Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Helt grei anbefaling det! Skal lurke litt rundt og se hvor den er tilgjengelig ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.112
    Tusen takk for en deilig lunsj, nydelig vin og fin anleggs demo i går! Dette anlegget har potensiale! Etter og ha fått høytalerne opp på stativer, falt jo så mye på plass. Må si at jeg var meget overrasket over hvor behagelig anlegget spilte. Når jeg hadde Densen i sin tid slet jeg med en noe hard og pågående spillestil. Den eksisterte ikke her! Tok noen bilder jeg håper det er greit at jeg legger ut.

    IMG_1583.jpg



    IMG_1584.jpg



    IMG_1586.jpg



    IMG_1587.jpg



    IMG_1590.jpg



    Neste gang får du komme over til meg og så er det min tur til og kanskje overraske deg med noe god vin . . .:cool:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.504
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg tenker over det Nlykke, så var vel vi historisk sett de aller første OVKerne som tråkka over terskelen hos Jon i går ...noen steinkast fra hjemmet til Roald Amundsen. Jaja, steinkast og steinkast fru Blom. Okkesom, var de siste parhundre meterne å regne for den glatteste isbreen jeg har vært borti. Værst var kanskje «nedturen» til bilen med ett stykk Nlykke på glattisen med proppfylt kropp fra husets diverse utsøkte rødvinsbøtter fra svunnen årgang. -Men, vi kom da ned på et vis, nogenlunde hel i skinnet.

    Allikevel var for- og ettermiddagens høydepunkt en nydelig lunsj, slik lunsj skal være - takk - og dernest mer årgangsserving av både flytende musikk og ditto fludium. Takk igjen Jon for at vi fikk komme og at du a) delte din musikk med oss, b) sløste bort sååå mye årgangsvin på Nlykke. Dette var KANNNON fra A-Å!

    8B4EC507-10D8-4912-833B-3197488D26AB.jpg

    (F.v. Jon, Nlykke)

    DD8C8807-6C81-41C8-BC25-70AD398ABE57.jpg


    676C0605-0BFA-4B9E-A95E-61C0AE39AAA2.jpg


    PS! Kos deg med platene fra Khiov/Pallas. De er over gjennomsnittet og litt til.

    PS2! Den platebørsta fra Levin falt jeg veldig for. Den virket effektiv og var behagelig å bruke. Mon tro om ikke en slik havner her også :)
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for hyggelige ord. Prioriterer nok vinyl fremfor strøsand.
    Fordelen med vin var jo at jeg fikk sendt med en plate til nlykke. Ikke sikkert det hadde gått uten.
    Tusen takk for denne japanske perlen Grumpy. Det satt min lille jazzsamling stor pris på.

    6E9A4DA7-4605-47DE-8D76-9064B3708EA1.jpg


    Og som du ser er det nok mulig å klare en reprise når isen har gått...
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nais selskap.

    Det slår meg at de fleste av disse besøke-hverandre utfluktene involverer vinyl/analog-avspilling. Muligens jeg tar feil, og at det er helt tilfeldig. Eller....???
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ser sånn ut for meg også vinagunner. Jeg har bare vinyl så for meg er det et enkelt valg.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Tusen takk for hyggelige ord. Prioriterer nok vinyl fremfor strøsand.
    Fordelen med vin var jo at jeg fikk sendt med en plate til nlykke. Ikke sikkert det hadde gått uten.
    Tusen takk for denne japanske perlen Grumpy. Det satt min lille jazzsamling stor pris på.

    Vis vedlegget 478886

    Og som du ser er det nok mulig å klare en reprise når isen har gått...
    Castell'in Villa i kassevis... Bra vin! En av de beste Chianti classico. :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.408
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gott å se att vi blir fler repsresentanter i OVK här på sydsidan!

