Verktøy Kantklippere

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.851
Torget vurderinger
4
Trenger man fellingstillatelse for å ta ut hageeiere som bruker sånn der #!!!!!!!!$£ kantklippere midt i hjemmekontortiden ?

Spør for en kollega....
 
  • Haha
Reaksjoner: LMC

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.959
Antall liker
13.292
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
har hørt anlegg som låter som kantklippere...hvor går grensen?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Dakkars kollega, tenk at naboen har fri og kan stelle litt i hagen.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.400
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Makan til grinebiter.
Får komme seg på jobb da veit du.
Skal folk henge seg opp i slikt også nå. På søndag kan vi jo klage for att det er søndag.
På vanlig virkedag kan han klappe igjen brødhullet helt frem til kl 22,00.
Eller flytt langt ut i skogen, blir så provosert av slike folk.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.399
Antall liker
1.529
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Bor man blant folk så må man tåle at folk lever. Det går begge/alle veier :)
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Skal det ikke være lov å bli irritert over ting lenger nå plutselig? Makan.

Spør for en venn.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.391
Antall liker
3.575
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Trenger man fellingstillatelse for å ta ut hageeiere som bruker sånn der #!!!!!!!!$£ kantklippere midt i hjemmekontortiden ?

Spør for en kollega....
Nei, bare nok penger:) Alternativt kan du hjelpe han så han blir fort ferdig, vinn vinn:)
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.851
Torget vurderinger
4
Trenger alle som råder over et par kvadratmeter gress å være utstyrt som anleggsgartnere ?
Forresten påfallende at han nabo-NAV'ern gikk med hørselsværn mens hjemmekontoret 10 meter unna skal smile & være glad i den støyen man har.

Burde ikke hagefantastene fått tildelt en slot mellom ca. 17.00 og 17.20 hvor de alle burde få unnagjort støyforurensingen sin samtidig så resten av oss kunne nyte ro og full kontemplasjon

Jeg er faen ingen grinebiter!


PS. Nå som nabo #1 nettopp er ferdig har nabo#2 startet. Er det en konspirasjon som koordinerer uvesenet ?
 
Sist redigert:

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Trenger alle som hører på musikk å ha minst en kvadratmeter membranareal?

Selvsagt!
Føkk heller, skulle jeg først gjort hagearbeid skulle jeg da hatt det drøyeste overkill-utstyret som var å oppdrive. Det sier seg selv!

Pro grinebiter-tips:
Når jeg hører gressklippere eller unger som bråker utenfor her, så prøver jeg å tenke på to ting:
1: Dette betyr at folk trives, og området anses som attraktivt. Så med andre ord, for hver gang dette skjer, er det en påminnelse om boligens verdiøkning. Jeg ser for meg at hver gang jeg hører en unge som løper hvinende utenfor her jeg sitter, så får jeg en hundrings.

2: Jeg slipper å gjøre det selv. Det er noen andre som klipper plenen eller sliter med hyperaktive unger.
Det gleder meg nok langt mer enn det burde.
 

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Innlegg
1.290
Antall liker
1.274
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
Makan til grinebiter.
Får komme seg på jobb da veit du.
Skal folk henge seg opp i slikt også nå. På søndag kan vi jo klage for att det er søndag.
På vanlig virkedag kan han klappe igjen brødhullet helt frem til kl 22,00.
Eller flytt langt ut i skogen, blir så provosert av slike folk.
Er ikke sikkert det er nok å flytte langt ut i skogen heller...
Naboen her har også drevet med litt "kantklipping" ;) Skogsmaskiner og 4 proff motorsager av den store sorten høres godt de også.
"Trøsten" min er at nå er det 60ÅR til neste gang han skal "klippe" her. Nå er det kun tynning og rydding hvert 5-6år.

Bilder tatt fra hjemmekontoret med mobilen..

1592915572523.png
1592915825013.png
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ
C

cruiser

Gjest
sony-wh-1000xm3-black(1004664)_318255_2_Normal_Large.jpg

Disse funker glimrende på hjemmekontor, da kan naboene bare klippe og Unga som nå har ferie kan spille og hoie til de blir blå
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Ikke glem høytrykkspylere, jeg hater naboer med høytrykkspylere. Det er da ingen som har bruk for slik redskap til noe som helst hjemme.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.851
Torget vurderinger
4
Bare vent til høsten. Da går de samme gartnertullingene rundt med noe gohstbusterslignende greier med et decibelnivå av en annen verden som blåser løv et rundt omkring. I løpet av en ettermiddag har de klart å få til et par hauger som var helt til geniene slipper løs ungene / bikkja. Så er det på'n igjen.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Stas å bo sentralt, hadde det ikke vært for alle de hersens naboene.
Si meg, når starter kollegaen sine hagemaskiner? Det skulle vel ikke være omtrent samtidig som naboen hviler litt før nattskift?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.916
Torget vurderinger
12
Tulletråd. Skal man bo sentralt må man tåle naboer og deres tilhørende støy. Søn- og helligdager derimot, da skal det være stille. Slikt er lovregulert selv om de fleste dessverre gir f...
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.851
Torget vurderinger
4
Her i tråden tuller man aldeles ikke !
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.916
Torget vurderinger
12
Høres nok krassere ut enn han er. Jeg regnet med at det var noe ironi i bunn her og klinket likevel til med pk. Selv droppet jeg den planlagte kantklippingen da naboene satt ute og koste seg eller hva de drev med. Plager de med litt stalljazz i stedet. Ha en fortreffelig jonsok 😎
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.504
Antall liker
7.508
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Dette var en meget skuffende tråd......... jeg står akkurat og lurer på hvilken fandens kantklipper jeg skal kjøpe og håpet på et sikkert tipps........ makan til nedtur.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.400
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Dette var en meget skuffende tråd......... jeg står akkurat og lurer på hvilken fandens kantklipper jeg skal kjøpe og håpet på et sikkert tipps........ makan til nedtur.
Sthil lager veldig bra redskap.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.507
Antall liker
6.891
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Sånne smågreier som er så små at en voksen mann må bøye seg dobelt for å bruke den, er bare tøv. Jeg har ei slik ei med sagblad på for å ta unna på hytta og hjemgården.
C48420C6-647F-4A1F-8A61-23CB6AE0DCA8.jpeg
I byen har vi på fellesen en stor, elektrisk Stihl-trimmer. Den er om trent samme lengda som ryddesaga, men ikke så kraftig. Mere lavfrekvent lyd fra denne enn de små apparatene.

Johan-Kr
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.697
Antall liker
7.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har kjøpt ein elektrisk trimmar frå Ryobi. Batteriet var det miste, og varar toppen 20 minutt. Så fekk eg problem andre dagen han var i bruk. I dag skal eg ha pengane igjen, eller eit nytt merke. Det vert nok elektrisk, men helst noko meir robust enn denne....
Bråk har lite å seie. Naboane brukar dingsar som bråkar meir enn min, men eg har utestereo som overdøyver dei om det skulle verte nødvendig....
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.400
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Skal mann ha noe som virker må man kjøpe et merke som er anerkjent.
Denne har jeg prøvd, virker som en kantklipper skal.
Er på tilbud et par dager til.
Hater ting som ikke gjør en skikkelig jobb.
Honda er jo ett mest sannsynlig enda bedre valg, men koster mye.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Skal mann ha noe som virker må man kjøpe et merke som er anerkjent.
Denne har jeg prøvd, virker som en kantklipper skal.
Er på tilbud et par dager til.
Hater ting som ikke gjør en skikkelig jobb.
Honda er jo ett mest sannsynlig enda bedre valg, men koster mye.
Tjaa... min billige Kinamikk-sak starter lett og går perfekt alle de fire gangene pr.år jeg bruker den, har gjort det i mange år. Min kollega har pådradd seg diverse fysiske og psykiske plager grunnet sin Sthil, mye på grunn av sprukne bensinslanger og defekte primere.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.710
Antall liker
9.324
Sted
Trondheim
Skal mann ha noe som virker må man kjøpe et merke som er anerkjent.
Denne har jeg prøvd, virker som en kantklipper skal.
Er på tilbud et par dager til.
Hater ting som ikke gjør en skikkelig jobb.
Honda er jo ett mest sannsynlig enda bedre valg, men koster mye.
Jeg har den der og kan skrive under på at den gjør jobben. Men ikke bruk den uten hørselvern! Hvorvidt det finnes andre som gjør en like bra/bedre jobb skal jeg ikke uttale meg om, men den der er effektiv.
PS: Jeg bruker den i en bratt skråning på ca 500 m2 der det vokser mye rart, ikke bare gress. Bruker den kun med krattkniv (og vernesko!)
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.400
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Kjenner mange som har Sthil+ att jeg har motorsag selv fra de. Null problemer.
Saga er vel rundt 15 år, og mye i bruk da jeg hugger ved selv.
Så att dette skaper problemer må være et rent uhell for han som er nevnt her.
Honda og Sthil er kjent for høy kvalitet.
Som Miele på vaskemaskiner, vår er 22 år nå. Vasket for 6 personer.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.707
Torget vurderinger
96
Trenger alle som råder over et par kvadratmeter gress å være utstyrt som anleggsgartnere ?
Forresten påfallende at han nabo-NAV'ern gikk med hørselsværn mens hjemmekontoret 10 meter unna skal smile & være glad i den støyen man har.

Burde ikke hagefantastene fått tildelt en slot mellom ca. 17.00 og 17.20 hvor de alle burde få unnagjort støyforurensingen sin samtidig så resten av oss kunne nyte ro og full kontemplasjon

Jeg er faen ingen grinebiter!


PS. Nå som nabo #1 nettopp er ferdig har nabo#2 startet. Er det en konspirasjon som koordinerer uvesenet ?
Du skal være glad du ikke har meg som nabo. Først er det 45 min gressklipping, så 30 min kantklipping før jeg går in for the kill med en halvtimes elektrisk hvining når jeg klipper hekken.
 
Topp Bunn