juleblot

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Til natta er det juleblot, og da feirer vi at sola snur med sterkmjød og feit mat i store mengder.

Man regner med at de kristne valgte å feire Jesu fødsel på denne tiden for å gjøre det enklere å kristne folket.

Hogg inn.


;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja dette er en viktig feiring. Syltelabber og sterkt øl.
Og her skal det ikke jåles med å drikke øl av glass.
Rett fra flaska !
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Skjerpings. Øl skal nytes fra trakt
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja dette er en viktig feiring. Syltelabber og sterkt øl.
Og her skal det ikke jåles med å drikke øl av glass.
Rett fra flaska !
Hehe.. du gir deg ikke på dette du? :D Føler meg jo ikke så veldig jålete selv om juleøla er i glass jeg..

Hvordan i alle dager får man skummet ut ølet i flaska?

Mvh Vidar P
 
S

slowmotion

Gjest
Til natta er det juleblot, og da feirer vi at sola snur med sterkmjød og feit mat i store mengder.

Man regner med at de kristne valgte å feire Jesu fødsel på denne tiden for å gjøre det enklere å kristne folket.

Hogg inn.


;D
Jepp, det var enklere å "omdøpe" midtvinterblotet til jul. ;)


;)
 
S

slowmotion

Gjest
Jeg foretrekker øl fra glassflaske,
drukket fra stort glass.
Uten skum.  ;)

;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Nja.. problemet er vel at jeg liker en skummende halvliter ;) En deilig topp med skum... oioi.

Mvh Vidar P
Ja det er en sommerdrikk. Utepils, solglitter i havet, nakne dameskuldre. Det er til den årstia.
Blotøl derimot, sterkt mørkt, lav skumtopp som glir ned sammen med ølet, rett fra flaska.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Vanskelig å få tak i en god halvliter med lyst øl som samtidig har en god "creamy head" her hjemme. Savner Carlings og Tennets i så måte. Et lag med bobler på toppen som legger seg etter sekunder er en dårlig etterligning.

En ordentlig "creamy head" skal holde gjennom hele halvliteren slik som på en Guinness.

Men skål for solen lell. Måtte den varme og lyse opp som den pleier til neste år også, og måtte 100.000 kristne bli lettere solbrent før 17. mai.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vanskelig å få tak i en god halvliter med lyst øl som samtidig har en god "creamy head" her hjemme. Savner Carlings og Tennets i så måte. Et lag med bobler på toppen som legger seg etter sekunder er en dårlig etterligning.
Om det er noen trøst (og det er det vel neppe), så har jeg nylig kjøpt Carlings på boks her i Norge, og det blir ikke noe creamy head her heller...

Mitt tips i så måte får vel bli den relativt lett tilgjengelige Boddington... nydelig creamy top som holder hele halvliter'n... med mindre man smatter i timesvis på den da :)

Mvh Vidar P
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jepp, det var enklere å "omdøpe" midtvinterblotet til jul.  ;)


;)
Vel, jul var faktisk det opprinnelige norrøne navnet på midtvintersblotet.... Det ble overtatt av kristendommen og gitt nytt innhold i form av kristi fødselsdag.
mvh
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Ja dette er en viktig feiring. Syltelabber og sterkt øl.
Og her skal det ikke jåles med å drikke øl av glass.
Rett fra flaska !

Når ble ølet brygget på puslete flasker??
 
E

Einstein

Gjest
Hvordan i alle dager får man skummet ut ølet i flaska?

Mvh Vidar P
Holder tommelen foran, rister og lar det sprute rett i munnen. Kanskje ikke like stuerent, men gud så morsomt...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Om det er noen trøst (og det er det vel neppe), så har jeg nylig kjøpt Carlings på boks her i Norge, og det blir ikke noe creamy head her heller...

Mitt tips i så måte får vel bli den relativt lett tilgjengelige Boddington... nydelig creamy top som holder hele halvliter'n... med mindre man smatter i timesvis på den da :)

Mvh Vidar P
Da er det godt å tenke på at et nyt Hotel Opera vokser frem i Kr.sund. Lykke til, jeg kommer på besøk.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Til natta er det juleblot, og da feirer vi at sola snur med sterkmjød og feit mat i store mengder.

Man regner med at de kristne valgte å feire Jesu fødsel på denne tiden for å gjøre det enklere å kristne folket.

Hogg inn.


;D
Jo vi bloter nå til ære for Æsene, og det skal drikkes Jul 24.

Ingen Jesus her, nei.
 
E

Einstein

Gjest
Jo vi bloter nå til ære for Æsene, og det skal drikkes Jul 24.

Ingen Jesus her, nei.
Hørte noen som kalte den lokale elektriker for "Jesus".

Alle hadde hørt om ham, men ingen hadde sett ham.
 

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
Skummet ut ? Hva er problemet ?
Skummet er bare i veien for godsakene!
Blir som når en har truffet en lekker dame og sliter med å komme seg gjennom klesplagg som er i veien!
;D
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Juleøl og gammel reserve er vel og bra til sild og saltmat. Ellers er vin langt å foretrekke.
 
Topp Bunn