Høyttalere Kalibrering av subwoofer.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hva synes du gikk galt i dine ører? Har du målinger?
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Hva synes du gikk galt i dine ører? Har du målinger?
    Samme lyd som før hører ikke noe forandring. Kan jeg ha koblet feil. Er ingen ekspert på det der. Ingen målinger. Skulle hatt bruksanvisnig på norsk. Kan noe forklare hvordan man kobler det. Ta gjerne med beskrivelse med bilde.
     
    Sist redigert:

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    peachtree decco125 sky
    sub er ARENDAL SOUND 1723 Kan også bruke Boston Acoustics CS SUB 10 II eller Dynavoice Challenger Sub 10 EX.
     

    Vedlegg

    • 113.3 KB Visninger: 444
    • 16.6 KB Visninger: 405
    Sist redigert:

    Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Jeg ser ingen line out utganger på den, hvordan kobler du?
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Jo da det er 2 stk ved venstere siden av der en kobler høytaller ledningene.
    Ser dere det bedre nå
     

    Vedlegg

    • 25.9 KB Visninger: 364

    Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Har du mulighet til å kjøre mono ut? Det ser ut som bare en inngang på dspeaker.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.730
    Torget vurderinger
    96
    Har du mulighet til å kjøre mono ut? Det ser ut som bare en inngang på dspeaker.
    Spiller ingen rolle, dypbassinnhold og opp til mellombass er i det store og hele likt for begge kanaler.

    Til trådstarter: Du kobler en rca kabel til en av utgangene på Peachtree ampen. Den tar du videre til "line in" på DSPeaker. Så kobler du en kabel til venstre output på DSPeaker (merket 0 grader) og tar den videre til line in på subwooferen din. Når du starter kalibreringsprosessen, vær obs på voluminnstilling på forsterker og/eller subwoofer. Test tonene har høyt nivå fra DSPeaker, husker det fra da jeg hadde den selv. Eksperimenter. Når prosessen er ferdig, pass på at bypass er slått av og slå av lift 25 og lift 35 også, til å begynne med. Før du starter, spill og gjør deg kjent med en låt med passe bassinnhold, gjerne med litt volum og gjerne en låt med elektrisk bass som spenner over et bra spekter i basstonene. Ikke bruk syntetisk musikk med kunstig dypbass, vanskeligere å høre forskjeller da.

    Musikktips som gjør det lettere å høre forandringer i bass; Marcus Miller, Spyro Gyra, Tower of Power, diverse jazztrio musikk med masse kontrabass, Brian Bromberg.
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    Har du mulighet til å kjøre mono ut? Det ser ut som bare en inngang på dspeaker.
    Spiller ingen rolle, dypbassinnhold og opp til mellombass er i det store og hele likt for begge kanaler.

    Til trådstarter: Du kobler en rca kabel til en av utgangene på Peachtree ampen. Den tar du videre til "line in" på DSPeaker. Så kobler du en kabel til venstre output på DSPeaker (merket 0 grader) og tar den videre til line in på subwooferen din. Når du starter kalibreringsprosessen, vær obs på voluminnstilling på forsterker og/eller subwoofer. Test tonene har høyt nivå fra DSPeaker, husker det fra da jeg hadde den selv. Eksperimenter. Når prosessen er ferdig, pass på at bypass er slått av og slå av lift 25 og lift 35 også, til å begynne med. Før du starter, spill og gjør deg kjent med en låt med passe bassinnhold, gjerne med litt volum og gjerne en låt med elektrisk bass som spenner over et bra spekter i basstonene. Ikke bruk syntetisk musikk med kunstig dypbass, vanskeligere å høre forskjeller da.

    Musikktips som gjør det lettere å høre forandringer i bass; Marcus Miller, Spyro Gyra, Tower of Power, diverse jazztrio musikk med masse kontrabass, Brian Bromberg.
    Takker skal prøve
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.008
    Torget vurderinger
    4
    *Hei, smurte manualen gjennom Google oversetter. Hjelper dette?

    Når det gjelder kabling så bør du bruke en y-splitt subwooferkabel, feks:

    https://www.hifiklubben.no/kabler/diverse-kabler-plugger-adaptre/audioquest-y-splitter-1f2m-y-adapter/

    Da får du summert begge kanaler til et mono-signal.
    Set blir strengt tatt ikke riktig med å bare ta høyre eller venstre kanal, da du kun får halve informasjonen på et stereosignal, og -3dB lavere signalnivå inn.
    Men under 50hz er det nok temmelig likt mellom h/v kanal.




    ANTIMODE 8033 Brukerhåndbok


    1. Tilkoblinger og knapper 1.1. Frontpanel:
    Figur 1: ANTIMODE 8033 Frontpanel

    D1EDB7D5-576C-4A4F-BD5C-A5A69538A25E.jpg


    **1. 2.
    3.
    4. 5. 6. 7. 8.
    Mikrofoninngangskontakt
    Knapp A: LIFT 25 / LIFT 35 / FLAT-velger
    Kort trykk: Velger lavfrekvensøkning
    Langt trykk: Lagre gjeldende innstilling for lav frekvens boost Knapp B: BYPASS
    Korte trykk: Deaktiver / aktiver behandlingen
    Langt trykk: Begynn andrefasekalibrering for korreksjon med bredt område Knappene A & B samtidig lang trykk: Begynn kalibreringen
    PWR-LED: Lyser når enheten er på
    BYPASS-LED: Lyser når du omgås
    LIFT 25 LED: Lyser når 1525Hz løfte EQ og subsonic filter er på LIFT 35 LED: Lyser når 2535Hz løfte EQ og subsonic filter er på POWER bryter: Slår strømmen av og på
    Rev. 1.6
    07.10.2010
    Side 4 (12)

    ANTIMODE 8033
    *1.2. Bakpanel:
    **1. 2. 3.
    4.
    Figur 2: ANTIMODE 8033 bakpanel

    86D53BD5-A6F9-46A8-90F7-D6E8406910AB.jpg


    9V ACconnector: Inngangsstrøm. Merk at enheten trenger AC spenning! OUT 0-kontakt: Inphase RCA out (standard)
    OUT 180-kontakt: Outfase RCA out
    OUT0 og OUT180 kontakter kan brukes til å bygge bro mellom
    stereoforsterker
    LINE INconnector: Linjeinngang (preout signal fra subwoofer fra forforsterker eller A / V-mottaker)
    Rev. 1.6
    07.10.2010 Side 5 (12)

    ANTIMODE 8033
    *2. Hurtiginstallasjonsveiledning
    1. Koble subwoofer-signalet til "LINE IN".
    2. Koble til funksjonene til "OUT0" -utgangen.
    3. Koble mikrofonpluggen til "MIC" -kontakten og fikse mikrofonen så nær
    lytteposisjonen (lederen av lytteren) som mulig.
    4. Koble strømforsyningen til "9VAC" -kontakten og veggkontakten.
    5. BryterANTIMODE8033on.
    Merk: Alle lysdioder på frontpanelet lyser hvis enheten aldri har vært
    Kalibrert
    6. Switchonthesubwooferandleaveitsvolumesettingunaltered

    2.1. Før kalibrering
    Med små refleks subwoofere anbefales det å redusere volumet før kalibrering. Hvis subwooferen har en innebygd lavpass eller annen type filter, bør den deaktiveres under kalibreringsprosessen. Det kan aktiveres på nytt etter kalibrering. Kryssings- og lavpassfilter på A / V-mottakeren påvirker ikke kalibrering, siden de finner sted før AntiMode 8033 i signalkjeden. Ikke noe annet lydutstyr som kan påvirke subwoofer-signalet før AntiMode 8033, forstyrrer ikke kalibreringsprosessen. Siden rommodus kan ha sterk avhengighet av stillingen, anbefales det også å ta hensyn til den vertikale plasseringen (høyden) til kalibreringsmikrofonen. Mikrofonen er allestedsnærende, så den nøyaktige retningen betyr ikke noe. Hvis du vil at romkorreksjonen skal påvirke et bredere område, bør det første kalibreringspunktet velges nær midten av dette området (eller den primære lytteposisjonen). Mer om bredere område korreksjon i sistnevnte avsnitt “Bredere områdekorrigering”.
    *Figur 3: Sette opp ANTIMODE 8033

    B80258FF-DB70-4637-8929-22D17854E4BB.jpg


    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 6 (12)

    ANTIMODE 8033
    *2.2. kalibrering
    Trykk på begge knappene på frontpanelet og hold dem i omtrent tre sekunder. Forsikre deg om at begge knappene trykkes og holdes nede. Etter omtrent tre sekunder begynner den midtre LED å blinke og kalibreringen begynner. Du kan nå slippe knappene og vente til den automatiske kalibreringen er fullført. Måleprogrammet analyserer rommet fire ganger med en frekvenssveip.
    Under kalibreringen vil enheten justere utgangsnivået automatisk. Hvis mikrofonnivået i er for høyt, reduseres det automatisk. Kalibreringen er ganske robust, så den tåler en viss mengde bakgrunnsstøy, og derfor blir ikke tale og små støy distraherer prosessen. Imidlertid bør man unngå å lage høye lyder, spesielt i nærheten av mikrofonen.

    2.3. Etter kalibrering
    Når den siste feien er over, er kalibreringen ferdig. Resultatene lagres i det ikke-flyktige minnet inne i enheten. AntiMode 8033 er nå fullstendig funksjonell og mikrofonen kan tas av, med mindre brukeren ønsker å utføre kalibrering av et større område.
    Etter kalibrering kan subwooferen høres mer stille ut enn før. Dette er fordi resonansene i rommet er blitt undertrykt. Vanligvis må subwoofervolumet økes litt (310 dB).
    Hvis A / V-mottakeren støtter høyttaleravstander, kan du legge 90 cm til subwooferavstanden i forhold til andre høyttalere for å kompensere for den interne prosesseringsforsinkelsen. Dette er ikke helt nødvendig siden forsinkelsen er liten nok til at det menneskelige auditive systemet generelt ikke kan oppdage det. Du kan også bruke A / V-mottakerens automatiske funksjoner for å bestemme riktig avstand og nivåinnstillinger.
    Merk følgende! Hvis det kun ble generert ett sveipesignal for en reson under kalibreringen, ble ikke begge knappene på frontpanelet trykket på. I dette tilfellet må kalibreringsprosessen bli initialisert.
    Hver gang plasseringen av subwooferen eller lytteposisjonen endres, bør kalibreringen utføres igjen for å sikre et optimalt resultat.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 7 (12)

    ANTIMODE 8033
    *3. Korreksjon med bredere områder
    I noen situasjoner er det gunstigere å kompensere romakustikken for et større område. I dette tilfellet er resultatet ikke lenger optimalt i en enkelt lytteposisjon, men generelt forbedret for et bredere område. Før korrigering av større område, må den normale kalibreringsprosedyren beskrevet i det tidligere avsnittet utføres. Den første kalibreringen gjøres med mikrofonen i midten av lytteområdet (eller den primære lytteposisjonen i området).
    AntiMode 8033 er kalibrert til større område ved å ta mikrofonen til et annet punkt i lytteområdet. Ved å trykke og holde inne B, bypass (figur 1, objekt 3), vil det starte et enkelt frekvenssveip. AntiMode 8033 vil bruke den i forbindelse med dataene som ble samlet inn ved den første kalibreringen for å lage en kompensasjonsmodell for et større lytteområde i rommet.
    Ikke trykk og hold begge knappene på frontpanelet ved et uhell, da dette vil starte hovedkalibreringen igjen og overstyre gjeldende romdata.
    Kalibrering av et bredere område kan gjøres flere ganger, og det mister ikke dataene fra hovedkalibreringen. Dermed er det enkelt å prøve forskjellige kalibreringspunkter i andre fase for å få det beste hørbare resultatet. Det er flere strategier å velge mikrofonposisjon for kalibrering i andre fase.

    3.1. Strategi 1, “Kompensasjon for det svakeste punktet”:
    Når den første (hoved) kalibreringen utføres til den primære lytteposisjonen eller til midten av lytteområdet, kan man allerede evaluere resultatet ved å lytte til det på forskjellige posisjoner. Hvis resultatet ikke er tilstrekkelig et sted, kan dette stedet brukes som et andre fasekalibreringspunkt. Også ethvert sted mellom dette punktet og det første punktet kan føre til g ood resultater. Uunngåelig vil resultatet bli mindre optimalt i det første poenget, men forbedres vanligvis mye overalt ellers inkludert det svakeste punktet.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 8 (12)

    ANTIMODE 8033
    *3.2. Strategi 2, "Gradientkompensasjon":
    Når den første (hoved) kalibreringen utføres til den primære lytteposisjonen eller til midten av lytteområdet, men det er vanskelig å finne det svakeste punktet i lytteområdet, er gradientkompensasjon en god tilnærming. Andre fasekalibreringspunkt for korreksjon i et større område kan bli funnet ved å ta mikrofonen fra første kalibreringspunkt mot det nærmeste hjørnet av lytterommet 4090 cm og ned (mot gulvet) omtrent 1020 cm. Kalibrering andre fase av bredere område vil bli utført til denne oppnådde posisjonen. Hvis det første (hoved) kalibreringspunktet var i nærheten av vegger (avstand mindre enn 1 m.), Bør mikrofonen bare flyttes rundt 2040 cm mot den veggen for kalibrering i andre fase. Gradientkompensasjonsmetode fungerer vanligvis bra for å fjerne aksialmodus for større område i rektangulært rom.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 9 (12)

    ANTIMODE 8033
    *4. Grunnleggende drift 4.1. Omkjøringsmodus
    Hvis du vil sammenligne den korrigerte og ukorrigerte operasjonen, trykker du kort på Bypass-knappen. Dette vil skifte mellom bypass og normal modus. Det første trykket vil sette AntiMode i bypass-modus, som også indikeres av “Bypass” -LED (figur 1, objekt 5) på. Hvis omkjøringsmodus allerede er aktiv, bytter enheten til normal modus i stedet. I bypass-modus er ingen romkorreksjoner aktive. Også den valgte brukeren løfte EQ er slått av.

    4.2. Løfte EQ
    Lifting EQ-knappen roterer mellom tre utjevningsmodus på AntiMode 8033 og lagrer innstillingen hvis den holdes lenger. En kort lyd høres fra subwooferen når innstillingen er lagret.

    4.2.1. "Flat"
    Den første innstillingen for løfting av EQ er ingen løfting, "flat." Verken av LED'ene 'LIFT 25' eller 'LIFT 35' er tent. I denne innstillingen er målsvaret flat fra 5 til 148 Hz.

    4.2.2. Løfter 1525Hz
    Når du løfter 1525-modus, når LED “LIFT 25” lyser, vil AntiMode øke frekvensene mellom 15 og 25 Hz (maks. 7dB ved 20Hz). Dette vil også aktivere digitalt infasonisk filter, som vil filtrere ut frekvenser under 10Hz, som kan være farlige for portede subs uten riktig beskyttelse.

    4.2.3. Løfter 2535Hz
    Tredje modus, løfting av 2535 øker på samme måte rekkevidde 2535 Hz (maks. 7dB ved 30Hz) på subwoofer. Denne modusen er aktiv når LED LIFT 35 er på. Dette vil også aktivere digitalt infasonisk filter, som vil filtrere ut frekvenser under 10Hz.
    Det er enklest å finne ut hvilke av løfteinnstillingene som gir best resultat ved ganske enkelt å lytte. Å løfte seg under 35Hz kan være nyttig for refleks subwoofere, som har portinnstilling over 30Hz, men de laveste frekvensene blir dempet til lytteposisjonen. Med musikk er "flat" sannsynligvis det beste alternativet, da det gir den mest nøyaktige forbigående responsen. Å løfte seg under 25Hz kan være aktuelt for en stor subwoofer, som har 6dB-punkt for høyt på grunn av suboptimal posisjonering.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 10 (12)

    ANTIMODE 8033
    *4.3. bridging
    Bridging utføres alltid med brukerens eget ansvar og hensyn, da ikke alle stereoforsterkere kan gi brobygging. Vanlig stereoforsterker kan overbrytes ved å bruke både OUT0 og OUT180 RCA utganger. (Figur 2, objekter 2 og 3.). Å bruke differensialutgang vil gi 2,83 ganger forsterkningen av en enkelt utgangskanal. I broing + poler for begge utgangskanalene til effektforsterkeren brukes i stedet for + og. Bridging er nyttig som middel til å multiplisere kraften til stereoforsterker som brukes til passiv subwoofer.

    4.4. ADC-nivåvarsel
    Hvis inngangssignalnivået i ADconverter er nær inngangsfølsomhetens maksimale verdi, blir brukeren advart om dette i to faser. Hvis inngangssignalnivået bare har 3 dB takhøyde, vil "Bypass" -ledningen begynne å flimre. Hvis inngangsnivået når maksimalt, vil “lift 25” -ledningen begynne å blinke (uavhengig av om disse lysene var tent i utgangspunktet eller ikke). Hvis inngangssignalet er høyere enn maksimal verdi for ADC, er signalet mettet for å unngå klipping.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 11 (12)

    5. Teknisk spesifikasjon
    Elektriske egenskaper:
    Driftsspenning:
    Strømforbruk
    Inngangsfølsomhet:
    Frekvensområde: Lavpass:
    Amplification:
    Dynamisk forhold (uvektet):
    Fastvarefunksjoner:
    AntiModeFilters: Korreksjonsområde: Frekvensoppløsning: Maksimal demping: Filter Kvalitetsområde: Subsonicfilter: Beregningsnøyaktighet:
    6. Produsent
    7. Støtte
    ANTIMODE 8033
    *9V AC
    1,2 W (fra 9V AC)
    linjenivå (maks 1,75 Vrms)
    5 - 160 Hz (6 dB)
    Bessel 12 dB / okt, fc = 160Hz, Q = 0,5 1,5 x
    90 dB
    24 stk.
    16 144 Hz
    <0,5 Hz
    96 dB
    Ubegrenset (32bit heltallsrom) 10 Hz (valg av bruker) 32 / 40bit heltall
    VLSI Solution Oy / DSPeaker Division Hermiankatu 8 B FIN-33720 Tammerfors FINLAND
    Faks: + 358-3-3140-8288
    Tlf: + 358-3-3140-8200 E-post: sales@vlsi.fi
    URL: DSPeaker-Home
    su pport@dspeaker.com
    info@dspeaker.com
    **** Rev. 1.6
    07.10.2010
    Side 12 (12)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.008
    Torget vurderinger
    4
    Husk: kun ene utgangen på dspeaker skal brukes. Enten 0, eller 180.

    Alt 1 - mono

    15CC0A4B-C309-4AC6-8783-59F497781DE3.jpg


    Alt 2 mono med y-splitt

    8586EFA3-16E2-4B1E-BF12-DDEC48FDA917.jpg


    Gir dette mening?
     

    murre906

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2009
    Innlegg
    512
    Antall liker
    12
    *Hei, smurte manualen gjennom Google oversetter. Hjelper dette?

    Når det gjelder kabling så bør du bruke en y-splitt subwooferkabel, feks:

    https://www.hifiklubben.no/kabler/diverse-kabler-plugger-adaptre/audioquest-y-splitter-1f2m-y-adapter/

    Da får du summert begge kanaler til et mono-signal.
    Set blir strengt tatt ikke riktig med å bare ta høyre eller venstre kanal, da du kun får halve informasjonen på et stereosignal, og -3dB lavere signalnivå inn.
    Men under 50hz er det nok temmelig likt mellom h/v kanal.




    ANTIMODE 8033 Brukerhåndbok




    1. Tilkoblinger og knapper 1.1. Frontpanel:
    Figur 1: ANTIMODE 8033 Frontpanel

    Vis vedlegget 572981

    **1. 2.
    3.
    4. 5. 6. 7. 8.
    Mikrofoninngangskontakt
    Knapp A: LIFT 25 / LIFT 35 / FLAT-velger
    Kort trykk: Velger lavfrekvensøkning
    Langt trykk: Lagre gjeldende innstilling for lav frekvens boost Knapp B: BYPASS
    Korte trykk: Deaktiver / aktiver behandlingen
    Langt trykk: Begynn andrefasekalibrering for korreksjon med bredt område Knappene A & B samtidig lang trykk: Begynn kalibreringen
    PWR-LED: Lyser når enheten er på
    BYPASS-LED: Lyser når du omgås
    LIFT 25 LED: Lyser når 1525Hz løfte EQ og subsonic filter er på LIFT 35 LED: Lyser når 2535Hz løfte EQ og subsonic filter er på POWER bryter: Slår strømmen av og på
    Rev. 1.6
    07.10.2010
    Side 4 (12)

    ANTIMODE 8033
    *1.2. Bakpanel:
    **1. 2. 3.
    4.
    Figur 2: ANTIMODE 8033 bakpanel

    Vis vedlegget 572982

    9V ACconnector: Inngangsstrøm. Merk at enheten trenger AC spenning! OUT 0-kontakt: Inphase RCA out (standard)
    OUT 180-kontakt: Outfase RCA out
    OUT0 og OUT180 kontakter kan brukes til å bygge bro mellom
    stereoforsterker
    LINE INconnector: Linjeinngang (preout signal fra subwoofer fra forforsterker eller A / V-mottaker)
    Rev. 1.6
    07.10.2010 Side 5 (12)

    ANTIMODE 8033
    *2. Hurtiginstallasjonsveiledning
    1. Koble subwoofer-signalet til "LINE IN".
    2. Koble til funksjonene til "OUT0" -utgangen.
    3. Koble mikrofonpluggen til "MIC" -kontakten og fikse mikrofonen så nær
    lytteposisjonen (lederen av lytteren) som mulig.
    4. Koble strømforsyningen til "9VAC" -kontakten og veggkontakten.
    5. BryterANTIMODE8033on.
    Merk: Alle lysdioder på frontpanelet lyser hvis enheten aldri har vært
    Kalibrert
    6. Switchonthesubwooferandleaveitsvolumesettingunaltered

    2.1. Før kalibrering
    Med små refleks subwoofere anbefales det å redusere volumet før kalibrering. Hvis subwooferen har en innebygd lavpass eller annen type filter, bør den deaktiveres under kalibreringsprosessen. Det kan aktiveres på nytt etter kalibrering. Kryssings- og lavpassfilter på A / V-mottakeren påvirker ikke kalibrering, siden de finner sted før AntiMode 8033 i signalkjeden. Ikke noe annet lydutstyr som kan påvirke subwoofer-signalet før AntiMode 8033, forstyrrer ikke kalibreringsprosessen. Siden rommodus kan ha sterk avhengighet av stillingen, anbefales det også å ta hensyn til den vertikale plasseringen (høyden) til kalibreringsmikrofonen. Mikrofonen er allestedsnærende, så den nøyaktige retningen betyr ikke noe. Hvis du vil at romkorreksjonen skal påvirke et bredere område, bør det første kalibreringspunktet velges nær midten av dette området (eller den primære lytteposisjonen). Mer om bredere område korreksjon i sistnevnte avsnitt “Bredere områdekorrigering”.
    *Figur 3: Sette opp ANTIMODE 8033

    Vis vedlegget 572983

    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 6 (12)

    ANTIMODE 8033
    *2.2. kalibrering
    Trykk på begge knappene på frontpanelet og hold dem i omtrent tre sekunder. Forsikre deg om at begge knappene trykkes og holdes nede. Etter omtrent tre sekunder begynner den midtre LED å blinke og kalibreringen begynner. Du kan nå slippe knappene og vente til den automatiske kalibreringen er fullført. Måleprogrammet analyserer rommet fire ganger med en frekvenssveip.
    Under kalibreringen vil enheten justere utgangsnivået automatisk. Hvis mikrofonnivået i er for høyt, reduseres det automatisk. Kalibreringen er ganske robust, så den tåler en viss mengde bakgrunnsstøy, og derfor blir ikke tale og små støy distraherer prosessen. Imidlertid bør man unngå å lage høye lyder, spesielt i nærheten av mikrofonen.

    2.3. Etter kalibrering
    Når den siste feien er over, er kalibreringen ferdig. Resultatene lagres i det ikke-flyktige minnet inne i enheten. AntiMode 8033 er nå fullstendig funksjonell og mikrofonen kan tas av, med mindre brukeren ønsker å utføre kalibrering av et større område.
    Etter kalibrering kan subwooferen høres mer stille ut enn før. Dette er fordi resonansene i rommet er blitt undertrykt. Vanligvis må subwoofervolumet økes litt (310 dB).
    Hvis A / V-mottakeren støtter høyttaleravstander, kan du legge 90 cm til subwooferavstanden i forhold til andre høyttalere for å kompensere for den interne prosesseringsforsinkelsen. Dette er ikke helt nødvendig siden forsinkelsen er liten nok til at det menneskelige auditive systemet generelt ikke kan oppdage det. Du kan også bruke A / V-mottakerens automatiske funksjoner for å bestemme riktig avstand og nivåinnstillinger.
    Merk følgende! Hvis det kun ble generert ett sveipesignal for en reson under kalibreringen, ble ikke begge knappene på frontpanelet trykket på. I dette tilfellet må kalibreringsprosessen bli initialisert.
    Hver gang plasseringen av subwooferen eller lytteposisjonen endres, bør kalibreringen utføres igjen for å sikre et optimalt resultat.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 7 (12)

    ANTIMODE 8033
    *3. Korreksjon med bredere områder
    I noen situasjoner er det gunstigere å kompensere romakustikken for et større område. I dette tilfellet er resultatet ikke lenger optimalt i en enkelt lytteposisjon, men generelt forbedret for et bredere område. Før korrigering av større område, må den normale kalibreringsprosedyren beskrevet i det tidligere avsnittet utføres. Den første kalibreringen gjøres med mikrofonen i midten av lytteområdet (eller den primære lytteposisjonen i området).
    AntiMode 8033 er kalibrert til større område ved å ta mikrofonen til et annet punkt i lytteområdet. Ved å trykke og holde inne B, bypass (figur 1, objekt 3), vil det starte et enkelt frekvenssveip. AntiMode 8033 vil bruke den i forbindelse med dataene som ble samlet inn ved den første kalibreringen for å lage en kompensasjonsmodell for et større lytteområde i rommet.
    Ikke trykk og hold begge knappene på frontpanelet ved et uhell, da dette vil starte hovedkalibreringen igjen og overstyre gjeldende romdata.
    Kalibrering av et bredere område kan gjøres flere ganger, og det mister ikke dataene fra hovedkalibreringen. Dermed er det enkelt å prøve forskjellige kalibreringspunkter i andre fase for å få det beste hørbare resultatet. Det er flere strategier å velge mikrofonposisjon for kalibrering i andre fase.

    3.1. Strategi 1, “Kompensasjon for det svakeste punktet”:
    Når den første (hoved) kalibreringen utføres til den primære lytteposisjonen eller til midten av lytteområdet, kan man allerede evaluere resultatet ved å lytte til det på forskjellige posisjoner. Hvis resultatet ikke er tilstrekkelig et sted, kan dette stedet brukes som et andre fasekalibreringspunkt. Også ethvert sted mellom dette punktet og det første punktet kan føre til g ood resultater. Uunngåelig vil resultatet bli mindre optimalt i det første poenget, men forbedres vanligvis mye overalt ellers inkludert det svakeste punktet.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 8 (12)

    ANTIMODE 8033
    *3.2. Strategi 2, "Gradientkompensasjon":
    Når den første (hoved) kalibreringen utføres til den primære lytteposisjonen eller til midten av lytteområdet, men det er vanskelig å finne det svakeste punktet i lytteområdet, er gradientkompensasjon en god tilnærming. Andre fasekalibreringspunkt for korreksjon i et større område kan bli funnet ved å ta mikrofonen fra første kalibreringspunkt mot det nærmeste hjørnet av lytterommet 4090 cm og ned (mot gulvet) omtrent 1020 cm. Kalibrering andre fase av bredere område vil bli utført til denne oppnådde posisjonen. Hvis det første (hoved) kalibreringspunktet var i nærheten av vegger (avstand mindre enn 1 m.), Bør mikrofonen bare flyttes rundt 2040 cm mot den veggen for kalibrering i andre fase. Gradientkompensasjonsmetode fungerer vanligvis bra for å fjerne aksialmodus for større område i rektangulært rom.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 9 (12)

    ANTIMODE 8033
    *4. Grunnleggende drift 4.1. Omkjøringsmodus
    Hvis du vil sammenligne den korrigerte og ukorrigerte operasjonen, trykker du kort på Bypass-knappen. Dette vil skifte mellom bypass og normal modus. Det første trykket vil sette AntiMode i bypass-modus, som også indikeres av “Bypass” -LED (figur 1, objekt 5) på. Hvis omkjøringsmodus allerede er aktiv, bytter enheten til normal modus i stedet. I bypass-modus er ingen romkorreksjoner aktive. Også den valgte brukeren løfte EQ er slått av.

    4.2. Løfte EQ
    Lifting EQ-knappen roterer mellom tre utjevningsmodus på AntiMode 8033 og lagrer innstillingen hvis den holdes lenger. En kort lyd høres fra subwooferen når innstillingen er lagret.

    4.2.1. "Flat"
    Den første innstillingen for løfting av EQ er ingen løfting, "flat." Verken av LED'ene 'LIFT 25' eller 'LIFT 35' er tent. I denne innstillingen er målsvaret flat fra 5 til 148 Hz.

    4.2.2. Løfter 1525Hz
    Når du løfter 1525-modus, når LED “LIFT 25” lyser, vil AntiMode øke frekvensene mellom 15 og 25 Hz (maks. 7dB ved 20Hz). Dette vil også aktivere digitalt infasonisk filter, som vil filtrere ut frekvenser under 10Hz, som kan være farlige for portede subs uten riktig beskyttelse.

    4.2.3. Løfter 2535Hz
    Tredje modus, løfting av 2535 øker på samme måte rekkevidde 2535 Hz (maks. 7dB ved 30Hz) på subwoofer. Denne modusen er aktiv når LED LIFT 35 er på. Dette vil også aktivere digitalt infasonisk filter, som vil filtrere ut frekvenser under 10Hz.
    Det er enklest å finne ut hvilke av løfteinnstillingene som gir best resultat ved ganske enkelt å lytte. Å løfte seg under 35Hz kan være nyttig for refleks subwoofere, som har portinnstilling over 30Hz, men de laveste frekvensene blir dempet til lytteposisjonen. Med musikk er "flat" sannsynligvis det beste alternativet, da det gir den mest nøyaktige forbigående responsen. Å løfte seg under 25Hz kan være aktuelt for en stor subwoofer, som har 6dB-punkt for høyt på grunn av suboptimal posisjonering.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 10 (12)

    ANTIMODE 8033
    *4.3. bridging
    Bridging utføres alltid med brukerens eget ansvar og hensyn, da ikke alle stereoforsterkere kan gi brobygging. Vanlig stereoforsterker kan overbrytes ved å bruke både OUT0 og OUT180 RCA utganger. (Figur 2, objekter 2 og 3.). Å bruke differensialutgang vil gi 2,83 ganger forsterkningen av en enkelt utgangskanal. I broing + poler for begge utgangskanalene til effektforsterkeren brukes i stedet for + og. Bridging er nyttig som middel til å multiplisere kraften til stereoforsterker som brukes til passiv subwoofer.

    4.4. ADC-nivåvarsel
    Hvis inngangssignalnivået i ADconverter er nær inngangsfølsomhetens maksimale verdi, blir brukeren advart om dette i to faser. Hvis inngangssignalnivået bare har 3 dB takhøyde, vil "Bypass" -ledningen begynne å flimre. Hvis inngangsnivået når maksimalt, vil “lift 25” -ledningen begynne å blinke (uavhengig av om disse lysene var tent i utgangspunktet eller ikke). Hvis inngangssignalet er høyere enn maksimal verdi for ADC, er signalet mettet for å unngå klipping.
    Rev. 1.6 07.10.2010 Side 11 (12)

    5. Teknisk spesifikasjon
    Elektriske egenskaper:
    Driftsspenning:
    Strømforbruk
    Inngangsfølsomhet:
    Frekvensområde: Lavpass:
    Amplification:
    Dynamisk forhold (uvektet):
    Fastvarefunksjoner:
    AntiModeFilters: Korreksjonsområde: Frekvensoppløsning: Maksimal demping: Filter Kvalitetsområde: Subsonicfilter: Beregningsnøyaktighet:
    6. Produsent
    7. Støtte
    ANTIMODE 8033
    *9V AC
    1,2 W (fra 9V AC)
    linjenivå (maks 1,75 Vrms)
    5 - 160 Hz (6 dB)
    Bessel 12 dB / okt, fc = 160Hz, Q = 0,5 1,5 x
    90 dB
    24 stk.
    16 144 Hz
    <0,5 Hz
    96 dB
    Ubegrenset (32bit heltallsrom) 10 Hz (valg av bruker) 32 / 40bit heltall
    VLSI Solution Oy / DSPeaker Division Hermiankatu 8 B FIN-33720 Tammerfors FINLAND
    Faks: + 358-3-3140-8288
    Tlf: + 358-3-3140-8200 E-post: sales@vlsi.fi
    URL: DSPeaker-Home
    su pport@dspeaker.com
    info@dspeaker.com
    **** Rev. 1.6
    07.10.2010
    Side 12 (12)
    Dæven på Norsk Takker for det
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.008
    Torget vurderinger
    4
    Ah, så kun 1 til 2 med en y splitt da?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn