Idag fick jag hem min nya rem till min Sony WM-EX618. Jag beställde en från detta ställe (dyrare), säkert så känner ni redan till det, men jag lägger ändå upp adressen ifall någon inte vet var de ska beställa remmar från till sina Walkmans. Det är en firma som ligger i Slovakien. Men jag har även beställt ytterligare två påsar á 50 remmar var i diametern 0.5 - 1 mm från en firma i Tyskland (billigare). De bör komma viken dag som helst.
Vis vedlegget 653643
Den passade mycket bra så det var bara att byta. Och kan ni tänka er att även jag klarade detta lekande lätt!

Hallelujah!
Jag skulle ju självklart ha tagit en bild på mekaniken när jag ändå hade Sonyn öppnad, men det får bli nästa gång eller med någon annan Walkman. Men fina byggen är det hur som. Jo, jag glömde ju nästan att skriva att den låter mycket bra (för att vara en Walkman).
Nu är det ju så att jag fick blodad tand när det gäller Walkmans som jag skrev sist. Så jag har köpt några (trasiga) Walkmans som jag kan öva mig på ... de är samtliga i kosmetiskt bra skick, men ingen av dem fungerar som den ska. Troligen så är det bara remmen som behöver bytas (hoppas jag), vilket kan vara i lite olika svårighetsgrader har jag förstått ... men som tur är så finns ju din bästa vän Youtube.
Och så har jag köpt en Walkman av lite bättre sort i väntan på en Sony WM-D6C som jag trodde skulle komma förra veckan, men som förmodligen kan hitta hit om en till två veckor. Den jag skulle köpt visade sig vara behäftad med en fel i uppspelningen så den gick alldeles for fort. Men mannen som jag ska köpa den av har tre som tur är, så någon av dem bör ju fungera som det är tänkt.
Den Walkman jag har köpt heter Sony Walkman Professional WM-D3 och den hittade jag igår kväll i Wien Österrike. Den var ägd av en fågelskådare

som hade haft den till att spela in olika fåglars läte med några gånger. Så den är inte mycket använd och ser mycket fin ut, men det som var det bästa av allt var att den har kvar axelremsväskan, mikrofonen, väggvårtan och original hörlurar. Så förutom själva lådan så är den så komplett den kan bli. Och det tycker ju en nörd som jag om!
Den bör komma senast nästa vecka, så det blir några nya bilder på både den och de övriga Walkmans när de har kommit hit allesammans. Tills dess, ha det bra och se upp för lågt flygande virus!