- Ble medlem
- 20.08.2006
- Antall liker
- 0
Nå kan dere komme med kandidater ;D
Jeg satser på liberale ron paul.
Jeg satser på liberale ron paul.
|
Man må være amerikansk født statsborger. Hr Østerike faller ut....desverre. ;DArnold Swartzenegger?
;D Det høres ikke dumt utDet er på tide med en avdanket skuespiller igjen. Gjerne en som har begynt å gå i frø. F.eks. Charlton Heston
Nah!! He's an aussie, skippy, a Bruce..Er Mel Gibson amerikansk statsborger ?
For amerikanere å velge Michael Moore til president ville vært som for nordmenn å velge Gerhard Helskog til statsminister, programmene/filmene hans er på linje med "Rikets Tilstand". Godt råd? Tror ikke det.De amerikanske velgerne ville ikke høre på gode råd forrige gang. Gjør det sikkert ikke denne gangen heller.
Bare for å kverulere og oppklare en misforståelse.For amerikanere å velge Michael Moore til president ville vært som for nordmenn å velge Gerhard Helskog til statsminister, programmene/filmene hans er på linje med "Rikets Tilstand". Godt råd? Tror ikke det.
Skulle bare mangle. Tror du nordmenn vil la franskmenn eller briter diktere vårt valg av regjering? Eksterne føringer av den sort vil bare kunne virke mot sin hensikt.Rent generelt mener jeg at amerikanerne velger sin president uavhengig av råd fra utenforstående. Det kom jo sterke ønsker fra Europeere forrige gang om at de måtte velge Kerry, uten at det hjalp.
God ide. Det vil vel trenges en ekstrem oppussing av Irak etter hvert.Hva med Asgeir....Han er jo sjefen over alle sjefer ;D
Hører du på råd fra utlandet når du stemmer ved stortingsvalgene? Amerikanerne gir naturligvis katten i hvilket "råd" Europa gir dem.Bare for å kverulere og oppklare en misforståelse.
Jeg mener ikke at det er et godt råd å foreslå Moore.
Rent generelt mener jeg at amerikanerne velger sin president uavhengig av råd fra utenforstående. Det kom jo sterke ønsker fra Europeere forrige gang om at de måtte velge Kerry, uten at det hjalp.
Har jeg atter en gang formulert meg uklart ?Hører du på råd fra utlandet når du stemmer ved stortingsvalgene? Amerikanerne gir naturligvis katten i hvilket "råd" Europa gir dem.
Nei, jeg tror ikke du passer heltHva med en innavlet redneck, eks. alkis/cokehead, småkorrupt pappagutt, nykristen gjenfødt, med en 10årings livsvisdom og som nesten har lært seg å snakke reint?![]()
Stiller Bush til enda en periode ?Hva med en innavlet redneck, eks. alkis/cokehead, småkorrupt pappagutt, nykristen gjenfødt, med en 10årings livsvisdom og som nesten har lært seg å snakke reint?![]()
Been there, done that, got the T-shirt.Hva med en innavlet redneck, eks. alkis/cokehead, småkorrupt pappagutt, nykristen gjenfødt, med en 10årings livsvisdom og som nesten har lært seg å snakke reint?![]()
Vi har en finansminister med sosialpedagogikk mellomfag, en kunnskapsminister med grafisk linje yrkesfag, en barneminister uten høyere utdanning og kun yrkeserfaring som kontorassistent, en helseminister som er journalist, en administrasjonsminister som er førskolelærer, en oljeminister med landbrukshøyskole, en miljøvernminister som er prest og en forsvarsminister som er høyskoleingeniør - ikke akkurat noe A-lag. Å beskylde andre administrasjoner for inkompetanse er å kaste sten i glasshus.Hva med en innavlet redneck, eks. alkis/cokehead, småkorrupt pappagutt, nykristen gjenfødt, med en 10årings livsvisdom og som nesten har lært seg å snakke reint?![]()
For ikke å snakke om Gerhardsen og hans regjering. De hadde vel knapt nok 7 år på folkeskolen. ;DVi har en finansminister med sosialpedagogikk mellomfag, en kunnskapsminister med grafisk linje yrkesfag, en barneminister uten høyere utdanning og kun yrkeserfaring som kontorassistent, en helseminister som er journalist, en administrasjonsminister som er førskolelærer, en oljeminister med landbrukshøyskole, en miljøvernminister som er prest og en forsvarsminister som er høyskoleingeniør - ikke akkurat noe A-lag. Å beskylde andre administrasjoner for inkompetanse er å kaste sten i glasshus.
Ja, fytti rakkeren, vi ser jo hvordan det gikkFor ikke å snakke om Gerhardsen og hans regjering. De hadde vel knapt nok 7 år på folkeskolen. ;D
Nei ikke så mye å skryte av her heller. Men kunnskap og utdanning er jo ikke påkrevet for å være politiker. Slikt overlates til administrasjonen.Vi har en finansminister med sosialpedagogikk mellomfag, en kunnskapsminister med grafisk linje yrkesfag, en barneminister uten høyere utdanning og kun yrkeserfaring som kontorassistent, en helseminister som er journalist, en administrasjonsminister som er førskolelærer, en oljeminister med landbrukshøyskole, en miljøvernminister som er prest og en forsvarsminister som er høyskoleingeniør - ikke akkurat noe A-lag. Å beskylde andre administrasjoner for inkompetanse er å kaste sten i glasshus.
Enig....Men kunnskap og utdanning er jo ikke påkrevet for å være politiker. Slikt overlates til administrasjonen. Det holder å ha sterke meninger eller god hukommelse, en trang til å påtvinge andre sine meninger eller en bankkonto i sveits, og å kunne femstå sympatisk på TV. Ikke uten grunn at prester, skuespillere, forretningsfolk og er så godt representert i politikken.
Hvem dominerer verden? Det går ikke så ille over dammen heller. Ellers synes jeg det norske samfunnets fortreffelighet er sterkt overdrevet.Ja, fytti rakkeren, vi ser jo hvordan det gikk![]()