Skal prøve så godt jeg kan... er ikke den på HFS som er den mest begavede i å ordlegge seg, but here goes..
Jeg hadde, før jeg tok ned de
hvite rammene jeg hadde på veggene, bestemt meg for å ha nøkterne forventninger til effektene til
hjørnedingsene. Rammene hang i utmålte refleksjonspunkter og gav en OK virkning. Som en liten test prøvde jeg å fjerne alt av demping i rommet, og gradivis øke på med flere. Og logisk nok ble det helt jævli når rommet var helt udempet, MEN etter et vist punkt med mengden demping ble det for(!) dempet. Dvs at lyden ble død og veldig kjedelig.
Men så til saken.. Da jeg var ferdig med alle hjørnene og hentet en knippe utvalgte sølvskiver, var jeg på ingen måte forberedt på hva som ville skje.. Håpa selvsagt på resultat etter mange timer med rockwool kapping (og de ubehaglihetene de fører med seg) og x-antall stifter med stiftepistolen skulle være bra, men som jeg innledningsvis sa, lave forhåpninger. Merka egentlig fra første tone at noe hadde skjedd, men ville prøve flere typer musikk før jeg skulle "bestemme meg" for om det var positivt resultet eller ikke. Husker ikke pr dette øyeblikk hva skivene jeg spilte, men etter 3-4 stk var jeg rimelig sikker på hva jeg opplevde.... Mildt sagt sjokkerende! Rommet musikken oppstår i ble laaaaaaaangt større, og 10-ganger mer presis. På enkelte skiver opplevdes nesten som surroundlyd... Ble faktisk sittende å små-le for meg seg. Har ikke haifai-sjargong ordboka liggende forran meg, men kort forttalt, kom ting liksom på plass. Topp og mid ble presis og livlig, og bass stram og faktisk enda et hakk mer paddeflat i de nedre oktaver (for de få som har vært på visitt her, de kan kanskje tenkte seg hvordan det vil være

)
Denne 0-krs oppgraderingen (da jeg kun brukte ting jeg hadde fra før, bare på en ny måte) har vært en av de bedre. Den har faktisk gitt litt haifai-livsgnist tilbake etter snart 2år med bannskap og fortvilelse. Nå ser jeg lyst på livet (-som audiofil) igjen, og gleder meg til å få andre småting på plass som kan være med å hevne nivået enda litt til.. Tenker da på ting som jeg har nevnt tidligere i tråden... Separat hifi strømkurs, nye strømkabler med
skikkelige furutechplugger på, litt eksprimentering med underlag/føtter på høyttalerne (dette har vært en mareritt i forhold til tidligere bopeler). Det skal sies at jeg ikke er noe utpreget vintermenneske, men blir å nok å savne de møkte og stille kvelder forran anlegget om ikke lenge... det blir lysere og lysere for hver dag.
Ha en god audiofil aften folkes!
mvh Kai
(tar ikke ansvar for evt skrivefeil)