Diverse Kan noen gjøre livet mitt enklere!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.970
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Er mye man går og funderer på i hverdagen - for meg er det blant annet dette:

1) Har en "jævlig" fotvorte på hælen, og den er ganske så gjenstridig. Har sikkert brukt opp 3-4 slike frysesprayer man får kjøpt på apoteket. Kan jeg like godt bruke "frysespray" slik som denne...?
KCL Frysespray - Torshov bilrekvisita

2) Kan man få kjøpt Verisure røykvarslere noe annet sted enn gjennom Securitas - de tar 1000,-/stk.

3) Skulle gjerne pyntet kontoret litt. Og kunne da tenke meg bilder (altså store fotografioer) av ulike oljeinstallasjoner. Gjerne også store kart som viser de ulike feltene. Hvor får man tak i slikt!

Mvh
OMF

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.991
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Til spørsmål nr 3.
Kanskje ta kontakt med gassco.no ?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
1) Du trenger ikke bruke penger på frysespray. Bruk lakk. Da får den ikke "puste" og dør. Tidligere fikk man kjøpt noe man penslet på. Hvor har det blitt av det stoffet tro?

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Til 1: Jeg mener da å huske at Hydrokortisonsalve på et plaster i noen uker var tingen i gamle dager?

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
1 = Bruk plansliper!
2 = Biltema har noen rimelige optiske røykvarslere som gjorde rent bord i en test forleden.....
3 = Usikker, men kanskje du kan ringe PST og høre hvor slike fotografier og oversikt kan skaffes?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.999
Oljemaleri, er det et maleri av noe oljerelatert? F.eks. en oljerigg?

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
1) Ja
2) Ja
3) Ring Statoil

God bedring,

Mvh

T

Torget

Gjest
1) Velg det alternativet der guffa størkner og fjerner oksygentilførselen.

Sist redigert:

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
1) Har en "jævlig" fotvorte på hælen, og den er ganske så gjenstridig. Har sikkert brukt opp 3-4 slike frysesprayer man får kjøpt på apoteket. Kan jeg like godt bruke "frysespray" slik som denne...?
Hva som funker kommer helt an på hvor lenge du har hatt den og hvor dypt inn i hælen den har vokst. Siden du synes den er jævlig, så antar jeg den har vært der en god stund og satt seg godt...

Uansett; jeg har hatt to slike og lot dem også gro seg dype og fine. Når de begynte å gjøre livet surt brukte jeg alt som var å finne som etter sigende skulle hjelpe - lakk, syre, frys, etc. De lot seg ikke affisere det minste av noen av delene og det endte med kirurgi begge ganger. En gang i regi av fastlegen, en gang på ortopedisk poliklinikk.

Anbefaler at du bare hopper i det først som sist og ber om å få den skåret ut, heller enn å kaste bort mer penger på greier som ikke virker. Inngrepet er en bagatell (selv om bedøvelsen er jævlig vond) og kjapt unnagjort og etter et par-tre dager er alt atter hunky-dory.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.970
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hva som funker kommer helt an på hvor lenge du har hatt den og hvor dypt inn i hælen den har vokst. Siden du synes den er jævlig, så antar jeg den har vært der en god stund og satt seg godt...

Uansett; jeg har hatt to slike og lot dem også gro seg dype og fine. Når de begynte å gjøre livet surt brukte jeg alt som var å finne som etter sigende skulle hjelpe - lakk, syre, frys, etc. De lot seg ikke affisere det minste av noen av delene og det endte med kirurgi begge ganger. En gang i regi av fastlegen, en gang på ortopedisk poliklinikk.

Anbefaler at du bare hopper i det først som sist og ber om å få den skåret ut, heller enn å kaste bort mer penger på greier som ikke virker. Inngrepet er en bagatell (selv om bedøvelsen er jævlig vond) og kjapt unnagjort og etter et par-tre dager er alt atter hunky-dory.
Takker for svar....lettvint med en liten husmorkrok her på sentralen!

1) Fotvorten min. Her tror jeg nok Lille Adam er nærmest. Tror den har vært der i minst 6 år, og jeg har nok brukt opp 3-4 flasker med lakk, 3-4 frysesprayer, og en tur til spesialist som frøs den litt mer enn vanlig, men ignenting ser ut til å plage den i det hele tatt. Operasjon virker faktisk som en grei løsning!

3) Bilder....vi jobber med ingeniører til olje og gas sindustrien, og med litt nakne kontorvegger hadde det vært fint med en del bilder (ikke malerier) relatert til O&G. Jeg tenker da gjerne plattformbilder, landanlegg, kart som viser felter osv. Det jeg tenker på finner man feks her:
statfjord - Google-søk

Mvh
OMF

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
1. Mine forsvant helt av seg selv etter noen år. Nå skal det nevnes at mine ikke plaget meg, og da er det lettere å smøre seg med tålmodighet. Hadde de vært vonde og plagsomme hadde jeg nok gått for skalpelløsningen jeg også.

Totte

N

nb

Gjest
1) Den gangen jeg hadde en svær vorte ble det svidd bort med laser. Det er ganske lenge siden. Tror jeg har en av få norske vorter (inne i håndflaten) som er fjernet av en gynekolog på et sykehus...

N

nb

Gjest
1) Er vel ikke en liten søt kjønnsykdom du har pådratt deg ;)
;)

Neppe - det var ikke så lenge etter at jeg sluttet å være redd for jentelus.... faren til en kompis var gynekolog på det lokale sykehuset og ordnet det "etter stengetid".

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.046
Torget vurderinger
2
0. passpå at du ikke pådrar deg infeksjoner ved å kutte deg selv i vorta!!
1. Bruket lapis fpr 50 år siden og den falt av eter litt heavy petting. Vorter på fingrene fikk jeg brent vekk av hudlege
3.?
4.Oljedirektoratet utsteder de store veggkartene.. Se også Statoil.com

Sist redigert:

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.451
Torget vurderinger
1
Er gift med en fotterapeut. De fikser fotvortene fort og greit, kan anbefale å bestille deg en time hos en av slagsen. Antar du egentlig har en liktorn som går i dybden og gir smertene. Frysespray tar ikke disse.

Topp Bunn