Jeg vil ha egen avdeling for klassisk musikk!

B

Back_Door

Gjest
Lyngen skrev:
Karma skrev:
Jeg stusser litt over kategorien "Cd/lp med god innspillingskvalitet".
Vi foreslår samtidig en mer oppdeling av musikktyper/kategorier. Er det da meningen at i de oppdelte kategorier, så omtales alle relevante utgivelser med "normal" innspillingskvalitet? I den førstnevnte kategori kommer så et sammensurium av alle musikktyper, men da altså med god innspillingskvalitet. Hvordan holder man oversikten? Da bør man faktisk legge innlegg i BÅDE den førstnevnte kategori og i den relevante musikktype/kategori.
Tungvint? ::)
Poenget er å kunne ha tråder med anbefalinger av plater med spesielt god lyd som blir værende der uten å drukne i glemte sider. Ikke noe problem å anbefale samme plater i andre tråder selvsagt. Jeg synes musikken kan i hovedsak diskuteres i de andre emnene men at denne er mer et slags uhøytidelig oppslagsverk.
Er bare litt bekymret for at den forbedrede oversikt man får ved større oppdeling av grupper, vil bli ødelagt av en egen tråd for lydkvalitet. Dette fordi en del anbefalinger kun vil havne i kategorien for lydkvalitet, og ikke i de respektive musikktypeavdelingene.Når en utgivelse har BÅDE god lyd og god musikk, bør den jo dermed postes to plasser, for at ingen skal gå glipp av noe. Dette vil vel neppe skje, og dermed mister vi oversikten.
Hva med å innføre en form for merking av den tråd den enkelte starter i de respektive avdelinger? 0 til 5 for lydkvalitet og 0 til 5 for musikkvalitet? Med noen spesielle symboler? Da vil jo alle få med seg hva trådstarter mener om selve lydkvaliteten også, og da tydelig merket i åpningsinnlegget.

K

kbwh

Gjest
Denne Wikipediadefinisjonen synes jeg er riktig å bruke: "Klassisk musikk i betydningen europeisk/vestlig kunstmusikk".

Det finnes endel filmmusikk som også havner i en slik definisjon, og det går seg nok til. Kunstmusikk fra andre kulturer kan også være med. Indisk, japansk, kinesisk, f.eks.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
ErosLoveking skrev:
kjoenik skrev:
Synes også dette er et godt alternativ, men tror det er viktig at det ikke blir for mange undergrupper. Man gidder ikke klikke inn og ut av diverse undergrupper for å få overblikk over hva som skjer i "musikk" over hele fjøla.

Ellers kunne man, hvis det var mulig, la alle trådene som postes i undergruppene også vise under "musikk", så kan man få et kjapt overblikk, og hvis man kun vil ha f.eks klassisk, kan man klikke rett inn der.

Ellers synes jeg man kan kutte ut underkategoriene "konserter" som heller kan postes i deres respektive underkategorier, eller evt. beholde den eksisterende kategorien "konserter", samt "samler". Hvor mange "samler"-tråder er det egentlig på musikkavdelingen?

Med et visst skille mellom noen sjangere så kanskje det er mulig å vekke musikkategorien til live. La Høvdingen og forumet få en tjangs. Sånn som det har fremstått hittil har det ikke fungert spesielt godt. Konsert er eksempel på en fin underkategori, som bør fortsette å stå som nå, selv om en selv ikke er så opptatt av å se band/artister live. Mer generell interesse, vil generere økt trafikk og posting i slike tråder også. For min del har jeg sålangt ikke giddet å bruke for mye tid verken på å poste konserttips eller anmeldelser, mest fordi HFS har fremstått som et forum for mindre musikkinteresserte. Dette er ikke HFS i seg selv sin feil, men deg og meg. Tipper flere kunne tenkt seg og bidratt konstruktivt på dette feltet, så hvorfor ikke prøve å snu på det?

