JK`s Lyttekrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.367
    Torget vurderinger
    10
    Da ble en svak skjel nok en gang bondefanget av at noen legger ut ting for salg som jeg trenger/har lyst på/fylle opp racket med/trigger hordegenet (stryk det som ikke passer), nok en gang...

Så da var det bare å sale opp og sette retningen mot sør for folkeskikken, langt nedi bondelandet der sør.

Møtte motstanderen på nøytral grunn i Mekjarvik der verdifullt gods ble byttet mot skillinger, og vi skiltes som venner.

Seilte er stykke av veien med et langskip.

20250729_071602925.JPG

En skamfull Teslaeier .... :LOL:

20250729_113534039.JPG

Og på vei tilbake ble en svolten og svingte innom Haugesund for en velfortjent pust i bakken.

Messenger_creation_2C6C22BB-C6C8-4FD7-BD25-F09BF80BE5FA.jpeg

Og vel heime i skyttjo var det å slepe 38kg over dørstokken....

20250729_172750217.JPG

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.367
    Torget vurderinger
    10
    Det som trigget kjøpefingeren denne gang var en PS Audio P15 strømrenser som lå til salgs.
    Jeg har jo en P5 som er samme greia, og har fungert fantastisk bra, men det som er greia er at jeg har 6 komponenter, og P5 har bare 4 utganger, så 3 av komponentene havnet i en Supra padde. Fungerte det, men er en petimeter så er en petimeter...
    Så, P15 har 9 utganger, har forbedret krets som lager ny sinus, som er essensiellt i mitt system p.g.a. batteripakken, så dette var egentlig en no brainer...

Det eneste aberet er kostnader, og det har jo gått over alle støvelskaft i det siste, men må en så må en :)
    En ny P15 koster 95k i butikken, så den må kjøpes brukt, men eksemplaret jeg fikk tak i var pent og fungerer glimrende. Som nevnt så trengte jeg flere utganger, og det var hovedsaken, og hadde ikke så store forhåpninger til store lydforbedringer, selv om Paul hos PS Audio sier det motsatte, og det samme sa faktisk selgeren også, som i tillegg til P15 hadde en P20.

Så fikk sjauet beistet på 33kg inn i racket og koblet opp og satt på strøm sent i går kveld og satte meg ned for å spille musikk.
    WOW, her har det skjedd ting! Om det p.g.a. padden er borte, eller større kapasitet, eller at P15 renser bedre og lager en enda bedre sinus enn P5 er ikke godt å si, men forbedringen i lydkvalitet er ganske påtagelig.
    Her kan en virkelig bruke alle hifi flosklene, for oppløsning, utklingning, mørk bakgrunn, seperasjon og plassering av instrumenter og vokal er i en annen klasse!
    Det som best definerer forbedringen er hvordan en hører hele tonespekteret til piano, strenginstrumenter og cymbaler, som jeg ikke har hørt det før i hermetisk musikk. Rett og slett fantastisk.
    Da våknet i dag var det rett i anlegget for å spille, og nå når alle komponentene etter noen timer er blitt god og varm er lyden på et nivå ikke jeg har hørt før...

Så for meg er alt arbeidet med å finne ut av strømproblematikken endelig kommet ved en ende, og så hærlig å finne ut at ideen jeg har hatt i mange år viste seg å være rett vei å gå.
    Skal jeg sett opp et konvensjonelt anlegg med høyttalere igjen en gang blir det med batteridrift, det er sikkert, og vil heller bruke en god del av pengene på strømforsyningen enn på komponentene, og jeg er overbevist om at jeg ville fått bedre lyd ut av det....

Bilder av beistet :

20250729_223823522.JPG

20250729_224026439.JPG

20250729_224051691.JPG

20250729_224051691.JPG

20250729_230118970.JPG

Ecoflow.JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn