Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har dessverre ikke med originalinnspillingene hit terryboy så jeg har ikke fått sammenlignet. Og Communique har ikke kommet enda, men lytteinntrykket er imponerende foreløpig. Mulig jeg tar dem med hjem for en test
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Skikkelig kult å se at du koser deg så stort med anlegg, mat og drikke på hytta.
    Kjøper du du dubletter til å ha på hytta, eller forsøker du å ha ulike plater på de to stedene?

    Ser for meg at det kan være et skikkelig «koseproblem».
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Skikkelig kult å se at du koser deg så stort med anlegg, mat og drikke på hytta.
    Kjøper du du dubletter til å ha på hytta, eller forsøker du å ha ulike plater på de to stedene?

    Ser for meg at det kan være et skikkelig «koseproblem».
    Ja lyden har blitt topp her borte nå. Pbn Montana spiller supert med Gato. Foreløpig er det noen plater her og så en stor plateeske som fraktes frem og tilbake. Ser det blir mye vinyltid her så vi får se etterhvert. Foreløpig er det litt å gjøre mht lagring av plater her. Et skap og et par USM Haller kurver. De nye høyttalerne dine var lekre. Ha en fortsatt god romjul Fosse
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se det ble match Jon. Noen ganger bare klaffer det. Blir trivelig å sees på hytta :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.591
    Antall liker
    11.082
    Toy Lp´n er blitt en slager her i huset. Kos deg i stillheten der borte i de Svenske skoger. Det er ingen grunn til å haste tilbake.:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ja det må vi få til HCS
    Og jeg har alltid likt Yello nlykke Har hørt mest på One Second i senere tid men skaffet Toy da jeg så du likte den. Liker den godt.

    Her har det vært en strålende dag med litt sol og barfrost. Nå har det begynt å snø. Betyr fyr på peisen, en strålende Khiov pressing på anlegget og litt prøvesmaking på julegaver fra noen som mente Armagnac kunne bli litt ensidig.
    655A874E-585A-4A78-8D9A-A8E11C66B381.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Var nesten redd det var blitt obligatorisk med Armagnac only i OVKs rekker, men ser nå at Nlykke i romjulen har tullet i seg litt edel Opplandsk og at du nå har «slått deg på» både calvadosen og grappaen, og er nesten glad for å se at mangfoldet fra drikkevereden nå står i stil med mangfoldet i musikksmaken i den herlige klubben. Har intet mot godt fransk druebrennevin, men begynte å ane at vel mange anbefalinger om sterkt drikke gikk mot armagnac. Selv hadde jeg for julen kjøpt inn og satset på full nytelse av mitt eget twin tower, hvor tårnet til venstre er litt vel mye innpakning og ikke like høyt oppe i smakshimmelen og tårnet til høyre også alt for mye innpakning men et innhold som er en gudegave i forhold til cognacen. Nå ville helsa det slik at jeg så langt ikke får lov å drikke noen av de to enda, da legen kom med århundrets gladmelding om at jeg ikke hadde bukspyttkjertelkreft (som stygge blodverdier og mavesymptomer kunne peke mot), men derimot en fettvevsdannelse på leveren som ga et foreløpig alkoholforbud. Det betyr bare at twin tower må nytes senere i julen, som vel som vanlig varer helt til påske......
    FFA0A8FB-85C7-4CE0-8ABF-0836639028DE.jpg
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det var gode nyheter terryboy og Baron Gaston Legrand holder seg nok til over påske også. Enig i at den er hakket over mang en cognac. Og nå er det konstatert at det er variasjoner innen calvados også, men kanskje ikke like tydelig som med Armagnac
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Måtte selvfølgelig ha med en svensk plate her også før det er på tide å dra hjemover. Hvor ble det forresten av dagslyset? Ble en reprise med Lisa Ekdahl.

    D04E5DAF-EEE4-4C3F-847F-947939402B88.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    2019 går mot slutten. Her hjemme startet dagen med en super studio live innspilling fra Little Big Studios i Liechtenstein. Judith Hill Studio Live Session.

    36869CCB-E42C-4E7A-BF4B-49BD1C7D6586.jpg
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.319
    Antall liker
    2.558
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja det må vi få til HCS
    Og jeg har alltid likt Yello nlykke Har hørt mest på One Second i senere tid men skaffet Toy da jeg så du likte den. Liker den godt.

    Her har det vært en strålende dag med litt sol og barfrost. Nå har det begynt å snø. Betyr fyr på peisen, en strålende Khiov pressing på anlegget og litt prøvesmaking på julegaver fra noen som mente Armagnac kunne bli litt ensidig.
    Vis vedlegget 565071
    Lang hals på den Poli flaska.:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Spennende dame som skal sjekkes ut :) sitter å hører litt på youtube i øyeblikket.
    Ha et riktig godt nyttår Jon

    mvh
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Spennende dame som skal sjekkes ut :) sitter å hører litt på youtube i øyeblikket.
    Ha et riktig godt nyttår Jon

    mvh
    Ja liker denne. Og lyden på platen er super. Godt nytt år til deg også Motoren
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har fått den av en jeg kjenner motoren Tror han kjøpte direkte fra littlebigbeat.com
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.821
    Sted
    Hus
    Kjøpte tre stykker fra det selskapet. Like bra alle sammen :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Kom noe å glede seg til i posten idag.
    AA81321D-67C0-4705-A555-7A0AA0E9735C.jpg

    Har lest mye skryt av Legrand Jazz fra Impex og gleder meg til å ta den med på hytta i helgen. Bare en kjapp tur på jobben i morgen først.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Musikkhelg i Sverige. Varmer opp hus og anlegg. Nærmer seg 20 grader og som seg hør og bør startes helgen med svensk musikk. Om alt fra Opus3 er like bra bør både jeg og andre lete frem fler. Denne er helt super, både musikalsk og kvalitetsmessig.
    F7BBCE60-AAE1-459E-AD4B-002805EAB1C9.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Endelig har jeg fått hørt gjennom Legrand Jazz fra Impex. Strålende. De har gjort en kjempejobb igjen. Og hvilken gjeng han har samlet.
    Selvfølgelig i følge med en god kopp kaffe og et par Impex plater til på vent.
    A2ED60E2-1E73-4DCD-8FAB-3B02DB09A4F8.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner godt at du finner roen i stugan i tre kronor landet. Jeg liker den nøkterne stilen på hytta, og at den faktisk viser helt tydelig hvem som eier den (musikkfreak med sansen for høykvalitets varm og kald drikke). Trenger vel ikke å befale deg å nyte livet og finne roen??!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.406
    Antall liker
    102.424
    Torget vurderinger
    23
    Øyner vi muligheten for utvidet bruk av "gjemmekontor" fremover, Jon?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk terryboy Koser meg i roen her. Og Sluket Jeg har mer tro på gjemmekontor enn hjemmekontor:rolleyes:
    Noen bilder for å bevise at det faktisk er flere rom en musikkrommet som brukes. Det var spisestue der anlegget står men kjøkkenet er hyggelig med ovn og utsikt mot vannet så rommet med spisebordet ble til overs. Flaks.
    7BC5CEB4-D048-49D0-85CA-F00D538800C0.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Endelig har jeg fått hørt gjennom Legrand Jazz fra Impex. Strålende. De har gjort en kjempejobb igjen. Og hvilken gjeng han har samlet.
    Selvfølgelig i følge med en god kopp kaffe og et par Impex plater til på vent.
    Vis vedlegget 567784
    Man har det "grusomt" i østerled ser jeg :cool:
    Om du ikke har syv ville hengende etter deg, og akutt behov for å rekke "kontortiden" i ditt gjemme, så sving innom Særp.
    Her oppe i Klokkerskogen finnes god kaffe, og nede i byen ligger Retro Vinyl ;-)
    Jeg lover og ikke friste med armagnac :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det går på et vis her Powerpoint
    Og en tur til Sarp hadde vært hyggelig. Takk for invitasjonen. Kjører stort sett om Ørje, og i morgen har jeg en middagavtale med noen i neste generasjon, og det er en eller annen fotballkamp som setter tiden. Er jo ikke lange biten fra Kolbotn heller, samme fylke til og med. Og du er hjertelig velkommen innom du også
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det er noe magisk ved å sitte ved kjøkkenbordet med en god kopp kaffe og se solen stå opp
    CB0528E5-CFCF-4637-B649-FB99928E5943.jpg


    Nå fortsetter formiddagen med Dire Straits før det er på tide å bevege seg hjemover igjen. Endelig en dag der det er mulig å vise Grumpy hvordan racket ser ut i dagslys
    912F498E-94A8-4AC8-B2B1-BB58B6D377BE.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Viste ikke at du vår så poetisk og romantisk Sluket Får nesten tårer i øynene. Du må prøve å lure med deg de to andre i GGG bortover til våren og se hvor fint det er her. Det er jo tross alt de som står for halvparten av anlegget her.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Vad heter stedet hytta ligger Jon? tenkte kolla lite google maps og sykkel veier:)
    Stedet heter Skagersvik. 5 min fra Gullspång med butikk og systemet.
    Om du skal sykle med GGG så finnes det en dresinbane her der noen kan sykle og noen se på utsikten
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.406
    Antall liker
    102.424
    Torget vurderinger
    23
    Viste ikke at du vår så poetisk og romantisk Sluket Får nesten tårer i øynene. Du må prøve å lure med deg de to andre i GGG bortover til våren og se hvor fint det er her. Det er jo tross alt de som står for halvparten av anlegget her.
    Will do! Er svak for slike romantiske "torp" - Sverige er bæltrivelig!
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Og hva er "dommen" over Dire Straits i dagslys?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har kun hatt Brothers in Arms fra MoFi. Kjøpt for noen år siden. Dessverre med feil, og ikke flere igjen i hylla den gang. Siden har jeg skaffet mye DS på tape. Men hva gjelder vinyl har jeg funnet en del tyske pressinger å være svært gode. Disse har jeg også funnet til latterlig lite penger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Superflott feelgood tråd Jon. Her er det alltid hyggelig å være innom :)

    Har tenkt en stund på å skaffe meg en Levin platebørste som jeg ser du har noen av. Har forsøkt å google litt og ser mange selger de, men hvor har du god erfaring å kjøpe de fra?

    -Stein Ivar
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Superflott feelgood tråd Jon. Her er det alltid hyggelig å være innom :)

    Har tenkt en stund på å skaffe meg en Levin platebørste som jeg ser du har noen av. Har forsøkt å google litt og ser mange selger de, men hvor har du god erfaring å kjøpe de fra?

    -Stein Ivar
    Tusen takk. Og børstene har jeg kjøpt direkte fra Levin Design. Om du kjenner noen som skal på messe i München er det nok den rimeligste måten å skaffe en. De er stort sett på alle de tyske messene. De lager både kabler, tonearmer, platematter og høyttalere også.
    5CF7493E-94E5-435F-A265-2BB675A4507A.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn