Jurassic Park

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jurassic

Gjest
    Navnet Jurassic ble brukt fordi jeg likte å kjøpe tilårskomne produkter men nå har jeg etterhvert blitt ganske moderne....

Vedlegg

J

Jurassic

Gjest
    Ny elektronikk og nye oppdateringer er like rundt hjørnet.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.833
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Dette ser meget bra ut.. Har hørt Respons en gang.. wow som det låt..

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig spennende!
    Følger spent med på fortsettelsen. ;)

Psyklisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Syns jeg kjenner igjen stereobenken, JYSK?

J

Jurassic

Gjest
    Nå har det kommet et par nye kabler til meg.
    Rimelig Toslink kabel da jeg ikke vet hva jeg skal gå for av drivverk enda og en sånn er alltids kjekk å ha.
    Samt balansert Kimber Hero selv om jeg ikke har noen balansert pre.
    Hva dukker opp i morgen mon tro? ;D

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Responsene dine var nydelige. Jeg kunne tenkt meg noen flere bilder og en liten kronikk med oppdateringer ;)

J

Jurassic

Gjest
    Trengs en opprydning der også :p

Har bare fått dac/pre delen av denne komboen som er avbildet her: http://aprilmusic.com/products/products_cdt200.htm
    Når begge deler er på plass så skal jeg oppdatere tråden med noen nye bilder.

Det værste av alt er at jeg allerede nå vurderer å bytte ut Bryston selv om den låter svært bra.

J

Jurassic

Gjest
    Skulle overføre noen bilder i dag så da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne poste et bilde av min dac/pre :)

Vedlegg

J

Jurassic

Gjest
    Var så godt i gang at jeg tok enda et, trenger så absolutt å rydde men den tid den sorg.

Vedlegg

J

Jurassic

Gjest
    Har en 5 cm akustikkplate på hver sidevegg for å ta førsterefleksjoner.
    I hjørnene har jeg innerst gamle dyner, så gamle skumgummimadrasser og utenpå der igjen har jeg 10 cm med akustikkplater.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Halla Jura, fornøyd med Stello? Vet du om det er samme dac i denne som i 220? Trenger ikke USB jeg heller, men er på jakt etter pre.....

J

Jurassic

Gjest
    DAC'en i min er den samme Stello DA 220 MK1.
    Hva som skiller MK1 og og MK2 aner jeg ikke men jeg er jevnt over fornøyd med den og så håper jeg på et løft i riktig retning når tilhørende drivverk ankommer og jeg får meg en ordentlig kabel mellom de.

J

Jurassic

Gjest
    Sånn da har jeg fått nytt drivverk på plass samt en ny dvd spiller som kan mikse lyden til et format som kan dekodes i dac'en. DVD spilleren lyser blått når den står på (krise da jeg har allergi mot alle former for blå lys) men alt i alt er jeg på god vei til å bli fornøyd.
    Drivverk og DAC har ikke akkurat samme farge, estetisk er ikke det helt topp men jeg fikk en fordelaktig pris på ebay så drivverket ble kjøpt brukt fra USA og er en 110V utgave. Dac'en som forøvrig har analoge innganger og volumkontroll er 230V utgave og er kjøpt ny fra Singapore.

Utstyrslista mi blir som følger:
    Stello CDT 200
    Stello DP 200
    Bryston 4B st
    Kimber Hero XLR
    Supra digital XLR
    Oppgraderte Respons Grand (av produsent)
    Respons sub'er
    WW Atlantis 3 høyttalerkabler

Akustiske tiltak består av 5 cm Rockwool akustikkplater på hver sidevegg for å ta refleksjoner samt en ganske tykk skumgummimadrass og 2 stk 5cm rosckwool akustikkplater i hvert hjørne for å gi en kontant bass. På baksiden av skumgummimadrassene har jeg også fylt opp med gamle dyner og klær for ekstra demping.
    Ikke så veldig høy WAF akkurat men hva gjør man ikke for lyden.

Ser nå at dette innlegget burde vært innlegg nummer 1 men jeg er ikke akkurat så fryktelig strukturert av meg.

Vidar K

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja, nå flasker det seg! Hordan løser du 110V problemet? Burde vel være fornuftig å ta en samling hos deg snart.....

J

Jurassic

Gjest
    Burde nok ha sendt en utmeldingsmail til Grenland Lydlaug, anlegget står fortsatt i Kristiansund.

Kjører med en 100 VA trafo fra "Gubbdagis" nå til drivverket for å løse 110V problematikken. Har hatt opp lokket på drivverket men det er ikke noen ulik tapping for 110-230V så jeg må evt få bestilt nye trafoer. Men den lille trafoen jeg har på gulvet er lydløst og strømtrekket er konstant så det spørs om jeg gidder å tenke på det med det første.

Koser meg med ogd musikk jeg og er temmelig fornøyd selv om lysten etter en større forsterker surrer i bakhodet.

K

kbwh

Gjest
    28B SST skal være dritgod i diskanten. Trenger du større takhøyde?

J

Jurassic

Gjest
    28B SST koster jo noen kroner også da....

Tja vet ikke om jeg trenger større takhøyde, aldri fått noen lampe til å blinke på forsterkeren enda men så er det jo det med hifi nevroser da.

K

kbwh

Gjest
    Jeg har lest at alle Bryston ST låter likt så lenge intet blinker.

Du kjører passiv deling til sub, ikke sant? Putt nevrosene den veien, helt utrolig hva aktiv deling og EQ gjør med bass.

J

Jurassic

Gjest
    Joda jeg har vært inne på tanken på aktiv deling og eq av bassen, har snust litt på Crown Xti forsterkerene da jeg tror de skal kunne inneha de nødvendige egenskapene.

L

Ludo

Gjest
    Se her ja, dette er flotte høyttalere. Har hørt mye positivt om disse, men har tilgode å høre dem i et godt oppsett.
    Fortell gjerne litt om Stello DAC'en - den har jo fått mye skryt...

J

Jurassic

Gjest
    Takk for hyggelige ord Ludo.

Joda DAC'en fungerer bra, bruker den også som pre. Den er utrolig fleksibel, har etter sigende en god hodetelefonforsterkerdel, forforsterkerdel med diskret klasse A forsterkning (hva nå enn det betyr) og så kan den brukes som en switch for digitale kilder.

Hvis en vil kan en vippe over en bryter på baksida så blir den en Stello DA220MK1 istedenfor en alt i et boks.

Musikken kan låte litt polert med upsampling til 192kHz og mangler litt i bredden på lydbildet i forhold til min tidligere Arcam FMJ CD33 spiller men nå er jeg veldig kritisk.

Alt i alt låter den veldig bra og den har en fleksibilitet som er helt i referanseklasse samt en solid alu fjernkontroll som styrer både dac og drivverk.

Har ikke merket noen signifikant forskjell mellom drivverk på den.

Både forhandler og pris var også veldig hyggelig.

Du bør høre noen Respons'er og da fortrinnsvis LE eller nyere eller noen som er oppgraderte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn