Kabel lengde

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2003
Antall liker
34
Har tenkt en del i det siste å integrere min LP spiller, men nå passer det best å ha den på siden av lytteposisjon.
Dilemaet blir da, er det best med lang kablel, ca 5m, før eller etter platespillerforsterkeren? Forsterkeren til høytalerene står i senter mellom høytalernene, men vurdere LPspilleren på av lytteposisjon.
Så, platespilleforsterker ved platespiller, eller ved høyttalerforsterkeren?

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Antall liker
9.819
Sted
Kongsberg
Helt klart best å ha platespillerforsterker ved platespilleren.
Dette er fordi signalet som går ut fra platespilleren er svakt og dermed er mer utsatt for støy. Etter at det er forsterket fører vanligvis ikke 5 meter til problemer.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.512
Torget vurderinger
2
5m ledning fra platespiller??Det vil bli 5.10 ganger mer enn ønskelig kapasitease som vil gi stort frehvensavvik på MM pickuper.

Kan jeg foreslå en Parks Audio Waxwing. Liten sak som kan stå rett ved spiller og optisk fra Waxing til DAC/pre/int, on du har plass til optisk inngang.

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.024
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ja, dersom du har ledig optisk inngang på Eversoloen i signaturen din @kjetilrosand er en Parks Audio Waxwing en utmerket løsning. Det vil også en MiniDSP Adept være. Prisen er omtrent den samme på de to, men de har litt ulike egenskaper/funksjoner sånn ellers.
Dersom du vil ha "vanlig" Analog phonoforsterker vil jeg anbefale Cambridge Audio Alva Duo (den er MM/MC). Det finnes også en Alva Solo (kun MM).

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2003
Antall liker
34
Hadde tenkt på en analog løsning ja, men får kikke litt på de to andre som ble nemt.
Har MM pickup nå, men vil ha muligheten for å bruke MC også, har sett litt på ASR sin platespillerforsterker som kan brukes på det meste.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.024
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt en ASR Mini Basis på hjemlån/test. Lydmessig var den helt ok, men du verden for en størrelse!

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.024
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
MM/MC, det finnes vel mange gode MI pickup'er også. Som eks Nagaoka som er en variant av MI. Da skal vel ikke kabellengde ha så mye å si i teorien.
En phonoforsterker ser en MI/MP/whatever omtrent slik den ser en MM.

Topp Bunn