Jul med Diana Krall

Vil du feire jul med Diana Krall?

  • Hvem er Diana Krall?

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ja, selvfølgelig! Har ventet lenge på denne plata!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, synes hun burde holdt seg for god til dette!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, jeg er trofast mot Hanne Krogh!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Feirer ikke jul. Jeg er Jehovas Vitne.

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Jeg ser at Diana Krall kommer med juleplate om en måneds tid, http://www.shorefire.com/artists/dkrall/krall_xmas2.html, og jeg blir litt redd!!! Jeg blir redd for at et slikt kommersielt sidesprang skal ødelegge mitt gode forhold til henne :-[. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men juleplater......æææh, ikke helt min greie :-/. På den annen side så er det jo en mulighet for at vi kan få en juleplate det går an å lytte til i år!!?

Hva sier dere? Er vi uforbeholdent glad for at denne plata kommer?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Nei fysjom....jeg syntes den eneste Krall-skiva som har noe som helst musikalsk verdi er den siste, da det både er Tom Waits & Mitchell-låter og solide Costello-spor gjennom hele...ser ut til at det blir med den da. Juleplate....grøss.

O.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.940
Antall liker
32.921
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Juleplate? - håper hun gjør det med glimt i øyet, juleplater er ikke min greie.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Du mangler alternativet "kanskje, om plata er god"
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Du mangler alternativet "kanskje, om plata er god"
Ja, det kan du gjerne si. På den annen side var jeg mest ute etter å finne ut hva folk her mener om juleplater generelt, og med Diana Krall spesielt. Er juleplate en fullt akseptert greie, eller en litt flau vending i karrieren?For å hjelpe deg litt kan vi anta at platen er i sedvanlig god Diana Krall-kvalitet, og utvalget av låter vet vi allerede.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Nå begynner folk å komme hjem fra jobb. Flytter denne til toppen igjen, så får vi kanskje med flere her!?

Mvh. Frank
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Flytter denne opp en siste gang. Kan trenge noen flere stemmer før vi går og kjøper plata, uansett hva vi skulle mene om saken :). Forøvrig er det hyggelig å se at også "vitnene" ferdes her på forumet :D.
 
J

jekri

Gjest
Med så få som stemmer så er sikkert platen drittdårlig ;D
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Sitter nå og hører på "Christmas Songs" med Diana Krall. Platen er ikke drittdårlig. Den er faktisk meget bra, forutsatt at du liker Diana Krall. De tradisjonelle julelåtene er spilt inn i umiskjennelig Diana Krall/Clayton/Hamilton-stil, og lyden er som vanlig veldig bra. Tror denne skal få snurret seg en del i jula :).

God jul :D
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Selv er jeg så dritt lei alle juleplatene som "musikk-fiffen" skal gi ut, og styrer derfor med god margin unna disse.

Selv lytter jeg på de gode gamle, før Hanne Krogh sin tid ;)
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Juleplate????
det er turnoff her i gården.....fysj
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
For meg begynner julen når Sølvguttene synger julen inn og varer helt til påske ... ;)
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Denne plata har snurra en god del ganger i spillern min nå, og jeg syns den rett og slett er "koselig" :).. Men er liksom ikke noe nytt da, er jo bare gamle julesanger med Krall stil.. Og den funker jo bare i en hvis tid...
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Det er sikkert bare Elvis (gubben) som trenger litt lommepenger. :D
 
U

Uno

Gjest
Juleplate? Og jeg som trodde man kunne være med på trekning om faktisk å feire sammen med selve dama. Hun har sannsynligvis mer penger på bok en frua, kunne jeg kanskje vært mer ambisiøs med julegaveønskene.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Nå skal det vel sies at en hver musiker med respekt for seg selv må gi ut et juleplate i løpet av karrieren. Om de kanskje heller burde la være, er en annen sak. Selv får jeg angst av å hære Carola, Hanne Krog eller Elisabeth Andreasen synge julesanger (ja, alle sanger). De er rett og slett en klisjé av seg selv. Og hva med alle disse tenorene? Huff, huff!
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Nå skal det vel sies at en hver musiker med respekt for seg selv må gi ut et juleplate i løpet av karrieren. Om de kanskje heller burde la være, er en annen sak. Selv får jeg angst av å hære Carola, Hanne Krog eller Elisabeth Andreasen synge julesanger (ja, alle sanger). De er rett og slett en klisjé av seg selv. Og hva med alle disse tenorene? Huff, huff!
Bortsett fra det med respekten (jeg mener at enhver artist uten respekt for seg selv etc.), så er vi rørende enige om både tenorer og ikke minst de tre fæle kvinnfolka du nevner. Hanne Krog er muligens en hyggelig dame, men hver gang jeg hører stemmen hennes på radioen så får jeg en stemme inne i hodet som sier: KNUS RADIOEN; KNUS RADIOEN. DEN ER BLITT BESUDLET ;D

Roy
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
Cover på plata er veldig "Julaktig" med stor vekt på ord "Jul".
 

aplodon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2004
Innlegg
135
Antall liker
0
Nå skal det vel sies at en hver musiker med respekt for seg selv må gi ut et juleplate i løpet av karrieren.
En musiker med respekt för sig själv borde väl snarare undvika att ge ut en julplatta.
Och en musiklyssnare med respekt för sig själv borde undvika att köpa den.

Det är bara ett kommersiellt trick för att lura folk på extra pengar. Tyvärr så verkar det lyckas.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
En musiker med respekt för sig själv borde väl snarare undvika att ge ut en julplatta.
Och en musiklyssnare med respekt för sig själv borde undvika att köpa den.

Det är bara ett kommersiellt trick för att lura folk på extra pengar. Tyvärr så verkar det lyckas.
Ironi!
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
En musiker med respekt för sig själv borde väl snarare undvika att ge ut en julplatta.
Och en musiklyssnare med respekt för sig själv borde undvika att köpa den.

Det är bara ett kommersiellt trick för att lura folk på extra pengar. Tyvärr så verkar det lyckas.

Som det meste annet i Hi Fi bransjen.

Dessuten er plata velldig bra. Har spist meg gjennom to måltider med henne så langt. Lutefisk og svineribbe. Svært julete måltid.
 
B

bamsemann

Gjest
Plata er kjempedeilig den, liker du Krall er det bare å løpe og kjøpe...GOD JUL!
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Plata er kjempedeilig den, liker du Krall er det bare å løpe og kjøpe...GOD JUL!
Nei cdofile tendenser har jeg ikke!
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
Hva skal jeg svare hvis jeg vet veldig godt hvem Diana Krall er, men jeg synes at hun er skikkelig dårlig og vil helst ikke at hun skal "plage" verden med nok en utgivelse? ;D
 

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Innlegg
370
Antall liker
1
Har sett på plata med skepsis.. Krall, ja.. Julesanger, vel...

Tenker jeg laster den ned å hører om det er noe å kjøpe..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Juleplaten i år blir enten Diana Krall eller Hans Rotmo.... ;D
 
Topp Bunn