Når det gjelder "Samler" som du kaller det (blitt litt mitt hjertebarn nå), så kan det diskuteres mye på tvers av flere av hovedkategorier. Tråder som finnes både her og der på forumet, men som har mer relevans i en samlertråd. Kanskje fler drister seg frem med fler "dumme" spørsmål også.
Hvordan rengjøre vinyl/cdplater, oppbevaring/hylle/lagringssystemer/kategorisering osv., eksempler på tråder under div.andre kategorier som egentlig passer vel så godt inn her.
I tillegg til det jeg ramser opp fra før. Verdi, snurrigheter, utgaver/pressinger, deadwax, labler, utgivelsesår osvosv. (Lover å starte 10 tråder som er relevante og seriøse i løpet av de første dagene evt. en slik kategori finnes.)
Eller er det sånn at all musikk likesågodt kunne vært digitalt på en harddisk? Hvor blir det av det ofte brukte argumentet eierverdi, det og holde å bla i coveret osv. Skjønner etterhvert at det kanskje ikke er alle her jeg ville hatt med på et musikkquiz-lag (kremt) ::)

Og hvorfor denne "frykten" for en håndfull undergrupper. Utgangspunktet i kravet "vil ha egen" ligger vel i å få en viss differensiering og enklere oversikt i musikkkategorien, nettopp fordi enkelte sjangere lettere drukner i mengden poster. Denne mengden har vel forøvrig ikke vært imponerende stor, men det kan vel fler av oss ta et ansvar og gjøre noe med.

Bare min "humble opinion"

Til Lyngen: Det er ikke jeg som klager, men du som "syter" ;) ;) ;) ;D

Til Høvdingen: Stå på!! :)
Joda, vi er vel i hovedsak enige. Grunnen til at jeg synes det er bedre med f.eks fire undergrupper enn åtte undergrupper er, som jeg nevner ovenfor, at det blir vanskelig å holde oversikten/finne de interessante trådene. Med mindre man kun er interessert i f.eks èn undergruppe.
Det hjelper litt med denne listen over siste poster på forsiden. Men med mindre det er hektisk tråposting forsvinner trådene fort ut av denne listen.
Ang. "samler" er jeg ikke nødvendigvis negativ til en slik undergruppe, og det er jo et stort potensiale for mye interessant stoff, så lenge noen poster der. Ser frem til dine 10 poster! :)

Uansett er det vel ikke verre enn å kjøre igang med undergruppene, og så kan man vel justere underveis, når man ser hvordan det går.

:)

EDIT. Jeg har forøvrig i ettertid fått med meg at "konserter" allerede eksisterer som egen kategori, tilsynelatende velfungerende.

U

utgatt60135

Gjest
Mine fordommer får meg til å tenke at under enn sånn kategori diskuteres det HiFi-blippblopp musikk. Blir så antimusikk på samme måte som jeg opplever endel hifi-demoer både i butikk og på messer. Uten at det nå skal diskuteres mer om akkurat det emnet under denne tråden.

Men for all del, enn sånn kategori forstyrrer ikke meg, men hvem skal sette kriteriene/standarden, og hvordan skal de forstås av forumets medlemmer.
Kan det tenkes at andre liker "blippblopp" musikken? Og kan det være fordommer at god lyd = kjedelig musikk? Hvor har du det fra? De beste innspillingene er ofte akustisk men det er bare å starte tråder med ulike sjangre og kriterier. Og det er interessant å diskutere og vite mer om innspillingsteknikker. Pluss diskusjon om formater.

Jeg ser for meg mest spesielle anbefalinger (ikke mange) og generelle tråder. Mindre aktiv enn andre tråder. Ser ikke for meg at det trenger å bli så uoversiktlig. Som i andre emner vil det neppe bli fritt for feilposting og uenigheter. Vi har ulike "krav" og det er nå bare slik.

Hvis emnene holdes til klare skillelinjer skulle det bli mer oversiktlig. Alle vet om de vil bruke klassisk, jazz eller Pop/rock emnene.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Jeg synes det hadde vært nydelig med ett sted å hente info om klassisk, nybegynner som jeg er.
Jeg synes derimot at musikktråder skal ha det utgangspunkt at de kunne ligget på et hvilket som helst forum som ikke har noe med hifi å gjøre. Musikk og temaet musikk må være det som styrer, så får heller enkeltpersoner som er ute etter plater pga. lyden eller lydeffektene på de, poste de gangene de mener de har funnet noe som gir ekstra musikalsk gevinst pga innspillingen.

Lydaspektene ved en plate kan vel ikke være styrende for en sjanger-tråd?

"Har du hørt den siste til Hebbe? Den er fantastisk, har du hørt den? Ja, synes ikke så veldig om den, han var ikke helt på topp, synes nå jeg. Hæ, jeg mente da for %&"# lyden på den, drit i han".

Det må da vel være innhold, samlerverdi, eller hva som helst med orkester, enkeltmusiker eller for den saks skyld dirigent eller interesse for enkelte utgivelser fra et spesielt plateselskap som styrer?

Blir uansett fantastisk når dette forumet kommer opp og gå, flott ide!

K

kbwh

Gjest
O Store, har du ikke snart nok grunnlag til å implementere?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
MaHa skrev:
Jeg synes det hadde vært nydelig med ett sted å hente info om klassisk, nybegynner som jeg er.
Jeg synes derimot at musikktråder skal ha det utgangspunkt at de kunne ligget på et hvilket som helst forum som ikke har noe med hifi å gjøre. Musikk og temaet musikk må være det som styrer, så får heller enkeltpersoner som er ute etter plater pga. lyden eller lydeffektene på de, poste de gangene de mener de har funnet noe som gir ekstra musikalsk gevinst pga innspillingen.

Lydaspektene ved en plate kan vel ikke være styrende for en sjanger-tråd?

"Har du hørt den siste til Hebbe? Den er fantastisk, har du hørt den? Ja, synes ikke så veldig om den, han var ikke helt på topp, synes nå jeg. Hæ, jeg mente da for %&"# lyden på den, drit i han".

Det må da vel være innhold, samlerverdi, eller hva som helst med orkester, enkeltmusiker eller for den saks skyld dirigent eller interesse for enkelte utgivelser fra et spesielt plateselskap som styrer?

Blir uansett fantastisk når dette forumet kommer opp og gå, flott ide!
Enig med deg Maha. :)
Musikk er musikk, og god v/s dårlig lyd er uansett subjektivt og har vel for f.... ingenting med innholdet og gjøre, enten det er Mahler eller Metallica? :eek:

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Continuo skrev:
Musikk er musikk, og god v/s dårlig lyd er uansett subjektivt og har vel for f.... ingenting med innholdet og gjøre, enten det er Mahler eller Metallica? :eek:
Bra med engasjement ser jeg... ;) Nettopp av denne grunn tror jeg det kan være greit med et eget underforum for de som er mest opptatt av lydkvaliteten på plata.

Mvh

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Valentino skrev:
O Store, har du ikke snart nok grunnlag til å implementere?
Ja, kan du ikke bare prøve O Store? Så får vi heller kjefte på oss selv først dersom vi må endre oppdelingen en gang til i fremtiden. ;D

Mvh

U

utgatt60135

Gjest
Jeg blir så eitrandanandanes forbanna på dem som insinuerer at de som tenker på lydkvaliteten ikke bryr seg om musikken!!!!!!!!!!!!!

VÆR SÅ SNILL Å SLUTT MED DET TULLPRATET!!!!!!!!!!!!!!

Sorry for utbruddet men jeg har fått nok....

Og dette på et HiFi forum.... lydnerder... utrolig..

K

kbwh

Gjest
I all godmodighet: Er jo litt moro å trekke litt i deg da.

U

utgatt60135

Gjest
Valentino skrev:
I all godmodighet: Er jo litt moro å trekke litt i deg da.
Du vet du kan nyte Mozart med de billigste anlegg også. Du trenger ikke Sf til det ;).

K

kbwh

Gjest
Seriøst.
Jeg mener, som enkelte andre, at en "godlyd"fane vil fungere dersom den bregrenses til å diskutere de lydmessige aspektene ved en plate og de kunstneriske aspektene holdes utenfor.
En slik godlydfane støtter jeg uforbeholdent.

U

utgatt60135

Gjest
Valentino skrev:
Seriøst.
Jeg mener, som enkelte andre, at en "godlyd"fane vil fungere dersom den bregrenses til å diskutere de lydmessige aspektene ved en plate og de kunstneriske aspektene holdes utenfor.
En slik godlydfane støtter jeg uforbeholdent.
For meg ville det være rart å ikke nevne noe om det musikalske fordi en plate med svært god lyd og slett innhold kunsnerisk vil være ubrukelig.

K

kbwh

Gjest
Del det opp da. Skriv om de kunstneriske kvalitetene, og link inn til en post om lyden på plata. Da vil det funke slik jeg håper.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Nå var aldri kategorien "plater med god lydkvalitet" ment å fungere primært som en diskusjonsarena, men først og fremst for å komme med anbefalinger til andre brukere om plater som har god lydkvalitet. De fleste som har gode anlegg synes det er moro og kunne spille plater med eksepsjonell lydkvalitet fra tid til annen, og jeg tror kanskje det var enkelte som misforstod dette. Det var også derfor jeg tok bort kategorien, slik at vi kunne vurdere å legge opp dette på en litt annen måte, men jeg tror vi ender opp med å gjennopprette kategorien med en bedre forklaring.

Jeg tror også vi oppretter de foreslåtte kategorier under Musikk som hovedkategorier. Etter å tenkt litt på det så tror jeg også vi endrer slagordet til HFS fra "samlepunkt for lyd og bilde" til "samlepunkt for lyd og musikk". Begrepet "bilde" passer liksom ikke helt inn på vårt forum, men det er ønskelig å sette mer fokus på musikk ettersom dette henger sammen som hånd i hanske med hifi utstyr.

Jeg tror også vi skal opprette en egen kategori for "rør" da det kan være greit å skille ut interessante diskusjoner om dette som ellers druker i Hifi Generelt, men det har jo ingenting med musikk å gjøre.

Mvh
Høvdingen

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
En forbilledlig klar og fornuftig tankegang fra Høvdingen. Støtter alle punkter i siste fremstilling, og takker for fin oppfølging av Valentinos forslag.

K

kbwh

Gjest
Jeg håper disse forandringene vil gjøre at du skriver mer enn du har gjort i det siste, awe.

Hadde bare alle tråder jeg startet utartet like konstruktivt som denne.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
En ny milepæl på hfs, spør du meg. Måtte det bli like hyggelig som i vennetråder og vinylavdelingen :D

U

utgatt60135

Gjest
Høvdingen skrev:
Nå var aldri kategorien "plater med god lydkvalitet" ment å fungere primært som en diskusjonsarena, men først og fremst for å komme med anbefalinger til andre brukere om plater som har god lydkvalitet. De fleste som har gode anlegg synes det er moro og kunne spille plater med eksepsjonell lydkvalitet fra tid til annen, og jeg tror enkelte kanskje misforstod dette. Det var også derfor jeg tok bort kategorien, slik at vi kunne vurdere å legge opp dette på en litt annen måte, men jeg tror vi ender opp med å gjennopprette kategorien med en bedre forklaring.

Jeg tror også vi oppretter de foreslåtte kategorier under Musikk som hovedkategorier. Etter å tenkt litt på det så tror jeg også vi endrer slagordet til HFS fra "samlepunkt for lyd og bilde" til "samlepunkt for lyd og musikk". Begrepet "bilde" passer liksom ikke helt inn på vårt forum, men det er ønskelig å sette mer fokus på musikk ettersom dette henger sammen som hånd i hanske med hifi utstyr.

Jeg tror også vi skal opprette en egen kategori for "rør" da det kan være greit å skille ut interessante diskusjoner om dette som ellers druker i Hifi Generelt, men det har jo ingenting med musikk å gjøre.

Mvh
Høvdingen
Veldig bra, helt enig :).

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Høvdingen skrev:
Nå var aldri kategorien "plater med god lydkvalitet" ment å fungere primært som en diskusjonsarena, men først og fremst for å komme med anbefalinger til andre brukere om plater som har god lydkvalitet. De fleste som har gode anlegg synes det er moro og kunne spille plater med eksepsjonell lydkvalitet fra tid til annen, og jeg tror enkelte kanskje misforstod dette. Det var også derfor jeg tok bort kategorien, slik at vi kunne vurdere å legge opp dette på en litt annen måte, men jeg tror vi ender opp med å gjennopprette kategorien med en bedre forklaring.

Mvh
Høvdingen
Stemmer i med andre.. Tror det blir bra!

Men, når du sier rør.. Tenker du på rør og rørforsterkere, eller bare rør (selve rørene, altså..)

PK

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyngen skrev:
Mine fordommer får meg til å tenke at under enn sånn kategori diskuteres det HiFi-blippblopp musikk. Blir så antimusikk på samme måte som jeg opplever endel hifi-demoer både i butikk og på messer. Uten at det nå skal diskuteres mer om akkurat det emnet under denne tråden.

Men for all del, enn sånn kategori forstyrrer ikke meg, men hvem skal sette kriteriene/standarden, og hvordan skal de forstås av forumets medlemmer.
Kan det tenkes at andre liker "blippblopp" musikken? Og kan det være fordommer at god lyd = kjedelig musikk? Hvor har du det fra? De beste innspillingene er ofte akustisk men det er bare å starte tråder med ulike sjangre og kriterier. Og det er interessant å diskutere og vite mer om innspillingsteknikker. Pluss diskusjon om formater.

Jeg ser for meg mest spesielle anbefalinger (ikke mange) og generelle tråder. Mindre aktiv enn andre tråder. Ser ikke for meg at det trenger å bli så uoversiktlig. Som i andre emner vil det neppe bli fritt for feilposting og uenigheter. Vi har ulike "krav" og det er nå bare slik.

Hvis emnene holdes til klare skillelinjer skulle det bli mer oversiktlig. Alle vet om de vil bruke klassisk, jazz eller Pop/rock emnene.
Som sagt så er jeg bare ærlig og innrømmer at det er mine fordommer, og at de er sannheter påstår jeg vel aldri. ;)

Men at jeg mener at mye av det jeg får presentert som "test"-musikk på messer og i butikker er dritkjedelig, det er min oppriktige mening (og ikke fordom)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Men, når du sier rør.. Tenker du på rør og rørforsterkere, eller bare rør (selve rørene, altså..)
Ja, jeg tenker rør og rørforsterkere. Det henger jo tett sammen. Jeg tror ikke vi skal dele opp mer enn i en kategori for dette.

Jeg har sagt nei til dette tidligere, men kun pga. antall innlegg og brukere. HFS øker gradvis med tanke på antall online brukere, og dette krever større oppdeling, til tross for at dette for noen vil føles mer uoversiktlig.

Jeg tror derfor det er viktig at funksjoner som "se siste innlegg" o.l. også blir mere synliggjort, slik at alle kan følge med på hva som skjer i alle avdelingene på en oversiktlig måte.

Mvh
Høvdingen

B

Back_Door

Gjest
Dette kan bli bra!

Stusser likevel litt over behovet for egen kategori for en bestemt type forsterkerteknologi?

( Om de med rør ikke føler seg hjemme under "Hifi Generelt" har man jo alltids "Vintageavdelingen".. ;D)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Stusse likevel litt over behovet for egen kategori for en bestemt type forsterkerteknologi?
Det som skiller rør fra annen teknologi er at brukerne kan skifte rør, mens en vanlig bruker ikke kan skifte f.eks. transistorer eller ice-moduler.

Det er mange diskusjoner om rør: bytte av rør, ulike typer rør, hvilke rør går om hverandre, historikk, hvor kan man kjøpe osv. Fordelen med egen kategori er at det blir enklere som oppslagsverk.

På sikt kan det godt tenkes at vi bør ha kategorier for forsterkere (uten rør) og høyttalere, men vi får ta det litt steg for steg etter behov og antall brukere.

Mvh
Høvdingen

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Høvdingen skrev:
Stusse likevel litt over behovet for egen kategori for en bestemt type forsterkerteknologi?
Det som skiller rør fra annen teknologi er at brukerne kan skifte rør, mens en vanlig bruker ikke kan skifte f.eks. transistorer eller ice-moduler.

Det er mange diskusjoner om rør: bytte av rør, ulike typer rør, hvilke rør går om hverandre, historikk, hvor kan man kjøpe osv. Fordelen med egen kategori er at det blir enklere som oppslagsverk.

På sikt kan det godt tenkes at vi bør ha kategorier for forsterkere (uten rør) og høyttalere, men vi får ta det litt steg for steg etter behov og antall brukere.

Mvh
Høvdingen
Jeg er så hjertens enig.

Vil man forøvrig se hvordan det ikke bør bli: avforum.no :p

Her er det bare rot. Timesvis med scrolling etc...

PK

Z

Zomby_Woof

Gjest
Høvdingen skrev:
Før jeg vurderer å lage en hel haug med nye kategorier, er det flere som støtter dette:

Pop
Rock
Jazz
Klassisk
R'n'B/Soul/Funk
Annen musikk
Dette er galskap. Å dele opp i så mange underkategorier vil gjøre musikkkategorien til et helvete å manøvrere i, i hvert fall for de av oss som liker musikk i alle kategoriene. Musikk er musikk. Jeg kan se ønsket om en egen kategori for store akustiske coverband (klassisk), men ikke mer enn det.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Zomby_Woof skrev:
Høvdingen skrev:
Før jeg vurderer å lage en hel haug med nye kategorier, er det flere som støtter dette:

Pop
Rock
Jazz
Klassisk
R'n'B/Soul/Funk
Annen musikk
Dette er galskap. Å dele opp i så mange underkategorier vil gjøre musikkkategorien til et helvete å manøvrere i, i hvert fall for de av oss som liker musikk i alle kategoriene. Musikk er musikk. Jeg kan se ønsket om en egen kategori for store akustiske coverband (klassisk), men ikke mer enn det.
Ikke enig. Å ha en viss differensiering under emnet musikk er bare sundt. For noen er Jazz det samme som Klassisk,som pop er lik rock for andre. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å hoppe mellom noen få underkategorier. Uoversiktlig kan det først bli hvis kategoriene får enormt mange poster, så la oss heller sørge for at vi kommer til det punktet først.

"Annen Musikk", burde kanskje hete "Annet Musikk", så kunne OT-musikktrådene havne der. Er jo de som er med på å bidra til mesteparten av eventuell uoversiktelighet som er idag. F.eks "Hva hører du på idag?", "Siste platekjøp" osv.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Dette er galskap. Å dele opp i så mange underkategorier vil gjøre musikkkategorien til et helvete å manøvrere i, i hvert fall for de av oss som liker musikk i alle kategoriene. Musikk er musikk.
Tanken er nå å dele opp som følgende: (kun hovedkategorier)

Musikk Generelt
Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
Anbefalinger av CD/LP med god innspillingskvalitet
Konserter

Vi ønsker også sette mer fokus på musikk for å nå et litt bredere publikum. Det er mye interessant som kan diskuteres innen dette enorme emnet, og en oppdeling blir nesten nødvendig hvis vi skal få dette til. Hvis det ikke går så kan vi alltids slå sammen kategorier igjen, men jeg synes vi kan det gi en sjanse.

Dette er fortsatt ikke den endelige avgjørelsen, og vi ser an flere innspill før vi iverksetter evnt. endringer.
Mvh
Høvdingen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Da stemmer jeg for at Høvdingen skal sette en strek der, så slipper vi at denne tråden utvikler seg til en gjennomsnitlig "muslimsk kabeldebatt" ;) ;)
Heller bruke tiden til litt musikkposting

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Det får han også min stemme for å gjøre.

ErosLoveking skrev:
Da stemmer jeg for at Høvdingen skal sette en strek der, så slipper vi at denne tråden utvikler seg til en gjennomsnitlig "muslimsk kabeldebatt" ;) ;)
Heler bruke tiden til litt musikkposting

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Høvdingen skrev:
Dette er galskap. Å dele opp i så mange underkategorier vil gjøre musikkkategorien til et helvete å manøvrere i, i hvert fall for de av oss som liker musikk i alle kategoriene. Musikk er musikk.

Musikk Generelt
Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
Konserter

Vi ønsker også sette mer fokus på musikk for å nå et litt bredere publikum. Det er mye interessant som kan diskuteres innen dette enorme emnet, og en oppdeling blir nesten nødvendig hvis vi skal få dette til. Hvis det ikke går så kan vi alltids slå sammen kategorier igjen, men jeg synes vi kan det gi en sjanse.

Dette er fortsatt ikke den endelige avgjørelsen, og vi ser an flere innspill før vi iverksetter evnt. endringer.
Mvh
Høvdingen
Ja her høstet dere min stemme også.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Country/americana/bluegrass tvinger seg fram som egen tråd, siden detter er musikk som er vesensforskjellig fra de andre kategoriene, og samtidig har en trofast tilhengerskare her på sentralen.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
På bruktbørsen, under løse komponenter burde det vært en egen avdeling for rør! Du finner nesten ikke fram i jungelen der hvis du ser etter noe annet.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Høvdingen skrev:

Musikk Generelt
Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
Konserter

Mvh
Høvdingen
Stemmer for denne oppdelingen.

Mvh

K

kbwh

Gjest
Alle slagplaner er histore når slaget starter. Nå må vi se om dette funker. Charge!

U

utgatt60135

Gjest
Høvdingen skrev:

Musikk Generelt
Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
Konserter
Din verste kritiker ;) synes planen er meget god, ingen innvendinger. Go for it... :)..

Z

Zomby_Woof

Gjest
Er Led Zeppelin eller Johnny Winter 'Blues', eller 'Rock'?

Er '70-tallsutgivelsene til Albert King 'Soul/R 'n' B', eller 'Blues'?

Er Mari Boine 'Jazz', eller 'Folkemusikk/World music'?

Hva med Zappa? Skal jeg skille ut LSO-platene?

Jeg ser for meg et problem med korrekt plassering av de sjangeroverskridende utgivelsene. For mitt vedkommende er det her det blir spennende.

Jeg ga opp sjangersortering av min egen platesamling av samme grunn.

Men for all del, jeg bøyer meg for flertallet her. Det er ikke et stort problem for meg. Jeg prøver bare å begrunne mitt syn på hva som vil funke best.

Topp Bunn