Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Takk. Når maskering er ferdig skal de renses og oljes på nytt for et bedre resultat enn i første runde. Så kommer lakkering som jeg synes er litt vanskelig. Men har tenkt mye på det og har en plan som jeg håper blir bra :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Uansett hvordan sluttresultatet blir, HFG, så er du nominert til "Årets DIY'er" her på HFS av meg ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sitter her og vurderer å kjøpe en tonearm lift. Å benytte en stødig hånd fungerer for så vidt, men jeg hadde nettopp et nesten-uhell. Det er på tide å slutte å ta unødige sjanser :rolleyes:

    Ser det finnes mange ulike typer her til ulike snurrer. Spiller det egentlig noen rolle hvilken jeg velger, en lift er vel en lift?
    En anbefaling eller to settes pris på om dere har.
    Kanskje denne kan vurderes?
    LITTLE FWEND
    Importeres av Big Dipper, og skal introduseres på Horten Messa:
    https://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/92963-little-fwend-big-dipper-til-hi-fi-messen-2018-a.html
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Antar at det er snakk om noe som kan brukes til å senke armen ned på plata. Det kan vel ikke "little fwend", som forøvrig er meningsløst dyr (IMHO)?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det har du helt rett i. Her var jeg i feil ende av plata;)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg har allerede sjekket litt rundt Little Fwend. Snakket med Roald på renaissance audio som har planer om å ha denne i sitt sortiment. Men som dere sier så er dette "dessverre" kun en lift når platen ferdig spilt, og det er i utgangspunktet ikke det jeg ser etter. Skal uansett sjekke ut denne når Roald får den i butikken sin og se hvordan den fungerer i praksis. Ut ifra hva han selv sier så er det visst en genial, men også pen komponent til en platespiller. Prisen derimot er en annen historie, den er jo grisedyr! Så jeg får se om den er så genial at det blir et must have, dog jeg tviler. But who knows, skal aldri si aldri :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser de skal selge den til 1500 i Horten. Først til mølla... kan forhånsdsbestilles.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Helt sikkert en flott komponent, jeg for min del avventer litt enda og kikker videre på andre løsninger i mellomtiden.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hei på dere, long time no see.

    Tenker det er på tide å ta opp igjen tråden med godtfolket her inne. Det har vært en tung høst og dessverre lite fokus på musikken. Forrige uke tenkte jeg at nå er det på tide å ta skjeen i en annen hånd, og bestilte meg fire superbe album for å sparke det litt igang igjen. Dessverre har jeg bare fått et av dem enda, men det betyr jo også at jeg har noe å se frem til. I øyeblikket snurres nyinnkjøpt Wynton Marsalis, United We Swing. Herlig!

    En annen grunn til å gå inn på HFS nå er at desember har startet og da er det jo julekalender. Gledesfylt etter å finne ut hva ptb har å by på så langt i år ble skuffelsen stor da jeg ikke fant den. Forsøkte å søke etter den uten hell også. Ingen kalender i år, ptb? Legg gjerne ved en link til tråden om den er opprettet.

    Til slutt så har vi jo renovering av høyttalerne mine som jeg begynte friskt på utpå sensommeren. Vel, ferdig er de ikke, og ikke blir de det på en stund heller. Jeg har fått oljet dem ferdig, men lakking og slikt får heller la vente på seg. I stedet har jeg satt dem i tjeneste igjen, så får jeg se når jeg orker å ta lakking og slikt.

    Men, her er et før/etter bilde for dem som er interessert.

    Før:
    Før.jpg


    Etter:
    Etter.jpg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En annen grunn til å gå inn på HFS nå er at desember har startet og da er det jo julekalender. Gledesfylt etter å finne ut hva ptb har å by på så langt i år ble skuffelsen stor da jeg ikke fant den. Forsøkte å søke etter den uten hell også. Ingen kalender i år, ptb? Legg gjerne ved en link til tråden om den er opprettet.
    Hyggelig å ha deg tilbake:)
    Joda, kalenderen er i gang og jeg registrerer at @Seskage allerede har linket til den - så da er du på sporet;)

    Høyttalerne - det ser jo bra ut så langt. Om den sorte lakken er såpass som bildet indikerer tror jeg at jeg ville latt det være - evt vurdert å polere opp om det er minor issues.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    En annen grunn til å gå inn på HFS nå er at desember har startet og da er det jo julekalender. Gledesfylt etter å finne ut hva ptb har å by på så langt i år ble skuffelsen stor da jeg ikke fant den. Forsøkte å søke etter den uten hell også. Ingen kalender i år, ptb? Legg gjerne ved en link til tråden om den er opprettet.
    Hyggelig å ha deg tilbake:)
    Joda, kalenderen er i gang og jeg registrerer at @Seskage allerede har linket til den - så da er du på sporet;)

    Høyttalerne - det ser jo bra ut så langt. Om den sorte lakken er såpass som bildet indikerer tror jeg at jeg ville latt det være - evt vurdert å polere opp om det er minor issues.
    Takk, ptb.
    Det du ser på bildet er nok den bedre "siden" mtp lakk. Det er litt større behov rundt kanter og hjørner. Men det er ikke umulig at det blir flikking i stedet for full lakkering. Jeg hadde jo en plan som jeg siden har funnet at mest sannsynlig ikke vil funke. Tar det som det kommer, det er uansett et stykke frem i tid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Litt utrolig. Kjøpte 4 plater på Platekomaniet samtidig og alle kommer i hver sin forsendelse.

    Dagens plate i heimen:
    Vis vedlegget 520355
    Flott album, har den på vinyl :)

    mvh

    Ja, det er det. Plukket opp denne i ptb's julekalender 2017. Har stått med den i hendene flere ganger, men den har måttet vike til fordel for annet gull som datt oppi hendene mine uten at det var planlagt. Sist var på Apollon, da kjøpte jeg Trio platene i stedet (Emmylou, Dolly og Linda). Men nå er den endelig i hyllen her :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bestilte litt på CDON forrige dagen, og ble litt betenkt når jeg fikk denne meldingen:

    Vær oppmerksom på at ettersom din ordre sendes som brevsending vil denne bli levert direkte i din postkasse. Skulle brevet være for stort vil PostNord legge sendingen utenfor din dør eller henge den på din postkasse.

    Postkassen er (selvfølgelig) for liten til å putte en pakke inneholdende en LP-plate. Postkassestativet er ikke overbygd - og det er ikke inngangsdøren heller. Da er det omtrent som å be at innholdet blir ødelagt dersom det skulle regne eller snø når LostNord skulle finne på å levere den (som kan skje til "alle" døgnets tider).
    I tillegg til risiko for at noen uvedkommende skulle finne på å ta pakken (Postkassestativet står i veikanten - noe unna selve huset). :mad:

    Har sendt en bemerkning/klage til CDON mht dette. Blir spennende å se hva de svarer.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.603
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bestilte litt på CDON forrige dagen, og ble litt betenkt når jeg fikk denne meldingen:

    Vær oppmerksom på at ettersom din ordre sendes som brevsending vil denne bli levert direkte i din postkasse. Skulle brevet være for stort vil PostNord legge sendingen utenfor din dør eller henge den på din postkasse.

    Postkassen er (selvfølgelig) for liten til å putte en pakke inneholdende en LP-plate. Postkassestativet er ikke overbygd - og det er ikke inngangsdøren heller. Da er det omtrent som å be at innholdet blir ødelagt dersom det skulle regne eller snø når LostNord skulle finne på å levere den (som kan skje til "alle" døgnets tider).
    I tillegg til risiko for at noen uvedkommende skulle finne på å ta pakken (Postkassestativet står i veikanten - noe unna selve huset). :mad:

    Har sendt en bemerkning/klage til CDON mht dette. Blir spennende å se hva de svarer.
    Jeg bestiller all musikk på CDON og det leveres med post nord på en lokal butikk her i byen, aldri på døren

    mvh
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Bestilte litt på CDON forrige dagen, og ble litt betenkt når jeg fikk denne meldingen:

    Vær oppmerksom på at ettersom din ordre sendes som brevsending vil denne bli levert direkte i din postkasse. Skulle brevet være for stort vil PostNord legge sendingen utenfor din dør eller henge den på din postkasse.

    Postkassen er (selvfølgelig) for liten til å putte en pakke inneholdende en LP-plate. Postkassestativet er ikke overbygd - og det er ikke inngangsdøren heller. Da er det omtrent som å be at innholdet blir ødelagt dersom det skulle regne eller snø når LostNord skulle finne på å levere den (som kan skje til "alle" døgnets tider).
    I tillegg til risiko for at noen uvedkommende skulle finne på å ta pakken (Postkassestativet står i veikanten - noe unna selve huset). :mad:

    Har sendt en bemerkning/klage til CDON mht dette. Blir spennende å se hva de svarer.
    Dette går jo ikke an. Er det egentlig lov å sette fra seg en pakke de ikke har levert deg? I likhet med motoren får jeg postnord pakker på den lokale kiwi-butikken og må vise leg og greier for å få den ut. Jeg vil anta at det som skrives på CDON ikke er i samsvar med det postnord ønsker, håper i alle fall det. Okke som må du gjerne holde oss oppdatert på leveringen her.

    Posten derimot gjør litt rare ting av og til. Som å låse opp postskapet til alle i blokken, da åpnes min postboks seg med en større åpning som de fikk LP platen inn i. Deretter låste de igjen og den lille luken jeg har for å ta ut posten min var for liten til å få platen ut igjen. Jeg måtte be dem legge igjen en hentelapp på det som allerede lå i postkassen min.... idioti på sitt beste!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Mye surr med leveranser av vinyl og annet. Jeg bestiller, for det meste fra Discogs, Bandcamp, eller direkte fra artisten/plateselskapet. Nesten alt leveres til Meny på Høvik, men fikk en ostebestillihng for et par uker siden, fra en gård i utkantstråka, levert til et postkontor i Asker.

    Og, for noen dager siden, fikk jeg en pakke (ca. 1,5 x 1,2 METER!) til en verdi av ca. 5000,- kroner levert/plassert i garasjen av UPS med garasjedøren åpen.

    Det blir mer og mer handel over nettet og da må leverandørene skjerpe seg.

    Ha en god aften og skål. :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Mye surr med leveranser av vinyl og annet. Jeg bestiller, for det meste fra Discogs, Bandcamp, eller direkte fra artisten/plateselskapet. Nesten alt leveres til Meny på Høvik, men fikk en ostebestillihng for et par uker siden, fra en gård i utkantstråka, levert til et postkontor i Asker.

    Og, for noen dager siden, fikk jeg en pakke (ca. 1,5 x 1,2 METER!) til en verdi av ca. 5000,- kroner levert/plassert i garasjen av UPS med garasjedøren åpen.

    Det blir mer og mer handel over nettet og da må leverandørene skjerpe seg.

    Ha en god aften og skål. :)
    Jøss! Og ja, skål. Har ikke sprettet en øl enda, men det ligger på planen for i kveld ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.377
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye surr med leveranser av vinyl og annet. Jeg bestiller, for det meste fra Discogs, Bandcamp, eller direkte fra artisten/plateselskapet. Nesten alt leveres til Meny på Høvik, men fikk en ostebestillihng for et par uker siden, fra en gård i utkantstråka, levert til et postkontor i Asker.

    Og, for noen dager siden, fikk jeg en pakke (ca. 1,5 x 1,2 METER!) til en verdi av ca. 5000,- kroner levert/plassert i garasjen av UPS med garasjedøren åpen.

    Det blir mer og mer handel over nettet og da må leverandørene skjerpe seg.

    Ha en god aften og skål. :)
    Jøss! Og ja, skål. Har ikke sprettet en øl enda, men det ligger på planen for i kveld ;)
    Hva er dette for surr! Se nå å komme igang jente ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Litt utrolig. Kjøpte 4 plater på Platekomaniet samtidig og alle kommer i hver sin forsendelse. :mad:
    Hater sånt!
    Det har hendt jeg prøvde å vente med å hente for å slippe å ta turen for hver plate. La de samle seg opp, liksom. Også glemmer man seg og pakken går i retur:eek:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.603
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Litt utrolig. Kjøpte 4 plater på Platekomaniet samtidig og alle kommer i hver sin forsendelse. :mad:
    Hater sånt!
    Det har hendt jeg prøvde å vente med å hente for å slippe å ta turen for hver plate. La de samle seg opp, liksom. Også glemmer man seg og pakken går i retur:eek:
    ja det er ikke noe greit, hva er greia angående frakt,må du betale for frakt på hver forsendelse?

    mvh
     

    Fredag

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2016
    Innlegg
    40
    Antall liker
    7
    Sted
    Tjøme
    Hei jeg kjøper mer og mer på kvis.no de er billig på vinylplater og cd mye billigere enn PK selv om de har kampanje, men PK har bedre utvalg.
    Mvh G
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Skvis er det det heter, jeg tenkte på dem sist jeg skulle handle men kom ikke på navnet. Anyway, enig med gunner. Det er irriterende!!
    Så jeg venter fortsatt på to plater :mad:

    EDIT: Skvis er bokmerket nå. Ser at et par av platene er noen kroner billigere, men ikke mye. Kan også komme av at PK hadde salg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Okke som må du gjerne holde oss oppdatert på leveringen her.
    Bestillingen min var på et par LP´r og et par CD´r. Som "vanlig" blir det del-leveranser og én CD dukket opp på lørdag. Den pakken hadde de klart å "true" ned igjennom spalten i postkassen.

    På min kommentar vedr. leveringsinformasjonen har CDON svart:
    Hej, tack för ditt mejl.
    Vi förstår din oro. Dock kan vi på CDON tyvärr inte hantera postgången och vi får därför be dig att kontakta PostNord gällande detta.
    Önskar dig en fin helg!

    Det hjelper da for pokker ikke om jeg kontakter LostNord:mad:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jepp, jeg er stor tilhenger av det - men i noen tilfeller (spes med CD´r) må man ty til nettbestilling. I dette tilfellet tok jeg med 2 LP´r i samme slengen, da de var på tilbud.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Joda, i Bergen er det flere butikker. Men det er jo ikke alltid det passer å gå innom butikkene likevel. Og PK har mer utvalg på nett enn i butikken, dessverre.
    I dette tilfellet var det black friday og måtte handles på nett for å få rabattene. Lykke til med Lostnord, ptb!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ref tidligere innlegg vedr. "på døren/i postkasse" levering fra LostNord.

    Nå fikk jeg akkurat en SMS med hentemelding fra LostNord:confused:
    Pakken med LP´r kan hentes på YX/7-Eleven +/- 4km unna der jeg bor!
    Gud Bedre:rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn