Julefest for gatebarn i San Antonio, Cavite City, Filipinene 2024-2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    24/11 250.-
    29/11 1000.-



    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Bildet er rykende ferskt, tatt for 2 timer siden.......det jobbes i kulissene.
    Svigermor, svigerfar, nevøer, nieser.......de har allerede begynt og handle og pakke inn.
    Alle de grønne posene på bildet er for giveaways, det skal litt godteri og ballonger og kanskje en bamse el lign oppi.
    Pallen bak i bildet skal de sprette i kveld, der er det mer til gaveposene.

    Innpakkningsposer 061202019.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Det ble fryktelig stille i tråden, folk flest er vel travelt opptatt med julehandel og diskutere Putin & Donald Duck........ desverre døde donasjonene ut samtidig, men fest blir det uansett.
    5 barn er sikret skolegang, mat og tak over hodet et år til, hadde håpet vi skulle hatt penger til noen flere barn, men inflasjonen og dårlig kurs Nkr verses Peso gjør at det ikke gikk som helt som planlagt i år. Anyway...... snart drar vi bortover selv for og ko-ordinere og hjelpe til med forberedelsene, og så blir det litt ferie på oss også etterhvert. Vi er innvitert med på en resort noen dager for en familie re-union hvor en eller annen riking langt ute i familien som bor i Canada har åpnet lommeboken og leid en hel resort for 300 familie medlemmer...... så det blir antagligvis 299 filipinere og en "kvote-hviting"....... man må alltid ha med minst en hviting så det ikke skal virke rasisitisk ;)...... så da blir det bading og ris til frokost.....jeg kan styre meg for det siste....... men man må jo forsøke og tilpasse seg...... grovbrød med leverpostei til frokost blir det i allfall ikke. Litt morsomt er det at jeg har en svigerfar som har seilet 35 år for Maersk line....... så han vet godt hva lun leverpostei er og han vet også godt hva fleskesteg med brunede kartoffler og brun savs er og hakkebøf med bløde løg ...... hans kommentar er som regel.....nam,nam,nam,nam.
    Er rart med mat og filipinere, de liker mye rart, men skal du ha filipinere på besøk så er gulasj suppe en solid bankers..... det går ned på høykant....... jeg laget en 10l kasserolle med det engang hos svigermor og trodde det ville vare i flere dager...... men nei da, dagen etter hadde alle i familien forsynt seg både en og to og tre ganger....... og hot-sauscen min blir også alltid borte fort.
    Sist gang vi var på Filipinene lokaliserte jeg et par Taco-bell ikke så himmla langt i fra der vi bor.... så skal vel overleve på et vis..... fredags taco'n er i allfall sikret bare jeg får tak i et transportmiddel...... i tilegg har Kfc åpnet i Cavite City i år....... så heart-attack. here I come.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Vanligvis blir det pakket i poser med 3 forskjellige farger, øremerket for en til gutter, en til jenter og en som passer til begge........ og vi har noen pakker til noen av de som ikke helt vet om de er gutt eller jente også, det er noen av de også....... vi inkluderer ALLE.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Det skal i utgangspunktet være 150 innvitasjonskort, men vi har en del ekstra og vi slipper inn opptil 250 barn, det er alltid noen søsken eller fettere eller kusiner, kamerater eller veninner som vil være med og vi forsøker og få plass til alle. MEN...... vi har brukt opp alle middler inklusive kona's og min andel, så det hele begynner og begrense seg selv over hvor mye ekstra vi har råd til...... men en fin og stor fest blir det med masser av giveaways :).
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Ingen donasjoner mottat i Desember.



    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, jo mer vi mottar..... jo flere kan vi hjelpe.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Jippi, i kveld fikk vi første donasjon i Desember, det kommer til og komme godt med.


    500.- via Vipps.


    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, jo mer vi mottar..... jo flere kan vi hjelpe, ingen summer er for små.... eller for store.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Han som donerte 500.- i går kveld ønsker at pengene skal brukes på slippers........ unga trenger noe og gå på, så selvfølgelig skal vi etterfølge det ønske. Blir spennende og se hvor mange par vi får for 500 kroner.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Jippi, i kveld fikk vi første donasjon i Desember, det kommer til og komme godt med.


    500.- via Vipps.
    Og to av våre hard-core givere har fulgt opp med:
    100.-
    og
    200.-
    Det er vi veldig glad for.




    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, jo mer vi mottar..... jo flere kan vi hjelpe, ingen summer er for små.... eller for store.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    I morgen drar vi.......Gjenstående distance: 10263 km, mandag formiddag norsk tid burde vi være fremme i Manila.

    Fikk akkurat SMS med tilbud om å oppgradere til Busniess class........ men jeg sjekket bankkontoen i formiddag og det så mere ut som at vi risikerer og bli nedgradert til ytterst på vingen.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Da ønsker jeg dere en riktig god tur og en solid tommel opp for arbeidet med å spre lysglimt og glede der det trengs.:)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.449
    God tur. Jeg vil nok anta at gaven du får i form av lykkelige barn er stor. Litt til ettertanke for de fleste.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    God tur :)
    Det er en fornøyelse å følge denne tråden.
    Jeg kommer til å fortsette med små drypp inn på konto for denne julefesten.
    Oppfordrer andre som leser denne til å gjøre det samme.
    En hundrelapp i måneden klare de fleste og det utgjør litt i løpet av året som Rudi kan bruke til å spre litt glede.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kos dere der ned - hyggelig å bidra ;)

    Edit: At det går an , auto korrigeringer retter bidra til bedra uten at jeg så det - tro meg Rudi :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kos dere der ned - hyggelig å bedra ;)


    Er det antydninger om et eller annet..... igjen ?
    Nei nei, dyslektiker og skrev feil og ble en meget feil skrivefeil sorry !!!

    Ved retting så jeg at bidra ble rettet til bedra og trolig det som skjedde. Går det an å få slått av dritten. Synes den konstant foreslår feil :mad:
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Endelig fremme på hotellet i Manila etter flyforsinkelser og mye pes. Cathay Pacific's materute mellom Hong Kong og Manila greier de og ha 380 passasjerer i en Boeing 777..... da føler du deg ikke direkte alene...... 80 rader med opptil 10 i bredden i midten av flyet.
    Vi har akkurat vært på McD på minstas kommando og døtta i oss noe usunnt og er nå tilbake på hotellet og nå skal det dusjes og soves.
    Fortsettelse følger.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    From Norway to Philippines with ????????????

    Saying 'Thank you' is not enough to express my gratitude in each year. You have shared ur blessings and showed to us our importance even we are far away from u still, everything is possible to send us your everlasting love....

    Merry christmas Santa????????????. We love you! Enjoy your christmas here in the Philippines with your family and street children♡♡...
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Internett linjen på det hotellet vi er på nå er så dårlig at det ikke nytter og legge ut bilder. Vi har i dag laget liste på 100 familier som bor på/ved søppelfyllinga ved hjelp av Barangay mesteren som skal få Noche Buena pose på kvelden den 23de. Møtte på en gutt i dag som gikk rundt og solgte små egg for 15 pesos pr pose...... han fikk 3 pesos pr pose og måtte selge 42 poser pr dag før han kunne gå hjem til sin bestemor, han er 9 år gammel og må skaffe mat til sin bestemor og hans 4 søsken som er i alderen fra 3 - 12 år, siden han er den eldste gutten er det hans oppgave og skaffe mat på bordet. Faren er narkoman og borte med sin nye "kone" og moren har stukket av med en annen mann......... kona satt og gråt når hun hørte hans historie (og hun gråter ikke ofte)....... vi skal forsøke og hjelpe de litt. Vi har innvitert alle søsknene og bestemora til gatebarnfesten..... så får vi se hva vi har råd til og gjøre.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Et medlem har sagt seg villig til og sponse guttungen med eggene en måneds tid og det er vi veldig glade for. Jeg misforstod forøvrig om moren hans....... hun har ikke stukket av, men sitter i fengsel.... antaglivis fordi hun har drevet med det samme som faren..... drugs ?.... ikke at det gjorde det hele noe bedre.

    Kona sier hun vil adoptere guttungen fordi han er så søt og ydmyk, men slikt lar seg neppe gjøre, men jeg skjønner henne..... det er en riktig så kul liten gutt med et stort smil.



    Jeg driver og prøver og prøver og få lastet opp noen bilder, men nettet her er for tregt, men i morgen skal vi til svigers og der er det mer oppegående internettlinje. Forøvrig er det ikke sikkert at jeg slipper inn på søppelfyllinga fordi Barangay mesteren sier at det ikke er trygt og ha meg der, det er visst mange som går på en del tunge narkotiske midler der....... men vi får se hva som lar seg gjøre...... problemet er jo at jeg synes godt i landskapet, så det kan hende at jeg må la familien ta seg av utdelingen uten meg...... men bilder må det bli.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    I dag har jeg vært ute og shoppet inn slippers. ET medlem ga 500 kroner med ønske om og kjøpe slippers til noen av barna som trengte det, så i dag har jeg vært ute og gått rundt i sisådær 35 graders varme og prutet og undersøkt, den billigste prisen jeg fant på slippers for barn var 59 pesos....... men shame på den som gir opp så lett........ tilslutt fikk jeg hele 76 par for 2500 pesos, dvs ca 33 pesos pr par....... kona var nesten flau....... men når sjefen i butikken fikk høre hva jeg skulle med de så fikk jeg : God bless you på veien ut døra.


    606.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    I morgen tidlig skal det shoppes masse, da skal jeg ut og hente 100 brød og 100 sekker ris og svigermor skal ta seg av kjølevarene, skal prøve og få tatt noen bilder av det også.
    Er litt spendt for morgendagen når vi skal inn på søppelfyllinga, men krysser fingrene for at det går bra.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Vi var også ute og lette etter gutten med eggene og vi fant ham på sin daglige runde, han heter Kai og er altså 9 år gammel. Vi fikk satt oss ned og pratet litt mer med ham i dag...... jo mer du snakker med ham......jo finere unge oppdager du at han er.
    Kona spurte om han ville være med oss til Norge og bo hos oss med oss som mamma og pappa....... han svarte GJERNE.....MEN han kan ikke fordi han må skaffe mat til søsknene og bestemoren.......DET ER GUTTEN SIN DET som tar ansvar og han er bare 9 år gammel.
    De 800 kronene et medlem ga oss øremerket for han skal vi kjøpe mat for til familien, vi starter med en stor sekk med ris og en del pølser og skinke og ost.....litt som Noche-buena, men litt større kvanta. I og med at moren sitter i fengsel og faren er narkoman gir vi IKKE penger, men mat.
    Men igjen........ KAi er bare en sånn kul liten gutt....... han skulle aldri behøvd og være i den situasjonen han er i.


    607.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Ser ikke ut til at det er mange som følger tråden lenger, folk er vel travelt opptatte med seg selv. God jul.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg syns du/dere gjør en fantastisk jobb for barnen, gi deg en klapp på skuldern:) kanske i seneste laget? men ett bidrag kommer.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Dere gjør en kjempejobb men husk å ta vare på dere selv og mellom slagene, dere har tross alt ferie :cool:

    Vi følger med, men neste så jeg ikke tør skrive noe i fall det kommer feil ut.....
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Den følges av meg i alle fall. Jeg synes det er flott at dere står på og gjør det dere kan gjøre for å hjelpe så mange som dere klarer :)
    GOD JUL!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.449
    God Jul, Rudi og familie. Jeg begynner å få litt troen på mennesker igjen. ;)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    I dag har vi vært dypt inne i slummen på søppelfyllinga........ og for og være helt ærlig........fy faen at folk skal måtte leve slik........ jeg er ikke noen sippeguri, men i dag måtte jeg svelge ekstra både en og to og ti ganger for ikke og begynne og sippe. Jeg er første hvite mann som noen gang har sluppet inn der og jeg fikk lov og gå hvor jeg ville inne i shantytownen fulgt av egne søppelfyllingsvakter og en kvinnelig Barangaymester....... og selvfølgelig fulgt av en stabel med unger........ jeg ble møtt med åpne armer og god jul hilsner fra alle hold både fra store og små og mange av de minste kom og tok hånden min og la den på sin egen panne, noe som er og vise den høyeste respekt overfor meg. At jeg fikk lov og gå hvor jeg ville der inne er ikke noe som noen ei heller filipinere generelt får lov til hvis de ønsker og komme levende ut igjen og ganske så unikt. Det viste seg at det bor over 8000 mennesker inne i den shanty townen i forhold som er vanskelig og beskrive....... når jeg beklaget at jeg bare hadde 100 poser med julemat til de........ så svarte de med og unnskylde at de var så mange og de var lei seg fordi jeg var skuffet over ikke og kunne hjelpe flere........ når du får den i fleisen er det vanskelig og holde maska....... men nå etterpå som jeg skriver dette kommer tårene. Dette har vært en av mine sterkeste opplevelser så langt i livet. Ut av respekt for de enkelte legger jeg ikke ut bilder av hvordan det ser ut hos de enkelte rett og slett fordi mange av dere hverken vil tro at det er sant og at det er oppkonstruert..... det er bare så jævelig, jeg klarer ikke helt og fordøye dette enda selv. Kan du f.eks tenke deg et blikkskur på med løse mursteinsvegger på 3x3 meter..... som det bor 15 stykker i og oppå har en annen familie bygget et vaklevorent skur som det bor yttligere 10 stykker i ?..... seeing is beliving, for uansett hvordan jeg forsøker og beskrive det hele så er det ingenting mot hvordan det er i virkeligheten, det er bare utrolig at det går an og overleve der, men så er gjennomsnittsalderen der 28 år....... folk der lever vel egentlig ikke....... de overlever en dag om gangen er vel mer riktig og si. Ikke strøm, ikke vann, ikke kloakk og de bor, går og sover i søppel......behøver jeg og si noe om lukten ?
    Men unga og de 100 som fikk mat var så glade og smilene var store og de bukket og neiet og ønsket meg god jul.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn