KABLER - roten til alt ondt på HFS.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Så kan folk som har erfaringer de vil dele eller spørsmål som skal stilles operere der uten å bli halshugget av kabel skeptikerne? Burde være greit å forholde seg til vil jeg mene.
    Det er så greit å forholde seg til at det stort sett er slik det fungerer i dag.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Så kan folk som har erfaringer de vil dele eller spørsmål som skal stilles operere der uten å bli halshugget av kabel skeptikerne? Burde være greit å forholde seg til vil jeg mene.
    Det er så greit å forholde seg til at det stort sett er slik det fungerer i dag.
    Har et inntrykk av at det ikke er helt slik i dag, men jeg kan ta feil jeg. Tenker at da med en "lukket" avdeling og en "åpen" avdeling, så kan folk selv velge hvor de vil spørre og svare. Jeg ser fordelen med å ha et "fristed" for de troende tullebukkene. :)
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Så kan folk som har erfaringer de vil dele eller spørsmål som skal stilles operere der uten å bli halshugget av kabel skeptikerne? Burde være greit å forholde seg til vil jeg mene.
    Det er så greit å forholde seg til at det stort sett er slik det fungerer i dag.
    Har et inntrykk av at det ikke er helt slik i dag, men jeg kan ta feil jeg. Tenker at da med en "lukket" avdeling og en "åpen" avdeling, så kan folk selv velge hvor de vil spørre og svare. Jeg ser fordelen med å ha et "fristed" for de troende tullebukkene. :)
    Helt enig i at de «troende tullebukkene» uforstyrret skal få kommunisere sine lytteinntrykk av kablers magi med hverandre, uten innblanding fra de «tullebukkene uten troen». Men dette skjer da også stort sett.

    Det er rett nok masse kabeldiskusjon nå for tiden, men disse har ikke sitt utspring i de trådene vi snakker om over. Men i selv i slike fredete tråder - og de er stor sett fredet - så kan det jo slenge til med en replikk fra de de såkalte skeptikerne, men da som et tilsvar på kvasivitenskapelige utlegninger fra «de troende». Og det er jo ikke så rart, for da har en forlatt utvekslingen av lytteinntrykk og begitt seg inn på et annet område. At vi skulle ha et skjermet område og fredning av kvasivitenskapelig meningsytring er ikke bare snålt, men kontraproduktivt.

    Det samme mener jeg også bør gjelde når bransjeaktører reklamerer for sine kabler og produkter. En skal holde seg borte, men da under forutsetning av at de selv ikke kommer med kvasivitenskapelige ytringer i sin markedsføring. Drar en veksler på vitenskapen, så er en i utgangspunktet unntatt enhver fredning. Vitenskapen er det motsatte av slik fredning.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg mener at uenighet rundt kablers lydforskjeller egentlig er underordnet den irritasjonen som oppstår når enkelte skal pådytte sine meninger på andre som den eneste farbare vei fordi ‘man hører feil og i tillegg er lettlurt’. Det er denne fordummende stigmatiseringen som mange ganger reiser busten og høyner temperaturen i trådene.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    "pådytte sine meninger på andre"

    Alternativet er jo å holde meningene sine for seg selv. Finnene hadde jo den normen på sin HiFi-sentral rundt tusenårsskiftet. Det kom visst bare inn et par innlegg med "ja, du Pekka...", så forumet ble lagt ned etter kort tid. Men forbilledlig fritt for utidige pådyttinger av mening var det, det skal det ha.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    "pådytte sine meninger på andre"

    Alternativet er jo å holde meningene sine for seg selv. Finnene hadde jo den normen på sin HiFi-sentral rundt tusenårsskiftet. Det kom visst bare inn et par innlegg med "ja, du Pekka...", så forumet ble lagt ned etter kort tid. Men forbilledlig fritt for utidige pådyttinger av mening var det, det skal det ha.
    Mulig dette kunne vært formulert bedre fra min side, men det er ikke andres meninger som er problemet, men heller det faktum at mange på død og liv skal mene noen på andres vegne. Alla ‘Neida, du hører nok ikke noen forskjell, skjønner du’
    Men nå har vi jo nærmet oss en felles oppfatning rundt kabelforskjeller og ditto betydninger, så ting har klart blitt bedre på mange områder.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor er det sånn?
    Må det være sånn?
    NEI, det trenger ikke være sånn.