    Och bra med bilde av Jon, nu vet jag vem jag ska efter i ostdisken på Kolbotn torg :cool:
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.311
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med egen tråd Jon! Vi har jo kommunisert endel på sos.media og har begge stånde invitasjoner til demo:) Virkelig lekkert oppsett du har og forsterker og høyttalere etter min smak he he. Pøs på med bilder og så tar vi en demo i nær fremtid:)

    PS! Er 311 plassert på stativer permanent?

    Mvh
    Ronny
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd Jon! Vi har jo kommunisert endel på sos.media og har begge stånde invitasjoner til demo:) Virkelig lekkert oppsett du har og forsterker og høyttalere etter min smak he he. Pøs på med bilder og så tar vi en demo i nær fremtid:)

    PS! Er 311 plassert på stativer permanent?

    Mvh
    Ronny
    Ja vi må gjøre alvor av det snart. 311 er ikke på stativ permanent enda, men lyden vokste. Testet med de gamle premium 1.2 stativene og de er litt spinkle. Blir noe å tenke på fremover. Lytteavstanden krymper jo også.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    PS2! Den platebørsta fra Levin falt jeg veldig for. Den virket effektiv og var behagelig å bruke. Mon tro om ikke en slik havner her også :)
    Ja den platebørsten liker jeg godt. Både effektiv og den ser bra ut.

    D9303337-D3AF-41C0-A4FD-1827F23299B0.jpg


    Fikk en hyggelig hilsen fra hifi messen i Hamburg i dag fra Dirk Räke fra Transrotor og Kim Levin fra Levin Design. Selv spilleren min har de fått med. Alltid hyggelig når de tar sg tid til å hilse til fornøyde kunder.

    9DCC907B-3C80-4634-B616-F08DCC15D86E.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Melody Gardot slipper live boxen Live in Europe nå. Sitter å hører litt mens ulike måter å dempe høyttalere på reolen testes. Tror nesten nlykke og Grumpy får rett i at høyttalerne bør på stativ for å unngå lydsløyfe. Får det ikke helt bort foreløpig.
    Og da blir USM Haller for bred. Må tenke nytt. Enten må den bygges om eller ta en tur på Finn. Sjekker både hvor man finner spesialverktøy for ombygging og vurderer alternative reoler for plassering av spiller. Liker ikke tradisjonelle hifi rack spesielt godt så det er litt letejobb for å finne gode alternativer.

    35F8C851-5427-495C-B887-65A7271B355E.jpg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg vurderte USM i flere omganger men var skeptisk. Tok sjansen nå sist jeg byttet rack. Platene «synger» en del og bør dempes etter mitt skjønn. Dette kan løses ved bøker, og nå senest har jeg begynt å lime bitumenplater på de, det hjelper betraktelig. Har også vurdert å lime på kryssfinér. Jeg får ikke sjelero slik det står hos meg og kommer til å kjøre på med bitumen/asfalt overalt jeg kommer til på undersiden. Mulig jeg bestiller flere avstivinger også. Bergmann er så tung at topplata bøyer seg. Eller så dropper jeg estetikken og kjører på med ekstra plate under.

    Var jeg deg ville jeg definitivt gått for separate stativer til høyttalerne.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ja nye stativer er bestemt. Litt større Piega med mer luft bak lager en vibrasjon og brum som forsvant da vi testet stativene til de gamle høyttalerne. Pga den korte lytteavstanden blir USM for lang. Alternativet er å fjerne en del på USM om jeg finner ut hvordan. 80 cm lang umbraco er jo ikke helt standar verktøy. Alternativet er å se på noe annet. Mulig Clic eller Spectral skal vurderes. Ser fortsatt ut som et møbel i hvert fall. Vil nok savne utseendet på USM.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Demontere USM er null stress, men du trenger spesialverktøy, Studio M3 fikser det.
    Demping lar seg løse med bitumen fra Biltema for noen hundrelapper. Personlig liker jeg 750 bredden, mye enklere å komme til enn i Click som ofte ble trangt, men her hos meg er det utstyr som skifter plassering støtt og stadig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har du Highway companion Jon?
    Ja jeg har den. Lenge siden jeg har hørt den, men den er neste i boksen. Fikk forresten tak i Mudcrutch2 for et par dager siden. Har ikke hørt den enda men det er den sist platen han har laget.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Og da blir USM Haller for bred. Må tenke nytt. Enten må den bygges om eller ta en tur på Finn. Sjekker både hvor man finner spesialverktøy for ombygging og vurderer alternative reoler for plassering av spiller.
    Biltema har i allefall løsningen; Unbrakonøkler med T-håndtak, 6 stk. - Unbrakonøkler - Biltema
    Hvordan vet du det, har du prøvd?
    De blir nok for korte. Og jeg mistenker at jeg trenger spesialverktøy. Tror mine kiler er første generasjon som er litt vriene å løsne selv om det skal gå med en skrutrekker.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slik skal det være. Så gode stativhøyttalere fortjener nettopp det, gode stativer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Og da blir USM Haller for bred. Må tenke nytt. Enten må den bygges om eller ta en tur på Finn. Sjekker både hvor man finner spesialverktøy for ombygging og vurderer alternative reoler for plassering av spiller.
    Biltema har i allefall løsningen; Unbrakonøkler med T-håndtak, 6 stk. - Unbrakonøkler - Biltema
    Hvordan vet du det, har du prøvd?
    Hei Fosse,

    Nei har ikke prøvd (enda), men det er vel dette verktøyet som benyttes ved montering av USM Haller ref. Martin.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Flott! Og takk for info, det var nyttig å vite.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Hei Fosse,

    Nei har ikke prøvd (enda), men det er vel dette verktøyet som benyttes ved montering av USM Haller ref. Martin.
    Takk for tips. Trodde jeg trengte en lengre umbrako nøkkel men da tester jeg før jeg kjøper et dyrt sett fra Tyskland.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Denne har jeg ventet på en stund etter å ha sett Munroe Knutsen live et par ganger i fjor. Og idag kom den ut. Da er det klart for helg

    Vis vedlegget 477541

    Her fra Rockefeller i høst. Oppvarming for Paradise.

    Vis vedlegget 477547
    For noen år siden maste jeg litt på Munroe om nyinnspilling av "FTS" etter å ha hørt henne gjøre en rå versjon av denne med Knutsen/Hausken/Myhre. Er på platen og ble spilt på "slippkonserten" på Kulturhuset i går. Klokt valg å trosse restene av forkjølelsen og å komme seg ut.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Hei Fosse,

    Nei har ikke prøvd (enda), men det er vel dette verktøyet som benyttes ved montering av USM Haller ref. Martin.
    Takk for tips. Trodde jeg trengte en lengre umbrako nøkkel men da tester jeg før jeg kjøper et dyrt sett fra Tyskland.

    Bare hyggelig! Har nylig gått til anskaffelse av USM Haller, så har mottatt instruksjoner fra Martin på hva som trengs for "hjemmemontering".

    Martin/Studio M3 forhåndsmonterer skuffene til meg. Da er det bare å skru rørene på møbelet med en lang unbrako med T- Håndtak i str 4 med "kulehode" på enden.
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt dagen på å demontere USM reolen. Takk for tips Fosse og Aircanada for tips. Demonteringen gikk med en vanlig 4 og 5 mm umbraco. Tror USM Haller blir en stund til mens jeg ser på alternativer.

    Stativene som startet det hele

    5C74EF53-83A8-4788-9EA5-E762DBECCD8C.jpg


    Plassert og vatret og klar for litt demping

    0DA20E02-F5B2-49F7-A341-17CF33DB308B.jpg


    Og kabler

    49619277-C5CD-43C4-9F50-758BFAFC7B5B.jpg


    Siste finjusteringer

    1E178C34-03E0-4C4D-A06F-072B68BC62BE.jpg


    Og nå er det klart for test med George Harrison og Cloud Nine

    F2653A10-C05E-454F-A66D-B8341E6CE754.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn