JIH plays...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Mimring her nå. Viktig egentlig å dra frem gamle favoritter innimellom, jeg gjør det altfor sjeldent. Dette er nok en av favorittene mine fra dem, hadde alltid sansen for dem, det var liksom ingen kompromisser. No dill. Og det liker jeg.

    Husker jeg fant denne MoFi utgivelsen i en hifi butikk i Graz av alle plasser. No.0981


    elp.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Fortsetter i samma gata. King Crimson Larks`..... er en av de desiderte favorittene fra prog tiden. Har den også på en Safety Master tape og når den settes på så er det litt andakt i rommet, denne er så bra! Og det låter fantastisk bra også.


    kcl.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Everyman Band ga ut 2 plater på ECM tidlig på 80 tallet. Dette var, bortsett fra David Torn på gitar, backingbandet til Lou Reed på slutten av 70 tallet. El.gitar, el.bass, trommer og sax og er ganske rett på rå jazz med klare rocke elementer. Det er egentlig en veldig utypisk ECM utgivelse.

    Spilt inn analogt i Talent med JEK og lyden er utrolig bra. Den må vel også sies å være utypisk ECM på den tiden, det er en klart råere og tøffere lyd.

    Marty Fogel saksofoner, Bruce Yaw bass, Michael Suchorsky trommer og David Torn på gitar.

    Begge platene fra dem kan anbefales, disse spilles ganske ofte her i huset.


    eb.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Miles Davis-Aura, Palle Mikkelborg sin hyllest til Miles. Dbl LP spilt inn i København i 1985 og kom ut i 1989. Et storband som bestod av det meste som fantes av danske kremmusikere som NHØP og Marilyn Mazur bl.a., i tillegg til Miles selv, John McLaughlin og Vince Willburn. Mikkelborg skrev og arrangerte alt. Og dette funker veldig bra, husker når den kom ut at den fikk veldig gode mottakelser.

    Bør være i alle seriøse Miles samlinger. Vet ikke om den er gjenutgitt på LP etterpå men den børe være grei å finne på brukten.


    mda.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Monk på en nydelig re-utgivelse fra Impex (365/2500) her nå , denne låter utrolig bra! Ser nå at MoFi også skal gi den ut og da på en slik Ultra Disc 45 RPM, det blir sikkert bra det også.

    Impex utgaven er fortsatt tilgjengelig ser jeg så spørs det da hvor mye bedre MoFi sin blir. Om den blir 125 USD vs 33 USD bedre er vel heller tvilsomt men de er nok veldig kjekke å ha i hyllene disse 45 boksene fra MoFi.


    tm.jpeg



    AMOBUD_011__144743__08022019104207-3998.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Hun holder seg godt altså, er det 4 konserter hun skal gjøre der oppe? Et skikkelig lag hun har med seg også, skulle vært blant The Lucky 200..
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    En stor favoritt i ungdommen på en Lørdag, denne ble spilt mye back then. Burn er der oppe blant det beste de gjorde synes jeg, etter denne så ble det en del nedoverbakke. Synes jeg. Vokalen på denne plata er veldig bra selv om IG hadde sluttet, liker kombinasjonen med Hughes/Coverdale. Hørte forresten Hughes for en tid tilbake og han er en av virkelig få av disse 70 talls vokalistene som faktisk enda har kraft og dynamikk i synginga si, det var ikke mye begrensninger der. Han drar jo skikkelig på åra han også. Bare det er imponerende.

    Det er helg og da er det tapen som gjelder, her er det skyv!

    Og bare så det er sagt; Ian Paice.


    dpburn.jpeg
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Audun Kleive sitt no dill company. De ga ut 2 plater med denne besetningen og dette er den første. Og det var no dill, her var det ikke mange begrensninger. Dette var Jan Bang, Christian Wallumrød, Ståle Storløkken og Arve Henriksen i tillegg til Kleive himself. Det de holdt på med slutten 90/begynnelsen 2000 var utrolig tøft og de dro den nok litt lenger enn f.eks. Bugge og Molvær gjorde på den tiden. Tror Miles hadde likt dette :).

    Så de live flere ganger og noen av disse konsertene tok aldeles av. Storløkken kjørte bass på moogen og husker etter en konsert på Blå at Audun Erlien kom bort og sa at skulle han holde på sånn så blir det ikke jobber igjen til vanlige bassister. Men igjen når det gjelder mye norsk kreativ musikk så var de litt tidlig ute tror jeg, hadde dette kommet ut i dag så hadde folk ment at det var noe nytt og kreativt.

    Og det var ikke bare musikken som var no dill, spilt inn i Audiopol med Audun K. selv bak spakene og det er ikke mye dill der heller. Utrolig tøff lyd!

    Høyt!

    Jazzland 1999


    Vis vedlegget 644735
    Veldig bra Musikk, har den på CD og en del annet med Audun Kleive + ting han er med på med bla Jøkleba 😲
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Veldig bra Musikk, har den på CD og en del annet med Audun Kleive + ting han er med på med bla Jøkleba 😲
    Ja han er en unik musiker, som de andre i f.eks. Jøkleba. Jøkleba har en veldig stor stjerne her i huset, både for platene og ikke minst for konsertene jeg har fått opplevd, disse var alltid noe utenom det vanlige, det er ingenting der ute som minner om Jøkleba.

    Blant flere så står konserten på MaiJazz 1994 på Sting Nere spikret fast i minnet, en utrolig opplevelse som aldri kommer til å glemmes. Dette var uka før de spilte inn Live plata i Gøteborg og en minnerik konsert i København hvorpå anmelderen i Berlinske Tidene mente at Maiysha av Miles Davis ble fremført bedre enn originalen.:)

    Uansett den Live plata er utrolig bra og klarer på en sjelden måte å fange en konsertopplevelse på plate, ikke alltid det er like vellykket. Her er man veldig nær musikken og musikerne og det er veldig lett og bli grepet når man spiller denne. Plata er veldig høyt oppe på favoritt lista mi.


    jø.jpeg
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Ja han er en unik musiker, som de andre i f.eks. Jøkleba. Jøkleba har en veldig stor stjerne her i huset, både for platene og ikke minst for konsertene jeg har fått opplevd, disse var alltid noe utenom det vanlige, det er ingenting der ute som minner om Jøkleba.

    Blant flere så står konserten på MaiJazz 1994 på Sting Nere spikret fast i minnet, en utrolig opplevelse som aldri kommer til å glemmes. Dette var uka før de spilte inn Live plata i Gøteborg og en minnerik konsert i København hvorpå anmelderen i Berlinske Tidene mente at Maiysha av Miles Davis ble fremført bedre enn originalen.:)

    Uansett den Live plata er utrolig bra og klarer på en sjelden måte å fange en konsertopplevelse på plate, ikke alltid det er like vellykket. Her er man veldig nær musikken og musikerne og det er veldig lett og bli grepet når man spiller denne. Plata er veldig høyt oppe på favoritt lista mi.


    Vis vedlegget 651198
    Fantastisk plate ja med en fantastisk lyd og rasp og trykk og følese, smilet mitt kommer ofte fram når jeg lytter til den plata:) har desverre ikke hørt de Live
     
    Sist redigert av en moderator:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Tar opp tråden fra i går og spiller deres første utgivelse fra 1991 som kom ut på Odin Rec., dette var før de kalte seg Jøkleba. Rainbow og JEK og låter veldig bra! Her på en test pressing som ikke låter dårligere enn den kommersielle utgivelsen. Denne liker jeg og den spilles ofte her i huset.


    onon.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Når jeg først var i landskapet. Skjønt her er det et 11 manns storband men det er Balke`s musikk og fortsatt sammen med Kleive og Jørgensen, samt Molvær, Christensen, Brunborg, Sletten, Halle ++. Denne plata er bra! Den er spilt inn kun måneder før overnevnte plate så de var produktive og ikke minst kreative. Balke basser på keys, det er tøft! Vanskelig å beskrive men det er moderne jazz i det norske landskapet, veldig rytmisk, ikke mindre enn 2 trommiser + 2 på perc.

    Utgitt i 1992 på ECM og et must i samlingen. Rainbow og JEK.


    jb13.jpeg
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    4
    Husker jeg spilte den endel i CD-tiden.
    Minnes det var tøft, men tror nok også at mye av dynamikken og nyansene gikk meg hus forbi dengang. Sikkert både pga. musikalsk (u)modenhet (jeg hadde da, forstår jeg nå, såvidt begynt å skrape i overflaten, og faktiske begrensninger ved det jeg da trodde var et bra hifi-anlegg.

    Høres ut som jeg må på Balke-jakt...
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Når jeg først var i landskapet. Skjønt her er det et 11 manns storband men det er Balke`s musikk og fortsatt sammen med Kleive og Jørgensen, samt Molvær, Christensen, Brunborg, Sletten, Halle ++. Denne plata er bra! Den er spilt inn kun måneder før overnevnte plate så de var produktive og ikke minst kreative. Balke basser på keys, det er tøft! Vanskelig å beskrive men det er moderne jazz i det norske landskapet, veldig rytmisk, ikke mindre enn 2 trommiser + 2 på perc.

    Utgitt i 1992 på ECM og et must i samlingen. Rainbow og JEK.


    Vis vedlegget 651433
    Har ikke de 2 siste du la ut, men var innom Discogs fant begge der på LP og 1 CD med Helge Lien Trio Live så jeg bestilte de :) blir spennende
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Etter min mening så er Balke en av våre største og mest kreative innen jazzen så det vil alltid være lurt å gå på Balke jakt.

    Her en tidlig Arild Andersen solo hvor han også bidrar, en ung Balke sammen med Riisnæs, Thowsen og Andersen. Arne Bendiksen Studio med JEK i 1975.
    Disse Arild Andersen platene på ECM midt 70/tidlig 80 er forresten verdt å lete opp hvis man ikke har dem, det er veldig fine plater.


    aa.jpeg
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    4
    Som sagt så gjort.
    Snadder A-lag på Balke-laget.
    Takk for tipset.

    7F6F1E3E-03CC-4592-AEDA-93275D8B68C7.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Som sagt så gjort.
    Snadder A-lag på Balke-laget.
    Takk for tipset.

    Vis vedlegget 652679
    Bare kjekt. Lurte litt, finner du brukt ECM vinyl lokalt eller er det helst på nettet? Hadde en butikk i området her for en tid tilbake som alltid hadde bra utvalg men han har lagt ned, akkurat det savner jeg.


    En annen ting. Det kommer ut litt mer fra Miles tidlig 70 ser jeg, gullalderen i følge meg selv. En konsert i Berlin med bl.a Jarrett som blir gitt ut på vinyl, kommer i September.
    Man vet jo aldri noe om lyden på slike ting men finner ut at det er denne konserten så vi kan jo håpe på ok kvalitet.




     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    btw fikk Miles D Aura på tape her om dagen
    ikke fått hørt på den ennå, men er sikkert knall

    hørte på Hank Mobley: workout i går...

    tips: sjekk ut Betty Davis:
     

    Vedlegg

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Det blir spennende! 2 x 12"?

    Den Mobley saken der er bra, regner med at det var tape du spilte :cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja to ruller på Miles...10,5 holder ser det ut til...66min tilsammen
    ligger på NAB pannekaker
    ja Mobley tape
    fikk og inn Steve Reich Sextet: 6 marimbas og Joni Mitchell: For the roses
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja pleier å ta en 4-5 titler i slengen og DHL, så har jeg de på 2-3dager, ellers kan det ta mange uker i disse corona tider
    sendte en pu til Italia og den forlot Norge 6 juli...ikke registrert der nede ennå....
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    4
    Bare kjekt. Lurte litt, finner du brukt ECM vinyl lokalt eller er det helst på nettet? Hadde en butikk i området her for en tid tilbake som alltid hadde bra utvalg men han har lagt ned, akkurat det savner jeg.


    En annen ting. Det kommer ut litt mer fra Miles tidlig 70 ser jeg, gullalderen i følge meg selv. En konsert i Berlin med bl.a Jarrett som blir gitt ut på vinyl, kommer i September.
    Man vet jo aldri noe om lyden på slike ting men finner ut at det er denne konserten så vi kan jo håpe på ok kvalitet.




    Noen som kjenner til labelen ? Alternative Fox ? Aldri hørt om.
    Utgivelsen virker spennende da.

    Brukt ECM vinyl finner jeg i grunn litt over alt. Oslo 13 viste seg å finnes 10 minutter unna hos en Jon Sandem som har et lite lagerlokale på Skårer, Lørenskog, hvor han selger brukte plater. Det meste er ikke så interessant, men det hender det kommer inn gull. Ellers har jeg en lokal platesjappe på Lillestrøm som orginalt nok kaller seg Platesjappa.no. Deres sjanger er nok mest klassisk rock og mørkemetall, men igjen hender det jo de får inn gull der også. Finn.no er jo også en god kilde til ECM-vinyl.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    4
    btw fikk Miles D Aura på tape her om dagen
    ikke fått hørt på den ennå, men er sikkert knall

    hørte på Hank Mobley: workout i går...

    tips: sjekk ut Betty Davis:
    Betty var litt av ei dame, det er sikkert!
    Akkurat den plata er interessant også fordi, om jeg minnes rett, Miles var involvert og tilstede.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og det nevnes vel på plata at trummisen spilte med Jimi Hendrix
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    da fikk jeg hørt på første rullen med MD: Aura i går og den kom rett på ti på topp listen, både musikalsk og lydmessig
    en av Miles absolutt beste imo
    takk for knall tips
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Kjekt!

    Selv om den fikk veldig god omtale den gangen den kom ut så har den kanskje gått under radaren i ettertid, det har vært mye fokus på å gi ut «alt annet» på nytt men den har fått fred, rart da den som du sier er veldig bra. Det er jo Mikkelborg som har laget all musikken så kanskje det er noe rettighets greier.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Står litt musikk og venter på at det skal bli høst.

    Denne her var et interessant bekjentskap. Opptak fra 1980 med noen stjernemusikere fra US, det spesielle er at opptaket er gjort med 2 mic`er, ikke noe forsøk på å lage en audiofil greie. Jeg synes dette er veldig bra! I følge han som gjorde opptaket så gjør han ikke slikt lenger med f.eks.kvartetter/ kvintetter, det er for vanskelig å få til skikkelig sier han. Uansett, dette gir en herlig følelse av å være på klubb der man ser hvor musikerne står, et fantastisk fundament og størrelse. Det hele lever og beveger seg, nydelig!

    Kopi fra masteren.


    mrq.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Mer kvalitets musikk på tape.

    Beirach har en imponerende CV med bl.a flere utgivelser på ECM men også en haug med annet. Her en duo innspilling fra 1981 som er aldeles nydelig. Musikalsk så er det slik at liker du Bill Evans så går denne rett hjem. Det er så nydelig utført det hele og det låter utrolig autentisk og stort. Akustisk musikk skal være all analog og spilles av på tape. :cool:.

    Også en kopi fra masteren.

    Den ble utgitt på LP i 1981 og Stereophile mente; I was stunned at how lifelike and dynamic it sounded—it very well may have been the first time I suspected a recording could re-create the experience of two musicians in a room.



    rb.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Et sjeldent bra konsertopptak dette, en nydelig balanse mellom musikken og publikum med en fantastisk klubb følelse. På tapen kommer jeg enda nærmere, det er et utrolig drag og attack her, no limits! Dette er utolig bra! Jeg skvetter til hver gang selv om jeg hva som kommer. Sjekk ut Let It rain!


    pbc.JPG
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    177
    Antall liker
    325
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Mer kvalitets musikk på tape.

    Beirach har en imponerende CV med bl.a flere utgivelser på ECM men også en haug med annet. Her en duo innspilling fra 1981 som er aldeles nydelig. Musikalsk så er det slik at liker du Bill Evans så går denne rett hjem. Det er så nydelig utført det hele og det låter utrolig autentisk og stort. Akustisk musikk skal være all analog og spilles av på tape. :cool:.

    Også en kopi fra masteren.

    Den ble utgitt på LP i 1981 og Stereophile mente; I was stunned at how lifelike and dynamic it sounded—it very well may have been the first time I suspected a recording could re-create the experience of two musicians in a room.



    Vis vedlegget 657423
    Hei,

    Til info for de som ennå ikke har et tape deck - denne og andre kan lastes ned i ulike format på highdeftapetransfers.com - DSD og PCM format.

    Verd å teste ut!

    vh

    S
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    den Mike Richmond tapen fikk jeg og her om dagen...tatt opp på ML-5/ A80 :cool:
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    I kveld noen plater med kreativ norsk ungdom. Morgonrode er en folkemusikk gruppe som spiller folkemusikk blandet med en stor dose jazz/moderne musikk. Disse platene er utrolig fine, jeg synes de på en utmerket måte blander inn disse andre elementene i folkemusikken, det får et veldig moderne preg det hele. På noen kutt får jeg litt assosiasjoner til både Orleysa og Utla men det er først og fremst Morgonrode og deres unike fremføring som preger platene.

    Begge platene er gitt ut på Ta:Lik, innspilt hos Hallibakken i Hallingdal og mastret hos Propeller. De låter begge aldeles nydelig! Vet ikke hvor de er presset men de er begge helt tyste, ikke et eneste knepp. Også med nydelige utbrett cover i tykk papp, akkurat slik det skal være.



    mr1.jpeg



    mr2.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    Perc. unikumet Trilok Gurtu ga ut en ny plate for litt siden. Så en anmelder som skrev at det var litt annerledes enn de forrige utgivelsene hans. Jeg vet ikke hvor langt bak i tid han tenkte men jeg synes dette var mye tilbake til det han gjorde i slutten på CMP Records. Dette svinger det av! Gurtu er 68 år nå men han spiller som en gud enda. Alle kuttene på plata er dedikert forskjellige folk han har jobbet med/blitt inspirert av i karrieren med korte perc kutt mellom melodiene.

    Et av kuttene er dedikert den brasilianske percussionisten Naná Vasconcelos, han spilte med Gurtu bl.a. på Living Magic plata. Husker første gang jeg opplevde Gurtu på konsert, det var da han spilte med Oregon på Utstein Kloster tidlig 90 tallet, vi var mange som satt med måpende uttrykk etterpå. Etter konserten så var det rett til Folken og Arild Andersen Arv med Naná Vasconcelos på perc. Altså begge to ble opplevd i løpet av noen få fantastiske timer på en Søndag. Det var tider det...

    Plata inneholder god lyd.


    tg.jpeg
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.309
    Torget vurderinger
    5
    Mener jeg har sett både Gurtu og Vasconcelos med Garbarek, sannsynligvis på Folken.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.166
    Antall liker
    8.928
    2 plater med flotte damer på 2 x 45 RPM på rappen her nå. JM utgitt på ORG mens RLJ plata er fra Analogue Production. Kanskje unødvendig å si at de låter aldeles nydelig. Har også JM platen på en japansk utgivelse men den fra ORG er ganske mye bedre synes jeg, en helt annen dynamikk enn japaneren og vi kommer mer i dybden på musikken, det er et åpnere lydbilde.

    RLJ har jeg også på SACD og på tape fra AP men i dag ble det vinylen, den låter utrolig fint! Den Traffic coveren er bare så nydelig!


    jmrlj.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn