Kan anbefale Wilfa sin kvern, har en selv, en på hytta og en hos foreldrene mine. Bruker den kun til Aeropress, Hario V60 eller tradisjonell trakter.
Prøvde meg først med helautomatisk maskin fra Krups og den var en katastrofe. Eneste fordelen med den, var at jeg fikk pengene tilbake og kjøpte meg en Rancilio Silvia og Rocky kveren etter å ha fått kontakt med noen kløktige kaffefolk.
Moro å se det er flere aeropressbrukere her inne, hvilke parametere brukes? Jeg kjører stort sett opp-ned metoden med skylt papirfilter, 14 gram kaffe og 200gram vann fra vannkokeren. Forvarmer aeropressen med springvann for å beholde bryggetemperaturen.
Rancilio pakka brukes fortsatt, men går vel 80% i svart kaffe og 20% espresso/cortado her.
Bønnene har jeg stort sett bestilt over nettet fra Tim Wendelboe, Supreme Roastworks, Square Mile Coffee Roasters eller Jacu. Det har hendt i ny og ne at nøden har vært stor og da har det blitt Solberg & Hansen kaffe fra den lokale pusheren. Problemet der kan fort være dårlig dato på posene.