Kabelråd til QLN

Michaelbubbles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.04.2024
Antall liker
337
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Har nettopp fått QLN Prestige 3, kjørt på Burmester 011/956 MK2. Kjører Sarum T i dag , ren, nøytral, god timing, ingenting galt med den. Men du vet hvordan det er, blikket vandrer.

Kabler jeg lurer på:

Burmester Blu: kjører full Burmester-rigg og stock strømkabel (den slår faktisk dyrere alternativer på varme). Blue er billigere enn Sarum T, fristende, men blir den for stor nedgradering?

Cardas Clear: har Cardas signal mellom pre/power og elsker den. Naturlig å sjekke høyttalerkabelen også.

Transparent super: hørt den er varmere enn navnet skulle tilsi, men fortsatt oppløst. Flere QLN-eiere i Sverige kjører visst dette.

Argento Serenity null erfaring, finner nesten ingen tester. Noen som har hørt denne?

Tara Labs: The 2 eller The One Cx (Tara sin egen anbefalingsbot pekte på disse) Lite å finne på nett, så ren gullgruve om noen har prøvd, men virker som en skjult perle.

Hadde forresten Chord Music på lån en gang som ventepølse (annet høyttalersett) Beste kabelen jeg har hørt den gangen, punktum. Bare astronomisk dyr, så den er mer et fasit minne enn et reelt alternativ.

Vet at hjemmetesting er eneste sannhet til slutt, men vil helst ikke låne inn 5 forskjellige kabler og gjøre forhandlere gale. Så, noen som har konkrete erfaringer å dele før jeg begynner å ringe rundt? :)

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Antall liker
32
Torget vurderinger
2
Hei, har QLN signature, og prøvde ut flere ht kabel modeller fra Taralabs, og 2 fra Black M samt en fra Tarfalla. Endte opp med Tarfalla, en svensk ht kabel som den Norske forhandler en av QLN selger. Disse funket best med min elektronikk. Ingen store forskjeller, og gode kabler alle jeg testet, men valget ble etterhvert enkelt. Mvh Øyvind

Corison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2015
Antall liker
394
Enig med siste innlegg. Tarfala Vertigo er meget gode kabler i prisklassen, men også over. Fin match til QLN P5 som jeg hadde tidligere, men også noe av det bedre jeg har testet med Sonus Faber Maxima Amator uten at prisen tar helt av. Testing før kjøp nesten obligatorisk om man kjøper nytt. Argento Serenity har endel likheter med Tarfala, men selv foretrekker jeg Tarfala av de to. Ikke særlig tilhenger av Argento Flow hvor faktisk Serenity (modellen under) spilte nye bedre i mitt oppsett.

Ville sjekket ut Esprit også som selges av Gjallarhorn Audio. De har kabler i alle prisklasser. Muligheter for hjemlån.

Sist redigert:
Topp Bunn