Jonas Stueanlegg "Lyd er for alle" Musikk i 2 stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.340
    Sted
    Østfold
    Jeg vet i hvertfall av erfaring at en 16mm plateende i nærheten av diskanten er alt annet enn "neppe hørbart". Jeg skrev litt om dette til Jonas på PM, kan jo ta det her også. Tror jeg skrev litt om dette tidligere også:

    Reflekterende flater innenfor 0-20cm fra diskanten og øvre mellomtone er fryktelig uheldig. Hjernen sorterer ikke disse som refleksjoner, men snarere som noe galt i direktelyden. Det er også overraskende vanskelig å se dette på målingene. Jeg vil anbefale å heller få tegnet opp en enhet som kan 3D-printes, fordi da kan man lage festene vertikale så de får minimalt med reflekterende flate, og det som strikkene skal gå gjennom kan bare være korte hylser med begrenset veggtykkelse. Det hele kan fremstå nesten som om det ikke er noe der, annet enn en flat brakett inne på baffelen bak strikkene.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.015
    Antall liker
    4.358
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Det kan jo Jonas teste enkelt, legg en tømmerblyant horisontalt 3 cm utenfor skillet mellom L26 og mellomtonen. Buen er kun 7mm og ligger altså utenfor baffelen.
     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.015
    Antall liker
    4.358
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    For å vise proporsjoner: De blå strekene viser hvor en mulig innbøying kunne finne sted. Legg merke til at diskantdomen ligger i en lett "waveguide"-
    Jeg skal ikke legge meg borti Jonas' estetiske valg, men at ei stripe på 7x5mm her skal være en ødeleggende reflekterende plate for diskant er jeg ikke overbevist om.
    tråd.JPG
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Kjempefin video Jonas! Du er en kløpper med kameraet, og har heretter fått jobben med å lage tilsvarende videoer i de andre systemene som er blitt levert og kommende...🎵🎶📽😉👍👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn