HÄper ikke dette er en fullstendig overreaksjon bare pga litt kritikk?
Du kan kalle det hva du vil, men for meg er det hele en kulminasjon av flere ting og dette var drÄpen som fikk begeret til og renne over.......... at jeg skal beklage og si min feil mer enn jeg allerede har gjort er for mye for meg........ at jeg bÞyer hodet EN gang mÄ vÊre nok, at folk skal gni det inn yttligere...... vel, da blir jeg tvÊrr.
En annen ting er at det er vanskelig og fÄ det hele til og gÄ rundt og jeg legger til over 30,000 pr Är fra egen lommebok, dette inkluderer noen andre unger vi sponser ogsÄ, f.eks julematen sist gang sÄ var giverviljen pÄ HFS minimal og det var kun vÄre faste sponsorer som stillte opp.
Jeg henvnedte meg til HÞvdingen om han kunne gi oss litt drahjelp med og vise frem trÄden litt mer en periode slik han hadde gjort tidligere Är, noe han sa han skulle tenke pÄ........ og resultatet var ingenting........ jeg fÞlte sÄ at jeg nÊrmest mÄtte tigge og be i trÄden........ noe jeg motvillig gjorde fordi det var til barn og familier som virkelig trenger all hjelp de mÄtte kunne fÄ....... men jeg liker IKKE og tigge.
Jeg har allerede innformert bestemoren i gÄr kveld og hun har svart i dag at takk for all hjelp og at de ikke helt vet hva de skal gjÞre nÄ og hun lurer pÄ hva galt hun har gjort, men at unga nÄ mÄ prioritere salg av egg og tigging fremfor skole, men det er som forventet, almisser og overlevelse kommer ikke av seg selv.
NÄr det gjelder Len-len sÄ er jo hun en historie for seg selv....... hun kommer innom svigermor en gang eller to i uken og roter i sÞppelet hennes etter noe og spise og tar i mot det svigermor mÄtte ha og gi bort. Len-len har vÊrt veldig glad for og fÄ ris og slikt og sier at hun har fÞlt seg rik hver gang hun har fÄtt en ris sekk og at unga hennes har kunne lagt seg til og sove mette, hvilket hvistnok ikke skjer hver dag, men sÄnn er det, alt har en ende.
Dette med bilder har ogsÄ blitt et Þkende problem i og med at svigermor ikke skjÞnner seg pÄ slikt, bildene jeg har lagt her pÄ siden har bestemoren tatt og sendt direkte pÄ msn til kona, men jeg mÄ hele tiden mase og mase etter bilder og noen ganger fÄr litt sure meldinger om hvorfor jeg spÞr etter bilder hele tiden....... jeg synes selv at det skulle bare mangle at hun ikke kunne sende bilder uten at jeg mÄ mase....... men sÄnn er det, bestemoren har blitt litt bortskjemt av at vi har stillt opp for henne og unga i Äresvis uten opphold en eneste gang.
En siste ting som jeg har litt problemer med og komme over er at for noen Är siden ble min integritet trukket i tvil av et medlem her som hintet frempÄ at jeg lett kunne putte penga jeg fikk inn i egen lommebok og bruke de selv og betale feriereisene mine med.......... den kommentaren har fallt meg tungt for hjerte og jeg har alltid hatt det i bakhodet........ sÄ til han kÞdden...... dra til helvete....... jeg har aldri puttet sÄ mye som en 50 Þre i egen lommebok av hva jeg har samlet inn, MEN JEG (og kona) HAR tvertimot brukt flere hundretusen kroner opp i gjennom Ärene av egen lommebok pÄ projektene mine i Filipinene......... og la meg fÄ lov til og presisere......... det er nÄ 5 1/2 Är siden sist jeg var i Filipinene.
Jeg synes ogsÄ at det er litt spesielt og Þnske andre god jul og god weekend Är etter Är og ikke fÄ noe tilbake....... det er slikt som fÄr en til og fÞle seg spesiell og at ingen gidder og gi en liten hilsen tilbake....... men sÄnn er'e.
Min besluttning nÄ fÄr desverre store konsekvnser for mange, men det fÄr sÄ vÊre....... kamelene er blitt litt for store og svelge.
Litt sprÞtt og tenke pÄ at besluttningen min ble tatt etter at jeg Þnsket vÄre sponsorer og stÞttespillere en god weekend......... fy meg.