Jubileumsforsterker fra Bladelius!

Norsk Audio Teknikk fyller 30 år i år, og vi feirer med å utvikle et helt unikt produkt i samarbeid med Bladelius.

Det vi vet er at det blir en spesiell Limited Edition analog integrert forsteker, men antallet er ikke bestemt. Det kommer an på interessen for produktet. Vi kan garantere at den vil spille i øverste klasse med tanke på pris/kvalitet, og den vil være eksklusiv kun for Norge.
Modellen vil bli spesialtunet for optimal lydkvalitet, og muligens blir det noen helt nye, unike kretsløsninger utviklet av Mike Bladelius selv. Kun de beste komponenter vil bli brukt. Og som alltid med Bladelius-produktene: Made in Sweden!

Vi har lagt noen kriterier for hvordan forsterkeren skal være. Men en del ting har vi ikke bestemt.


Derfor ber vi om tilbakemelding fra dere på hva dere ville ønske!

Mulige alternativer så langt er:

  • Ren klasse A forsterker med effektmuligheter i området fra 40W til 90W.
  • Klasse AB med effektmuligheter i området fra 150W til 300W.
Hva velger du? Har du andre forslag? Svar på mail eller i tråden på HiFi-Sentralen!

Norsk AudioTeknikk AS
Ullevålsveien 13
0165 Oslo
Tlf: 22200095
Mail: morten@norskaudioteknikk.no
Web: www.norskaudioteknikk.no
Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
Facebook PMC: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/
Skjermbilde (5).png
 

Kommentarer

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.663
Antall liker
3.090
Dette er spennende, Morten! Utrolig god idé :)

Jeg synes alternativet med ren klasse A med effekt i området 40W-90W høres fristende ut. Hvis du i tillegg kan få til balansert kretsløsning – eller i det minste balanserte innganger – skal jeg sterkt vurdere å tegne meg for et eksemplar!
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

reand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2013
Innlegg
295
Antall liker
253
Torget vurderinger
2
Dette er spennende, Morten! Utrolig god idé :)

Jeg synes alternativet med ren klasse A med effekt i området 40W-90W høres fristende ut. Hvis du i tillegg kan få til balansert kretsløsning – eller i det minste balanserte innganger – skal jeg sterkt vurdere å tegne meg for et eksemplar!

Og kanskje vurdere å lage ett penere design volumhjul, enn det avrundede , og en liten indikator, som viser hvor man er hen på ''klokken''. Min smak anyway:)
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Og kanskje vurdere å lage ett penere design volumhjul, enn det avrundede , og en liten indikator, som viser hvor man er hen på ''klokken''. Min smak anyway:)
Mange takk for innspillet. Volumkontrollen er multiturn. Så det er display. Så volumnivået kommer frem der.
Volumknotten skal jeg ta opp. Du ønsker er ren sylindrisk designe?
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Jeg heller vel heller mot en kraftig AB forsterker. Gjerne med relativt høy klasse A drift (trenger litt varme i disse dager). Bør kunne leveres i sort
Mange takk for innspillet Gard (y)
 

Vienna

Medlem
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
44
Antall liker
18
Sted
Narvik
Torget vurderinger
2
Ser for meg en Kl.A fra 40w. Indikator for volum nivå er jo alltids greit. Børstet stål finish er bare nydelig. Bra tiltak Morten
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Ser for meg en Kl.A fra 40w. Indikator for volum nivå er jo alltids greit. Børstet stål finish er bare nydelig. Bra tiltak Morten
Mange takk for forslaget. Det vil være display så volum og valgt inngang kommer opp der.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Dette er spennende, Morten! Utrolig god idé :)

Jeg synes alternativet med ren klasse A med effekt i området 40W-90W høres fristende ut. Hvis du i tillegg kan få til balansert kretsløsning – eller i det minste balanserte innganger – skal jeg sterkt vurdere å tegne meg for et eksemplar!
Mange takk for forslager Egil. Er notert (y)
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Må vel ha RIIA-trinn så den kan selges i kombo med Bergmennene ? :unsure:
Takker for forslaget. Ikke helt bestemt om phono mudul skal bli en mulighet. Kommer an på hva
 

toneset2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Innlegg
200
Antall liker
203
Gratulerer med 30 år! Spennende jubileumsprosjekt, dette. Skulle jeg velge, så støtter jeg forslagene over om klasse AB med høy bias og utskifting av volumknapp. Sistnevnte bør ha litt størrelse og tyngde, slik at man får en følelse av dreiemoment.
 
Sist redigert:

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Gratulerer med 30 år! Spennende jubileumsprosjekt, dette. Skulle jeg velge, så støtter jeg forslagene over om klasse AB med høy bias og utskifting av volumknapp. Sistnevnte bør ha litt størrelse og tygde, slik at man får en følelse av dreiemoment.
Mange takk og takk for et godt forslaget (y)
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Og kanskje vurdere å lage ett penere design volumhjul, enn det avrundede , og en liten indikator, som viser hvor man er hen på ''klokken''. Min smak anyway:)
Har du noen forslag til volumhjul designe?
Jeg synes også det er på tide å bytte den ut.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.835
Torget vurderinger
23
- 30W kl.A (for å holde et slikt unikt produkt unna de Wattnarkomane) 🤭
- 30 stk. NAT Ltd. Ed. ( hvorav en signeres og reserveres @Grumpy 🤭)
- 30.000,- 🤭

I stk. til meg for å bistå i design av volumknapp og generell sweettalking av produktet 🤭
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.835
Torget vurderinger
23
Alternativt;

- 300W kl. D
- 3 stk. (akkurat nok til de tre som kan tenkes å betale hva det skal være...)
- 300.000,-
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Klasse A-B. Ny volumknapp og litt mer spennende design. Dybden bør være slik at den lett passer inn i en normal rack. Kanskje rundt 42 - 45 cm inklusiv volumknapp og høyttalerterminaler.
 

Røkrakare

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2021
Innlegg
121
Antall liker
181
Sted
Haslum
Dette høres lovende ut.
Siden det er ett norsk/svensk samarbeid, men rettet mot Norge, kan kanskje design bli hentet fra noe typisk norsk/skandinavisk/nordisk/ norrøne hint/spor? Eller er det gammeldags tankegang?
 

AV-tuning

Bransjeaktør
Ble medlem
30.10.2023
Innlegg
6
Antall liker
10
Sted
Rygge
Torget vurderinger
0
Gratulerer med jubileet og de beste lykkeønskninger ved Bladelius utviklingen!
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
- 30W kl.A (for å holde et slikt unikt produkt unna de Wattnarkomane) 🤭
- 30 stk. NAT Ltd. Ed. ( hvorav en signeres og reserveres @Grumpy 🤭)
- 30.000,- 🤭

I stk. til meg for å bistå i design av volumknapp og generell sweettalking av produktet 🤭
Vi hadde det til 20 års jub. Så derfor forhører vi oss på hva vil folket ha???

Hvor mange er fortsatt uvisst. Minimum er 10 stk.

Forslag til volumknapp tase imot med takk (y) Du får maile meg de nye takstene. For jeg husker ikke om honoraret er pr. ord, eller bokstav;)
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Klasse A-B. Ny volumknapp og litt mer spennende design. Dybden bør være slik at den lett passer inn i en normal rack. Kanskje rundt 42 - 45 cm inklusiv volumknapp og høyttalerterminaler.
Grunnen til dybden er at trafoen sitter i front og så kjøleribbe for å skjerme best mulig og så sitter alt annet så nærme bakplaten så mulig for å sikre kortest mulig signalvei og minimalt bruk av internkabling.
Vi kan ikke designe et helt nytt kabinett til et så lite kvantum. Det vil rett og slett bli for kostbart.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Som du ser av egendesignet volumeknob, er nok ikke jeg den rette til å foreslå jubileumsdesignet😅

Foretrekker personlig ett sylindrisk design. Også ville jeg vært litt forsiktig med å benytte annen farge på volumhjul enn, selve forsterkerchassiset. Mener noen merker bommer der. Feks Musical Fidelity Nu-Vista 800.2 (sort farge).
Men nå er jo jeg en som har teipet en hvit bit på min Primaluna 400 pre, så jeg er nok ikke noe high-end designemne😂
Mange takk for forslaget. Vi synes også det er på tide og redesigne volumknappen og sort er ikke noe problem👍
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.171
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Klasse A 40w+ (xxl psu) samt sylinderformet volumstyring og helsort børstet stål,count me in!
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

gs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
235
Antall liker
96
Torget vurderinger
4
Gratulerer med 30 år i bransjen.
Håper det blir en kl A amp, blir spennende å følge med.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Gratulerer med 30 år i bransjen.
Håper det blir en kl A amp, blir spennende å følge med.
Mange takk:) Og ikke minst for forslaget. De fleste går for A.
 

Slowrider

Medlem
Ble medlem
20.05.2011
Innlegg
27
Antall liker
114
Gratulerer med 30 år🍻
Håper på en klasse A 40+ med RIAA✌
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.586
Antall liker
3.675
Torget vurderinger
6
Gratulerer med 30 år🍻
Håper på en klasse A 40+ med RIAA✌
Mange takk :) Planen var uten phono. Det er så mange som ikke ønsker det. Derfor heller ikke ønsker å betale for det. Men vi får se hva vi bestemmer oss for og hva det blir. En ting er sikkert. Det vil bli MEGET!!! Ikke minst i forhold til prisen den vil koste!
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.437
Antall liker
12.543
Sted
Sørlandet
30 år - 30 deilige klasse A watt
40 år - 40 deilige klasse A watt

osv.

Gratulerer så mye med 30 år
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.201
Antall liker
2.675
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Sjøl om jeg digger Oden : )

Jeg tror ett bra consept var en bror " under oden .Den burde være balansert , ren brokoblet 200 watt ish 8 ohm me dobbling i lasten .Mulig het for å switche på rear panel low og high idle , 50w klA max .Reint dual mono consept

En god inte grert streamer blir alldi feil ,,, gjerne en AKM s nye velvet chipper , gjerne som options innstikks kort ,,, det samme for Riia

Glemte jeg noe ? , , jo fjernkontroll
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: nat

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.675
Link til alle artikler
261
nat sine annonser
Bransjenyheter
En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

  • 26
De første Bladelius Oden II er i ferd med å bli klare til levering. 85Kg med rå kraft og musikalitet. Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail...
Fortsett
Bransjenyheter
Møt sommeren med godlyd på ørene!

Møt sommeren med godlyd på ørene!

  • 1
Vi har fått inn igjen den meget omtalte Cayin RU7 dongle DAC på lager. (Vi har også fått inn igjen Cayin CD-Mini MK-II. Kr 3.590.-) Prisen er Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang ifra...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 117
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Topp Bunn