Nåja. Tilogmed jeg satte på en del ekstra ferritter på diverse kabler etter å ha byttet til klasse D. Det går an å argumentere for at det bør tas spesielle hensyn for kabeldesign som skal passe til klasse D. Disse forsterkerne sender ut en del radiofrekvent støy på høyttalerkablene. Kablene fungerer som dårlige antenner som sender og mottar radiostøy. Dårlige, fordi vi snakker om bølgelengder opp mot en kilometer, så høyttalerkabelen blir først en effektiv antenne når den blir et par hundre meter lang. Likevel vil det stråles ut litt støy. Denne støyen vil man helst stoppe før den stråles inn i andre apparater.
For en gangs skyld vil man ha en forholdsvis lav knekkfrekvens, sånn at kabelen ruller av ganske tidlig over audiobåndet. Det betyr at man kan ha en del kapasitans mellom lederne og/eller noe induktans i serie. Selv bruker jeg flettede Kimber høyttalerkabler (forholdsvis høy kapasitans) med noen ekstra ferritter på (litt ekstra induktans). Jeg har ikke finregnet på dette, men mistenker at selve switchefrekvensen rundt 400 kHz fortsatt slipper gjennom uten spesielt mye demping, mens kanskje eventuelle høyere harmoniske dempes noe. På signal- og strømkabler vil man ha god skjerming og gjerne litt filtrering av RF. Jeg bruker balanserte signalkabler med korrekt koblet skjerm, skjermede og jordede Supra LoRad strømkabler med ferritter rett før hvert apparatinntak, og et bra nettstrømfilter. Dessuten har jeg bygd selve forsterkerne med mye hensyn til innvendig skjerming og korte signalveier.
Jeg har ikke prøvd meg frem nok til å kunne si noe definitivt om dette gjør noen hørbar forskjell fra andre løsninger, men det virket som en fornuftig måte å gjøre tingene på. Ettersom høyttalerkablene er loddet fast til terminalene på høyttalerelementene (WBT NextGen er for pyser

), så vil det være litt jobb med å gjennomføre en skikkelig blindtest. Aktivt oppsett, ikkeno' delefilter i høyttaleren.
Litt spent på hva disse nye "spesialkablene" kommer til å koste. Vanligvis betaler man ekstra for å få en høy knekkfrekvens, bl a ved å bruke eksotiske materialer i isolasjonen. Teknisk sett burde kabler med begrenset båndbredde være ganske rimelige. Likevel, hvis hifipressen ender opp med et konsensus langs de linjene som denne produsenten hevder, at klasse D låter "high end" hvis og bare hvis helt spesielle kabler blir brukt, så kan det hende at de kan ta ganske godt betalt for dem. Omtrent som prisforskjellen på en Dynamic Precision-forsterker og en ICE-power-sak, kanskje, hvis disse fantastiske kablene er alt som skal til for å få dem til å låte helt likt?