Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Spar de Fujiene til nyttår, så kommer du innom etter første nyttårsdag en gang?😎
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Hva tenker dere om å kjøpe opptakskassetter som er brukt? Så lenge tilstanden på kassettene er bra så er det vel greit, kan vel ta opp flere ganger på en kassett uten stort tap i kvalitet?
    så lenge de er oppbevart ok og ikke brukt for mye er det ingen problem. selv har jeg selv kjøpt en del brukte opptaks kassetter.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Kom over en slik idag. Merkelig kassett dette. Noen som har sett disse før eller har erfaring med bruk?


    1640715536397.jpeg



    Snacky
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Det er det nærmeste Maxell kommer en glassogrammetape. Det verste du gjør med den, er å bruke den😎 Som Egons penger i den filmen der han og banden begynner sitt eventyr i Spania, på Alprende del Amo..
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Skal se hva Sony KA3ES klarer å skvise ut av den. Hvordan rekompilerer du egentlig? Trenger master tape da?!
    Da har jeg fått spilleren :) Ser bra ut, men klarer foreløpig ikke å skvise noe enda.....ser ut som beltene er helt fine, men den klarer ikke kjøre båndet..?!
    Spoling funker bra, mistenker supply pulley eller clutch som er satt seg fast. Så den prøver å starte. men stopper umiddelbart.
    Er det vanlig clutch på både supply pulley og takeup pulley på KA3ES?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Da har jeg fått spilleren :) Ser bra ut, men klarer foreløpig ikke å skvise noe enda.....ser ut som beltene er helt fine, men den klarer ikke kjøre båndet..?!
    Spoling funker bra, mistenker supply pulley eller clutch som er satt seg fast. Så den prøver å starte. men stopper umiddelbart.
    Er det vanlig clutch på både supply pulley og takeup pulley på KA3ES?
    Du har sannsynligvis problemer med det korte "mode" beltet, det lager lett trøbbel, og venstre pinchroller er det alltid fornuftig å bytte på disse spillerne.


     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    ser ut som beltene er helt fine, men den klarer ikke kjøre båndet..?! Spoling funker bra, mistenker supply pulley eller clutch som er satt seg fast. Så den prøver å starte. men stopper umiddelbart.
    Når du prøver å starte, klarer spilleren å løfte mekanismen med hodene hele veien inn i kassetten, eller gir den opp "på veien"?
    Er gummien på pinch-rollerne myk og fin, eller har den hardnet?
    Har capstan-akslene bra moment når de snurrer rundt, eller kan du enkelt klare å stoppe de med fingrene?
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Når du prøver å starte, klarer spilleren å løfte mekanismen med hodene hele veien inn i kassetten, eller gir den opp "på veien"?
    Er gummien på pinch-rollerne myk og fin, eller har den hardnet?
    Har capstan-akslene bra moment når de snurrer rundt, eller kan du enkelt klare å stoppe de med fingrene?
    Ja, den jobber hardt når jeg starter den, løfter hodene slik at kablene inni spilleren beveger seg.
    Pinch-roller der veldig bra ut.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Nettopp lagt ut alt jeg har av TDK D-serien på finn.no (årganger 1990-1998). Interessant å se forskjellene på de forskjellige årgangene. Der man før fokuserte mye på mekanisk kvalitet (omslag, skall), utviklet dette seg betraktelig på båndkvalitet og dreide over til mest mulig kostnadseffektiv distribusjon utover 90-tallet.


    Snacky
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Du har sannsynligvis problemer med det korte "mode" beltet, det lager lett trøbbel, og venstre pinchroller er det alltid fornuftig å bytte på disse spillerne.


    Dette mode beltet er på vei i posten 👍
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    @Terje-A (eller andre for den saks skyld,) du som har vært borti en del Sony -hva er ditt inntrykk av Sony CHF/BHF/AHF?
    Jeg har aldri møtt en Sonykassett som har skuffet, de virker å være solide både mekanisk og sonisk nesten uavhengig av modell og type.
    Må si at jeg begynner å få litt fot på tidlig til midt 80talls estetikk på kassetter så har begynt å kikke litt etter TDK AD/AR, Maxell XLI, UD, Denon DX1 3 og 4, Fuij FR, og lurer på om jeg skal ta med Sony CHF/BHF/AHF i søket også.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Da har jeg fått spilleren :) Ser bra ut, men klarer foreløpig ikke å skvise noe enda.....ser ut som beltene er helt fine, men den klarer ikke kjøre båndet..?!
    Spoling funker bra, mistenker supply pulley eller clutch som er satt seg fast. Så den prøver å starte. men stopper umiddelbart.
    Er det vanlig clutch på både supply pulley og takeup pulley på KA3ES?
    Gjerne bilde av nyanskaffelsen!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    @Terje-A (eller andre for den saks skyld,) du som har vært borti en del Sony -hva er ditt inntrykk av Sony CHF/BHF/AHF?
    Jeg har aldri møtt en Sonykassett som har skuffet, de virker å være solide både mekanisk og sonisk nesten uavhengig av modell og type.
    Må si at jeg begynner å få litt fot på tidlig til midt 80talls estetikk på kassetter så har begynt å kikke litt etter TDK AD/AR, Maxell XLI, UD, Denon DX1 3 og 4, Fuij FR, og lurer på om jeg skal ta med Sony CHF/BHF/AHF i søket også.
    Hei, jeg har ikke prøvd de du nevner, men jeg har jo mange andre Sony Type 1 kassetter, HF, HF-S, HF-ES, HF-X, HF-PRO, ES-1, :) og som du skriver; De skuffer ikke.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Ja, den jobber hardt når jeg starter den, løfter hodene slik at kablene inni spilleren beveger seg.
    Pinch-roller der veldig bra ut.
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at "den jobber hardt når jeg starter den". Hvis du løfter av kassettdør-lokket og filmer den mens du går gjennom eject, rew, ff, stop, play, og så legger ut video på vimeo eller youtube som vi kan se på, så er det enklere å ta stilling til om mode/kontroll-beltet må skiftes. Dette beltet er i spill for alle de nevnte funksjonenene. Jeg er langt fra skråsikker på at mode-beltet er gåent når ff, rew og eject fungerer, men det er mulig play medfører mest moment og bevegelse og følgelig vil feile først av alle funksjoner når beltet er slitt/strekt. Dersom man ikke er vant til å skru så er bytte av kontrollbeltet noe man bør sette seg godt inn i på forhånd, f.eks. ved å se på denne videoen:
    . Den viser bytte av beltet uten at man løsner venstre (supply side) pinch roller. Demonterer man og monterer venstre pinch roller så skal man strengt tatt justere opp transporten igjen, så greit å la den være i fred.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Enig, @Terje-A HF-S, HF-ES, HF-X, HF-Pro og ES-1 har alle levert godt hos meg. Det gjelder også de type 2 jeg har vært borti fra Sony. Og uavhengig av årgang eller hvor de har kommet fra. Jeg kan jo ha hatt flaks, men det har gjort at jeg har fått inntrykk av at de er bunnsolide.

    Er ikke sikker på hvordan AHF etc oversettes til nyere modeller, men om CHF = HF, BHF = HF-s og AHF = HF-es så gir vel det en viss indikasjon.
    Spørsmålet da er om jeg bør avskrive CHF og være på utkikk etter BHF og AHF, eller om jeg skal lytte mest med øynene og la CHF være med i diskusjonen også. For de ser knallbra ut alle sammen.

    ahf.jpg
    bhf.jpg
    chf.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Enig, @Terje-A HF-S, HF-ES, HF-X, HF-Pro og ES-1 har alle levert godt hos meg. Det gjelder også de type 2 jeg har vært borti fra Sony. Og uavhengig av årgang eller hvor de har kommet fra. Jeg kan jo ha hatt flaks, men det har gjort at jeg har fått inntrykk av at de er bunnsolide.

    Er ikke sikker på hvordan AHF etc oversettes til nyere modeller, men om CHF = HF, BHF = HF-s og AHF = HF-es så gir vel det en viss indikasjon.
    Spørsmålet da er om jeg bør avskrive CHF og være på utkikk etter BHF og AHF, eller om jeg skal lytte mest med øynene og la CHF være med i diskusjonen også. For de ser knallbra ut alle sammen.

    Vis vedlegget 776289 Vis vedlegget 776290 Vis vedlegget 776291
    Fin design, ser seriøst ut. Jeg hadde sagt ja til alle sammen jeg hvis prisene ikke blir avskrekkende.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Ja, det blir det store trikset her, å finne rundt 40 år gamle kassetter ubrukte, riktig lagret, og til en pris jeg er villig til å betale :)
    Men, noe av moroa er jo leitinga!
    Noen av de siste miksteipene jeg har fått har vært på Maxell, TDK og Fuji fra den tiden her, og de ser jo så stilige alle sammen. Og når det kommer uavhengig av hverandre fra såpass forskjellige steder som Houston, Sydney, Berlin og Oslo får jeg nesten ta hintet og skjønne at nittitallet er ut.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Spørsmålet da er om jeg bør avskrive CHF og være på utkikk etter BHF og AHF, eller om jeg skal lytte mest med øynene og la CHF være med i diskusjonen også. For de ser knallbra ut alle sammen.
    Hvis du liker designet på de tidlige Sony'ene, kan jeg nevne HD-F fra ca. 1990, som har et lignende retro design (Sony tenkte vel at det gamle designet var kult nok og valgte å lansere ny tape i gammelt (men ørlite oppdatert) design. Jeg synes faktisk HD-F har det aller beste designet av alle disse. Det er iallefall større sjanse til å kunne skaffe HD-F enn de andre nå om dagen (til en akseptabel pris), og tapen som står i HD-F er ganske så mye bedre enn i CHF, og faktisk sammenlignbar i ytelse med BHF (dvs. på dynamic range, ikke MOL). Man finner dem sporadisk på eBay (.co.uk), men prisene er allerede litt høye, og selvsagt stigende.

    1640792196082.png



    Snacky
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at "den jobber hardt når jeg starter den". Hvis du løfter av kassettdør-lokket og filmer den mens du går gjennom eject, rew, ff, stop, play, og så legger ut video på vimeo eller youtube som vi kan se på, så er det enklere å ta stilling til om mode/kontroll-beltet må skiftes. Dette beltet er i spill for alle de nevnte funksjonenene. Jeg er langt fra skråsikker på at mode-beltet er gåent når ff, rew og eject fungerer, men det er mulig play medfører mest moment og bevegelse og følgelig vil feile først av alle funksjoner når beltet er slitt/strekt. Dersom man ikke er vant til å skru så er bytte av kontrollbeltet noe man bør sette seg godt inn i på forhånd, f.eks. ved å se på denne videoen:
    . Den viser bytte av beltet uten at man løsner venstre (supply side) pinch roller. Demonterer man og monterer venstre pinch roller så skal man strengt tatt justere opp transporten igjen, så greit å la den være i fred.
    Utrolig....skulle filme problemet, men først hadde jeg en liten dråpe teknisk sprit på "mode" reima. Da funket den plutselig akkurat da jeg skulle filme feilen 🤩. Wow, Terje-A veldig spot on !! Da ble det Sony ES kassettspilling i romjulen allikevel da 👍😊 Takker for all hjelp 👌
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Jo nyere en D du har, desto bedre er kvaliteten på selve båndet. Men, i motsetning til for eksempel Sony HF, har jeg også mer enn gode erfaringer med 1992 D, skrudd skall. Har noen av disse liggende med klassisk Annihilator, Gothic Slam, Anthrax osv. De spiller fortsatt kong Kanon, de😈 Får vel se på hvor mange du har 😎 Men du sparer Fujiene…
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Snacky: Jo nyere en D du har, desto bedre er kvaliteten på selve båndet. Men, i motsetning til for eksempel Sony HF, har jeg også mer enn gode erfaringer med 1992 D, skrudd skall. Har noen av disse liggende med klassisk Annihilator, Gothic Slam, Anthrax osv. De spiller fortsatt kong Kanon, de😈 Får vel se på hvor mange du har 😎 Men du sparer Fujiene…
    Det er jeg klar over (ref. linken til Audiochrome-siden som måler D-serien); de siste utgavene låter meget bra etter min mening, men D-serien har alltid vært en "solid performer", nesten uansett hva man putter den i. Jeg har ikke så mange igjen av 90/92-versjonene, men noen få er det da ennå.

    Fuji DR-I har jeg ennå ikke testet, men jeg tok for meg en DR-II for litt siden. Den svarte iallefall til forventningene for å si det sånn ...


    Snacky
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: De er det. Solid Performers. Sålenge du starter i 1988😎 Det gjelder merkelig nok for That`s og Denon og. Magisk grense der. En Fuji DR2 er ikke bare god, men billig, lett tilgjengelig og imo hinsides undervurdert. De har huskvaliteten til en gullårgangs D, båndkvaliteten til de seine, billigere årgangene Emtec - dog uten den helt samme utstyringa- og de er like fleksible som en Denon😈 Sony skal dog ha for EN ting: De produserte Fuji JP..og det helt uten de unotene Sony pleier å levere her hos meg. Jeg ser dog dem som også bare har gode erfaringer med Sony. Det gjelder bare ikke meg. Det er det vi har alle merkene for, og også derfor jeg ikke liker å bli pressa til å hente merker som hos meg for alltid vil være nær på ubrukelige. Derfor overlates de merkene til den som kan bruke dem, og jeg forventer selv samme courtesy. Se tidl innlegg..
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    for de som hadde lyst på tdk sa-x og basf reference master så burde dere kanskje slå til eller gå sammen for handel. jeg la jeg ut 2 ekser 10 stk av hvær . bud runden går ut i morgen kl24. pr nå har jeg bud på 2k.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Hvilken årgang er basf, pre eller post-emtec?

    Multitasker lynsjakk og finn, bursdagsgave til kompis blir muligheten til å være med på miksteipbonanzaen.
    Bortsett fra å ha autosøk på Beocord9000 har jeg ikke sjekket kassettspillere på Finn på mange år, men her er det mye å velge mellom.
     

    AleksanderMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Innlegg
    258
    Antall liker
    156
    Er denne verdt å kjøpe? Er det mulig å få tak i belter til den på kurant vis? Fant på ebay i Tyskland, men ble rundt tusenlappen, synes det var litt stivt.
    Link
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er denne verdt å kjøpe? Er det mulig å få tak i belter til den på kurant vis? Fant på ebay i Tyskland, men ble rundt tusenlappen, synes det var litt stivt.
    Link
    Fin design, prisen er omtrent det en whisky koster så det burde ikke skremme noen. Og den er ganske sjelden ser det ut til. Kan bare bruke normal og chrome på denne, men det burde også være ok. Men du kjøper deg et prosjekt som er over 40 år gammelt. Her er det sannsynligvis mye som må fikses for å få denne i topp stand. Og skal du sende den bort for en gjennomgang så vil du aldri få tilbake den investeringen, men det er det som kalles en hobby :) .
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Hei. Kom over noen slike (se bilder) nå i romjulen. Noen som har sett disse før? Ser ut til at det finnes en hel serie med forskjellige designtemaer fra forskjellige filmer, produkter og lignende; de er vel dermed kanskje samleobjekter. Fant ut at akkurat disse ble solgt rundt 1996 og kassettene inneholder visstnok koboltdopet type II-tape. Har 3 stk. og alle har det samme designet. Plastforseglingene er helt intakte om ikke 100% strøkne på alle. Send en PM ved interesse. Blir evt. ellers lagt ut på finn.no over nyttårshelgen.

    1640959413987.png


    1640959444738.png


    1640959477033.png



    Snacky
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.362
    Antall liker
    83.736
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selv om jeg ikke skriver så mye i denne tråden, så leses den ofte. Ønsker alle et godt nytt år. Noen som klarer å finne ut hva alle disse heter? 😉


    E5A1F4B9-77F3-426D-9F18-D50C17182CC9.gif
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg har er basf reference master made by emtec stod det på de.. 20 stk gromme kassetter blir solgt i kveld kun fått inn et bud på 2k som gir 100 kr kassetten. hvis flere her er hypp på det ene eller det andre burde man gå sammen? jeg kommer sikkert til og angre salget av kassetter etter hvært... vanlig salgs pris i utalndet på en sa-x ligger på 150-200stk har jeg sett de har gå for.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Kom over noen slike (se bilder) nå i romjulen. Noen som har sett disse før? Ser ut til at det finnes en hel serie med forskjellige designtemaer fra forskjellige filmer, produkter og lignende; de er vel dermed kanskje samleobjekter. Fant ut at akkurat disse ble solgt rundt 1996 og kassettene inneholder visstnok koboltdopet type II-tape. Har 3 stk. og alle har det samme designet. Plastforseglingene er helt intakte om ikke 100% strøkne på alle. Send en PM ved interesse. Blir evt. ellers lagt ut på finn.no over nyttårshelgen.

    Vis vedlegget 776882

    Vis vedlegget 776883

    Vis vedlegget 776885


    Snacky
    100 kr for den pakka var ok deal.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: BASF solgte i 1998 sin magnetiske produksjonsenhet til franske EMTEC. Emtec solgte restene da merket gikk konk i 2003. Delvis til Korea, delvis til Nederland. De Batmantapene ble produsert som promotion til filmen Batman Forever. Enda et samleobjekt der. Jeg har forresten hatt et Batathon i romjula. Sett alle de fem klassiske filmene med Michael, Val og George C. Noe helt annet enn den seinere pakka..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Pleier å stå BY EMTEC på dem. Overgangen mellom merkene hadde begge merkenavn trykket på folien. Både på MC, MD VHS. Brukere og kunder kunne da være sikre på hva de kjøpte. Tyskerne kom tross alt fra posisjonen som verdens absolutt største aktør innen magnetisk lagring. Og det Emtec lærte for 25 år sia, det bruker de den dag i dag. Sånt pleier å være resultatet av mer eller mindre vellykka oppkjøp. Bare se hvor Sony lærte mekanismer😊 Og hvem som slo dem i eget spill. Visste dere forresten at de gamle Sony Wega--skjermene holdt på å koste Sony livet som selskap? For dem som husker Mirage og Athena Acoustics: Disse ble kjøpt opp av Klipsch, og mye av resultatet kan man idag se i deres avdelinger for hjemmekino og trådløs lyd…Klipsch er beintøffe der..De kjøpte forresten Mondial Designs også. Aragon og Acurus…tidligere i Klubben-sortimentet. Med modeller som Aragon Palladium og den utmerkede Acurus DIA 100.
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    bafs cassettene jeg har er emtec men det står basf på de. solgte 20stk kasetter nå i jula for 100kr stk så noen fikk seg en rimlig pakke med gode kassetter. skulle tro en god kassett bringer mer inn en 100kr. pr stk. sitter igjen med 4 esker og betalt ned det de kostet meg: så resten blir.
    samlinga av nye kassetter nærmer seg et tre par hundre :) med mye variasjon.
     
    Sist redigert:

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Snacky: De Batmantapene ble produsert som promotion til filmen Batman Forever. Enda et samleobjekt der.
    Synes de var fine jeg, både designet på plastforseglingen og spesielt påtrykket på selve kassettene, noe som jo egentlig er litt imponerende at de fikk til såpass bra. Siden jeg fikk dem så billig ;) blir de nok lagt ut på finn.no etterhvert ...

    Pleier å stå BY EMTEC på dem. BASF solgte i 1998 sin magnetiske produksjonsenhet til franske EMTEC. Emtec solgte restene da merket gikk konk i 2003. Delvis til Korea, delvis til Nederland. Overgangen mellom merkene hadde begge merkenavn trykket på folien. Både på MC, MD VHS. Brukere og kunder kunne da være sikre på hva de kjøpte.
    Da ser det ut til at akkurat disse ble produsert noe før BASF/EMTEC-fusjonen ...

    bafs cassettene jeg har er emtec men det står basf på de. solgte 20stk kasetter nå i jula for 100kr stk så noen fikk seg en rimlig pakke med gode kassetter. skulle tro en god kassett bringer mer inn en 100kr. pr stk. sitter igjen med 4 esker og betalt ned det de kostet meg: så resten blir.
    samlinga av nye kassetter nærmer seg et tre par hundre :) med mye variasjon.
    Hvordan fikk du stadfestet akkurat det? Uansett, til lykke med et godt salg. Markedet er faktisk ørlite småtrått/selektivt om dagen ser det ut til. Kan det være strømprisen? :)


    Snacky
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn