sies å spille veldig bra og Tandberg har jeg også etter hvert fått litt erfaring med å vedlikeholde, i alle fall på det mekaniske. Men det er en ting som gjør med litt skeptisk og det er dette med tendensen til å ville spise bånd. Har hatt litt dårlige erfaringer med en 420A når det gjelder dette og så også Niels nevne dette med sin 440A. Det er jo veldig synd å kanskje få ødelagt verdifulle opptak. Aldri opplevd noe slikt med f.eks Nakamichi DR-1 som jeg har solgt og LX3 som nå er på service.
    glass\sodium. blås capstan akslingene og du slipper det med gode valser.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    en del kassett spillere har glatte akslinger. det jeg mener med glass\sodium blåsing vil gi akslingene en fin "grov struktur" litt slik som mønsteret du har i et vinter bil dekk med pigg for grep på underlaget. det blir vel letteste forklaringen.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    en del kassett spillere har glatte akslinger. det jeg mener med glass\sodium blåsing vil gi akslingene en fin "grov struktur" litt slik som mønsteret du har i et vinter bil dekk med pigg for grep på underlaget. det blir vel letteste forklaringen.
    Ok, men vil ikke dette samtidig kunne medføre mer slitasje på bånd?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    njaaa minemalt men. en del gromme spillere har slike akslinger. det et er vel ikke uten grunn. ingen som har lyst til og gli på glatta. :D det er vel mest metal bånd som sliter mest med slikt etter det jeg har forstått.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    njaaa minemalt men. en del gromme spillere har slike akslinger. det et er vel ikke uten grunn. ingen som har lyst til og gli på glatta. :D det er vel mest metal bånd som sliter mest med slikt etter det jeg har forstått.
    Noe alternativ til glass/sodium blåsing? Lett berøring med fint stålull mens akslingene går rundt? Eventuelt krem med slipemiddel i?
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    det blir vel mere polering og lager riper i en aksling som ikke er symetriske på langs kan og gi problemer. . vil ikke anbefale det. nei en fin glass blåst struktur er nok det beste for grepets skyld. det vil og hjelpe litt på om man har litt glatte valser og med struktur på akslingen. jeg ser kun pluss med det. i forhold til drift. jeg skal se om jeg får knippsa noen bilder av en med slike akslinger.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Takk for tips. Som Tandberg-mann har jeg lenge hatt veldig lyst på en 440A. Den sies å spille veldig bra og Tandberg har jeg også etter hvert fått litt erfaring med å vedlikeholde, i alle fall på det mekaniske. Men det er en ting som gjør med litt skeptisk og det er dette med tendensen til å ville spise bånd. Har hatt litt dårlige erfaringer med en 420A når det gjelder dette og så også Niels nevne dette med sin 440A. Det er jo veldig synd å kanskje få ødelagt verdifulle opptak. Aldri opplevd noe slikt med f.eks Nakamichi DR-1 som jeg har solgt og LX3 som nå er på service.
    LX3 er en meget god maskin, men desverre kun to hoder men spiller det ikke så stor rolle som med andre spillere tror jeg, Naks hoder er veldig bra og bias fine fungerer ypperligt.
    Dette med båndspising er ofte eierens egen feil. Jeg hadde ikke mye erfaring med Tandberg, og faktisk spiste den bare et bånd, resten av problemet var "perpendicular" justering. Denne var totalt låst på min spiller og det tok litt vold å justere den, om ikke denne er 100% korrekt har du et problem. Maskinen spiste et bånd etter jeg satte i de berømte revox_de pressvalser, herregud, de passet jo ikke! Da jeg så på hvordan båndet gikk over hoderne blev jeg helt svimmel. De originale blev satt i igjen.
    Om du får en spiller, fil av plasten der dekker hvor hoderne vil være på et billigt bånd, spill det av og se hvordan båndet går over hoderne, det skal være dønn stabilt. Noen ganger kan tapeguiden på slettehodet gå løs også, denne rammer da båndet.
    Vanskeligt å beskrive lyden LX3 vs. 440A, LX3 er meget meget bra, en hifi maskin der er lekker å betjene og jobbe med, 440A lyden er radikalt annerledes, lyder ikke som hifi men drar deg inn i musikken og du blir sittende som en steinstøtte, lyttende og når båndet render ut tenker du "ikke allerede da vel!". Betjening er noe for seg selv, solenoid der smeller, vu metre der hamrer i bånn når spilleren slås på (slå på denne først, da forsterker), vrien bias justering, men lyden er i særklasse.
    Revox_de valser til venstre.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    LX3 er en meget god maskin, men desverre kun to hoder men spiller det ikke så stor rolle som med andre spillere tror jeg, Naks hoder er veldig bra og bias fine fungerer ypperligt.
    Dette med båndspising er ofte eierens egen feil. Jeg hadde ikke mye erfaring med Tandberg, og faktisk spiste den bare et bånd, resten av problemet var "perpendicular" justering. Denne var totalt låst på min spiller og det tok litt vold å justere den, om ikke denne er 100% korrekt har du et problem. Maskinen spiste et bånd etter jeg satte i de berømte revox_de pressvalser, herregud, de passet jo ikke! Da jeg så på hvordan båndet gikk over hoderne blev jeg helt svimmel. De originale blev satt i igjen.
    Om du får en spiller, fil av plasten der dekker hvor hoderne vil være på et billigt bånd, spill det av og se hvordan båndet går over hoderne, det skal være dønn stabilt. Noen ganger kan tapeguiden på slettehodet gå løs også, denne rammer da båndet.
    Vanskeligt å beskrive lyden LX3 vs. 440A, LX3 er meget meget bra, en hifi maskin der er lekker å betjene og jobbe med, 440A lyden er radikalt annerledes, lyder ikke som hifi men drar deg inn i musikken og du blir sittende som en steinstøtte, lyttende og når båndet render ut tenker du "ikke allerede da vel!". Betjening er noe for seg selv, solenoid der smeller, vu metre der hamrer i bånn når spilleren slås på (slå på denne først, da forsterker), vrien bias justering, men lyden er i særklasse.
    Revox_de valser til venstre.
    Ok, jeg bare merket meg at du så sent som 19.01 nevnte at din Tandberg 440 hatet TDK MA-XG og ville gjerne spise det. For øvrig kan jeg være enig med deg når det gjelder lyden fra Tandberg. Kanskje ikke hifi i samme grad som min Nakamichi LX3, og vesentlig dårligere data, men du verden hvor engasjerende også mine gamle 300-serie spillere kan være. Derfor har jeg lenge jaktet på en 440.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Korrekt, inntil videre er MA-XG det eneste båndet den ikke liker, men Birger har nevnt litt samme. Nå har jeg bare det ene båndet så ikke noe stort tap for meg. Har faktisk ikke prøvd å ta opp et metalbånd på denne maskinen, må jo prøves!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Blir kvalm av disse sinnsykt gode kjøpene 🤮
    Hva er det meste dere har gitt for en kassett da?
    Her er min Metal Master 60 som jeg betalt nesten 800 kr + frakt osv... Vis vedlegget 790033
    Fin kassett! Og god!

    Tror mitt dyreste kjøp for 1 stk er 200 + frakt etc for en Denon HD8S, men det var for å få bekreftet at Denon HD-XS = Denon HD8S, så derfor synes jeg det var verdt det.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg betalte og 800 for en sony metal master synes det var verdt det. fikk en denon mg-x for en 100 lapp en gang når jeg kjøpte flere tapes. så da var jeg heldig. :)
    men det er noe magisk over de keramiske husene og. den tygden som du finner i ma(r) xg finner man og i metal master eller denon mg-x oser litt ekstra kvalitet over de.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    det blir vel mere polering og lager riper i en aksling som ikke er symetriske på langs kan og gi problemer. . vil ikke anbefale det. nei en fin glass blåst struktur er nok det beste for grepets skyld. det vil og hjelpe litt på om man har litt glatte valser og med struktur på akslingen. jeg ser kun pluss med det. i forhold til drift. jeg skal se om jeg får knippsa noen bilder av en med slike akslinger.
    Hvor får man utført slik glassblåsing?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    har du tilgang til en mini kompressor kan du bruke ei lita lakk sprøyte til hobby og mate den med sodium så burde du få ok resultat. bare pass på at den har stor nok dyse at den slipper igjennom middelet. hvem som utfører slikt arbe vet jeg ikke men. dette blir mer diy . og kapstane må tas ut av maskin. på noen maskiner medfører dette mye arbeid.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Blir kvalm av disse sinnsykt gode kjøpene 🤮
    Hva er det meste dere har gitt for en kassett da?
    Det ligger som regel mye arbeid bak sånne kjøp. Timesvis med leting på nett hver uke, og i tillegg følge med på autosøk etc. og handle raskt når det dukker opp gode kjøp.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Komfort et al: Det gjør vi da alle. La oss bare si at jeg både tar og gir FAIR priser. Den Sonyen er VERD 800 kroner FOR RIKTIG KJØPER. Det jeg får mest vondt av her er SELGERNE. De som ikke veit, legger ut for billig og faller som bytte for hensynsløse kjøpere- de veit som oftest hva det er de kjøper. I sånne ekstreme tilfeller som med Suono her, FORTELLER jeg gjerne selgeren at dette er for lavt, byr en fair pris og begge ender som fornøyde. Gjør du ikke det, forlenges istedet tiden der det forventes urealistisk LAVE priser, tilgangen minker kraftig pga det og de REALISTISKE prisene blir ENDA høyere igjen. En ond sirkel, det. Selvfølgelig skal prisene stemme overens med varene, men enkelte kjøpere bør istedet begynne å se på egen praksis..Det lønner deg å være fair i lengden. Det skal KOMBINERES med markedskunnskap. Hensynsløs utnyttelse liker jeg ikke..i noen retning😡
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ebay priser og realistiske salgs priser har som regel vært halparten av ebay priser auditor. merkelig du ikke har lært deg det enda. og noen ganger er det enda billigere enn det igjen. jeg river forsatt meg i håret etter snacky skyt gull fuglen på finn. han har vel gjort det beste kassett kjøpet i kassett historien muligens. og det gleder meg at han er her og faktisk deler med oss andre. (y)
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Komfort et al: Det gjør vi da alle. La oss bare si at jeg både tar og gir FAIR priser. Den Sonyen er VERD 800 kroner FOR RIKTIG KJØPER. Det jeg får mest vondt av her er SELGERNE. De som ikke veit, legger ut for billig og faller som bytte for hensynsløse kjøpere- de veit som oftest hva det er de kjøper. I sånne ekstreme tilfeller som med Suono her, FORTELLER jeg gjerne selgeren at dette er for lavt, byr en fair pris og begge ender som fornøyde. Gjør du ikke det, forlenges istedet tiden der det forventes urealistisk LAVE priser, tilgangen minker kraftig pga det og de REALISTISKE prisene blir ENDA høyere igjen. En ond sirkel, det. Selvfølgelig skal prisene stemme overens med varene, men enkelte kjøpere bør istedet begynne å se på egen praksis..Det lønner deg å være fair i lengden. Det skal KOMBINERES med markedskunnskap. Hensynsløs utnyttelse liker jeg ikke..i noen retning😡
    Hva i alle dager snakker du om, du har vel verdens dyreste MA110 for salg akkurat nå?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: Jeg kan det, ser du..Realistiske priser består i forholdet mellom tilbud og etterspørsel. NÅR OG HVOR en vare selges, samt AV- og TIL HVEM utgjør resten av den ligninga. Jeg setter like stor pris på den som vil bevare tilgang og interesse..jeg er en av dem selv. Men den som ikke er villig til å betale det en ettertraktet vare koster, bør la være å kjøpe. På samme måte bør selgere se HELE bildet FØR varen selges. Slik jeg gjør med eventuelle salg jeg måtte ha ute. Eller kjøp jeg selv gjør.
    Tror ærlig talt ikke vi skal diskutere dette, Afen..med all respekt..Du har vært heldigere enn du strengt tatt burde hatt lov til..Og det håper du skjønner. Suono er og blir verdens dyreste metalbånd. Det er en grunn til det. Her legger jeg saken død.
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja men sand i sahara kan man selge andre steder enn her og på finn. når du overpriser slik du gjør er du hensynsløs. tenkt på det.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Vega: Jeg kan det, ser du..Realistiske priser består i forholdet mellom tilbud og etterspørsel. NÅR OG HVOR en vare selges, samt AV- og TIL HVEM utgjør resten av den ligninga. Jeg setter like stor pris på den som vil bevare tilgang og interesse..jeg er en av dem selv. Men den som ikke er villig til å betale det en ettertraktet vare koster, bør la være å kjøpe. På samme måte bør selgere se HELE bildet FØR varen selges. Slik jeg gjør med eventuelle salg jeg måtte ha ute. Eller kjøp jeg selv gjør.
    Tror ærlig talt ikke vi skal diskutere dette, Afen..med all respekt..Du har vært heldigere enn du strengt tatt burde hatt lov til..Og det håper du skjønner. Suono er og blir verdens dyreste metalbånd. Det er en grunn til det. Her legger jeg saken død.
    Her var det vel en som var heldig og fikk en ettertraktet vare til en god pris. Hva er problemet med det? Bare lurer.
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Her legger jeg saken død.
    Du gjør samme greia gang på gang, slenger ut en hel masse tullete påstander og når du får motbør stikker du hodet i sanden en stund før du igjen kommer med noe lignende neste gang. Det blir en heller laber diskusjon når du gang på gang forlater banen etter halvspilt omgang. Er du glad i å føre monologer så kan Facebook eller Twitter anbefales, eller hva med en blogg?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.198
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Her var det vel en som var heldig og fikk en ettertraktet vare til en god pris. Hva er problemet med det? Bare lurer.


    I Danmark kaller vi det "ondt i røven". Det er noget noen mennesker får, når andre har vært heldige og gjort en go handel.
    I stedet for å glede sig over andres held, men det formår de ikke. Trist..
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.198
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes på svensk også. Bare lytt på Oscar Danielsson "schysst & populär"



    Schysst & populär
    Oscar Danielson

    Man vill va killen med kontanter
    Men ändå ha creditkortet i baren
    Men det är inte så
    En kompis han vann en miljon jag vann en badenbaden stol
    Det är lätt att tappa tron
    Man borde le och säga kul för dig
    Turen har vänt det börjar lossna för dig
    Och det är just det man gör
    Man är väl schysst och populär
    Det är inte där skon klämmer
    Nej visst peppar man sina vänner
    Men det är en anna sak hur man känner

    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    Mot nån av mina vänner
    Gråter jag tyst för mig själv
    Sån är jag

    Begåvning är en underbar sak
    Som han har
    Alla lyssnar han har alla svar
    Han är unik
    Han borde stoppas upp eller läggas ner i sprit
    Han är allt som jag skulle vilja var´
    Man borde le och säga
    Intressant det där du sa
    Där fick du till det
    Det lät verkligen bra
    Och det är just det man gör
    Man är väl schysst och populär
    Det är inte där skon klämmer
    Nej visst peppar man sina vänner
    Men det är en anna sak hur man känner

    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    För nån av mina vänner
    Gråter jag tysst för mig själv
    Sån är jag
    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    För nån av mina vänner
    Gråter jag tysst för mig själv
    Sån är jag
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Vega:
    Tror ærlig talt ikke vi skal diskutere dette, Afen..med all respekt..Du har vært heldigere enn du strengt tatt burde hatt lov til..Og det håper du skjønner. Suono er og blir verdens dyreste metalbånd. Det er en grunn til det. Her legger jeg saken død.
    Heldigere enn enn du strengt tatt burde hatt lov til ?
    Går det virkelig ikke an å glede seg over andres gode kjøp ??
    Misunnelse er det jeg leser ! :mad:
     
    Sist redigert:

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Det finnes på svensk også. Bare lytt på Oscar Danielsson "schysst & populär"



    Schysst & populär
    Oscar Danielson

    Man vill va killen med kontanter
    Men ändå ha creditkortet i baren
    Men det är inte så
    En kompis han vann en miljon jag vann en badenbaden stol
    Det är lätt att tappa tron
    Man borde le och säga kul för dig
    Turen har vänt det börjar lossna för dig
    Och det är just det man gör
    Man är väl schysst och populär
    Det är inte där skon klämmer
    Nej visst peppar man sina vänner
    Men det är en anna sak hur man känner

    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    Mot nån av mina vänner
    Gråter jag tyst för mig själv
    Sån är jag

    Begåvning är en underbar sak
    Som han har
    Alla lyssnar han har alla svar
    Han är unik
    Han borde stoppas upp eller läggas ner i sprit
    Han är allt som jag skulle vilja va
    Man borde le och säga
    Intressant det där du sa
    Där fick du till det
    Det lät verkligen bra
    Och det är just det man gör
    Man är väl schysst och populär
    Det är inte där skon klämmer
    Nej visst peppar man sina vänner
    Men det är en anna sak hur man kämmer

    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    För nån av mina vänner
    Gråter jag tysst för mig själv
    Sån är jag
    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    För nån av mina vänner
    Gråter jag tysst för mig själv
    Sån är jag
    Fin den du, kanskje jeg spretter en Suono og tar den opp? :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn