kaap konverterer stall til lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Prøver iherdig å rekke deadline... (støpe før frosten ankommer).. så litt må gjøres hver dag.

I går hjalp Knoll & Tott med å spyle/vaske nåværende betong...

IMG_4475.jpg

..og det trørket heldigvis fort, så idag sprøytet jeg på noen liter med betongprimer.. (heft for neste lag med betong)

IMG_4482.jpg

Neste blir ameringsnett som skal legges ned, som jeg skal binde plastrørene fast til.

To be continiued...

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.513
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skrider fremover dette, ting tar tid når man har barn. Slik er det bare.
    Da er det bare å få pumpebilen med avrettermasse til å komme.

steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.513
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du ligger etter du med fortelingen din:)
    Tror støpen er tør allerede jeg;)
    Slutt å holde oss på pinebenken, flere bilder takk.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Du ligger etter du med fortelingen din:)
    Tror støpen er tør allerede jeg;)
    Slutt å holde oss på pinebenken, flere bilder takk.
    Du har rett på en måte.. tils nå. Har vært noen dagers etterslepp ja i tråden, men nå er jeg ajour. (nei, den er ikke helt tørr enda)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Siden fbh71 har hevd på "DP stua"... tar jeg kanskje "DP fjøsen"

:)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Gulvet er lagt. Ser plant og fint ut.

Men gulvet ble dyrt, kontoen er så godt som tom. Fremskritt blir derfor i krabbefart fremover.

IMG_5021.jpg

(Dvs at denne tråden blir ikke oppdatert så ofte fremover.)

mvh Kai

• Liker
    Reaksjoner: Jon

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.660
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Den får du ikke liker på selv om gulvet er lagt, det med tom konto og krabbefart drar ned. Hadde håpet på litt lyd før jul ;)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Den får du ikke liker på selv om gulvet er lagt, det med tom konto og krabbefart drar ned. Hadde håpet på litt lyd før jul ;)
    Jeg hadde en personlig målsetting på cirkus April 2018, men det skal det mirakel til for å nå... så jul 2017 var aldri innafor rekkevidde dessverre.

Time vil shåw

Sluket

TAFNAP
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    51.217
    Torget vurderinger
    14
    Johannes Støperen... den figuren lenger opp! :D

Ta den tiden du trenger - stress fører sjelden god lyd med seg. God lyd er som kvinnfolk, det morsomme er jo perioden FØR du kommer til grautfatet, selve kurtiseringen, kretsingen RUNDT grøten, planlegging..... alle småtriks i forkant. Når du så endelig er der..ja.. hva nå? Joda. Fint. Men - var dette det hele...:(:D

Men litt alvorlig, bruk tid på planlegging, resultatet blir mye bedre da. Og så er du ikke en pest & 1 plage for deg selv og de rundt deg. Forventningens tid er deilig.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Takk for velvalgte ord Mr Sluk. Og ja, planlegging er viktig. Planene er relativt velknadd allerede. Vi har bodd her i 3 år nå, så planene har ligget i bakgrunnen og blitt bearbeidet siden dag 1. Nå er grunnmuren lagt, bokstavelig talt, og vegger og tak eksisterer allerede. Så blir litt framskritt innimellom i vinter. Dør er kjøpt og betalt for 2 år siden, så den skal jeg få inn nå etterhvert.

På en annen side blir jeg neppe arbeidsledig... når byggekontoen er tom og alt innkjøpt er brukt opp, tenker jeg å bruke litt tid til å ferdistille eXtrem-billi-sub-prosjektet. Og når jeg har testet dette ferdig og gjort meg de erfaringer jeg ønsket, håper jeg å få det solgt, og bruke de pengene på videre bygging :)

mvh Kai

Sluket

TAFNAP
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    51.217
    Torget vurderinger
    14
    Dersom du har beholdt det opprinnelige arealet på drøye 60 m2 så er jeg misunnelig nå.... styggfin størrelse, der står du valgfritt til å velge hva det skal være av ht system! Viktigste greia egentlig det, rom + ht.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jeg antar totalen blir ca 59kvm.

...og ja, rommet er noe alt for mange driter i. Når hjemmekino gutta får det til.. hvorfor ikke hifi gutta..............

Hadde besøk av en kompis i går kveld, og diskuterte bl.a de i området som bygger nytt, og finansierte palassene sine med utleie. Noen har ikke bare en, men to utleieenheter. Nivået ligger tydeligvis på 7-10.000 pr hybel/leilighet. Og det sier litt om hva en normal/logisk person ville gjort. Jeg kunne selvsagt med en engangsinvestering bygget en 60kvm leilighet istede for lytterom, og dratt inn mange skattefrie høvdinger hver mnd. Det hadde det logiske å gjøre. Det hadde avlastet økonomien i en familie i etableringsfasen. Men valget er tatt, og er evig takknemlig for at jeg får lov å virkeliggjøre drømmen. Og som et økonomisk plaster på såret, da jeg har jobbet litt som freelance fotograf tidligere, skal jeg lage "fotostudio" mot bakveggen, og ta inn noen kr der istede. Det blir neppe like mye i inntekt som utleie, men alt hjelper på...

mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Q1: Vil en (solid core) 3 x 4kvmm skjermet jordkabel være velegnet til hifi kursen? Naboen har ei kveil liggende som er aktuell....

Q2; Noen som kjenner til alternative dimmere til Elko Plus i sort.... Denne er kortbar i hvit, men skandaløs priset i sort...:(

Q3; Noen som har tips om en god deal på kodelås for ytterdør...? Eller er det låsene fra YALE DOORMAN som gjelder...

Ha en fin uke alle sammen :)

mvh Kai

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vet Doorman funker. Som et tips, så kan det være du finner disse vesentlig billigere på Coop Byggevare, men da må du installere sjøl.

Johan-Kr

2xJ

NO PRISONERS !!!
    Ble medlem
    12.08.2017
    Antall liker
    2.608
    Sted
    VestBredden
    Q2 - Du som er slik en handyman :cool: ta og lakker den hvite boksen, slip grunn og lakk

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Q2 - Du som er slik en handyman :cool: ta og lakker den hvite boksen, slip grunn og lakk
    :)

Ja det er et reelt alternativ... + har funnet et komkurrenede produkt, med nesten sammse design som elko plus, i sort, til en "ok" pris (med elko plus som referansepunkt)

7021988203293_frontcover_leddim_black_prodpic.jpg

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jeg vet Doorman funker. Som et tips, så kan det være du finner disse vesentlig billigere på Coop Byggevare, men da må du installere sjøl.

Johan-Kr
    Å montere selv må vel gå bra... Så naboen gjorde det på en 1/2time, så jobben ser jeg ikke som noe problem :)

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.660
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2

Johan-Kr
    Å montere selv må vel gå bra... Så naboen gjorde det på en 1/2time, så jobben ser jeg ikke som noe problem :)
    Doorman v2 så kan du instalere enhet for bruk med app og tlf. Da kan du dele ut koder med tidsbegrensing og se hvem som har vært inne. Kan være greit når gutta blir eldre og vil kose seg "og rydde etter seg" ;)

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir spennende å følge fremover. Ser ut til å bli et kongerom dette etter hvert :).
    Og du, hvis du ikke driver med måling selv, få en som virkelig kan det, og lytt til rådene som blir gitt. Har selv vært i gjennom noe lignende, og jeg er så utrolig glad for at jeg begynte i riktig ende.
    Tror mange ikke vet hva riktig demping av rommet egentlig betyr for lyden.

Mvh Lars

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Er det lov og gjøre ?
    Er det eget lovverk for lakkering av lysbryter.... Men jeg har undersøkt litt... og har funnet alternativ til Elko Plus, som har tilsvarende design, lagd av seriøse produsenter og til en mer menneskelig pris. Når det nærmer seg oppkobling, får jeg bestemme meg for dimmere og styring av gulvvarme m/sort panel. Må jo ikke være ELKO.

Nå kom GLAVA på 30% avslag på Coop bygg xtra... good timing :)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Update...

Dette prosjektet har nå fått en uventet torpedo rett i skuta... Ser ut som det er alvorlige byggetekniske feil på boligen vi kjøptefor 3 år siden, som må prioriteres.
    Disse feilene har jeg minimalt med håp om enten eierskifteforsikringen eller boligforsikringen vil dekke.. Så som de sier på Hollywood Blockbusters... "We're skrewed!"

mvh Kai

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn