JIH plays...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Litt årgangsjazz fra 45 hylla. Som alltid så er det tøffe saker fra Blakey, her på en flott utgivelse fra AP i 2009 med behandling av Gray/Hoffmann/Acous Tech/RTI og låter nydelig. Kommer ut igjen nå i disse dager på Craft OJC Series, også med Gray og RTI pressing. Låter sikkert minst like bra den.



    IMG_1879.jpeg




    IMG_1880.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Denne ble anbefalt i Brahms tråden, jeg har ikke hørt den før men hadde den på lista over tape jeg kanskje ville ha en gang fra Horch House. Siden anbefalingene var såpass sterke så ble et innkjøp fremskyndet til nå med en gang. Og dette er nydelig musikk, fremføringen er utrolig fin i mine ører men kan ikke mene noe hvordan den står seg i forhold til andre utgaver men ser at den står høyt i kurs ute i den store verden.

    Nydelig kvalitet på tapen, prøvde LPR90 denne gangen da man får hele musikkstykket inn på èn tape, jeg har mine oppfatninger om forskjellene på f.eks. SM900 og LPR 90 men er veldig fornøyd med denne.

    Warner ga ut denne på nytt på vinyl i 2017 ser jeg, etter hva jeg leser så er den fra en 24/96 remaster fra 2015 men låter sikkert fint, ser at Big Dipper har den inne.





    IMG_1878.jpeg




    IMG_1883.jpeg




    IMG_1882.jpeg




    IMG_1884.jpeg
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.308
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Ja sjekket etterpå og ser at de er ikke gratis på brukten, regner med at det var hos AS du sjekket? Det er vel mulig å få dem litt rimeligere på Discogs.

    Den erfaringen har vel de fleste av oss, buy now or cry later som Chad Kassem sier..men det er ikke mulig å få meg seg alt heller.

    Ikke gratis nei, men ikke så ille sammenlignet med endel ny vinyl som man kjøper idag; det er 3 plater så totalt ble det vel opp mot 2t kr for en brukt..
    Og når man hører på Argerich så kan man forstå prisen på den 1. utgaven. Fantastisk musikk og meget god lyd. Godt opptak kan man si
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja LPR90 bærer preg at den ikke har samme tykke base som SM900
    den er på ingen måte dårlig
    "close but no cigar"......
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Et lite tips hvis man handler hos Music Direct. De har fått tak i noen japanske ex. av Santana sin trpl. live plate Lotus, remastret av MoFi i 2017 og presset hos RTI. Denne plata er fantastisk bra og med et cover som man ikke har sett maken til, litt usikker på om denne har hele orig. coveret. Jeg har den selv men likevel så frister den...




    LIS46-8__03029.jpg
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.209
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Ser det er gratis frakt på ordre over $49, men åssen blir det med toll på dette her ?
    Har ikke kjøpt noe fra utlandet av plater så spør av uvitenhet :)
    ( kunne sikkert søkt å funnet noe, men... :) )
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Ser det er gratis frakt på ordre over $49, men åssen blir det med toll på dette her ?
    Har ikke kjøpt noe fra utlandet av plater så spør av uvitenhet :)
    ( kunne sikkert søkt å funnet noe, men... :) )
    Den gratis frakta der er nok kun for innenlands US vil jeg tro. Ja det er dyrt å handle fra US nå, dyr frakt og 25% moms på verdien av pakken men av og til så bare må man..:)
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.209
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner.
    Sjekka litt rundt og er jo ymse priser men med frakt etc blir det nokså kostbart.
    Så tror nok at jeg får holde meg innenlands her.

    Men som du sier, noen ganger er det fristelser man ikke kan la gå fra seg nei :)
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.308
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Moms beregnes av verdi av innhold + frakt kost. I tillegg kommer fortollingsgebyr. Kjøpte akkurat en 3xvinyl boks som kostet 125 Euro, måtte betale nesten 500 for å få pakken utfri postkontoret...
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Classic Records ga ut noen få titler fra Mercury Living Presence katalogen på slutten av 90 tallet, disse ble behandlet av Bernie Grundmann og presset hos RTI. Etter min mening noe av det beste lydmessig fra epoken som er der ute. Nå denne og dette er jo en bombe, anlegget blir testet ut. Spiller nå en 200gr. Quiex utgave men ser at jeg har den første som kom ut også (180 gr...). I tillegg til en 45 RPM One Sided som drar den opp enda et hakk. Disse platene er veldig fine. Ikke spesielt dyre på brukten. Utenom den 45 eren da...






    IMG_1890.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Jeg kjøper ikke plater lenger men med ujevne mellomrom så gjøres det unntak. Chris Potter har nettopp kommet med en ny plate på Edition Records, denne gangen sammen med Brad Mehldau, Brian Blade og John Patitucci. De 250 første platene kommer på vinyl i denne fargen mens den er i blå resten av utgivelsene, kommer også på det meste annet. Usikker på hvor begeistra jeg er for farga vinyl men det er nå engang slik Edition gjør det. Kommer i et veldig flott utbrettcover.

    Veldig fin plate fra et A lag av noen musikere så liker man moderne jazz fremført på en nydelig måte så kan den anbefales.

    Ligger et lydspor her...






    IMG_1906.jpeg




    IMG_1911.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Ny plate fra Elephant9 som slippes 19/4. Kan forhåndsbestilles nå, sparer en hundrelapp ved å kjøpe fra RG. Kommer i både clear og sort vinyl.

    Også et lydspor her..











    Skjermbilde 2024-04-02 kl. 11.32.21.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Den nye E9 på plass i hylla, som vanlig veldig tøffe saker så liker man de forrige platene deres så vil man også like denne. Og appro forrige plate, 2021 utgivelsen Arrival Of The Elders er også kommet ut på clear vinyl så hvis man ikke kjøpte denne på vinyl da den kom ut så er det nå en ny sjanse.



    IMG_1929.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Det kan nevnes, som et tips, at Analogue Production har presset opp et nytt opplag av Monk-The Riverside Tenor Sessions boksen. Jeg har den første utgaven som kom i 1998 og den er utrolig fin, denne gang presset hos QRP med all analog behandling fra Gray så den er nok minst like bra nå som da.







    AAPJ_037__3018__01152009125648-5347.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn