Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    He he! Nå juksa du bort bildet, men fin tråd likevel. Ha et godt selskap!
     
    Sist redigert:

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    No bad feelings her:) Kona er borte, øl på bordet og Savoy Brown på spilleren. Og så jeg bildet for meg og fikk litt medlidenhet for Debbie:cool:
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Bruker søndag formiddag med Steve Winwood live. Gleder meg til å oppleve ham sammen med Eric Clapton til sommeren. En viss likhet på albumcover også selv om det ikke er samme maler.
    209AEBCC-2833-4518-8A41-A50D7891E617.jpg
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Bruker søndag formiddag med Steve Winwood live. Gleder meg til å oppleve ham sammen med Eric Clapton til sommeren. En viss likhet på albumcover også selv om det ikke er samme maler. Vis vedlegget 475856
    Liker Winwood veldig godt! Første plata til Traffic, Mr Fantasy, er helt magisk. Helt utrolig at Winwood bare er en 17-18 år når den blir spilt inn.
     

    usse

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    16
    Lækkert setup.. Er vild med dine højttalere.. de spiller fantastisk.. Hvad hedder det "hifi-rack" møbel du har ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Liker Winwood veldig godt! Første plata til Traffic, Mr Fantasy, er helt magisk. Helt utrolig at Winwood bare er en 17-18 år når den blir spilt inn.
    Den har jeg ikke hørt. Takk for tipset. Denne live platen var super. Gleder meg til å se ham i London
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Liker Winwood veldig godt! Første plata til Traffic, Mr Fantasy, er helt magisk. Helt utrolig at Winwood bare er en 17-18 år når den blir spilt inn.
    Den har jeg ikke hørt. Takk for tipset. Denne live platen var super. Gleder meg til å se ham i London
    Anbefaler også andre Traffic-album, John Barleycorn must die f. eks. Misunner deg den kommende konsertopplevelsen.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Formiddagen er brukt til husarbeid. Halvveis med å vaske alle Tom Petty platene

    737C8961-5B87-469D-BD68-5E090F091DBA.jpg


    Nå er det på tide med en pause med Echo. Vanskelig å velge en Petty favoritt, men denne liker jeg godt

    986E5F00-5F96-4986-8405-F152290DBE8F.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Finnes ikke bedre start på en søndag enn en god kaffe og platespilleren på 45rpm. Trengte litt piano i innlyttingen av de nye høyttalerne. Denne 45 pressingen fra Impulse er super. Og de små Piegaene imponerer stadig.

    70CAC9FF-36B3-4FB3-A560-5D4A9B2FBC80.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lekkert, Jon.
    Ser at du bruker USM. Har du gjort noe tiltak for å demppe metallplatene?
    Og god søndag! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Lekkert, Jon.
    Ser at du bruker USM. Har du gjort noe tiltak for å demppe metallplatene?
    Og god søndag! :)
    Har ikke gjort noe spesielt med hyllene. De er jo ikke veldig dype så de er relativt stabile. Høyttalerne står på føtter av sorbothane. God søndag til deg også:)
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Denne har jeg ventet på en stund etter å ha sett Munroe Knutsen live et par ganger i fjor. Og idag kom den ut. Da er det klart for helg

    C0518A6C-31C6-4FBF-8524-C79B3417F704.jpg


    Her fra Rockefeller i høst. Oppvarming for Paradise.

    0FA23B56-14A3-457D-862E-61E535D27208.jpg
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Herlig spiller, flott anlegg ... og sunne interesser: hva annet kan vel slå vin enn vin & vinyl :cool:

    Gleder meg til en lytteseanse, en eller annen gang!

    Og velkommen som medlem i OVK!

    Cheers!
     

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Dro kjensel på platespiller og høyttalere fra instagram.
    Flott tråd, mye pent utstyr og flotte pressinger av skivene.
    Er ikke så aktiv her, mer tid blir brukt på å flippe skiver for tiden. Kanskje min gamle tråd skulle graves fram igjen.
    ( rock clashba-clash` musikkliv).

    @jornerjo - insta
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Dro kjensel på platespiller og høyttalere fra instagram.
    Flott tråd, mye pent utstyr og flotte pressinger av skivene.
    Er ikke så aktiv her, mer tid blir brukt på å flippe skiver for tiden. Kanskje min gamle tråd skulle graves fram igjen.
    ( rock clashba-clash` musikkliv).

    @jornerjo - insta
    Tusen takk. Så tråden var aktiv igjen. Skal se nærmere på den
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Herlig spiller, flott anlegg ... og sunne interesser: hva annet kan vel slå vin enn vin & vinyl :cool:

    Gleder meg til en lytteseanse, en eller annen gang!

    Og velkommen som medlem i OVK!

    Cheers!
    Tusen takk. Alltid hyggelig med besøk i det lille lytterommet. Feiret medlemskapet med et par nye plater idag.

    875D68A8-8A3D-4BB0-9C04-3FE7BA1B90C6.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du får rapportere hvordan Layla låter.
    Mitt gamle ex låter ikke bra, så den kan være aktuell på mofi hvis den er god.

    Hvis du liker Bitches Brew, kan jeg anbefale LIVE EVIL på Music on Vinyl.
    God kvalitet, vettug pris, 349,- dbl LP på Dipper.

    2167_foto1_product_groot.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Skal gi deg tilbakemelding når den er testet Blues
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Miles er bra Jackx. Fant denne hos Thegarden. Tror kanskje det var siste
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bryter inn litt her,håper det er greit :)
    Hvilken Miles Davis album må en bare ha?

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Bryter inn litt her,håper det er greit :)
    Hvilken Miles Davis album må en bare ha?
    Er nok mange meninger om det. Vet om flere jeg kan tenke meg å høre.
    Her har jeg foreløpig Milestones, Tutu og Kind of Blue. Må finne Decoy. Den hadde jeg forrige gang jeg samlet på 90 tallet, men den er nok ikke blant må ha skivene. Ellers er jo Live Evil et godt tips. Det skal jeg sjekke nærmere. Birth of Cool, Sketches of Spain, E.S.P. og Miles Smiles er noen av de andre jeg skal vurdere fremover.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Du får rapportere hvordan Layla låter.
    Mitt gamle ex låter ikke bra, så den kan være aktuell på mofi hvis den er god.

    Hvis du liker Bitches Brew, kan jeg anbefale LIVE EVIL på Music on Vinyl.
    God kvalitet, vettug pris, 349,- dbl LP på Dipper.

    Vis vedlegget 478071
    Bare en liten note angående coverart her på Live Evil og Bitches Brew: se også Abraxas av Santana. Det er samme kunstner, Mati Klarwein som står bak.

    2152_2.jpg
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Bryter inn litt her,håper det er greit :)
    Hvilken Miles Davis album må en bare ha?
    Er nok mange meninger om det. Vet om flere jeg kan tenke meg å høre.
    Her har jeg foreløpig Milestones, Tutu og Kind of Blue. Må finne Decoy. Den hadde jeg forrige gang jeg samlet på 90 tallet, men den er nok ikke blant må ha skivene. Ellers er jo Live Evil et godt tips. Det skal jeg sjekke nærmere. Birth of Cool, Sketches of Spain, E.S.P. og Miles Smiles er noen av de andre jeg skal vurdere fremover.
    Miles Davis er jo flere perioder. Før Kind of Blue har han fem legendariske plater på Prestige, Cookin', Steamin', Workin', Miles og Relaxin'.

    Etter Kind of Blue i 1959 og den første store kvintetten med bl a John Coltrane, kommer en periode med samarbeid med Gil Evans som orkestrerer musikken, som Sketches of Spain, Porgy and Bess. Så kommer den andre store kvintetten med Hancock, Williams, Carter bl a. ca 65-69. Dette er litt mer krevende jazz, f. eks Sorcerer, Nefertiti. Fra 1967 begynner han å utforske elektrisk jazz med In a silent way som ender opp med Bitches Brew. Senere fram mot midten av 70-tallet kommer elektrisk jazzrock/jazzfunk ref On the Corner og Jack Johnson.

    Hvis man ikke kjenner Miles særlig, tenker jeg det er greit å starte med Prestigeinnspillingen, Kind of Blue og kanskje noen fra Gil Evans-æraen. Så kan man forsøke seg på litt mer avansert ting etterhvert. Hvil man ha i den mer rocka stilen bør man lytte til Bitches Brew og In a silent way, den siste noe mer stillferdig enn BB.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bryter inn litt her,håper det er greit :)
    Hvilken Miles Davis album må en bare ha?

    mvh
    Stikk en tur innom Bare Jazz. Der har Bodil en boks som dekker så og si alt fra starten på femtitallet til rett ut på sekstitallet. Det er ti CD-er som inneholder enda flere album siden de opprinnelig var på vinyl. Det betyr at noen av albumene er delt mellom to CD-er, noe som er litt irriterende siden du må skifte for å høre side to fra vinylen, men kanskje det også er en passende pause midt i et album. Koster bare 200 kroner. Da kan du enten la den tidlige Davis være representert med den boksen eller bruke den til research for hva du ønsker på vinyl eller enkle CD-er. De fleste har vel noen overlaps, jeg har i alle fall Kind of Blue og Sketches of Spain som overlapp i både enkeltdisk og i boksen. Boksen mangler såvidt jeg husker Someday My Prince Will Come, så kjøper du det albumet og den boksen er de periodene i Davis karrière nesten komplett dokumentert for til sammen 300 kroner pluss.

    Etter det kan du fokusere på den elektriske og grensesprengende Davis. Du har jo sluppet billig unna til nå så da kan du fleske til med Bitches Brew, Tutu og et par til for å få litt bredde i utvalget. Time After Time finner du på You're Under Arrest fra 1985. Liveopptaket er fra det året jeg så ham i Grieghallen, en gigantisk opplevelse. :cool:

     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bryter inn litt her,håper det er greit :)
    Hvilken Miles Davis album må en bare ha?

    mvh
    Stikk en tur innom Bare Jazz. Der har Bodil en boks som dekker så og si alt fra starten på femtitallet til rett ut på sekstitallet. Det er ti CD-er som inneholder enda flere album siden de opprinnelig var på vinyl. Det betyr at noen av albumene er delt mellom to CD-er, noe som er litt irriterende siden du må skifte for å høre side to fra vinylen, men kanskje det også er en passende pause midt i et album. Koster bare 200 kroner. Da kan du enten la den tidlige Davis være representert med den boksen eller bruke den til research for hva du ønsker på vinyl eller enkle CD-er. De fleste har vel noen overlaps, jeg har i alle fall Kind of Blue og Sketches of Spain som overlapp i både enkeltdisk og i boksen. Boksen mangler såvidt jeg husker Someday My Prince Will Come, så kjøper du det albumet og den boksen er de periodene i Davis karrière nesten komplett dokumentert for til sammen 300 kroner pluss.

    Etter det kan du fokusere på den elektriske og grensesprengende Davis. Du har jo sluppet billig unna til nå så da kan du fleske til med Bitches Brew, Tutu og et par til for å få litt bredde i utvalget. Time After Time finner du på You're Under Arrest fra 1985. Liveopptaket er fra det året jeg så ham i Grieghallen, en gigantisk opplevelse. :cool:

    Takker :) må bare få hjem de platene som er bestilt så tar jeg det derfra.

    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Boksen jeg omtaler er denne.

    4962.jpg


    Og den inneholder følgende 21 Miles-album:

    "Blue Period" (1951) - "Young Man With A Horn" (1952) - "Miles Davis Plays The Compositions Of Al Cohn" (1953) - "Miles Davis Volume 2" (1953) - "Miles Davis Volume 3" (1954) - "Classics in Jazz" (1954) - "Blue Moods" (1955) - "Workin' With The Miles Davis Quintet" (1959) - "Cookin' With The Miles Davis Quintet" (1957) - "Steamin' With The Miles Davis Quintet" (1961) - "Relaxin' With The Miles Davis Quintet" (1958 ) - "The New Miles Davis Quintet-Miles" (1956) - "Collectors Items" (1956) - "Blue Haze" (1956) - "Ascenseur Pour L'échafaud" (1958 ) - "Porgy And Bess" (1958 ) - "Miles Ahead" (1957) - "Sketches Of Spain" (1960) - "Miles Davis In Person At The Blackhawk, San Francisco" Vol. 1 (1961) - "Miles Davis In Person At The Blackhawk, San Francisco" Vol. 2 (1961) - "Kind Of Blue" (1961)

    Kjekt å vite for flere dette, når vi ser på hvor dekkende det er for hans viktige innspillinger fram til 1961, og noen velvalgte livealbum i tillegg. Hele 21 originalalbum til sammen. Er nesten en no brainer å enten stikke innom Bare Jazz for en kopp espresso og denne boksen, eller sende en bestilling på nettet. Ser den går for litt mindre på nettsteder i utlandet, men er du i Oslo så spises prisforskjellen nok opp av frakten.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tror jeg må ha den,skulle bare ønske det hadde vært vinyl? hvem selger denne pakken?

    Takk for tipset :)

    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Flot tråd Jon,
    Artig lesning.
    Fine bilder du tar, gir inspirasjon til å faktisk bruke den ekstra tiden til planlegging av et fotomotiv

    Måtte legge deg til på Insta som de unge sier.

    Takk.

    Ps, beklager OT i Miles sagaen

    P.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Flot tråd Jon,
    Artig lesning.
    Fine bilder du tar, gir inspirasjon til å faktisk bruke den ekstra tiden til planlegging av et fotomotiv

    Måtte legge deg til på Insta som de unge sier.

    Takk.

    P.
    Takk skal du ha. Flott liten bil du har
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn