Julefest for gatebarn i San Antonio, Cavite City, Filipinene 2024-2025

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39

VIKTIG MELDING: TIL ALLE SPONSORER.

Jeg har besluttet og nedlegge hele sponsingen av unga og bestemoren og Len'-len, samt innsammlingen til Julemat til de som bor pÄ sÞppelfyllinga i fra 1ste Juli i Är, etter denne datoen mÄ dere stoppe innbetalingene, jeg hÄper alle leser denne meldingen, men jeg skal forsÞke og fÄ sendt PM til alle innvolverte jeg vet om her pÄ HFS.

Jeg sender som vanlig alt som stÄr pÄ kontoen i slutten av mÄneden slik at de har mat for EN mÄned fremover.

Tusen takk til alle dere som trofast har sponset unga og vÊrt med pÄ og se de vokse opp til og bli noen flotte og flinke unger......... dette har vÊrt en spennende reise og jeg fÞler meg beÊret over og ha fÄtt lov til og vÊre en del av det hele....... TAKK.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    HÄper ikke dette er en fullstendig overreaksjon bare pga litt kritikk?

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    HÄper ikke dette er en fullstendig overreaksjon bare pga litt kritikk?
    Du kan kalle det hva du vil, men for meg er det hele en kulminasjon av flere ting og dette var drÄpen som fikk begeret til og renne over.......... at jeg skal beklage og si min feil mer enn jeg allerede har gjort er for mye for meg........ at jeg bÞyer hodet EN gang mÄ vÊre nok, at folk skal gni det inn yttligere...... vel, da blir jeg tvÊrr.

En annen ting er at det er vanskelig og fÄ det hele til og gÄ rundt og jeg legger til over 30,000 pr Är fra egen lommebok, dette inkluderer noen andre unger vi sponser ogsÄ, f.eks julematen sist gang sÄ var giverviljen pÄ HFS minimal og det var kun vÄre faste sponsorer som stillte opp.
    Jeg henvnedte meg til HÞvdingen om han kunne gi oss litt drahjelp med og vise frem trÄden litt mer en periode slik han hadde gjort tidligere Är, noe han sa han skulle tenke pÄ........ og resultatet var ingenting........ jeg fÞlte sÄ at jeg nÊrmest mÄtte tigge og be i trÄden........ noe jeg motvillig gjorde fordi det var til barn og familier som virkelig trenger all hjelp de mÄtte kunne fÄ....... men jeg liker IKKE og tigge.

Jeg har allerede innformert bestemoren i gÄr kveld og hun har svart i dag at takk for all hjelp og at de ikke helt vet hva de skal gjÞre nÄ og hun lurer pÄ hva galt hun har gjort, men at unga nÄ mÄ prioritere salg av egg og tigging fremfor skole, men det er som forventet, almisser og overlevelse kommer ikke av seg selv.
    NÄr det gjelder Len-len sÄ er jo hun en historie for seg selv....... hun kommer innom svigermor en gang eller to i uken og roter i sÞppelet hennes etter noe og spise og tar i mot det svigermor mÄtte ha og gi bort. Len-len har vÊrt veldig glad for og fÄ ris og slikt og sier at hun har fÞlt seg rik hver gang hun har fÄtt en ris sekk og at unga hennes har kunne lagt seg til og sove mette, hvilket hvistnok ikke skjer hver dag, men sÄnn er det, alt har en ende.

Dette med bilder har ogsÄ blitt et Þkende problem i og med at svigermor ikke skjÞnner seg pÄ slikt, bildene jeg har lagt her pÄ siden har bestemoren tatt og sendt direkte pÄ msn til kona, men jeg mÄ hele tiden mase og mase etter bilder og noen ganger fÄr litt sure meldinger om hvorfor jeg spÞr etter bilder hele tiden....... jeg synes selv at det skulle bare mangle at hun ikke kunne sende bilder uten at jeg mÄ mase....... men sÄnn er det, bestemoren har blitt litt bortskjemt av at vi har stillt opp for henne og unga i Äresvis uten opphold en eneste gang.

En siste ting som jeg har litt problemer med og komme over er at for noen Är siden ble min integritet trukket i tvil av et medlem her som hintet frempÄ at jeg lett kunne putte penga jeg fikk inn i egen lommebok og bruke de selv og betale feriereisene mine med.......... den kommentaren har fallt meg tungt for hjerte og jeg har alltid hatt det i bakhodet........ sÄ til han kÞdden...... dra til helvete....... jeg har aldri puttet sÄ mye som en 50 Þre i egen lommebok av hva jeg har samlet inn, MEN JEG (og kona) HAR tvertimot brukt flere hundretusen kroner opp i gjennom Ärene av egen lommebok pÄ projektene mine i Filipinene......... og la meg fÄ lov til og presisere......... det er nÄ 5 1/2 Är siden sist jeg var i Filipinene.

Jeg synes ogsÄ at det er litt spesielt og Þnske andre god jul og god weekend Är etter Är og ikke fÄ noe tilbake....... det er slikt som fÄr en til og fÞle seg spesiell og at ingen gidder og gi en liten hilsen tilbake....... men sÄnn er'e.

Min besluttning nÄ fÄr desverre store konsekvnser for mange, men det fÄr sÄ vÊre....... kamelene er blitt litt for store og svelge.

Litt sprÞtt og tenke pÄ at besluttningen min ble tatt etter at jeg Þnsket vÄre sponsorer og stÞttespillere en god weekend......... fy meg.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Spesielle greier, for Ä si det litt forsiktig. Ikke minst temmelig kjipt, men pÄ oppfordring har jeg omdisponert min lille skjerv. Jeg har hatt betydelig glede av Ä stikke innom denne trÄden i ny og ne, men om det skal pÄkreves Ä legge igjen likes og sÄnn sÄ kan det i grunnen vÊre det samme. Pengene vil uansett gÄ til til trengende barn, bare til andre trengende barn.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Spesielle greier, for Ä si det litt forsiktig. Ikke minst temmelig kjipt, men pÄ oppfordring har jeg omdisponert min lille skjerv. Jeg har hatt betydelig glede av Ä stikke innom denne trÄden i ny og ne, men om det skal pÄkreves Ä legge igjen likes og sÄnn sÄ kan det i grunnen vÊre det samme. Pengene vil uansett gÄ til til trengende barn, bare til andre trengende barn.

Du har tydeligvis ikke giddet og lese hva jeg skrev tidligere selvom du sa at alt var ok.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Synd Ă„ se det stopper opp, men skjĂžnner godt at det er mye jobb og frustrasjon som fĂžlger med.

Ja, noen ganger bobler det i hodet........dvs dette er faktisk fÞrste gangen det boblet over, dog er det litt synd og avslutte det hele fordi unga og bestemoren har klart seg veldig bra med vÄr hjelp og unga har grepet sjansen vi har gitt dem og tatt veldig godt vare pÄ den.......... men shit happends.

Sist redigert:

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    14.997
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg skal ikke blande meg sÄ mye borti hverken ditt privatliv eller stÞtten du organiserer, men alle her inne, og i sÊrdeleshet de som donerer penger hver mÄned, Þnsker bÄde deg og det flotte folket pÄ Filippinene bare godt.

"Always presume positive intent" er det noe som heter. Ikke like lett bestandig, men verdt Ă„ ha med seg lell. :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.172
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette var overraskende og ikke minst trist for ungene, men det virker som at beslutningen er tatt?

VedrÞrende "likes" sÄ har jeg for Þvrig ikke lagt igjen disse for Ä vise at jeg gir noe, men for at Rudi skal se at jeg er innom og leser i trÄden. Det ville jo vÊrt kjedelig for enhver Ä legge ut jevnlige oppdateringer uten Ä vite om noen bryr seg.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Dette var overraskende og ikke minst trist for ungene, men det virker som at beslutningen er tatt?

VedrÞrende "likes" sÄ har jeg for Þvrig ikke lagt igjen disse for Ä vise at jeg gir noe, men for at Rudi skal se at jeg er innom og leser i trÄden. Det ville jo vÊrt kjedelig for enhver Ä legge ut jevnlige oppdateringer uten Ä vite om noen bryr seg.

Det med likes var bare noe som gjaldt JMM slik at jeg kunne fotstÄtt eller kanskje sett en conection mellom navnet hans og nicket hans, men jeg forstod aldri det, alle andre har presentert seg, men ikke han.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg kommer til og legge ut alt jeg mottar av info og bilder ut Juli....... og kanskje etter det ogsÄ om jeg mottar noe nytt, det kan vÊre at jeg er borte i korte perioder, det kan ogsÄ vÊre at det blir litt mangel pÄ info fordi svigermor reiser til USA i begynnelsen av Juli, men hun fÄr til innhandlingen av matauke til unga og bestemoren fÞr hun drar...... sÄ det hele er "timet og tilrettelagt" sÄ langt det lar seg gjÞre.

Jeg akter og forfylle alle selvpÄlagte forpliktelser ovenfor sponsorene her pÄ HFS og ovenfor unga ut Juli mÄned......... hva som skjer etter det vet jeg ikke.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Bestemoren er desperat nÄ og vi fÄr bilder til og med uten og mÄtte mase.
    Blir nok kanskje litt vanskelig og avslutte det hele..........

GÞy og se at den nye borgermesteren fÄr til og renovere lekeplasser og at bystyret klarer og finne penger til og pusse opp public schools.......det er sÄrt etterlengtet.

Messenger_creation_68EEDDDA-00B5-4595-B0B6-4D74B4C52583.jpeg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Kan jo fortelle at Rael......en ung dame som vi har hjulpet tidligere som nÄ jobber pÄ en amerikansk flyplass i Qatar akkurat sendte meg en sms........dont worry tito, I'm ok, but I am very happy I lost 20 pound because we had to run like crazy.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    SpÞrsmÄl:

Hvis jeg viderefĂžrer opplegget, er dere sponsorer med videre ?...... JMM er ikke med og det er greit nok.

Hvis dere ikke Þnsker og opplyse her, sÄ kan dere jo sende meg en kort PM med type er med/ikke med videre.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Vi mangler vel fremdeles 2 eller 3 ?........ men hvis alle dere trofaste minus JMM stiller opp videre......sÄ mÄ jo jeg ogsÄ.

Jeg har forklart stÄa med bilder og svigermor at det kan bli litt sÄ som sÄ innimellom, spesielt nÄr det gjelder Len-len, men vi mÄ bare ta det som det er.

Men vÄ fÄr se om de siste vil vÊre med videre eller ikke fÞrst.
    Hadde vÊrt veldig ok hvis det dukket opp noen nye ogsÄ.......det er ikke sÄ mye som skal til.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Hvilke belĂžp snakker vi om her?

Det er fullstendig opp til deg, noen gir 250 - 600.- pr mÄned og vi har en som gir 1000.- pr mÄned........ alle summer er bedre enn ingentig.

Her kan du se hvor mye andre har gitt hittils i Juni:

Juni:

300.-
    600.-
    250.-
    400.-
    1000.- via Vipps
    200.-
    250.-
    0.-
    600.- fra egen lommebok

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Da har enda en av vÄre faste sponsorer meldt seg pÄ til veidere stÞtte, sÄ da mangler det vel bare en eller to ? av de "opprinnelige" om jeg kan kalle dere det........ jeg er ikke 100% sikker da det igjen i sted dukket opp et nick jeg ikke kjente som viste seg og vÊre en av vÄre faste sponsorer....... er tydelig at jeg ikke helt klarer og helt connecte navn og nick.
    Det er flere som sponser projektet som vil vÊre anonyme og det respekterer jeg, det er derfor jeg ikke setter opp noe navn pÄ listen over innkomne donasjoner, bare summene slik at donatorene kan kontrollere at deres sum er kommet inn........ for meg er det VELDIG viktig at det hele er sÄ transparent som overhodet mulig.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Varmt i Filipinene for tiden........ dvs varmt er det jo alltid der, men nÄ om dagen bikker gradestokken stadigvek 40 grader og uten aircon sÄ mÄ man sove slik :

1750884361550.png

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Penger til unga for Juli mÄned har jeg sendt i kveld fordi da kan svigermor ordne med matauke fÞr hun drar til USA pÄ mandag........sÄ fÄr vi se hvilken lÞsning vi ender pÄ i slutten av neste mÄned, men jeg holder en knapp pÄ at onkel Titomatic ordner det hele.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    2020, 2021, 2022, 2023, 2024 og 2025 har utartet seg til og bli Är med store forandringer for de fleste av oss...... sÄ ogsÄ pÄ Filipinene hvor en dÄrlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig vÊrre inn i 2024, skolene er endelig Äpnet opp, men det er fremdeles en god delhjemme/online undervisning for de stÞrre barna.
    Pga krigen i Ukraina sÄ er prisene pÄ mat og drivstoff av den gallopernede arten og inflasjonen i Filipinene har gÄtt fulsstendig av stÞvelskaftet og prisen pÄ mange basic matvarer er opp med over 500 % (IKKE skrivefeil)....... dette treffer en fattig befolkning selvfÞlgelig ekstra hardt og i stedet for at det skal bli mindre fattigdom sÄ eksploderer det den andre veien.
    SÄ i Är sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjÞr fungerer og at det hjelper mange og vi har fÄtt mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

VÄre planer gjennom 2024 med viderefÞring i 2025 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 sÞsknene hans + bestemoren ogsÄ slik at barna kan gÄ pÄ skole og fÄ seg en utdannelse sÄ godt det lar seg gjÞre PLUSS at vi nÄ ogsÄ har supplert med og hjelpe en dame som heter Len-len og hennes 5 barn som bor pÄ sÞppelfyllinga under de vÊrste omstendigheter slik at de i allfall fÄr noe mat og at barna kan gÄ pÄ skole....... sÄ alle donasjoner er veldig velkommne.

VÄrt lille gatekjÞkken som deler ut mat til de aller fattigste er ikke mulig og drifte grunnet at vi ikke har penger, sÄ det stoppet seg selv.

Vi viderefÞrer projektet vÄres med unga, bestemoren og Len-len.

Per i dag ser det ut til at vi nÄ har 8.... nÄ 7faste som donerer penger hver mÄned....... og en VELDIG sjelden gang kommer det inn en ekstra donasjon, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver mÄned...... det er det dere donerer gast hver mÄned vi mÄ forholde oss til.

2025

Mai:

300.-
    600.-
    400.-
    250.-
    1000.- via Vipps
    200.-
    200.-
    250.-
    600.- fra egen lommebok
    Pengene sendes Fredag 30/5

Juni:

300.-
    600.-
    250.-
    400.-
    1000.- via Vipps
    200.-
    250.-
    600.- fra egen lommebok

Juli:

600.-
    300.-
    0.-
    0.-
    0.-
    0.-
    0.-
    600.- fra egen lommebok

Tusen takk pÄ vegne av unga "vÄres" og Len-len, altsÄ 10 barn, en bestemor og en mor som alle bor i slummen under forhold som er vanskelig og forestille seg for oss som bor i Norge, pengene dere donerer utgjÞr en stor forskjell de.
    Uten oss = ingen skolegang for unga som uten oss mÄ ut og selge egg eller tigge pÄ gaten/lete etter mat i sÞplla etter andre.

VÊrd og vite at det eneste som gÄr bort av donasjonene er bankgebyrer ved overfÞring av penger, alt det andre gÄr rett til barna og de fattige, hos vÄrs er det ingen dyre administrasjoner eller lÞnninger, alt som kommer inn, gÄr direkte ut til de som trenger hjelp.

HVIS !!! noen skulle Ăžnske og stĂžtte det vi driver med er fĂžlgende info relevant:

Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge sÄ gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formÄlet og alt som mÄtte komme inn pÄ denne kontoen vil bli sendt videre til barna i Filipinene.

Ønsker du og bruke Vipps, sÄ er det mulig, men da mÄ du sende meg en PM her pÄ HFS, sÄ skal du fÄ info som er relevant.

ALLE bidrag er velkommne......... "litt", er MYE bedre enn ingenting.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.185
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Desverre ingen mat oppdatering i dag, men det ser lysere ut for en oppdatering i morgen Onsdag.

Svigermor er forÞvrig pÄ plass I California, hun syntes dog at over en time venting i flyet fÞr takeoff pluss 13 timer og 5 minutter flytid fra Taiwan til San Fransico med turbulens nesten hele veien var slitsomt........ men nÄ kan hun slappe av i 6 uker sammen med barnebarn og oldebarn....... happy days.

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn