Jons Bang & Olufsen univers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Lenge siden forrige oppdatering her.

    Som far til små barn, og arbeidsmaur i åpent kontorlandskap, så blir det mye bruk av headsett og ørepropper.

    Jeg har fra tidligere i samlingen min de eminente Beoplay H95 og nesten legendarisk Beoplay H6 headsettene, og i tillegg har jeg Beoplay E8 2.0 ørepropper.

    Men nå kom jeg over en god deal på på de nyeste Beoplay EQ earbudsene med aktiv støydemping.
    Dette er den nylig lanserte toppmodellen av earbuds fra hoffleverandøren min Bang & Olufsen
    Så da måtte jeg bare slå til.
    Regner med at de kommer til å gjøre en god jobb med å stenge ute plagsomme kollegaer på jobb og barn på hjemmebane 😅

    20211119_215842.jpg



    Etuiet som også fungerer som lader og batteribank er utrolig lekkert utført i eloksert aluminium.

    20211119_215822.jpg

    Rukket lite lytting hittil, men det lille jeg har testet de er særdeles overbevisende.
    Tenker dette blir bra.



    Ellers koser jeg meg glugg ihjel med sommerens store oppgradering, Beolab5.
    Nå er inne og hifisesongen godt i gang, så jeg får endelig brukt disse fantastiske høyttalerene endel, og de er bare virkelig noe for seg selv.

    20211119_221153.jpg


    Kan ikke helt skjønne hvordan jeg kan toppe disse høyttalerne noen gang, selv om jeg selvfølgelig kan drømme om både Beolab 50 og 90. Men da må faktisk telefonen fra Hamar komme først!
    Men slik som jeg ser det nå blir disse stående til "evig tid".
     
    Sist redigert:

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Fryktelig lenge siden siste oppdatering her. Mye har skjedd med utstyr, og det meste er vel byttet ut siden sist!

    Men nå er det en rolig kveld i stuen med godmusikk fra BL18

    20240120_204839.jpg


    Beosound Theatre og BL18 kom inn i stuen for et drøyt år siden og har tatt over som hovedanlegg i huset etter at BL5 ble solgt.

    BL5 er med god margin de beste høyttalerne jeg noen gang har hatt i hus, men på et dedikert rom i huset ble de dessverre ikke brukt så mye som de fortjente.
    Så da B&O for ca 1,5 år siden lanserte den nye Beosound Theatre hoppet jeg på og slo til.
    I den har jeg da en komplett surroundprosessor, streamer og senterhøyttaler i stuen.
    Og tilknyttet Theatre har jeg da hengt opp mine Beolab18 som fronter.
    Vurderte BL5 I stuen i lag med Theatre, men med små barn i hus så tør jeg ikke å ha slike store gulvstående høyttalere plassert i et rom som både store og små skal kunne bruke aktivt.

    BL18 er jo i seg selv noen vakre kunstverk, og gode musikkformidlere. I tillegg har de jo den fordelen at de kan henges på vegg, så da ble de et tryggere og mer fornuftig valg i stuen.
    Og da de ble parret opp mot BS Theatre fikk de virkelig en ny vår! De spiller bedre enn på noen annet oppsett jeg selv har hatt eller hørt de på tidligere.

    Detaljer BS Theatre
    20240120_222505.jpg

    20240120_222912.jpg

    Detaljer BL18
    20240120_222851.jpg
     
    Sist redigert:

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    På rommet der jeg tidligere hadde BL5, så har jeg fått inn igjen noen gode gamle klassikere fra B&O, nemlig BL8000

    20240120_212029.jpg

    BL8000, disse ikoniske "blyantene" er vel kanskje noen av de mest kjente klassikerene fra B&O.
    De har selvfølgelig sine begrensninger, men i lag med en annen gammel kjenning, nemlig subwooferen BL2 Så må jeg si at dette oppsettet spiller forbausende bra til det de blir brukt mest til hos meg på dette rommet, nemlig film.

    20240120_212815.jpg

    BL5 røk ut nettopp mest pga. det var for "galt" å ha slike høyttalere til et oppsett hovedsaklig for film. Så da er komboen BL8000/Bl2 samt senterhøyttaler 7.6 og bakhøyttalere BL4000 et langt mer fornuftig filmoppsett.
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    3.565
    Sted
    Sunnmøre
    Så da er komboen BL8000/Bl2 samt senterhøyttaler 7.6 og bakhøyttalere BL4000 et langt mer fornuftig filmoppsett.
    B&O er utan tvil blant den aller penaste hi-fi’en som er laga. Kva/korleis er det som styrer surround-lyden på loftet?
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    B&O er utan tvil blant den aller penaste hi-fi’en som er laga. Kva/korleis er det som styrer surround-lyden på loftet?
    Enig! 😍

    Surround på loftet blir styrt av innebygget 7ch. prosessor i tv. Det er en Beovision 7-55 med innebygget Beosystem 3. prosessor.
    Gamle greier nå, men fungerer fremdeles utrolig bra.
    har også integrert Blue-Ray spiller.
    Dette var B&O sin toppmodell for 13 år siden, og er fremdeles brukernes selv om nytt i dag som f.eks. BS Theatre er ekstremt mye bedre.
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Beolab 5 er solgt eller?
    Ja BL5 ble solgt for et års tid siden etter ca 2 års eie.
    Beste høyttalere jeg har hatt med god margin, men de ble brukt alt for lite.
    Solgt for å finansiere BS Theatre som blir brukt hver dag.
    Rakk dessverre å måtte bytte chassis (elektronikk) på ene høyttaleren før jeg solgte de. Kjent og dyr feil som rammer alle BL5 før eller seinere.
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    En kjekk søndags syssel for alle B&O "nerder" er den faste youtube-podcasten/direkte-chaten Beotalk.
    2 timer B&O nerding hver søndag.

    20240128_214155.jpg


    Kjekt tidsfordriv for alle som liker B&O.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Usikker på om det er noen interesse for dette her på forumet, men tenkte nå uansett at jeg skulle lage meg en liten tråd som i stor grad vil omhandle utstyr fra det i hifi-miljøet litt uglesette og lite utbredte merket Bang & Olufsen

    Først litt historie om hvorfor jeg har havnet i et livslangt elsk/hat forhold til B&O.
    Min far som er født i 1960 og dermed snart er 61år kjøpte sitt første B&O anlegg på tidlig 70 tall etter å ha gått med avisen i årevis og spart hver krone til et B&O anlegg.
    For han var det startskuddet for et livslangt forhold til B&O, og han er mye "verre" enn meg når det kommer til hva han har i hus. (der er det myyye)

    Men tilbake til meg og hva som førte til denne kjærligheten til merket..
    Jeg vokste opp med skilte foreldre, og min far var helgepappa for meg opp igjennom barndommen.
    Det var alltid noe B&O utstyr i huset til min far, men jeg interesserte meg egentlig ikke så mye for det og bet meg ikke merke i det før han i rundt 1995 kjøpte det råeste tv og de råeste høyttalere jeg noen gang hadde sett - nemlig Beosystem AV9000.

    Vis vedlegget 689889

    Et helt utenomjordisk tv med mekaniske gardiner som åpnet og lukket for skjermen som et sceneteppe, innebygget senterhøytaler og VHS spiller, aktive blyanthøyttalere (Beolab8000), CD spiller med glassdører som åpnet seg når du nærmet deg osv..
    Den dagen dette kom i hus hos min far ble interessen min for merket tent for alvor.



    Så hopper vi rett frem til der jeg er i dag.
    Jeg er en mann på 38, gift, har to små barn, 7-15 jobb og enebolig.
    Bor på beste vestkant utenfor Bergen, helt i havgapet.
    Hører på veldig mye forskjellig av musikk, men Pink Floyd er bandet som ligger mitt hjerte nærmest

    Jeg har en masse forskjellige B&O produkter rundt om i huset.
    Men jeg tenker jeg begynner denne tråden med mitt hovedanlegg som jeg har på et dedikert film/musikkrom.

    Et oversiktsbilde viser utsikten min fra sofaen i filmrommet

    Vis vedlegget 689899

    Dagens utstyr i dette rommet er som følger:
    Fronthøyttalere: Beolab9
    Senter: Beolab7.6
    Bakhøyttalere: Beolab4000
    Subwoofer: Beolab2
    TV/surroundprosessor/Blueray: Beovision 7-55 MK2
    CD spiller: BeoSound 9000 (six-pack)

    Vi går litt mer i detalj på utstyr:

    Vis vedlegget 689910
    Beolab9:
    Denne høyttaleren ble ble introdusert i 2007 som lillebror til den mer kjente toppmodellen Beolab5
    Høyttalerne er bestykket med:
    -10" bass drevet av dedikert klasse D ICE-power forsterker på 500w
    -5" mellomtone drevet av dedikert klasse AB forsterker på 100w
    3/4" diskant montert i en akustisk linse med egen dedikert klasse AB forsterker på 100w

    Disse fyrtårnene eller pingvinene som de gjerne kalles i B&O miljøet er noen skjulte perler lydmessig.
    De sparker virkelig fra seg, og de akustiske linsene gir de et meget bredt og spesielt tilgivende sweetspot selv om de gjør seg best når de har litt toe in.

    Vis vedlegget 689911

    På bildet her dukker også subwooferen i dette rommet opp.
    Den er en spesiell lukket konstruksjon i aluminium med en 850w ICE-power klasse D forsterker som driver et 10" element og 2 passive 10"element på sidene.
    Den er oppgitt å gå ned til 23Hz, og spiller kjelledrypt med autoritet på film der den gjør seg best.


    Bakhøyttalerne er vegghengte Beolab4000 som gjør en glimrende jobb.
    De er selvfølgelig aktive med en AB forsterker på 59w som driver et 4"element samt 3/4" diskant.
    Disse høyttalerne ble levert i en rekke farger og jeg har hatt 3 forskjellige par i hus av disse fleksible og vakre høyttalerne, men de som henger på dette rommet nå er helsorte.
    Vis vedlegget 689915

    For å drive disse høyttalerne samt vise bilde har jeg en Beovision 7-55 tv som da har innebygget surroundprosessor, bluerayspiller samt en Beolab 7.6 senterhøyttaler.
    Høyttaleren er bestykket med 2x4" + 2x3" + 2x0,75" elementer som drives av en 750W class-D ICE forsterker.

    Vis vedlegget 689920

    Hele denne pakken er utrolig lekker og står på en motorisert dreibar fot og selve skjermen har også motorisert tilt.
    Dette var i sin tid B&O sin toppmodell i TV porteføljen, og henger helt med i dag med en Apple TV som står for streaming

    Vis vedlegget 689922

    CD spilleren på dette rommet er den ikoniske Beosound 9000 spilleren.
    Denne er vel i lag med Beolab 8000 høyttalerne noen av de mest ikoniske B&O produktene.
    Spilleren er i jevnlig bruk, og gjør en meget god jobb som formidler av CD-lyd på dette rommet
    Vis vedlegget 689934


    Kort oppsummert kan jeg si at jeg er meget fornøyd med lyden i dette rommet slik det står nå.
    Rommet har sine utfordringer da det er på et loft med skråtak og knevegger, samt at det har en hard overflate med malte MDF-plater og laminat-gulv
    I ren 2-kanals stereo gjør Beolab 9 en fabelaktig jobb som musikkformidlere, og med alle høyttalere innkoblet er det en sann glede å se film på dette rommet.

    Dette ble første post og introduksjonen i denne tråden, så får vi se om jeg klarer å følge opp med mer av rommene og utstyret jeg har i hus.
    Kom gjerne med spørsmål og kommenterer, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.
    Flotte bilder og BO er flotte saker. En av de mest sjelsettende lydopplevelser jeg har hatt er Beolab 90 i en Københavnsk stor stue en litt sen aften... .

    Men hva med å slå tråden sammen med venne BO-tråden. Alt på ett sted ?

    (6) Venner af Bang & Olufsen | Hifisentralen

    Høvdingen fikser det !
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.010
    Antall liker
    20.127
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor det???
    Det finnes vennetråder for merker.
    Og så finnes det egne tråder.
    Skulle alle, som har Accuphase så slås samen med Accuphase vennetråden??
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Flotte bilder og BO er flotte saker. En av de mest sjelsettende lydopplevelser jeg har hatt er Beolab 90 i en Københavnsk stor stue en litt sen aften... .

    Men hva med å slå tråden sammen med venne BO-tråden. Alt på ett sted ?

    (6) Venner af Bang & Olufsen | Hifisentralen

    Høvdingen fikser det !
    Beolab 90 er virkelig noen beist!
    B&O gikk all in for å lage den ultimate høyttaler, og de lyktes virkelig så til de grader.
    Når de en vakker dag ringer fra Hamar slår jeg til Asap!


    Sikkert en god tanke og en god mening med det å slå sammen trådene, men tenker jeg holder tråden min slik som den er.
    Og så kan jeg heller poste litt i vennegruppen også! 😉




    Beolab18

    Hiver inn et lite bilde av den akustiske linsen på den ene BeoLab18

    20240129_153509.jpg

    Beolab 18 er kanskje de mest ikoniske høyttalere I dagens B&O lineup.
    De har nå vært på markedet i over 10 år, men selger stadig bra og gjør fremdeles en fremragende jobb.

    Mine høyttalere er 2020 modeller, og er det 3. paret i mitt eie. Har solgt 2 ganger tidligere og angret meg igjen.
    Så inntil videre er dette høyttalerene jeg skal ha for alltid 😅

    BL18 låter så mykt og detaljert at jeg aldri blir lei av å lytte på de.

    Speaker Configuration
    Per Speaker: 1 x ¾" tweeter 2 x 4" woofer
    Amplifier
    Per Speaker: 1 x 160 watt class D tweeter 1 x 160 watt class D woofer
    Frequency Range
    39 - 23.500 Hz


    20240129_154808.jpg
     
    Sist redigert:

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Beosound Theatre.

    20240120_222505.jpg


    Hjernen i stuen!

    En soundbar, prosessor, streamer, senterkanal, dedikert subwoofer til musikk i lag med BL18.

    Da Beosound Theatre ble lansert, skjønte jeg kjapt at denne måtte jeg bare ha.
    Den innfrir alle mine krav til en forsterker/prosessor/høyttaler i stuen.
    Med 800W klasse D og fordelt på 12 høyttalere/elementer, så sparker den fra som bare juling til film, samtidig som den får mine BL18 til å male som aldri før til musikk.

    B&O sitt innebygde DSP True image med målemic og mulighet til å lage uendelig med lytteposisjoner/ høyttalerkombinasjoner, har virkelig klart å gjøre underverker med musikken mine BL18 synger ut.

    I stereomodus til musikk har jeg kalibrert BL18 til å spille i lag med de to 6,5" bassene i Theatre slik at de fyller inn som små kjappe subber med en x-over på 100hz. Det gjør at kombinasjonen BL18 og Thatre låter så stort og uanstrengt at det nesten ikke er til å tro utifra de dårlige forutsetningene BL18 montert på vegg tross alt har.
    Så til musikk fungerer dette utrolig bra, og jeg er som sagt mer fornøyd enn noen gang med mine BL18

    M8ogs7bFVMnrZTLvQSUHwP.jpg


    Speaker Configuration
    12 speaker drivers 2 x 6.5" woofer custom made 1 x 5.25" midrange + 1 x 1"" tweeter for custom made coaxial centre speaker 2 x 3" midrange 4 x 2.5" full range 2 x 1" tweeter
    Amplifier
    12 power amplifiers 2 x 100 watts amplifiers for bass outputs 10 x 60 watts amplifiers for center channel,left/right/upfiring/side firing outputs
    Frequency Range
    28 Hz - 23,000 Hz
    Maximum Sound Pressure Level @1m
    112 dB SPL
    Bass Capability
    94 dB SPL
     
    Sist redigert:

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Beolab 90 er virkelig noen beist!
    B&O gikk all in for å lage den ultimate høyttaler, og de lyktes virkelig så til de grader.
    Når de en vakker dag ringer fra Hamar slår jeg til Asap!


    Sikkert en god tanke og en god mening med det å slå sammen trådene, men tenker jeg holder tråden min slik som den er.
    Og så kan jeg heller poste litt i vennegruppen også! 😉




    Beolab18

    Hiver inn et lite bilde av den akustiske linsen på den ene BeoLab18

    Vis vedlegget 990600
    Beolab 18 er kanskje de mest ikoniske høyttalere I dagens B&O lineup.
    De har nå vært på markedet i over 10 år, men selger stadig bra og gjør fremdeles en fremragende jobb.

    Mine høyttalere er 2020 modeller, og er det 3. paret i mitt eie. Har solgt 2 ganger tidligere og angret meg igjen.
    Så inntil videre er dette høyttalerene jeg skal ha for alltid 😅

    BL18 låter så mykt og detaljert at jeg aldri blir lei av å lytte på de.

    Speaker Configuration
    Per Speaker: 1 x ¾" tweeter 2 x 4" woofer
    Amplifier
    Per Speaker: 1 x 160 watt class D tweeter 1 x 160 watt class D woofer
    Frequency Range
    39 - 23.500 Hz


    Vis vedlegget 990603
    Kjøper din argumentasjon for egen tråd ! Gung Ho.

    Nydelige krasjoner du viser, 18 har jeg også hørt. Likte svært,svært godt Beolab 5, holdt på å knalle til på et brukt par hos B&O-butikken i Bergen for noen år siden. Men somla for mye, vekk var de ...... .
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Kjøper din argumentasjon for egen tråd ! Gung Ho.

    Nydelige krasjoner du viser, 18 har jeg også hørt. Likte svært,svært godt Beolab 5, holdt på å knalle til på et brukt par hos B&O-butikken i Bergen for noen år siden. Men somla for mye, vekk var de ...... .
    BL18 er fantastisk vakre høyttalere som også spiller bra når de får en god pre, som f.eks BS Theatre 😍

    BeoLab5 er fantastiske høyttalere!
    Var mine drømmehøttalere i nesten 20 år før jeg slo til på et meget pent par fra 2009.
    Dessverre fikk jeg aldri brukt de så mye som jeg ønsket, og rommet de sto på var for lite og vanskelig for å få de til å yte så bra som jeg vet de kan. Så da ble det til at de måtte gå. 🙁
    Ønsket er at jeg en dag kan gå til anskaffelse av et nytt par i lag med BS Theatre i stuen.
    Da hadde de nok virkelig fått utfolde seg maks, og det fulle og hele potensialet kunnet blitt utfordret!
    Så kanskje en vakker dag når ungene er gamle nok til at jeg tør å ha sånt i stuen igjen.

    IMG_20220117_233043_189.jpg


    BL5 ble lansert i 2003. Det er nå 21år! siden.
    Og ved lanseringen ble Bang&Olufsen virkelig satt på hifi-kartet

    Technical Specifications of BeoLab 5
    Dimensions/weight: Height 97 cm, Ø 49 cm / 61kg
    Maximum sound pressure 108 dB (stereo, pair)
    Total amplification 2500W
    Power amplifier treble 250W Class D
    ICEPower®
    Power amplifier mid-range 250W Class D ICEPower®
    Power amplifier upper bass 1000W Class D ICEPower®
    Power amplifier lower bass 1000W Class D ICEPower®
    Effective frequency range 20 - 20 000 kHz
    Cabinet principle/ net volume upper bass Sealed box / 5 litre
    Cabinet principle/net volume lower bass Sealed box / 29 litre
    Directivity control treble and mid-range Acoustic Lens Technology

    Treble driver 1.8cm
    Mid-range driver 7.6cm
    Upper bass driver 16.5cm
    Lower bass driver 38cm
    Digital Signal Processor 32-bit floating point 180 MFLOPS, 512k byte Flash-ROM
    Room adaptation Adaptive Bass Control (ABC)
    Connections 2 x PowerLink, Phono (line), 2 x Digital SPDIF
    Volume adjustment Built-in



    Savner mine BL5.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    3.565
    Sted
    Sunnmøre
    BeoLab5 er fantastiske høyttalere!
    Var mine drømmehøttalere i nesten 20 år før jeg slo til på et meget pent par fra 2009.
    BL5 ser heilt fantastiske ut, blant dei visuelt stiligaste HT som er laga. Er BL50 ein slags arvtakarar til desse?
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Brukervennlighet.

    Bang&Olufsen har alltid skilt seg ut fra resten av hifi-verden.
    Stort fokus har det alltid vært på design, men fokus har det også vært på brukervennlighet og integrering i hele hjemmet.

    B&O var tidlig ute med mulighet for multiroom. Musikk i alle rom, fra samme eller forskjellige kilder.
    Dette har i senere tid blitt mer og mer vanlig også hos andre merker, og gjennom softwaremuligheter som streaming, Airplay, CC osv.
    Men B&O har sin egen in-house multiroom løsning, Beolink Multiroom, som med enkle trykk og kommandoer sprer musikken ut i hele huset.
    Enten via fjernkontroll, App, eller et tapp på høyttaleren en vil at skal spille kilden.

    B&O Radio gir tilgang til nettradio.
    TV-lyd kan distribueres, Deezer, Spotify, CD, Vinyl, ja egentlig er mulighetene uendelige.

    BeoRemote1

    En av verktøyene er som nevnt fjernkontrollen.
    20240129_193633.jpg


    BeoRemote1 er dagens fjernkontroll som styrer alle B&O produkter.

    20240129_193450.jpg

    Det er en lekker fjernkontroll, frest ut av et massivt stykke aluminium.
    Den oser av kvalitet og føles akkurat så premium som B&O produkter fortjener når de skal betjenes.

    Best av alt er det at den erstatter alle andre plastfjernkontroller til TV, Altibox og ATV fjernkontroll osv.

    20240129_193359.jpg
     
    Sist redigert:

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    BL5 ser heilt fantastiske ut, blant dei visuelt stiligaste HT som er laga. Er BL50 ein slags arvtakarar til desse?

    Ja BL5 er virkelig noe for seg selv!

    BL50 er arvtakeren ja. Langt ifra like spektakulære i designet, men fremdeles noe som skiller seg ut. Og som spiller hinsides bra.
    Dessverre mange knepp oppover på prisskalaen i forhold til BL5 den erstattet, men fremdeles en meget bra høyttaler som tross alt gir alt i en pakke!
    -Design kombinert med muskler i massevis, kombinert med DSP.
    Sett til en pre og du har et fantastisk men diskret anlegg som selv konemor godkjenner i penstuen! 😉

    bang-olufsen-beolab-50.jpeg.jpg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    3.565
    Sted
    Sunnmøre
    Sett til en pre og du har et fantastisk men diskret anlegg som selv konemor godkjenner i penstuen! 😉
    Konemødre kjem i litt ulike utgåver, og eg hadde nok slept lettare unna med ein sjølvbygd Linkwitz-dipol enn BL50.

    Men dei er flotte (sjølv om BL5 er kulare)
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Konemødre kjem i litt ulike utgåver, og eg hadde nok slept lettare unna med ein sjølvbygd Linkwitz-dipol enn BL50.

    Men dei er flotte (sjølv om BL5 er kulare)
    😆😆😆

    Ja koner kommer vel i omtrentlig like mange varianter som det høyttalere gjør!
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Som de fleste her inne på sentralen vet, så handler Hifi også mye om eierglede, detaljer og duppeditter, i tillegg til et bra anlegg og perfekt lyd.

    20240202_204235.jpg


    Beoremote Halo
    Beoremote Halo er et totalt unødvendig produkt, men samtidig et produkt som gir enorm eierglede.
    Som navnet indikerer er Beoremote Halo en fjernkontroll som kan styre alle produktene i B&O porteføljen. I tillegg kan den integreres i smarthome-løsninger og styre 3.parts komponenter.

    Men Halo må være hifi-verdens mest påkostede og gjennomførte fjernkontroll!

    Den kommuniserer over wifi, har en liten touch-skjerm som viser info om produktet som styres, hva som spilles, kilde osv.
    Lydnivå styres ved å dreie på den store alu-ringen, Haloen, og det gjør den med en deilig opplevelse av kvalitet og taktyl lyd som gjør at følelsen av byggekvalitet sprenger skalaen.

    Så Beoremote Halo, en glorifisert fjernkontroll og et "unødvendig" produkt som entusiasten bare ha!

    20240202_202421.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn