Jons Bang & Olufsen univers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Hvor kan man få de til den prisen?
    Har sett noen brukte par til rundt 200.000kr på Finn.

    Ellers har dessverre nyprisen på det meste av B&O steget med 10-15% nylig. Så nå er veil. startpris på BL50 kr.320.000 og på BL90 er den kr.800.000.
    Da BL 50 kom mener jeg at prisen lå på ca kr.250.000.
    De fleste som kjøper BL50 koster på seg trelameller på sidene og gjerne alu frontgrill, og da kan en fort legge på 40-50.000kr til på paret
    Men prisoppgangen er i hovedsak pga. svak kronekurs, og ikke fordi B&O tar mer betalt for produktene.
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Beoplay A9:

    20210407_112758.jpg


    Lyd i stuen er det blandt annet denne tallerkenen her som står for.
    Dette er den ikoniske Beoplay A9.
    Egentlig synes jeg denne finest når den står på gulvet på sine 3 trebein, men pga. unger og andre praktiske hensyn henger min på veggen.
    Denne høyttaleren er bestykket med 2x 3/4" diskanter drevet av 2x80w, 2x3" midrange drevet av 2x80w og 1x8" bass drevet av 1x160w. Nok av power, og den gir faktisk en grei stereoopplevelse når en sitter i "sweetspot"
    Men dette spiller utrolig bra og gjør jobben som hovedanlegg for musikk i dagligstuen min mer enn bra nok.
    Her blir det aldri noe seriøs lytting uansett.

    Fronten har utskiftbart trekk, og jeg har vel 4-5 forskjellige trekk jeg skifter om på innimellom, alt etter årstid og ønske om variasjon.

    IMG_20200712_101648_758.jpg


    IMG_20201124_203109_723.jpg


    En meget bra høyttaler som jeg er godt fornøyd med.

    For kjapp og grei styring har jeg også paret en Essence remote til den.
    20210407_115516.jpg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Har sett noen brukte par til rundt 200.000kr på Finn.

    Ellers har dessverre nyprisen på det meste av B&O steget med 10-15% nylig. Så nå er veil. startpris på BL50 kr.320.000 og på BL90 er den kr.800.000.
    Da BL 50 kom mener jeg at prisen lå på ca kr.250.000.
    De fleste som kjøper BL50 koster på seg trelameller på sidene og gjerne alu frontgrill, og da kan en fort legge på 40-50.000kr til på paret
    Men prisoppgangen er i hovedsak pga. svak kronekurs, og ikke fordi B&O tar mer betalt for produktene.
    Hmmm? Svak NOK vs. DKK?

    566CF910-2158-452F-BB3A-69AAAACE01F4.jpeg
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Nå skal ikke jeg forsvare noe her, men forlenger vi diagrammet litt lenger bakover ser det ikke like bra ut.

    Siste året har ikke den norske kronen akkurat vært supersterk mot noen valutaer. Men klart at B&O bruker det nok litt som en gylden mulighet for å øke prisene nå.
    Vi er fremdeles ikke nede på kursen vi hadde pre Covid19, og i mellomtiden har det vært mye verre.

    Men som kunde skulle jeg selvfølgelig ønske at prisutviklingen gikk motsatt vei, og at prisene nå ble satt ned gitt den mer normaliserte kursen.

    Screenshot_20210407-132232_Samsung Internet.jpg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tja..

    B&O klarte vel å snu veldig negativ forecast forrige år og har tatt inn forventet tap på alle som sitter hjemme og handler LUX i C19 hverdagen. Bra det! Fiscal er vel i Mai for B&O. Spørs om det da er så lurt å sette opp priser når samfunn åpner opp og folk gjerne vil, -og kommer til, å bruke mye penger på annet fremover. Som Hurrah-tur til Køben;)
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Lyd på kjøkkenet - Beosound1

    Lyd på kjøkkenet må man ha, og hva passer vel bedre der enn en kaffekanne i aluminium som både spiller supert og ser virkelig bra ut?

    20210408_123747.jpg


    På toppen av Beosound1 en finner vi akustisk linse som gir en 360-graders spredning av de høyeste frekvensene. Det er ellers en 1½-tommers fulltone og en 4-tommers bass om bord. Fulltoneelementet drives av en 40watts klasse-D forsterker, mens en 20-watts klasse D tar seg av bassen.

    20210408_123726.jpg

    Ellers er hele toppen et dreiehjul for volum, og topplaten er en touchsensetiv plate for skip, kilde og on/off.

    Beosound1 har innebygget batteri og kan derfor flyttes med rund i huset, eller ut på terrassen en fin sommerdag. Den er derfor en fleksibel og allsidig høyttaler.

    Som de fleste andre høyttalerne mine har denne selvfølgelig B&O multiroom, samt mulighet for Google Cast og Airplay2

    20210408_123640.jpg
     
    Sist redigert:

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Jeg kjøpte ett sett nye BL50 da de kom. Kjøpte dem på spec.! De ble tatt i retur etter ca 3/4 år da de på ingen måte leverte den funksjonalitet som første spec. fremstilte. B&O løste problemet ved at endre tilgjengelig funksjonalitet, tror de tok vann over hoved i første omgang.
    C50736DD-EF18-40A0-A156-AB67BD0F2B95.jpeg
    115289DB-4D24-44BC-9CC7-F8D418FA525A.jpeg
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Jeg kjøpte ett sett nye BL50 da de kom. Kjøpte dem på spec.! De ble tatt i retur etter ca 3/4 år da de på ingen måte leverte den funksjonalitet som første spec. fremstilte. B&O løste problemet ved at endre tilgjengelig funksjonalitet, tror de tok vann over hoved i første omgang. Vis vedlegget 712319 Vis vedlegget 712320
    Lekre høyttalere! 😍
    Brass med oak lameller?

    Den ultimate nedtur da ikke svarte til forventningene da 😕
    Hva var det de ikke leverte på?

    Vet de hadde endel innkjøringsproblemer på software, men slik som jeg forstår det ut ifra andre som har de høyttalerene nå, så skal det meste være løst og de er stabile og driftsikre.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Lekre høyttalere! 😍
    Brass med oak lameller?

    Den ultimate nedtur da ikke svarte til forventningene da 😕
    Hva var det de ikke leverte på?

    Vet de hadde endel innkjøringsproblemer på software, men slik som jeg forstår det ut ifra andre som har de høyttalerene nå, så skal det meste være løst og de er stabile og driftsikre.
    Brass og Oak! Yes... ikke mye High-end med den finish! Som jeg husker det 6-7 punkter de ikke leverte på, husker ikke helt. Noe ble droppet og resten er sikkert fixet i dag. Jeg ville bare ikke vente. Jeg fikk en skriftlig forsikring fra B&O da jeg bestilte om at alt var 100% og det var det så ikke, end of storry! . BL90 hadde mange av de samme mangler.
    5BA5ED9F-CAFA-4E90-9522-1014CF3E2E69.jpeg
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    1 stk beosound balance i stuen å venter nå på godkjenning fra den bedre halvdel på 1 stk balance for stereo oppsett i stuen, ellers fylt huset med beoplay m3 rundt som jeg liker veldig godt lyden på ift størrelsen
     

    Vedlegg

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Fin sak det der! Håper B&O kommer med egenutviklet stereo pairing snart. Det jobbes vel med slik jeg skjønner det?
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    1 stk beosound balance i stuen å venter nå på godkjenning fra den bedre halvdel på 1 stk balance for stereo oppsett i stuen, ellers fylt huset med beoplay m3 rundt som jeg liker veldig godt lyden på ift størrelsen
    Er en imponerende lyd i fra Beosound Balance! Regner med du er godt fornøyd, og satser på at fruen godtar en til ;)
    Jeg har ikke hørt 2 av de i stereo, men regner med det må bli meget bra!
    Var litt skeptisk til designet på Balance da den kom, men det har vokst litt på meg og nå kunne jeg godt tenkt meg en selv.
    Hjelper også på at det har kommet flere høyttalere fra B&O med litt av det samme designspråket i det siste.
    Både Beosound Level og den nettopp introduserte Beosound Emerge passer godt inn i lag med Balance, spesielt i gold/oak utførelse.

    Level
    level.jpg


    Emerge
    Emerge.jpg


    Balance
    beosound-balance-2.jpeg


    Kjenner jeg har veldig lyst på en Beosound Level da den også har batteri og dermed kan flyttes rundt.


    Har forøvrig selv 2 stk. M3 rund om i huset selv, en grå og en sort.
    De er perfekte små høyttalere til multirom bakgrunnsmusikk.

    Fin sak det der! Håper B&O kommer med egenutviklet stereo pairing snart. Det jobbes vel med slik jeg skjønner det?
    Hadde vært supert om B&O fikk dette som en integrert del av egen App til alle de produktene deres som kan stereo-paires ja!
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Er en imponerende lyd i fra Beosound Balance! Regner med du er godt fornøyd, og satser på at fruen godtar en til ;)
    Jeg har ikke hørt 2 av de i stereo, men regner med det må bli meget bra!
    Var litt skeptisk til designet på Balance da den kom, men det har vokst litt på meg og nå kunne jeg godt tenkt meg en selv.
    Hjelper også på at det har kommet flere høyttalere fra B&O med litt av det samme designspråket i det siste.
    Både Beosound Level og den nettopp introduserte Beosound Emerge passer godt inn i lag med Balance, spesielt i gold/oak utførelse.

    Level
    Vis vedlegget 715812

    Emerge
    Vis vedlegget 715813

    Balance
    Vis vedlegget 715816

    Kjenner jeg har veldig lyst på en Beosound Level da den også har batteri og dermed kan flyttes rundt.


    Har forøvrig selv 2 stk. M3 rund om i huset selv, en grå og en sort.
    De er perfekte små høyttalere til multirom bakgrunnsmusikk.



    Hadde vært supert om B&O fikk dette som en integrert del av egen App til alle de produktene deres som kan stereo-paires ja!
    Enig der, har vokst på meg og. Var beosound 2 jeg personlig ville ha men ente på balance. Liker godt level å den sisste nye emerge syns jeg er noe av det peneste, kunne virkelig tenkt en sånn sak oppå kjøkken øya😅
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Enig der, har vokst på meg og. Var beosound 2 jeg personlig ville ha men ente på balance. Liker godt level å den sisste nye emerge syns jeg er noe av det peneste, kunne virkelig tenkt en sånn sak oppå kjøkken øya😅
    Det som er så kjekt med alle disse multiroom høyttalerene fra B&O er at det er mange å velge i, og mange man bare "må" ha selv om behovet egentlig ikke er der. Så du finner helt sikkert på en god grunn til å etter hvert kjøpe en Beosound 2 også. 😅
    Den er virkelig pen, og jeg har veldig lyst på en selv.
    Men vet ikke hvor den skulle fått lov til å bo. 😆 Men går alltids an å oppgradere en av M3'ene eller M5'en eller BS1 😅
    Emerge er jeg ganske sikker på at kommer i hus hos meg på et eller annet tidspunkt i alle fall.


    Ellers går det i terrassebygging for tiden, og da er Beosound A1 aka "burgeren" en god venn å ha med seg. Spiller utrolig bra for størrelsen og har meget bra batteritid.

    Snapchat-73109490.jpg
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Det som er så kjekt med alle disse multiroom høyttalerene fra B&O er at det er mange å velge i, og mange man bare "må" ha selv om behovet egentlig ikke er der. Så du finner helt sikkert på en god grunn til å etter hvert kjøpe en Beosound 2 også. 😅
    Den er virkelig pen, og jeg har veldig lyst på en selv.
    Men vet ikke hvor den skulle fått lov til å bo. 😆 Men går alltids an å oppgradere en av M3'ene eller M5'en eller BS1 😅
    Emerge er jeg ganske sikker på at kommer i hus hos meg på et eller annet tidspunkt i alle fall.


    Ellers går det i terrassebygging for tiden, og da er Beosound A1 aka "burgeren" en god venn å ha med seg. Spiller utrolig bra for størrelsen og har meget bra batteritid.

    Vis vedlegget 715866
    Hehe det er helt sant, blir avhengig av det😅ja a1 har utrolig bra trykk👍Har en p2 til litlå på 1,5 år som er oversnitt musikk glad, syns den og er stilig, men ellers syns jeg det meste på den fronten er bra, drømmen er jo noe i beolab sortimanget😅
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Herlig det🍺god helg🌞🍺 tenker du koser deg med beolab 20🔈🔈
    Er faktisk forgjengeren BL9 jeg har. 😉
    Men gjør seg ikke vekk i lag med BL2, BL7.6 og BL4000.
    Skal jeg oppgradere blir det nok til BL5 og ikke BL20.

    God helg til deg også.
    Håper du får spilt noe god musikk på din BS Balance 😊👍Og at det snart blir 2stk av de i stuen din 😉
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Åja okey👍Ikke alltid like lett å se på bilder😅nei ser det du har virkelig ting på stell😉ja spiller hver dag men får dessverre ikke spillt høyt som jeg liker med unger i hus😅ja satser på det blir om ikke allt for lenge👍🍺
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Hørte lyden av beolab5 hos b&o sandnes å hadde lysst å bare ta di med, noe av de vakreste jeg har hørt, selv om bygget klirret å risstet hørte du den vakre lyden ut av di, blir vel dessverre med drømmen
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Åja okey👍Ikke alltid like lett å se på bilder😅nei ser det du har virkelig ting på stell😉ja spiller hver dag men får dessverre ikke spillt høyt som jeg liker med unger i hus😅ja satser på det blir om ikke allt for lenge👍🍺
    Nei BL9 og BL20 er jo naturlig nok ganske like 😊
    Skal ikke påstå at jeg har alt på stell, men har en grei samling med B&O etterhvert,! 😊 Men alle må begynne en plass.
    Får sjeldent spilt det jeg vil og så høyt jeg vil jeg heller, men rommet med BL9 ligger heldigvis en etasje opp og i motsatt ende i huset av barnerommene, så der kan jeg stort sett skru opp litt! 😉

    Hørte lyden av beolab5 hos b&o sandnes å hadde lysst å bare ta di med, noe av de vakreste jeg har hørt, selv om bygget klirret å risstet hørte du den vakre lyden ut av di, blir vel dessverre med drømmen
    Jeg har faktisk bare hørt BL5 et fåtall ganger og har nok lyttet mer til både BL50 og BL90, men lyden av BL5 er er magisk.😍 Har et håp om å en dag kunne hente hjem et par, men må finne de rette i min prisklasse.
    Er endel fallgruver å gå i når det kommer til BL5, så gjelder nok å vente på det rette paret til riktig pris.
    Kommer det en tlf fra fra Hamar i morgen kommer det derimot lett et par BL90 inn for BL9 i stedet 😉
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Sånn det blir😅ja tror det er lurt å evt velge di me ny innmat👍Hehe ja det hadde bare hvert herlig med en av di i hus, spessielt bl90
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.445
    Sted
    Seljord
    Mange fine og stilige anlegg ! B&O er helt outstanding når det kommer til design.
    Selv kjøpte jeg 2003 Beosound 3200 på Finn nylig - skulle være feilfri og strøken. Strøken er den men feilfri... nei. Cd virker ikke i det hele tatt:mad:
    Finnes det noen her som kan B&O og kan tenke seg å reparere den? Eller er avfallsbøtten rett plass for den...

    God Helg !
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Mange fine og stilige anlegg ! B&O er helt outstanding når det kommer til design.
    Selv kjøpte jeg 2003 Beosound 3200 på Finn nylig - skulle være feilfri og strøken. Strøken er den men feilfri... nei. Cd virker ikke i det hele tatt:mad:
    Finnes det noen her som kan B&O og kan tenke seg å reparere den? Eller er avfallsbøtten rett plass for den...

    God Helg !
    Har dessverre kun kjennskap med å spille musikk på b&o anlegget, er vel et merke det er lite med. Men du kan jo levere det inn på b&o butikk så finner nokk di fort ut hva det er
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.445
    Sted
    Seljord
    Takk Bb. Etter litt søkning; bytte av laseren påløper seg til 4-6 høvdinger mens en spiller på Finn koster fra 1 til 4. Bare å håpe og tro at neste selger er seriøs...
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Mange fine og stilige anlegg ! B&O er helt outstanding når det kommer til design.
    Selv kjøpte jeg 2003 Beosound 3200 på Finn nylig - skulle være feilfri og strøken. Strøken er den men feilfri... nei. Cd virker ikke i det hele tatt:mad:
    Finnes det noen her som kan B&O og kan tenke seg å reparere den? Eller er avfallsbøtten rett plass for den...

    God Helg !
    Helt outstanding design ja! 😍
    3200 er virkelig en designklassiker
    126361.jpg


    Kan dessverre heller ikke hjelpe med det tekniske, men er redd det kanskje er laseren som er gåen.
    Usikker på om en får tak i nye til så gamle anlegg lenger.
    Og så spørs det om det svarer seg økonomisk å skifte den, eller om det er like greit å få tak i en ny fungerende spiller.

    Jeg har eid en Beosound Ouverture spiller som er en eldre utgave av 3200, og CD-spilleren var død på den også til tross for at den ble solgt som fungerende.
    Men nå er det tross alt 20år +++ anlegg det er snakk om som kan ha potensielt titusener av spilletimer bak seg, så er vel egentlig bare å forvente dessverre.

    Ellers er ikke avfallsbøtten plassen uansett. Selg den heller som den er, eller bruk den med AUX og koble til en moderene streamer, så kan du ha en designklassiker for bruk de neste 20-30år 😉
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.445
    Sted
    Seljord
    Takk for tipset med streamer BeoJon! Har vært borte fra Hi-Fi i ca 20 år og henger ikke helt med o_O
    Har tenkt å prøve koble til en platespiller - er det bortkastet eller blir det ok lyd...?
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Takk for tipset med streamer BeoJon! Har vært borte fra Hi-Fi i ca 20 år og henger ikke helt med o_O
    Har tenkt å prøve koble til en platespiller - er det bortkastet eller blir det ok lyd...?
    Har ikke testet det selv, men en spiller med innebygget eller ekstern Riaa burde vel fungere det 🤔
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Takk Bb. Etter litt søkning; bytte av laseren påløper seg til 4-6 høvdinger mens en spiller på Finn koster fra 1 til 4. Bare å håpe og tro at neste selger er seriøs...
    Ser at det nå ble lagt ut en nyoverhalt Beosound Ouverture spiller med ny laser på Finn for 2000kr. Kanskje noe for deg hvis du vil ha fungerende CD-spiller.
    Eldre og kanskje ikke like fin som BS3200 pga kasettspilleren, men kan være et bra kjøp hvis du er glad i CD-samlingen din 😊
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tipset med streamer BeoJon! Har vært borte fra Hi-Fi i ca 20 år og henger ikke helt med o_O
    Har tenkt å prøve koble til en platespiller - er det bortkastet eller blir det ok lyd...?
    Ikke noe problem å koble til platespiller. Koblet faktisk opp min Beosound 3000 m/Beolab 3 i går for å teste den med et par streamere (Roon + Airplay), fungerer helt fint. Kjekt med en skikkelig fjernkontroll for å justere volum.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Takk Bb. Etter litt søkning; bytte av laseren påløper seg til 4-6 høvdinger mens en spiller på Finn koster fra 1 til 4. Bare å håpe og tro at neste selger er seriøs...
    BO brukte dyre Phillips drivverk i de fleste eldre cd spillere, mange eldre high end spillere brukte samme drivverk så originale deler koster en hel om de er å få tak i.. Du får en BS 3000 for 2000-3000 kr, 3200 har HD men de begynner å bli vel gamle og de spiller vel kun 192 mp3 så jeg droppet det når jeg kjøpte min 3000 for endel år siden.
    .
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Om du skal koble til en platespiller/riaa som ikke er BO, så trenger du en kabel tilsvarende den ser er i linken under,han har spesialisert seg på å lage kabler til eldre BO så du finner det meste der. Det er dessverre bare en inngang på din BS 3200 og FM radioen er jo ikke brukes til så mye lenger. Om du fortsatt vil bruke din BS 3200 så kan du oppgradere med f.esk en streamer for under kr.1000. Bruker du iPhone så kan du koble til en Airport express og bruke Airplay2 (brukt for noen hundrelapper) eller en Chromecast audio (brukt for noen hundrelapper) for Android. Vil du har litt bedre lyd så kobler du på en dac mellem streamer og BS 3200. Går du litt opp i pris så finnes det mye å velge i om du vil streame til BS.

     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.445
    Sted
    Seljord
    Takk for gode råd og linken Minutten! Kablene ser bra ut. Synd at jeg nettopp har fått hjem tilsvarende men dårligere kvalitet :p fra Ebay...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn