Jonas Gahr Støre

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jonas Gahr Støres utenrikspolitikk går ut på å søke mot Fundamentalist religiøse grupper som Islamsk brorskap. Denne gruppen støtter også Hamas. Begge gruppene står på USA´s terrorgruppe.
Jonas Gahr støre søker mot antivestlige grupper for å la de ta del i debatten om Egypts framtid.
Han er også den eneste utenriksministeren som søker mot disse gruppene.

Man har også samtaler og ønsker samtale med folk som snakker med to tunger, bryter grunnlegende menneskerettigheter (Innskjerping av bruk av burka, hijab osv). Islamsk Brorskap ønsker å påvirke religiøse grupper i vestlige land i enda mer ekstrem retning.

Signaletementet Støre sender ute er at han ønsker politiske samtaler med løgnere, terrorister, antisemitter og folk som hater kristne. Fyren er jo kjukk i hue.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Kjendis skrev:
Jonas Gahr Støres utenrikspolitikk går ut på å søke mot Fundamentalist religiøse grupper som Islamsk brorskap. Denne gruppen støtter også Hamas. Begge gruppene står på USA´s terrorgruppe.
Jonas Gahr støre søker mot antivestlige grupper for å la de ta del i debatten om Egypts framtid.
Han er også den eneste utenriksministeren som søker mot disse gruppene.

Man har også samtaler og ønsker samtale med folk som snakker med to tunger, bryter grunnlegende menneskerettigheter (Innskjerping av bruk av burka, hijab osv). Islamsk Brorskap ønsker å påvirke religiøse grupper i vestlige land i enda mer ekstrem retning.

Signaletementet Støre sender ute er at han ønsker politiske samtaler med løgnere, terrorister, antisemitter og folk som hater kristne. Fyren er jo kjukk i hue.

Alt kan løses med dialog vet du...............

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.054
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Kjendis skrev:
Signaletementet Støre sender ute ........
........er jo kjukk i hue.
Han må jo ha hue når han driver og sender signalementer ute, så kaldt som det har vært i vinter. Da får han heller bare virke litt kjukk.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
ottone skrev:
Kjendis skrev:
Signaletementet Støre sender ute ........
........er jo kjukk i hue.
Han må jo ha hue når han driver og sender signalementer ute, så kaldt som det har vært i vinter. Da får han heller bare virke litt kjukk.
ottone. Ikke mobb de utviklingshemmede :mad:.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Synes Jonas er bra jeg. Det er ikke alle statsråder som har et tresifret antall tråder på hfs med sitt eget navn som tittel.

Jeg tror faktisk han slår de fleste hifiskribenter med tiganger'n også. ;)

M

MORNING STAR

Gjest
Denne Støre har jo ikke lagt skjul på at han liker Hamas og Amedinjad, menger seg med fiender av NATO,
prøver han å bli den nye Olof Palme eller, det likner i allefall.
I så fall så rekker han ikke opp til skosålen til sistnevnte, den største statsmann i Skandinavia etter krigen.
Støre er falsk og tåler ikke å bli sagt i mot, og er den mest arrogante politiker etter Gro Harlem.
Ikke noe statsministeremne mao, men ingen fare, AP er vel nermere sperregrensen ved neste stortingsvalg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Støre er like ekte som en syvkrone-seddel. Har jo til og med skiftet parti :eek: :eek:

Er vel bare skifte av fotballklubb som supporter som regnes som verre..

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Gahr Støre har utsøkt klessmak. Der er han en mann av klasse. I motsetning til Stoltenberg som alltid ser ut som om han kommer rett fra Dressmann.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Og hva er galt med å komme rett fra Dressmann?? Synes begge er ok politikere - sikkert ok mennesker,også. Men jeg kjenner de ikke.

En ( god ) del alternativer, derimot..... Ser dere for dere Siw Jensen som leder av UDi, eller av kongeriket, for den saks skyld?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.367
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
VilhelmW skrev:
Og hva er galt med å komme rett fra Dressmann?? Synes begge er ok politikere - sikkert ok mennesker,også. Men jeg kjenner de ikke.

En ( god ) del alternativer, derimot..... Ser dere for dere Siw Jensen som leder av UDi, eller av kongeriket, for den saks skyld?
Gud , jævelen og alle andre gode og onde krefter forby!!!!!!!!!!!

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
VilhelmW skrev:

Dressmann... vel, du har hifi og så har du en del andre greier. Det er liksom i det landskapet der jeg beveger meg. Klesverdens svar på Lada, bare fremstilt av litt fler barnehender i den tredje verden. Og slik ser det ut og.

Gahr Støre har visse statsmannstalenter, han har noen vyer, om enn vage. Stoltenberg er vel først og fremst en administrator av velstanden.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Og ikke ser jeg for meg at det er særlig realsitisk at Siv Jensen blir leder for verken UDI eller kongeriket. Så det blir litt langt ute.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.128
Torget vurderinger
1
Jeg synes Støre er OK. Oppegående konservativ sosialdemokrat.

Etter flere år med anarki i UDi, hadde det vært interessant med Siw Jensen som ny leder! (men jeg synes ikke hun er noe statsministeremne, FrP er alt for umodent til det).

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.784
Sted
Nøtterøy
Han og krompen ligner hverandre. Ingen av dem har baller! ;D

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.054
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
dag1234 skrev:
Og ikke ser jeg for meg at det er særlig realsitisk at Siv Jensen blir leder for verken UDI eller kongeriket. Så det blir litt langt ute.
Jeg ville ikke følt meg for trygg. Virkeligheten kan av og til overgå marerittene våre.

lars_erik skrev:
VilhelmW skrev:
Gud , jævelen og alle andre gode og onde krefter forby!!!!!!!!!!!
Og da slår vi fast at vi er enige om de viktige ting her på HFS.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Andy skrev:
Baller og baller. Det er ryggrad jeg etterlyser. En mann som står opp for sitt syn og kjemper for det. En som ikke etterlater seg den minste tvil om at han står for ideer som er modnet i opplysningstidens ånd. Ikke en som drar avisredaktører til knestående foran mullaene for å be om forlatelse fordi han benyttet seg av ytringsfriheten.

Denne egenskapen har ikke Monsieur Stoere. Riktignok viste han lovende tendenser under debatten rundt integreringen for noen uker siden, men det var kun for å gjenvinne tapte velgere i forkant av det kommende kommunevalget.

Forslagene vil ikke bli satt ut i livet av denne regjeringen. Ikke av en høyreregjering heller for den del, men det er en annen skål.

Støre agerer som han gjør ene og alene for å markedsføre seg for en ledende stilling i FN-systemet. Aller helst vil han nyte utsikten til Hudson River fra øverste etasje i FN-bygningen.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Andy skrev:
Baller og baller. Det er ryggrad jeg etterlyser. En mann som står opp for sitt syn og kjemper for det. En som ikke etterlater seg den minste tvil om at han står for ideer som er modnet i opplysningstidens ånd. Ikke en som drar avisredaktører til knestående foran mullaene for å be om forlatelse fordi han benyttet seg av ytringsfriheten.

Denne egenskapen har ikke Monsieur Stoere. Riktignok viste han lovende tendenser under debatten rundt integreringen for noen uker siden, men det var kun for å gjenvinne tapte velgere i forkant av det kommende kommunevalget.

Forslagene vil ikke bli satt ut i livet av denne regjeringen. Ikke av en høyreregjering heller for den del, men det er en annen skål.

Støre agerer som han gjør ene og alene for å markedsføre seg for en ledende stilling i FN-systemet. Aller helst vil han nyte utsikten til Hudson River fra øverste etasje i FN-bygningen.
Er det noe galt med personlige ambisjoner også nå?

F

fjellvåk

Gjest
Mener bestemt at det beste hadde vært å ha statsråder som snur med vinden etterhvert som hylekoret hyler.
Det er sannsynligvis slik det blir om noen år.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.385
Torget vurderinger
18
Støre viste sitt sanne ansikt i kjølevannet av at Magazinet publiserte en faksimile av de danske Muhammed tegningene. Maken til karakterløs løgnaktig opptreden skal man lete lenge etter, simpelthen skammelig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Personlige ambisjoner er overhode ikke galt - tvert i mot, desverre mangel på det i Norge for tiden, vi er blitt for feite og tilfredse.

Personlige ambisjoner finansiert av den nasjonen man representerer er VELDIG galt. Faktisk den verste form for korrupsjon som vel finnes.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Men av Siv Jensen, Stoltenberg og Gahr Støre, så er sistnevnte penest i tøyet. Uten tvil. Stoltenberg har jo bare to slips, og de har Martin Kolberg kjøpt til ham. Nå må han belite seg på Raymond Johansen, og det er ikke godt å si hvordan det vil gå.

Men aller penest i tøyet er tross alt Haakon. Han har en god skredder, den samme som sin far. I Savile Row no 1. Litt overprisede, men det er nå tross alt der de har gått i alle år.

N

nb

Gjest
dag1234 skrev:
Men av Siv Jensen, Stoltenberg og Gahr Støre, så er sistnevnte penest i tøyet. Uten tvil. Stoltenberg har jo bare to slips, og de har Martin Kolberg kjøpt til ham. Nå må han belite seg på Raymond Johansen, og det er ikke godt å si hvordan det vil gå.

Men aller penest i tøyet er tross alt Haakon. Han har en god skredder, den samme som sin far. I Savile Row no 1. Litt overprisede, men det er nå tross alt der de har gått i alle år.
Avgir du din stemme basert på antrekket?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
nb skrev:
dag1234 skrev:

Avgir du din stemme basert på antrekket?
I mangel av noe annet med substans kanskje?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
siden det er fredag, og alle snart skal tømme i seg øl eller vievann, tenkte jeg ta Støres parti litt. Finner denne stadige nedrakkingen av folk man av forskjellige årsaker er uenig med, eller ikke liker utseendet på, eller av andre "tungtveiende" årsaker ønsker å disse, svært enerverende og direkte respektløs. Ekesmpelvis har Støre en av Norges desidert mest utfordrende stillinger, og han har flomlyset på seg kontinuerlig.
Hvem av dere ingeniører, lærere, rørleggere, vektere, psykologer, elektrikere, etc, etc, ville stått fram som ufeilbarlige, dersom hver eneste flik av arbeidet deres ble lagt fram for allmuen til bedømmelse? Og ville dere ansett bedømmelsene som relevante og basert på dyptpløyende kunnskap om temaet? Slik det ser ut for denne legmannen, manøvrerer Støre med betydelig bedre fingerspitzgefühl enn de fleste politikere jeg har sett. At han har ryggrad nok, Oddgeir, til å stå i kontakt med utgrupper som ingen andre vil ta i med naboens ildtang, vitner faktisk om at han står for noe, og har en ide han tør følge, selv om kostnadene kan bli nokså store.
Det er så enkelt, så pysete, så patetisk å stå på tribunen og dømme kampen. Alle gjør feil, men de færreste kommer i avisen hver gang de sier noe som kan misforstås. Jeg er imponert over Støres måte å takle sin jobb på!

Honkey

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
nb skrev:
oddgeir skrev:
I mangel av noe annet med substans kanskje?
Forsåvidt et relevant poeng.
Nei ,nei, langt der i fra. Jeg synes bare diskusjonen var for lite opptatt av utseende og overflaten til disse personene som er satt til å styre oss. Disse sidene kommer for lite frem i debatten, etter mitt syn. Var bare det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Honkey-Chateau skrev:
siden det er fredag, og alle snart skal tømme i seg øl eller vievann, tenkte jeg ta Støres parti litt. Finner denne stadige nedrakkingen av folk man av forskjellige årsaker er uenig med, eller ikke liker utseendet på, eller av andre "tungtveiende" årsaker ønsker å disse, svært enerverende og direkte respektløs. Ekesmpelvis har Støre en av Norges desidert mest utfordrende stillinger, og han har flomlyset på seg kontinuerlig.
Hvem av dere ingeniører, lærere, rørleggere, vektere, psykologer, elektrikere, etc, etc, ville stått fram som ufeilbarlige, dersom hver eneste flik av arbeidet deres ble lagt fram for allmuen til bedømmelse? Og ville dere ansett bedømmelsene som relevante og basert på dyptpløyende kunnskap om temaet? Slik det ser ut for denne legmannen, manøvrerer Støre med betydelig bedre fingerspitzgefühl enn de fleste politikere jeg har sett. At han har ryggrad nok, Oddgeir, til å stå i kontakt med utgrupper som ingen andre vil ta i med naboens ildtang, vitner faktisk om at han står for noe, og har en ide han tør følge, selv om kostnadene kan bli nokså store.
Det er så enkelt, så pysete, så patetisk å stå på tribunen og dømme kampen. Alle gjør feil, men de færreste kommer i avisen hver gang de sier noe som kan misforstås. Jeg er imponert over Støres måte å takle sin jobb på!

Honkey
Helt enig. God karakteristikk.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Jeg synes at for få er villig til å slå et slag for de ytre verdier. Det er tross alt det ytre som konstiuerer oss og som skiller oss fra hverandre, det er det synlige som bærer vår identitet. I andres blikk blir vi den vi er, uten de andre - ingen jeg.

Du kan ikke se på lever eller nyre og avgjøre hvem du har med å gjøre, men kun et kort glimt av et ansikt elller et ganglag forteller oss hvem vi møter. Det er det ytre som differensierer oss, og derfor er den ytre fremtoning avgjørende for hvordan vi bedømmer andre.

En som ikke kan stelle og og holde orden på seg selv, vil ikke kunne holde orden på en nasjon.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
dag1234 skrev:
Jeg synes at for få er villig til å slå et slag for de ytre verdier. Det er tross alt det ytre som konstiuerer oss og som skiller oss fra hverandre, det er det synlige som bærer vår identitet. I andres blikk blir vi den vi er, uten de andre - ingen jeg.

Du kan ikke se på lever eller nyre og avgjøre hvem du har med å gjøre, men kun et kort glimt av et ansikt elller et ganglag forteller oss hvem vi møter. Det er det ytre som differensierer oss, og derfor er den ytre fremtoning avgjørende for hvordan vi bedømmer andre.

En som ikke kan stelle og og holde orden på seg selv, vil ikke kunne holde orden på en nasjon.
Helt enig. God karakteristikk.

N

nb

Gjest
dag1234 skrev:

Personlig får jeg fnatt av folk som ikke klarer å mane frem nok krefter til å prestere et ordentlig håndtrykk.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.110
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Sluket?
tenk hva diplomatiet gikk glipp av i oss 2! ;D
mvh
Leif

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Alle husker jo den første rødgrønne regjeringen, og hvor plaget vi var av nesehårene til Jens. Det har kommet seg, men er på ingen måte akseptabelt enda. Når han står der og taler om rikets tilstand og oljeprisen og handlingsregelen og ulvejakt og det ene med det andre, så er det jammen ikke godt å få med seg mange av hans poeng. For oppmerksomheten trekkes uvegerlig mot det sørgelige faktum at ut fra under hans nese vokser det ikke bare ett, men pinadø to buskas. Jan Thomas hvor er du når vi trenger deg? Hjelp denne tæringspregede og kinnhule lederen til å ta bedre vare på seg selv, vi trenger det for vi trenger å tro at han er i stand ta vare på oss.

Hvordan kan vi ha lit til, og legge våre liv og vår felles sjebne i hendene på en mann som ikke vet å holde orden i sin egen nese? Jeg bare spør. Og ingen har skamvett til å hinte til ham, enn si i rekke ham en diskret liten pose med en pinsett i. Nesehårsfjerningen har hatt dårlige kår under de rødgrønne. Det er ikke til å komme fra. (Ingrid, han har snart bursdag. Et lite tips fra en som vil din mann vel;))

Har du noen gang sett en mulla med ufriserte nesebor? Nei. Aldri. Der har muslimene et strategisk og taktisk forsprang. For de kan utgyte sine profetier og sin jihaddiske lære, sitt hat mot vesten og våre verdier og vår livsform og vår kristentro, uten at tilhørerne distraheres av skjemmende hårvekst på de ukledeligste steder. De har rett og slett skjønt det.

Tenk på det, dere som maner til felles innsats. Hvordan skal vi slå Al Qaida i Bora Bora, når det ikke er orden i våre egne bor? De har gjennom sitt nesehygieiske forsprang fri tilgang til sine undersåtters fulle oppmerksomhet. Det kan være at hele kampen mellom den siviliserte verden og islam til syvende og sist handler om de ytre verdier, at vi i vesten ikke var nøye nok og slik mistet grepet om og oppslutningen fra våre egne pga manglende omgang med hårfjerningsremedier. Grunnet indre forfall, ble vi overmannet av ytre fiender. Det har hendt før, og det kan hende igjen. Tenk bare på Romerrikets undergang. Tenk på det. Det er stort ansvar som hviler på våre lederes skuldre. For ikke å si neser.

Da har jeg igjen større lit til Gahr Støre. Han har en snyteskaft av prominente, ja nesten adelige dimensjoner, men tyter det mye ut der? Nei, det er mannen som vet at skal du opp og frem, bli hørt og vinne tillit, så må man fremstå tillitsvekkende. Og for å vinne tillit må du ha et ytre som avspeiler ditt indre, som gir inntrykk av orden og stabilitet. Og med tanke på at han har betdelig større nesebor enn Jens, så er den bare å si hatten av! Han kan det der.

Det er nå en gang sånn at Hans Majestet ikke inspiserer troppene i slåbrok. Vil du noe i verden, må du alltid tenke på hvordan du presentere deg selv. Sånn er det bare med den saken.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.021
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
hør, hør

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.385
Torget vurderinger
18
Honkey-Chateau skrev:
At han har ryggrad nok, Oddgeir, til å stå i kontakt med utgrupper som ingen andre vil ta i med naboens ildtang, vitner faktisk om at han står for noe, og har en ide han tør følge, selv om kostnadene kan bli nokså store.
Hvor var den ryggraden da ha skjøv Selbekk og miniatyr tidsskriftet Magazinet foran seg i et skamløst knefall til fundamentalistene?

S

Slubbert

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Hvem av dere ingeniører, lærere, rørleggere, vektere, psykologer, elektrikere, etc, etc, ville stått fram som ufeilbarlige, dersom hver eneste flik av arbeidet deres ble lagt fram for allmuen til bedømmelse?
Å være ufeilbarlig og å ha integritet er to vidt forskjellige ting. Du sier det selv; han manøvrerer med fingerspitzgefühl. Politikk handler om å vri alt til egen fordel, det stikk motsatte av å stå for noe. Dyktig? Ja. Usmakelig? Ja.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.021
HC skrev:
Honkey-Chateau skrev:
At han har ryggrad nok, Oddgeir, til å stå i kontakt med utgrupper som ingen andre vil ta i med naboens ildtang, vitner faktisk om at han står for noe, og har en ide han tør følge, selv om kostnadene kan bli nokså store.
Hvor var den ryggraden da ha skjøv Selbekk og miniatyr tidsskriftet Magazinet foran seg i et skamløst knefall til fundamentalistene?
Akkurat den saken kunne han åpenbart ha taklet bedre. Men glem ikke at diplomati og utenrikspolitikk ikke drives først og fremst for å tekkes konfektspisende nordmenn i grisgrendte strøk. Politikk er det muliges kunst, så også utenrikspolitikk.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn