JIH plays...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    På hytta er det PC og HT som gjelder. Her nå litt nordafrikansk musikk krydret med litt annet. For de som er interessert så spilte/sang Sahmaoui i Joe Zawinul`s Syndicate de siste årene. Han kan høres og ses på 75 plata/DVD`en.


    R-14689292-1579688264-4964.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Hviledag og innetjeneste, da blir det fort litt musikk på DVD. I dag to som bringer frem mange minner og ikke minst påminnelser om at det er viktig å nyte øyeblikkene, plutselig så er det ikke mulig lenger.

    Den Zawinul konserten fra Lugano er utrolig bra, spilt inn 1 mnd. før han havnet på sykehus og 2 mnd. før han døde. Er noen øyeblikk her som er fantastisk flotte, også ting som ikke er med på plata. Et utrolig dyktig superlag som oser glede og musikk. Opplevde dem selv noen ganger og er kanskje noe av det som har festet seg sterkest hos meg.

    Rypdal og Gurtu har jeg opplevd uttallige ganger men aldri i sammen, så dette er en fin erstatning.


    IMG_1327.jpeg



    IMG_1328.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Litt pianotrio på øret her i ettermiddag. Eyolf Dale-Being her nå, flott utgivelse fra `21, det må spesielt nevnes trommespillingen til Audun Kleive, her spiller han veldig bra synes jeg og er den som gjør dette til hva det er. Ingen spiller trommer som Kleive. De kommer forøvrig ut med en ny plate på Edition om et par uker.



    EDN1167_Being_packshot_1-1000x1000.jpg

    En annen som kommer ut med en ny plate på Edition er Chris Potter, kommer ut i Februar men kan forhåndbestilles nå. Denne skal jeg ha.

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Tar alltid med meg noen CD`er når jeg drar på hytta, her nå denne. Zawinul med Syndicate og gjester, tøffere enn dette blir det ikke.


    IMG_1331.jpeg



    Fant forresten en utgivelse av Sahmaoui på hirez, denne likte jeg veldig bra, rytmisk nordafrikansk musikk blir aldri feil.


    R-7904902-1451344670-5420.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Mer nordafrika, denne gang Dhafer Youssef med gode medhjelpere, bl.a. Eivind Aarset og Nils Petter Molvær. En fin x-over plate synes jeg.


    mterha-birdsrequi-preview-m3_550x550.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Den Andrew Hill boksen så kjekk ut. Tror jeg har de fleste albumene hans på BN på cd, så over kr.5500 for 7 brukte cder er nok et stykke over hva jeg er villig til å betale for en slik boks. Men mye fint der for de med litt dypere lommebok em meg.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Den Andrew Hill boksen så kjekk ut. Tror jeg har de fleste albumene hans på BN på cd, så over kr.5500 for 7 brukte cder er nok et stykke over hva jeg er villig til å betale for en slik boks. Men mye fint der for de med litt dypere lommebok em meg.
    Har den Andrew Hill boksen på vinyl, av de Mosaic boksene jeg har så er det en av favorittene.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har den Andrew Hill boksen på vinyl, av de Mosaic boksene jeg har så er det en av favorittene.
    Med vinyl så blir det litt annerledes (for meg) har kjøpt et par dem brukt. Hadde jeg kun hatt cder så kanskje, men skal jeg bla opp litt ekstra for disse så blir det for en lp boks.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Med vinyl så blir det litt annerledes (for meg) har kjøpt et par dem brukt. Hadde jeg kun hatt cder så kanskje, men skal jeg bla opp litt ekstra for disse så blir det for en lp boks.
    Enig i det men også greit å vite hvis man sverger til CD er at disse CD`ene kommer i samme type/størrelse boks som LP`ene, hefte er også likt og i samme størrelse. Altså veldig forseggjorte og flotte. Passer perfekt i LP hylla. :)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Har hørt et par ganger på den nye til Eyolf Dale som kom ut i Januar, nydelig pianotrio. Igjen så preger Audun Kleive plater han er med på, Zanussi basser også veldig fint synes jeg. Kun hørt gjennom hodetlf. fra 24/96 og låter veldig bra, får høre på anlegget når jeg kommer hjem men de pleier å låte veldig bra disse platene fra Edition. Tilgjengelig på vinyl senere i år.

    Noen smakebiter her...



    EDN1212_Wayfarers-Packshot-1000x1000.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    2 veldig fine CD`er siste timene her. Zawinul Syndicate er en dbl. CD spilt inn på JZ sitt Birdland i Wien våren og høsten 2004, litt forskjellige besetninger men som vanlig så svinger det som f..Dette er tøft!

    Den andre er en Maria Joao utgivelse fra 1991 og denne er bra! Nydelig spilt og ikke minst så har dama en fantastisk stemme. Spilt inn i Tonstudio Bauer i Tyskland, et studio hvor også veldig mange ECM plater er spilt inn, etter min mening de som låter best. Denne er gitt ut på Enja Records og låter aldeles nydelig.


    IMG_1392.jpeg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ikke spilt så mye Zawinul (mest med Miles), men var på en konsert i Folken med Syndicate i 2003 var det vel så litt før innspillingen av konserten du refererer til, og på Maijazz var det en strykekvartett som hadde en Tribute til ham og Weather Report (Vienna radio SQ el noe tror jeg de het). Weather Report har jeg heller ikke hørt så mye på selv om jeg har noen lper og en liten cd boks med 5 album.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Den i folken der var jeg også på og på den i Konserthuset i 1996 (?) med Syndicate og SSO, det var tøft. Og noen ganger nedover i europa, også i Wien men ikke de på CD`en. Syndicate var store favoritter her i huset, noen av mine største konsertfavoritter.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Litt rytmisk musikk fra flere deler av verden i kveld. Trilok Gurtu er som tittelen sier inspirert av afrika og en miks med indiske rytmer gjør at dette er skikkelig tøft. Sterke bidrag fra en av mine favoritter Sabine Kabongo som forøvrig også var med i Zawinuls Syndicate de siste årene. Hun var med Gurtu i en trio etter at denne plata kom ut og det var utrolig tøffe saker.

    Celio plata kom ut i `96 og her er det brasilianske rytmer som gjelder, med bl.a. Bugge, Hovensjø og Molvær. Begge er plater man blir i godt hommør av og det er alltid fint. Veldig god lyd på begge.


    IMG_1394.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    En fin økt i går kveld.

    Orexis var et band fra Tyskland som det var vanskelig å sette i bås, var nok nærmest såkalt world music men de var også borti litt rocka/prog ting på platene sine. Denne her føler jeg har noe som minner om en rød tråd, nærmere Oregon uten å hete Oregon kommer man vel kanskje ikke, her er både oboe og sitar, Trilok Gurtu på perc. gjør også sitt til at den er i det landskapet. Han spilte på to av platene til Orexis, denne og også den som kom ut før denne, Inspiration fra ´78. Den er litt mer varierende men fortsatt bra men liker denne klart bedre, en veldig fin plate som er verdt å lete opp hvis man er i det landskapet. Spilt inn i Tonstudio Bauer som så mange ECM plater er og låter veldig bra.



    IMG_1669.jpeg



    Old And New Dreams var et superlag, de ga ut to plater på ECM som står høyt i kurs her i huset men de ga også ut en plate før disse to på det italienske selskapet Black Saint, en veldig fin plate som er i samme gate som de påfølgende på ECM. Jeg er veldig glad i Don Cherry så hvis man er i den gata så er disse platene et must. Her på en japansk utgave.






    IMG_1668.jpeg



    Mer Don Cherry og enda et superlag. Codona sine plater er for meg høydepunkter i ECM katalogen og denne, no.3, er kanskje den jeg liker best. I hvertfall til jeg spiller en av de andre to. Det er sart og lekende med en fantastisk musikalitet, disse folka er long gone men vi har heldigvis platene. Også fra Tonstudio Bauer og den er utstyrt med en veldig bra lyd.



    IMG_1670.jpeg



    Ser nå at dette lett kunne vært et innslag i Jungeltelegrafen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Hedvig Mollestad kom nylig ut med en ny plate, denne gangen med en annen trio enn den «vanlige» trioen hennes. Ole Mofjell på trommer og Ståle Storløkken på keys er de som bidrar på denne. Jeg fikk ikke anledning til å høre dem da de spilte her så dette er første gangen jeg hører denne trioen. Og dette er tøft! Sagt med en gang, dette er ikke de andre som komper Mollestad, Storløkken setter som vanlig preg på det han er med på, han er et unikum. Her er impro og alt som hører til, man hører nok litt Supersilent inni her, asso til Chasers og andre tøffe saker hører man også.

    Jeg liker dette bedre enn hennes faste trio, her tar man den ut og grenser pushes men så er jeg en stor Ståle Storløkken fan også da...
    Så liker man tøff tidlig 70 talls musikk og ikke har kjøpt den enda så er det bare å trykke på kjøp knappen.

    En liten snutt her...




    IMG_1671.jpeg




    IMG_1672.jpeg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Fikk pakke fra RG i går og den skal være der, får ta en lytt i løpet av helgen.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Da er sesongen i gang skjønner jeg :unsure: .
    Har hørt igjennom Mollestad og skjønner at dette er bra saker, men jeg foretrekker nok den vanlige trio'en. Blir litt mer form på musikken.
    Men himmel og hav for en vanvittig bra gitarist hun er :cool:
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Starter søndagen med en flott plate fra Atlantic boksen til Coltrane. Dette er jo nesten Old And New Dreams uten Redman men med Coltrane i hans sted. 3 av 5 kutt fra læremester Coleman, Blackwell på trommer mens Haden og Heath bytter på bassen. Tittel på plata og folkene gjør kanskje at man tror dette er noe far out greier men det er det ikke i flg. meg selv, dette liker jeg! Det er forresten veldig god lyd på denne.




    IMG_1674.jpeg



    Koblet forresten over fra ARC Ref RIAA og tilbake til BAT`en i dag, kan ikke huske at den var så bra. Blir denne en god stund fremover tenker jeg.



    IMG_1675.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Som mange vet så jobbet også Blackwell og Cherry med norske musikere, bl.a. på denne som ble gitt ut i 1985, opptaket er fra Molde Jazzen i `84 og dette er ikke annet enn et skikkelig fyrverkeri, det er kanonbra! Mixet hos Rainbow av JEK, lurer på om selve opptaket ble gjort av NRK. I tillegg til de to nevnte så er det Finn Sletten, Miki N`Doye, Erik Balke, Per Jørgensen og ikke minst Sveinung Hovensjø på bass, sjekk ut da han tar helt av her...

    Skal man ha det beste av norsk jazz og plater utgitt på Odin Records så må man ha denne, et historisk opptak.



    IMG_1676.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Jeg «låner» denne av @PederP fra dilldalltråden og kan ikke si annet enn at jeg støtter forskningen. Kaffe er viktig!



    Så jeg ble inspirert til (enda..) en espresso nå i ettermiddag før jeg finner ut hva som skal lyttes på i den neste timen.



    IMG_1677.jpeg



    Gode råvarer er viktig...


    IMG_1662.jpeg




    Skjermbilde 2023-10-08 kl. 16.11.02.png
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Og det ble Trilok Gurtu sin siste som kom ut i Mars i år. Her får man tøffe interplay, tøffe låter med tromming og rytme som bare han kan. Også låter med vokal, veldig kjekt at han har tatt med seg Sabine Kabongo igjen, henne er jeg svak for spesielt live, har ikke hørt noe fra henne siden Zawinul døde og Syndicate ble historie. Det sagt så tror jeg hun var med på en tribute greie som også kom ut på plate etterpå.

    Uansett, liker man Gurtu og alt det han holder på med så er denne et must, ikke mange unikum som han der ute. Veldig bra lyd.



    IMG_1679.jpeg
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Som mange vet så jobbet også Blackwell og Cherry med norske musikere, bl.a. på denne som ble gitt ut i 1985, opptaket er fra Molde Jazzen i `84 og dette er ikke annet enn et skikkelig fyrverkeri, det er kanonbra! Mixet hos Rainbow av JEK, lurer på om selve opptaket ble gjort av NRK. I tillegg til de to nevnte så er det Finn Sletten, Miki N`Doye, Erik Balke, Per Jørgensen og ikke minst Sveinung Hovensjø på bass, sjekk ut da han tar helt av her...

    Skal man ha det beste av norsk jazz og plater utgitt på Odin Records så må man ha denne, et historisk opptak.



    Vis vedlegget 958894
    Har stått urørt veldig lenge.
    Må finne den frem.
    Takk for tipset😊👍
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    A Tonic For The Troops kommer med en ny utgivelse på Odin Records, dato er 13 Okt ser jeg, kommer også på vinyl. Deres forrige plate var veldig fin så denne må nok sjekkes ut. For de som ikke kjenner dem så er bassisten til Hedvig Mollestad, Ellen Brekken, sentral i denne gruppa. Ser Big Dipper også sier 13/10.


     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Det er blitt skrevet litt om disse TOS utgivelsene fra DG i det siste, til og med egen tråd og greier. Der ble det skrevet at ørret plata er litt rett i trynet, da særlig side 1, om man med det mente at denne ikke låter så bra vet jeg ikke men spilte den igjen i dag og jeg må si at jeg hører det ikke på samme måte, kanskje pianoet er litt frempå men ikke mer enn det må være synes jeg. Om det er noen forskjeller på side 1 og 2 så kanskje side 2 låter en aning klarere? Men det kan like gjerne være masse annet rart som gjør at jeg «hører» noe slikt. Jeg synes denne låter veldig bra jeg, det er dynamisk og definert med flott oppløsning og stort lydbilde. Det kan jo være smak/behag dette.

    Men det ble en liten mulighet for litt nerding, jeg liker musikken og har den også på en utgivelse fra RCA/Classic Records tidlig 2000 tallet som er remastret av Bernie Grundman, denne er på en såkalt 200 gr .QUIEX vinyl. Og dette låter også veldig bra, er en aning klarere og definert enn TOS plata, eller at TOS plata låter litt «varmere» , synes vel egentlig at instrumentene er litt mer frempå på denne enn på TOS men likevel slik at jeg liker det, den har nok også et litt tyngre fundament synes jeg. Hvilken man vil like best vil nok være en smaksak men i mine ører så låter de begge veldig bra!

    BAT P-12SE RIAA, Air Tight PC-1 p/u, VPI HR-X spiller med 12,7 arm.


    Og begge platene er uten et eneste knepp el.l og helt støyfrie, akkurat slik det skal være.



    IMG_1681.jpeg
     
    Sist redigert:
    • Love
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    fikk mine 4 neste fra DG serien i går
    Verdi Requiem og Beethoven Klavier ble unnagjort i går
    har igjen å høre på Berlioz Symphonie Fantastique og Smetana Ma Wast

    har Beethoven 7/ Stravinsky Le sacre du Printemps og Schubert Forellen fra før
    synes alle er bra

    nå spiller jeg Gabriel Faure: Requiem/ Dave Willcox på tape, som fortsatt ruler IMO
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Nå noe ganske annet. Corea og Peacock leker og improviserer, for de som kjenner til Corea sine Delphi impro plater på Polydor så er dette tatt opp på samme plassen året etter. Som på Delphi platene så er Jonathan Horwich også involvert her og tapen er gitt ut på selskapet hans. Tror ikke dette er gitt ut på plate noengang.

    Dette låter stort og dynamisk med masse rom, det er denne nydelig bevegelsen og dette tunge fundamentet som kun tape har. To legender som spiller og koser seg.



    IMG_1682.jpeg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    den har jeg og...fikk 3 nye i fra J idag....
    venter Delphi 2 og 3 på LP imorgen
    spurte J om han hadde tilgang til masterne til Delphi, men de hadde han måttet levere fra seg med en gang og har aldri sett de siden
    forøvrig spilt inn på en A80
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Kjekt å handle og snakke/maile med Jonathan, peil så det holder og en skikkelig entusiast. Drar på åra så vi må holde han i vigør litt til.

    Siden A80`en var i gang så ble det et par til derfra. Egentlig ikke så mange som ligger i det mer moderne landskapet fra han men disse to er veldig fine. Beirach og Mraz er jo skikkelig tunge navn i jazzen, her som duo og dette er virkelig bra.

    Per Henrik Wallin (trykkfeil på coveret ser jeg...) var en svenske som kunne sin Monk, det er ikke tvil om at han hørte mye på han, skikkelig tøff utgivelse hvor det ikke gis ved dørene, dette er tøft.

    Begge er gitt ut på vinyl og er vel ikke vanskelige å få tak i.










    IMG_1683.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    To veldig fine plater fra Odin Records her i formiddag. Knut Riisnæs sammen med Dag Arnesen, Bjørn Kjellemyr og Jon Christensen innspilt i Talent med JEK og låter veldig bra, nydelig norsk jazz på sitt beste, lurer på om denne vant en spellemannspris dengang...

    Lines plata er mye spilt her, den er bra. Tore Brunborg, Vigleik Storaas, Trond Kopperud og Knerten Kamford. Rainbow med JEK, denne er det bra lyd på. Moderne norsk jazz med flotte melodier.



    IMG_1684.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    En perle i jazzhistorien, denne er bra! Fra 59, disse folka var tidlig ute. Her på en 2 x 45 fra ORG som låter fortreffelig, Grundman master og presset hos Pallas, liker man ikke 45 plater så ser jeg at den bl.a. er tilgjengelig fra Speakers Corner på 33, har ikke hørt den men all erfaring tilsier at den låter bra. Men alle har vel en eller annen versjon i hylla..



    IMG_1685.jpeg




    IMG_1686.jpeg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    i dag tok jeg hull på IP tapen med Mike Garson: Monk fell on me reel 1
    glimrende solopiano, både spilling og lyd
    1697280802804.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Litt storband på en lørdag, to av de tøffeste i tromme klassen møter et av de tøffeste storbandene. Låtene komponert av Gurtu, vi kjenner igjen disse fra soloplatene hans, dette svinger!

    Flott lyd og et veldig forseggjort utbrettcover i tykk papp, akkurat slik vi liker.




    IMG_1687.jpeg







    IMG_1688.jpeg




    IMG_1689.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Mandags formiddag er en av de fineste tidene å spille musikk på, nå litt fra disse nydelig boksene fra Rune Grammofon, dvs har flere av disse også på single utgivelser så disse blir spilt hvis de også er i boksen, må passe på boksene. Særlig den Solidification boksen er flott, hefte, DVD, musikken i 24/96 filer i tillegg og det som ikke er gitt ut før er på hvit vinyl. Arve H er en av våre mest kreative musikere og her kan man få en skikkelig dose om ønskelig.







    IMG_1693.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Oregon fra 1989, den andre utgivelsen deres med Trilok Gurtu etter at han overtok for Walcott som døde i en bilulykke. Denne er kanskje litt mer melodiøs enn andre fra dem men likevel typisk Oregon. Plata er mastret av Bob Ludwig og låter veldig bra.

    Husker jeg så denne besetningen på Utstein Kloster i `93(?), hadde med en kompis, han hadde aldri opplevd Gurtu før og så ut som om han hadde fått et sjokk underveis. En fantastisk opplevelse.



    IMG_1694.jpeg
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Oregon fra 1989, den andre utgivelsen deres med Trilok Gurtu etter at han overtok for Walcott som døde i en bilulykke. Denne er kanskje litt mer melodiøs enn andre fra dem men likevel typisk Oregon. Plata er mastret av Bob Ludwig og låter veldig bra.

    Husker jeg så denne besetningen på Utstein Kloster i `93(?), hadde med en kompis, han hadde aldri opplevd Gurtu før og så ut som om han hadde fått et sjokk underveis. En fantastisk opplevelse.



    Vis vedlegget 961115
    Bra de spilte samme låt samtidig🫣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn