erato skrev:
Ligner på min samling; begrenset til "Blue" - en evig favoritt, "Summer Lawns", "Ladies of the Canyon" og nevnte "hits".
Skulle gjerne hatt mer, men det ryker CDer og DVDer inn i ett j... kjør, får vel omsider innse at livet er for kort og kunsten for stor til at man rekker alt. Ars Longa, Vita Brevis for å sitere romerne og Keith Emerson, flott plate det og.
Endelig ble
Ladies of the Canyon nevnt.Trodde den var glemt da jeg leste meg utover i tråden.
For en fin plate!
Nok et mesterverk.
Jeg er selv tilhenger av de eldre platene hennes der
Clouds,Ladies of the Canyon,Blue(ja,den er jeg enig i er helt utrolig god)
,For the roses,Miles of Aisles og Court and spark er de jeg liker aller mest.
Slike eldre plater kjøper jeg på vinyl.Synes de gjør seg best der med sin sjarm og nostalgi.
tkr skrev:
-Er det ingen andre her som kjenner "For the Roses"? "You turn me on, I`m a Radio" er et spor jeg har elsket siden jeg hørte det i 70-åra en gang.
Ellers er tkr blitt observert på en strand i Tyrkia, helt edru, mens han sang "Carey" av full hals a capella. Det var relativt langt mellom soltilbederne der, men det skapte likevel undring: Men den første strofen lyder: The wind comes in from Africa, last night I couldn`t sleep", og det passet så godt...
mvh
Jeg også liker den skiva veldig godt,Tkr.
En liten historie bak..
"
For the roses" er en flott plate som jeg ble kjent med som bare liten knøtt.
Har satt sine spor den der.Når jeg hører på den nå så vekker den gode minner,fra bilturer om sommeren der den som regel var et fast innslag.
You turn me on,I`m a radio...
...som Tkr nevner her gir meg minner om en svunnen tid som liten i baksetet på en ferielastet bil.Der en kunne kjenne den svale brisen i håret fra en halvt nedsveivet,sommerfylt bilrute som stadig skiftet bilder man kunne drømme seg bort i mens man suste avgårde,mil etter mil.
Skulle man skifte musikk så ble det gjerne også andre artister.Jeg har aldri glemt album som
Wings-Band on the run,Doobie Brothers-Toloose street,Shadows-String of hits,Carpenter-Song for you,Difference-Different ways,Dire Straits-Communique,JJ Cale-Grasshopper,Gerry Rafferty-City to City,Robert Cray-Strong Persuader og mange fler.
Det var utrolig hvor mye god musikk man kunne få med seg ved slike turer der man kanskje ikke tenkte så mye over hvor bra de faktisk var den gang.Ikke så rart når man bare var en liten pjokk.
Men alt dette er jo musikk jeg setter veldig pris på den dag i dag og finner meg selv stadig vekk der jeg ser tilbake i tid for å finne gode skiver.Det kan jeg vel takke foreldrene mine for.
Tar med noen fine gamle fra Joni her på slutten.Fant ikke de jeg kunne tenkt meg linke men disse er da meget gode de og.
Det var tider det.