Ja, det er kaeksens tid og hans penger. Jeg vet ikke hvor dårlig eller god deal han har gjort, men han har i alle fall bedre DAC enn de fleste nå. Han kunne sikkert ha forhandlet fram en bedre pris, og jeg ville tatt det opp med butikken, men det er ærlig talt ikke alfa omega her i livet. Det viktige er at kaeksen, som sliter med depresjon (bipolar eller unipolar?), føler glede over det han har endt opp med. Selv om det er stor prisforskjell på det han har kjøpt brukt og det som nå kjøpes nytt så er det ikke overkill å satse så mye på kilde heller, for det er da ikke billig utstyr han har fått seg mtp nypris.
Roon endpoint har ingen betydning for andre enn Roon-brukere. Sjansen for at en som har Spotify som eneste kilde skal få bruk for Roon er minimal. Roon er vel fortsatt ikke kompatibell, og om den skulle bli det så ville jeg likevel ikke valgt det hadde jeg vært kaeksen. Rett og slett for å betale over tusenlappen i året for en tjeneste han strengt tatt ikke har bruk for siden han ikke har lokalt lagret musikk. At Bridge II har betydelig bedre lyd enn Bridge I, vel det er en annen sak som kan ha betydning for pris, men hva ville han isåfall måtte ha betalt for den litt bedre lyden hvis han hadde valgt helt ny med Bridge II?