    Forslag til Høvdingen og hans moderatorer.
    Fjern ALLE kabeltråder fra Alle u/OT-fanen og legg de i en annen, eller ny fane, eller en eller annen kategori som ikke dukker opp på Alle u/OT.

    Jeg tror de aller fleste vil beholde forumoversikten med dagens siste innlegg slik det står i dag.

    Jada, jeg er fullstendig klar over at det bare er å la være å klikke på kabeltrådene, men når de til stadighet topper forumoversikten (opptil 5-6 tråder som perler på snor) blir de rett og slett i veien for alt annet som OGSÅ har litte grann med hifi å gjøre.

    Jeg skriver ikke denne posten for å skvise ut kabel forkjempere.
    Kun et forsøk på å bidra til et litt hyggeligere klima her på HFS.

    Selv, har jeg ganske få poster i kabeltrådene, og forsøker å holde meg unna.
    Men når de, som nevnt ligger tett i tett på forsiden blir jo jeg også litt nysgjerrig på hva slags faenskap som foregår av og til.

    Jeg gjentar oppfordringen, fjern roten til dævelskapen fra Alle u/OT.
    Jeg tror tempen her blir mer behagelig for alle.

    Mvh. Bergfinn
    Feil, syns jeg.
    Riktig fremgangsmåte er at De som ikke har "trua" på kabler, holder seg langt borte fra sånne tråder, så de ikke ødelegger forumet.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Men om jeg har hatt dyre kabler og funnet ut at alt jeg trodde på var feil, kan jeg nevne det ?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.531
    Antall liker
    35.430
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så kan folk som har erfaringer de vil dele eller spørsmål som skal stilles operere der uten å bli halshugget av kabel skeptikerne? Burde være greit å forholde seg til vil jeg mene.
    Det er så greit å forholde seg til at det stort sett er slik det fungerer i dag.
    Har et inntrykk av at det ikke er helt slik i dag, men jeg kan ta feil jeg. Tenker at da med en "lukket" avdeling og en "åpen" avdeling, så kan folk selv velge hvor de vil spørre og svare. Jeg ser fordelen med å ha et "fristed" for de troende tullebukkene. :)
    "Lukket avdeling" - frist meg ikke over evne nå. ;)

    Som sagt er det stort sett slik det fungerer i dag. Om en kabeltroende starter en tråd og spør etter subjektive lytteinntrykk, og dette besvares av andre troende basert på subjektive opplevelser får tråden være i fred. Jeg har selv ikke stort å tilføre i en slik diskusjon. Slike tråder dør stille ut etter tre-fire innlegg. Det er tydeligvis ikke så himla mye å si om "lyden av kabler".

    Derimot hender det ganske ofte at noen lirer av seg pseudovitenskapelig babbel, enten det er om "mikrodioder i korngrensene", "tidsdomenet", "faseforvrengning" eller "kvantefysikk". Da har man beveget seg over på motsatt banehalvdel og må regne med en takling. Og hvis man hevder at alt som er dyrt alltid er bedre bare fordi det er dyrt kan man regne med å få en kommentar på det også. Fritt valg.

    Ellers er dette et diskusjonsforum, så hvis man ikke tåler at synspunkter diskuteres er man muligens på feil sted.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kan det ikke bare oppføres en kabel avdeling som er forbeholdt de som hører forskjeller? Så kan folk som har erfaringer de vil dele eller spørsmål som skal stilles operere der uten å bli halshugget av kabel skeptikerne? Burde være greit å forholde seg til vil jeg mene.
    Ja, I den ideelle verden så hadde det nok gått. Men her er det så mange som er redd for at enkelte av oss bruker noen kroner på kabler og det vil de nok ikke finne seg i ;)
    Det er helt relevant diskusjon om kabler når man diskuterer hvorvidt en kabel gjør det som står på esken, og om man faktisk kan få den samme ytelsen av et produkt til en tyvendedel av prisen.

    Hvis man bare klarte å akseptere at ikke alle delte sine egne meninger, ville alt gå bra.

    Kardemmmeloven FTW!
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Siden alle kabler lyder likt, så bør trådstarters ønske bli godt likt og klart godkjent av HFS kabel skeptikere.
    Da vil vi få bort den fanatiske hjernvaskingen HFS brukere er utsatt for, og solen vil igjen stå opp hver morgen :)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Jeg synes kabeltråder er fine greier. Grunntemaet i alle kabeldebatter som det er noe futt i er "vitenskap møter livsverdenen".

    For subjektivistene er det en øvelse i å holde seg til sak og ikke gå til personangrep når man går tom for argumenter. For teknologene er det en øvelse i å akseptere og respektere at folk har sine opplevelser og meninger, selv om de er subjektive og ikke har vitenskapelig støtte. Det gjøres overtramp i begge leire, men alt i alt så har det vært temmelig sivilisert nå i det siste.

    Ettersom tekniske forklaringer griper inn i opplevelsen, og subjektive forklaringer griper inn i det tekniske domenet hvor det i stor grad finnes et fasitsvar - så er det en krevende øvelse å holde en kabeldebatt sivilisert. Men klarer man det, så klarer man å diskutere det meste. Ingen har rett til å påtvinge den annen part sitt standpunkt.

    Jeg tror mange har godt av å trene på å håndtere denne balansegangen. Levere gode argumenter uten å vinne diskusjonen og uten at det bikker over i ufine personangrep. Bortsett fra noen få unntak har den siste tids kabeldebatt vært ganske så sivilisert. Jeg synes også den har vært interessant både på den ene og andre måten.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Dette med kabler er nok vanskelig ja. Særlig når det ikke finnes noen seriøse data på det med digital overføring :)

    Sitat fra tilhenger av spesielle kabler: "Det kan nok se ut til at det kanskje ikke er noen sterk interesse for å drive seriøs forskning på dette med digitalkabler, Så vi som holder på med lyd-produkter må i hovedsak forholde oss til det vi erfarer selv."
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.531
    Antall liker
    35.430
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk. At det ikke er interesse for seriøs forskning på digital signaloverføring vil komme som en ubehagelig nyhet for telecom- og databransjene. Jeg synes jeg hører skrikene fra styrerommet i Cisco helt hit.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Brukes ikke $checksum på alle genuine byteoverføringer - i motsetning til -/FI data?

    ie, en dør ikke av litt lavere hastigheter ved IT problematikk og en dør heller ikke av noen manglende bit i -/FI sammenheng.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Fantastisk. At det ikke er interesse for seriøs forskning på digital signaloverføring vil komme som en ubehagelig nyhet for telecom- og databransjene. Jeg synes jeg hører skrikene fra styrerommet i Cisco helt hit.
    Kanskje man i miljøer som jobber med digital signaloverføring i stor grad støtter seg til lytteinntrykk fra hifi-fora og glansede magasiner når man velger løsning? Det sparer jo store utviklingskostnader når man kan benytte seg av allment tilgjengelige data og ikke må gjøre utviklings- og testarbeidet selv.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Dette med kabler er nok vanskelig ja. Særlig når det ikke finnes noen seriøse data på det med digital overføring :)

    Sitat fra tilhenger av spesielle kabler: "Det kan nok se ut til at det kanskje ikke er noen sterk interesse for å drive seriøs forskning på dette med digitalkabler, Så vi som holder på med lyd-produkter må i hovedsak forholde oss til det vi erfarer selv."
    Problemet med USB digitalkabler er ikke 'bit-overføringen' i seg selv, men støyen fra kilden som forplanter seg over +5V VBUS linjen som brukes til signallering til renderer eller powring av passive USB enheter. Denne støyen kan lett forplante seg/moduleres i renderer og degradere lyden. Dette fenomenet forløper selvsagt umerkelig i en Cisco switch som kun skal switche og overføre data til prosessering, men i lydkvalitet-sammenheng så spiller det inn som en faktor man må ta hensyn til.
    Jeg undrer meg over den fordummende holdningen til dette, men det er kanskje underholdende.
    Skrev dette i iFi-tråden også, men ble moderert.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette med kabler er nok vanskelig ja. Særlig når det ikke finnes noen seriøse data på det med digital overføring :)

    Sitat fra tilhenger av spesielle kabler: "Det kan nok se ut til at det kanskje ikke er noen sterk interesse for å drive seriøs forskning på dette med digitalkabler, Så vi som holder på med lyd-produkter må i hovedsak forholde oss til det vi erfarer selv."
    Problemet med USB digitalkabler er ikke 'bit-overføringen' i seg selv, men støyen fra kilden som forplanter seg over +5V VBUS linjen som brukes til signallering til renderer eller powring av passive USB enheter. Denne støyen kan lett forplante seg/moduleres i renderer og degradere lyden. Dette fenomenet forløper selvsagt umerkelig i en Cisco switch som kun skal switche og overføre data til prosessering, men i lydkvalitet-sammenheng så spiller det inn som en faktor man må ta hensyn til.
    Jeg undrer meg over den fordummende holdningen til dette, men det er kanskje underholdende.
    Skrev dette i iFi-tråden også, men ble moderert.
    Det finnes galvaniske skiller man kan prøve, eller skjermede kabler med ferrittkjerner i begge ender som bør hjelpe, som koster en hundrelapp eller to.

    Hvis man opplever dårligere lyd fra USB enn andre digitalinnganger kommer det nok av indusert støy, ja.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.956
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er mulig jeg er "lett" forutinntatt, men det synes da bestemt som at subjektivistene med stor overvekt er de som står for de saftigste innslagene, mens skeptikerne i vesentlig større grad forsøker å holde seg tilet saklig nivå uten utskjelling og blomstrende karakteristikker som mommer fra andre sida.
    Forøvrig så er vel digital signaloverføring for HiFI et av de minste områdene, slik at dedikert forskning på dette området spesifikt er begrenset. Hvorfor skal man nå egentlig det da, med mindre man innbiller seg at digitale audiosignaler oppfrer seg annerledes enn andre digitale data....

    Synes forøvrig denne er nokså dekkende or bransjen... minner meg om et besøk på HiFiklubben eler Soundgarden..
    https://www.facebook.com/AudioLifestyle/videos/1201872699867354/
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er mulig jeg er "lett" forutinntatt, men det synes da bestemt som at subjektivistene med stor overvekt er de som står for de saftigste innslagene, mens skeptikerne i vesentlig større grad forsøker å holde seg tilet saklig nivå uten utskjelling og blomstrende karakteristikker som mommer fra andre sida.
    Det faller enkelte svært tungt for brystet å lese noe de oppfatter som at det de opplever å høre med ørene "ikke er reelt", og at den som skriver dette mener at de "tar feil" og har blitt "idiotforklart" av innlegget. De blir dermed sinte fordi de mener å ha "blitt fortalt at de ikke hører det de mener de hører",

    ...Tror jeg.

    Dermed ropes det innimellom om personangrep, hobbyødeleggere og svært kunnskapsrike og verdifulle medlemmer som blir presset ut av forumet.

    Folk fungerer forskjellig. Hvis jeg blir fortalt at jeg tar feil, vurderer jeg/prøver jeg å finne ut av om det stemmer, og deretter evt. å finne ut av hva som er riktig, og justerer min adferd deretter. ...eller ikke.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fatter altså ikke problemstillingen.:confused:
    Opplever man ikke forskjell på kabler, så må jo temaet være totalt uinterresant.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.601
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    DIY - ER roten til alt ondt!

    Hvorfor ikke bare akseptere at vi kjøper ferdige produkter i en butikk...og alt tullet med å tro at hvermansen kan lage alt så mye bedre sjøl....burde vært slått hardt ned på og straffet med BÅDE vann og brød....i mange dager

    Sånn har det fungert fint i mange generasjoner...

     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    DIY er et nødvendig korrektiv til bransjen! Å tro at bransjen driver seg selv fremover teknologisk sett er vel å tro på julenissen...?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Dette med kabler er nok vanskelig ja. Særlig når det ikke finnes noen seriøse data på det med digital overføring :)

    Sitat fra tilhenger av spesielle kabler: "Det kan nok se ut til at det kanskje ikke er noen sterk interesse for å drive seriøs forskning på dette med digitalkabler, Så vi som holder på med lyd-produkter må i hovedsak forholde oss til det vi erfarer selv."
    Problemet med USB digitalkabler er ikke 'bit-overføringen' i seg selv, men støyen fra kilden som forplanter seg over +5V VBUS linjen som brukes til signallering til renderer eller powring av passive USB enheter. Denne støyen kan lett forplante seg/moduleres i renderer og degradere lyden. Dette fenomenet forløper selvsagt umerkelig i en Cisco switch som kun skal switche og overføre data til prosessering, men i lydkvalitet-sammenheng så spiller det inn som en faktor man må ta hensyn til.
    Jeg undrer meg over den fordummende holdningen til dette, men det er kanskje underholdende.
    Skrev dette i iFi-tråden også, men ble moderert.
    Det finnes galvaniske skiller man kan prøve, eller skjermede kabler med ferrittkjerner i begge ender som bør hjelpe, som koster en hundrelapp eller to.

    Hvis man opplever dårligere lyd fra USB enn andre digitalinnganger kommer det nok av indusert støy, ja.
    Vi heller si at ledingsbåren (superimposed), dvs. overlagret støy fra PSU er et større problem enn indusert (innstrålt) støy.
    HTPC og laptop'er, mfl. med SMPS som musikkilde er helt klart verstinger her.
    Klarer man å isolere VBUS fullstendig (hvis ikke denne brukes) og operere med et felles knutepunkt for jord (hvis ikke apparatene flyter) er man et godt stykke på vei. Da vil nok (digital USB) kabelforskjellene minke betraktelig.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vi heller si at ledingsbåren (superimposed), dvs. overlagret støy fra PSU er et større problem enn indusert (innstrålt) støy.
    Det har du rett i. Jeg var unøyaktig der.

    Det finnes som sagt galvaniske skiller for både signal og strøm som støtter alle hastighetene til USB 2.0 opp til 480Mbps. (2 kanaler 24/192 er 8,8Mbps) De koster like mye som en audiofil USB-kabel, men de gjør i alle fall noe. ;)

    http://intona.eu/en/products
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.531
    Antall liker
    35.430
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vi heller si at ledingsbåren (superimposed), dvs. overlagret støy fra PSU er et større problem enn indusert (innstrålt) støy.
    Det har du rett i. Jeg var unøyaktig der.

    Det finnes som sagt galvaniske skiller for både signal og strøm som støtter alle hastighetene til USB 2.0 opp til 480Mbps. (2 kanaler 24/192 er 8,8Mbps) De koster like mye som en audiofil USB-kabel, men de gjør i alle fall noe. ;)

    Intona – Products
    Ja. Jeg har et par slike for å kunne skille PC'en fra målemikrofon og eksternt lydkort ved behov. Det viste seg ganske fort at det behovet ikke eksisterte. Ingen endring i støygulv eller lignende, så det var tilbake til å plugge rett inn.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.531
    Antall liker
    35.430
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bestrider du dermed at problemstillingen jeg påpeker er reell?
    Til meg? Nei, USB-filtrering er nokså standard prosedyre i støyende elektromagnetisk miljø. Dingsen er i prinsippet en liten skilletrafo. Men hos meg var det tydeligvis ikke så mye elektromagnetisk støy at det var noe særlig å filtrere bort. Your mileage may vary. Selv har jeg jo valgt å ikke bruke USB som overføringsprotokoll, men går via kablet UTP Cat 5e Ethernet fra router til Transporter. Det filtrerer ihvertfall bort all USB-støy. :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ok, men jeg tenkte mest på om en forskjell mellom USB kabler kan eksistere, basert på forskjellig grad av undertrykkelse av overlagret støy relatert til VBUS analog powring/signaloverføring som dermed smitter mottaker med støy fra kilden, og som igjen degraderer musikksignalet og totalopplevelsen......(?)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kabler er herlig! kjöpte precis ett par gamle favoritter som skal inn i systemet, Cardas Golden Reference ht kabler, en winner med Audionet og WB...så ja kabler er ikke alltid roten til det onde :cool:

    mvh
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Klart den kan eksistere. I skrytebildene til intona flyttes jo støyen fra -100 til -120dB eller noe sånt. Spørs om det er noe som skaper hørbar støy, da?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn